Erfaringer med en Kawa zry1200s
Fra : RF 900

Dato : 19-08-04 11:54

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med en sådan maskine?
Syntes den ser ok ud til prisen

---

Fra : RF 900

Dato : 19-08-04 11:58

ZRX1200s selvfølgelig
"RF 900" <torbenbjerregaard@nosparmoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med en sådan maskine?
> Syntes den ser ok ud til prisen
>

> ---

---

Fra : Brian Laursen

Dato : 19-08-04 12:51

RF 900 wrote:
> Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med en sådan maskine?
> Syntes den ser ok ud til prisen
>

> ---

Tjaaa jeg synes den er meget fed. Jeg kunne da overveje den som rejse
maskine næste gang. Masser af heste og moment til at trække, og så kører den
sikkert ganske fint. Der er vidst en herinde der ejer sådan en
fætter.....hmm?

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : AW på ZRX

Dato : 19-08-04 15:10

> [...]
den
> sikkert ganske fint. Der er vidst en herinde der ejer sådan en

Jeps, købte en for 1 måned siden. Havde brug for noget hvor konen kunne
sidde bagpå, samt have tasker på.

TRX'eren var en fed maskine, men vi var lidt trætte af, altid at skulle
afsted på 2 maskiner når vi skulle langt.

Så jeg kiggede lidt på BMW, men besluttede at de var for dyre. Nå, så var
der jo noget 600 nams (Fazer, CBF m.v.) til 120.000. Det var mere
overkommeligt. Men 600 var ikke rigtig stort nok synes jeg. Jeg ville gerne
have moment helt fra bunden af, når vi nu skulle køre 2 + evt. bagage.

Så faldt jeg over ZRX 1200 S på tilbud til 135.000. Det er jo tæskebilligt
for en 1200 touring maskine. Den kostede 190.000 i 2001 !!! 2004 modellen er
faldet til 165.000, med så har de også pillet de fede bremser af, og
monteret noget nams. Ellers kunne jeg ikke finde nogen ændringer. Så valget
var ikke svært.

Det endte med en let brugt (2.200 km) til samme pris som ny. Til gengæld var
der monteret alarm, bagagebærer og topboks, og første service var betalt.

Fordelen var også at jeg kunne få en prøvetur, da den jo var brugt. Jeg var
bange for vægten (220 kg tør) og for om den var for "stor".

Jeg bleve glædeligt overrasket. Den er så let at køre. Den er nemmere at
lave U-vendinger på end TRX'eren. Motoren trækker silkeblødt helt fra
tomgang i 5 gear (35 km/t).
Overhalinger med konen bagpå og bagage sker bare man ser på håndtaget.

Motoren er den samme som i ZZR 1200 som koster 210.000 kr !!

Lyset er i orden, der er lys i begge lygter både ved nær og fjern.
Kædestramning er en leg med den excentrisk monterede bagaksel (måtte dog
bruge 350,- kr på hex-toppe til mit topnøglesæt, det hele er med
unbraco-hex)
Affjedringen er fuldt justerbar.

Af bagdele, så er der vibrationer over ca. 110 km/t som giver slørede
spejle. Ellers ikke noget der generer (mig ihvertfald.)

Jeg kunne blive ved, men jeg tror egentlig det meste kan sammenfattes i
følgende:
Da jeg kom hjem efter prøveturen spurgte konen hvordan den så kørte. Jeg
svarede at det havde jeg egentligt ikke lagt mærke til. For det hele føltes
bare rigtigt. Man sætter sig op og kører, og alting er hvor det skal være,
den gør som man forventer, den overrasker ikke når man drejer, alting er
bare i orden.

Til prisen kan jeg indtil videre kun være overordentligt tilfreds. Det havde
jeg nok også været hvis jeg havde givet 190.000 for den, såååå deeeet......

Læs evt. her:
<http://users.adelphia.net/~zrx11/reviews/mcdrev.html>

Allan
ZRX 1200 S

Fra : RF 900

Dato : 19-08-04 16:40

"AW på ZRX" <allannospam@malwis.ingenting.dk> skrev i en meddelelse
> den
>
> Snip
Ja ,jeg må indrømme, at jeg er blevet for gammel til ræs
Har jo en Rf900 , meeen skal sidde mere oprejst.
Så var det jo at Kawaen kunne være en god og billig løsning

---

Fra : Bo Thede

Dato : 19-08-04 18:55

Jeg har også en ZRX1200S'er
Kan også kun sige den er enom blød at køre. Styrer kanon godt og trækvillig
helt fra 5 gear. Eneste ulemep er som den anden ejer også sagde spejlene. De
vibrere ved ca 110 til 140 km/t.
Kan varmt anbefales. Man sidder ogse godt oprejst. Der kan som på mange
andre halvkøbecykler godt være en del vindstøj, men det klarer et par
ørepropper ganske udemærket.

/Bo

Fra : RF 900

Dato : 20-08-04 10:51

> [...]
havde
> jeg nok også været hvis jeg havde givet 190.000 for den, såååå

Jeg må finde en der har en brugt til salg og få en prøvetur der.
Rf900 måske snart til salg

---