Sverigetur
Fra : Brian Laursen

Dato : 18-08-04 12:01

Så kom vi hjem fra mc ferie i sverige. Det blev til ca 1500 km rundt om
Vänern og Vättern, med et par gode dage i Trollhätten og Jönköbing. Jeg har
lagt lidt af billederne ind her http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=809

Vi fik et kort over sveriges campingpladser i et turistbureau og så var det
ellers afsted. Vi kørte af de små veje. De er fantastiske hvis man har mod
og kan læse kort samtidig med at man kører, så får man nogle meget smukke
ture. VI planlagde ruten hver aften når vi havde slået telt op. Desværre var
der mange af de veje vi ville køre grusveje, så der måtte korregeres mens vi
var på farten, men alligevel vi vi kørt nogle fantastiske kilometer. Jeg
huske specielt turen fra Åtorp ved Kristinehamn, til Finnrödja, til Tived,
til Granvik. Aldrig har jeg kørt på så fed en vej. sving efter sving efter
sving, man kunne se 3-500 meter frem hele tiden, og ikke en eneste bil til
at gøre det surt. eneste minus var at centralen gik i for et godt ord.
23 kilometer jubiii.... Eller var det turen fra fra Mellerud til Häverud,
til Billingsfors, mned 21% stigning, fordelt over 15 kilometer i noget man
ville kunne sammenligne med offpist hvis der havde været sne på vejen.

Sverige er et fantatisk land at køre i. De er utrolig hjælpsomme og søde, og
der er skiltet rigtig godt fra alle veje. Helt klart en tur værd. Turen har
kostet os ca 6000 dkr, for 9 dage med camping, benzin, og mad. VI spiste ude
hver aften, på nær den dag vi grillede.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : rene@thorarinsson.dk

Dato : 18-08-04 12:17

Hej Brian.

Fede billeder.
Hvordan kan det være at du/i ikke brugte Vätterbygdens MC camp i Bankerud,
nu når du alligevel var i Jönköbing..?
se http://w1.367.telia.com/~u36702943/Svensk.html

Rene

Fra : Brian Laursen

Dato : 18-08-04 12:47

rene@thorarinsson.dk wrote:
> [...]
> Hvordan kan det være at du/i ikke brugte Vätterbygdens MC camp i
> Bankerud, nu når du alligevel var i Jönköbing..?

Takker.
Oprindeligt skulle vi egentlig ha været i Normandiet, men ambitionerne var
højere end økonomien, så det blev en spontan tur til vores naboer, uden den
store planlægning, udover at køre rundt om Vänern. Jeg vidste ikke der lå en
mc camping i Jönköbing? men den tager vi næste gang. Bjørkvilla camping vi
lå på, lå lige ved siden af stranden, i gå afstand til byen. Den havde oxo
gode faciliteter, og så var det den første vi lige kom til. Men oxo helt
klart den dyreste vi har ligget på generelt lå psien på ca 130 skr, men
bjørkvilla kostede 220 skr. Men skidt. VI var godt tilfredse,l god service,
og beliggenheden var rigtig god.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : rbk17

Dato : 18-08-04 13:39

On Wed, 18 Aug 2004 11:16:55 +0000, rene wrote:

> [...]
> Hvordan kan det være at du/i ikke brugte Vätterbygdens MC camp i
> Bankerud, nu når du alligevel var i Jönköbing..? se

Det må man sige - virkelig flot tur/billeder. Måske man skulle
lokke gutterne med på sådan en tur til næste år...

Jeg er godt nok også imporneret over hvor meget man kan have med på
sådan en Blackbird - to stole og et bord? Hvad bliver det næste?
fyrfads-lys?

/rbk17

Fra : Brian Laursen

Dato : 18-08-04 17:14

rbk17 wrote:

> [...]
>
> Jeg er godt nok også imporneret over hvor meget man kan have med på
> sådan en Blackbird - to stole og et bord? Hvad bliver det næste?

¨
Hehe vi havde skam oxo stearinlys med
Og ja det kan helt klart anbefales at køre en tur i sverige. Og så var det
jo heller ikke videre dyrt.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Brian Laursen

Dato : 18-08-04 12:59

Brian Laursen wrote:
> Så kom vi hjem fra mc ferie i sverige. Det blev til ca 1500 km rundt
> om Vänern og Vättern, med et par gode dage i Trollhätten og
> Jönköbing. Jeg har lagt lidt af billederne ind her
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=809

Nååh ja og det bedste ved det hele er at bagdækket som var sprit nyt da vi
tog afsted, er stadig lige rund. Ingen kanter non what so ever. Om det er
det Avon AV46 der er hårdt, eller de sving vi har kørt ved jeg ikke. Måske
en blanding af begge dele.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen