Hej folkens, KAWA?
Fra : Aragorn24

Dato : 18-08-04 22:30

En person der var MEGET glad for sin gamle Honda CB400F fra 77, hvordan vil
den samme person have det med en Kawazaki Z400 også fra 1977???

Hvad skal denne person kigge ekstra efter på denne maskine?

Der er olie ved topstykket men hvad kan man også forvente af den alder?

Mvh

Dennis som er den overnævnte person

Nat nat folkens!

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-08-04 09:04

Aragorn24 wrote:
> [...]
>
> Hvad skal denne person kigge ekstra efter på denne maskine?
>
> Der er olie ved topstykket men hvad kan man også forvente af den

Jeg tror at Dennis ville have større glæde af at finjustere og forbedre den
han har end at skifte maskine (hele tiden?).

vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 08:43

In article <4124590c$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Jeg tror at Dennis ville have større glæde af at finjustere og forbedre den
> han har end at skifte maskine (hele tiden?).

Dennis har bare sat sig for at prøve alle mærker, og modellerne fra
alle årgangene!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Aragorn24

Dato : 19-08-04 10:18

SÅDAN Hekto

Jamen hvorfor ikke? Man lever kun een gang, og hvorfor ikke prøve SÅ meget
som muligt

? ? ? ?

Mvh

Dennis The MC Psycho!

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-08-04 11:27

Aragorn24 wrote:
> SÅDAN Hekto
>
> Jamen hvorfor ikke? Man lever kun een gang, og hvorfor ikke prøve SÅ
> meget som muligt
>
> ? ? ? ?

Fordi på et eller andet tidspunkt står man hos AgustaClaus og beder om en
knastkædestrammer til en Z400 eller hos fisker og spørger efter
bremseklodser til en VFR

vh
Torben

Fra : Palle Clausen

Dato : 19-08-04 10:33

Aragorn24 <aragorn24@webspeed.dk> skrev:
>En person der var MEGET glad for sin
> [...]
***********
Howdy,

Har selv haft netop en 77'er, som jeg totalrenoverede.

Det er en 360 graders twin, så den har en fed Norton/Triumph-agtig
lyd, med den rette udstødning....

Den er sådan set solid nok, dog har den både primær- og
balancekæde, så det er en god ide at lytte efter raslen fra højre
side/bunden.

Jeg havde størst problemer med karburatorerne. De var slidte, og
membranerne havde revner (CV karburatorer), så den kom aldrig til
at gå helt godt i tomgang (nye carbs var FOR dyre, og de brugte
jeg kunne finde, var også slidte).

Det er IKKE nogen racer, men til lidt tøffen rundt, er det en fin
maskine.

Spørg løs hvis der er noget du vil vide

Mvh, Palle
SR500

Fra : Aragorn24

Dato : 19-08-04 11:08

Hej Palle.

oky dokey, rart at vide hvad man skal kigge efter

Hvad hvis motoern er varm når jeg kigger på maskinen, vil den så gå bedre i
tomgang, med hensyn til det med karburatiorene? eller er det ligegyldigt?

På forhånd tak

Dennis

"Palle Clausen (slet 5HD8F)" <p.clausen@5HD8Ftdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10929081470.462731834851489@dtext.news.tele.dk...

Fra : Palle Clausen

Dato : 19-08-04 11:07

Aragorn24 <aragorn24@webspeed.dk> skrev:
>Hvad hvis motoern er varm når jeg
>kigger på maskinen, vil den så gå bedre i
>tomgang, med hensyn til det med
>karburatiorene? eller er det ligegyldigt?

************
Det har ingen betydning, men det er under alle omstændigheder
bedst at checke tomgang når den er varm, og ikke kører på choker.

Hvis den går ujævnt i tomgang kan carbs'ne være slidte. MEN, det
kan selvfølgelig også være at de bare er beskidte eller
usynkroniserede.

Det er ikke så nemt at checke om de er slidte, når de sidder på
maskinen, men du kan evt. skrue de to topdæksler af, tage
membranerne ud, og checke om de er defekte (revner/huller). Hold
dem op mod lyset og hiv forsigtigt i dem hele vejen rundt.
Så kan du også samtidigt se om stemplerne har tydelige
ridser/slidspor.

Nye membraner/stempler er DYRE. Hvis de er defekte, så ville jeg
kræve et prisnedslag på 2000,-

Palle
SR500

Fra : p.jarnbak

Dato : 19-08-04 17:50

"Palle Clausen (slet 5HD8F)" <p.clausen@5HD8Ftdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> side/bunden.
>
> Det er IKKE nogen racer, men til lidt tøffen rundt, er det en fin

Den skal ikke vibrere ellers er det balance kæden der er død.
Der skal kun være pulser, men ikke vibrationer i fodvilere og styr.
Hvis den har kørt for længe med en slidt balance kæde kan den
have slidt tandhjulet på krumtappen og det betyder en ny krumbasse
og den er nok dyr.Kan dog køre fint uden balance aksler og kæde
og så er der lidt mere englænder over den(den vibrere).
Hej Palle
en anden palle

Fra : Aragorn24

Dato : 19-08-04 18:14

Jeg takker meget for de meget informative svar!

JEg har været ude og kigge på den, prøvet den, den kørte godt. Men den havde
en mærklig klonk klonk lyd der kom uregelmæssigt, nogle gange når man holdte
koblingsgræbet inde, gik lyden væk, men kom straks igen. Så det sprang jeg
over, øv æv bæv, ingen mc idag.

Dog er jeg stadig intresseret i en gammel japanermaskine

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 19-08-04 18:55

> Dog er jeg stadig intresseret i en gammel japanermaskine

Jeg har en fornemmelse af at der kunne være en skabsenglænder gemt her

Prøv den ægte vare og du er færdig med at skifte hele tiden

--
Keld Rasmussen
Triumph Trident T160

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 19:07

In article <4124dc8d$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, aragorn24
@webspeed.dk says...
> Dog er jeg stadig intresseret i en gammel japanermaskine

hvorfor lige nødvendigvis japansk??

Fra : Aragorn24

Dato : 20-08-04 10:04

Jow, jeg har bare læst meget om japanske maskiner, og har mest kendskab til
dem, det er mest derfor

Jeg har gjordt plads til at skille en gammel japaner ad til vinter, nu må vi
se hvad det bliver til, jeg er dog mest på udkig efter en XS400SECA
Meeen en gammel CB500 vil nok også være sjov at rode med.

Folkens jeg har haft 4mcer på 2år, det synes jeg ikke er HELT VILDT, jeg er
lige blevet 25, jeg skal da lige prøve markedet og se hvad der lige er MIG
før jeg bliver på een mc, det ville jo hellere ikke være sjovt at være med
den samme kvinde vel? det skal jo lige prøves lidt da!

Ok, det koster mig måske et par tudsinde kr i nedskrivning, men hvad så? han
skal jo også ha´ det sjovt!

Mvh

Dennis

Fra : Hekto

Dato : 20-08-04 10:07

In article <4125bb1f$0$249$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, aragorn24
@webspeed.dk says...
> [...]
> den samme kvinde vel? det skal jo lige prøves lidt da!
>
> Ok, det koster mig måske et par tudsinde kr i nedskrivning, men hvad så? han

- er det så ikke på tide, at komme videre, med et ordentligt projekt?
Hvad er fidusen i at købe en gammel japaner, skifte knastkæde på den,
og så sælge den? ... sådan sat lidt på spidsen.
Hvorfor ikke købe noget mere unikt, som en gammel racer, eller en
chopper, som man kan sætte sit eget præg på?

.... bare et forslag.

Fra : MKS - 74

Dato : 20-08-04 10:32

On Fri, 20 Aug 2004 11:03:48 +0200, "Aragorn24"
<aragorn24@webspeed.dk> wrote:

>Folkens jeg har haft 4mcer på 2år, det synes jeg ikke er HELT VILDT

Næh, det er da alt for _lidt_svagpisser, jeg har haft 5 forskellige
MC'er på 4 mdr .

--
-Michael
No. 74 riding shogun...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 20-08-04 11:44

> Næh, det er da alt for _lidt_svagpisser, jeg har haft 5 forskellige
> MC'er på 4 mdr .

Jeg har haft 5 forskellige Mc på en gang inden for 4 mdr.

Lige nu er der kun 3 i husstanden.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : MKS - 74

Dato : 20-08-04 13:25

On Fri, 20 Aug 2004 12:43:40 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Jeg har haft 5 forskellige Mc på en gang inden for 4 mdr.

Øv - ville jeg også gerne, men har ikke plads til mere end en af
gangen, i teorien har jeg nu 2, men Skrammel'sukien er så ringe at den
ikke bliver regnet for en MC, men mere som lejlighedsvis rullende
skrot - den ved det bare ikke helt selv.....endnu

>Lige nu er der kun 3 i husstanden.

Ja - det kan gå tilbage for enhver .

--
-Michael
No. 74 riding shogun...

Fra : Aragorn24

Dato : 20-08-04 20:58

Ok ok, der er nogen der kan, respekt for det, når jeg endag for plads (råd)
kommer jeg da nok også til at have mange mcer, meen starter småt, og lærer
at reparere dem, spændende spændende!!!

Hej Hekto, jeg snakkede med en med en Honda CB650 forleden, jeg synes fanme
det var en fed maskine, tror nok det bliver sådan een næste gang

Fra : mikkel paulsen

Dato : 19-08-04 23:15

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> wrote in message news:<4124d91f$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> og den er nok dyr.Kan dog køre fint uden balance aksler og kæde
> og så er der lidt mere englænder over den(den vibrere).

min XS 400 vibrere da lidt "hvad er meget" over 5-6000 omdr må den
ikke det det er jo en gammel svend!