Efterlysning af mast
Fra : J H Larsen

Dato : 17-08-04 20:30

Hej,

måske er dette ikke det rette sted for en efterlysning, men jeg prøver
aligevel, for det er bare så træls....

Masten til min Belinda 22 "Vally" er blevet fjernet fra Struer Havns
mastestativ på Vrald Odde.
En beskrivelse af min mast:

Sølvelukseret aluminiumsmast på ca. 8 meter.

Mærket "Dan Mast" foran på masten.

Der er ligeledes mærkat for Frihavnsordningen Holstebro-Struer Havn 2003.

Forstaget var rullet sammen og hængt op i toppen af masten.

Øvrige vant og stag, samt salingshorn, lanterne og vindex er afmonteret
(ligger hjemme hos mig).

Mastens fod er grå-sort med slids til mastesporet samt hul til bolt; der er
4 alu skivgatter i bunden, hvoraf 2 er med falmede røde fald og 1 er med
lyst tyndere tov til spilerstageophal.

De to røde fald er i øvrigt kombinerede wire-tov-fald.

Disse tre fald/hal var trukket op til mastetop, og tovene kvejlet op og
fastgjort til klamper ved mastens nedre ende.

Der er 4 af disse klamper, sort plast (mærket Holt Allen så vidt jeg
husker).

Mellem det øverste par klamper og Dan Mast mærket er der foran på masten
fastmonteret en ring (til spilerstage).

I mastetoppen er der et hjemmelavet spiler faldsfæste, gjort af forholdsvist
kraftigt rustfrit rundstål (let anløbet af rust) og popnittet fast til
masten.

Der er et lille sort plastfæste til vindex, og der sidder en selvskærende
rustfri skrue i dette fæste.

Messingfæste til lanterne - dette stik er lukket af med et påskruet
messingdæksel.

Kablet til lanternen kommer ud af et hul i masten lidt over mastefoden;
kablet er hvidt og forsynet med et tobenet messingstik (trænger til
udskiftning).

Selve masten har nogle tæringer, hvoraf nogle er afhjulpet med lysegrå
primer, hvorfor disse fremstår som markante lyse pletter på masten.

Der er på masten fastgjort en aluskinne med rustfrit bombeslag.

Oven for denne, lige under hulkelens begyndelse på masten, er der monteret
et kuglebeslag til føring af storsejlet.

Jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med at finde masten.

Hilsen

J H Larsen

Fra : Kemster

Dato : 17-08-04 21:28