Hvorfor kan jeg ikke sælge den?
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 16:23

Jeg har nu haft min Honda CB500 til salg i små 2 måneder. men ikke EN ENESTE
hendvendelse!
Hvorfor ikke?
Er den for dyr? Startede på 64.000 og har så gradvist sat prisen ned til
55.000.
Den har været i den blå og på nettet, er der andre stedder?

Jeg er nu desperat for at komme af med den da jeg er komme i akut økonoomisk
knibe, så at sælge den til en forhandler må være den eneste mulighed. Nogen
der kender en forhandler der vil købe sådan en cykel i ren handel?

Tobias

Fra : Hekto

Dato : 17-08-04 16:37

In article <412222eb$0$265$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Tobias
Larsen" <tola "snabela" aats "punktum" dk> says...
> [...]
> knibe, så at sælge den til en forhandler må være den eneste mulighed. Nogen
> der kender en forhandler der vil købe sådan en cykel i ren handel?

Vejret.
Der er ingen der har penge efter ferien.
Du bor for langt væk (kender du nogen i Kbh ell. lign. der kan have den
stående?).
Billeder, nærbilleder på nettet/DBA/some where.
Prisen ... men jeg aner ikke hvad den bør være! Hvad koster en
tilsvarende, andre steder?

--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650

Fra : Steen Egeberg

Dato : 17-08-04 17:44

"Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum" dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Nogen
> der kender en forhandler der vil købe sådan en cykel i ren handel?

Hvad er årgang og km ? Stand ? Jeg solgte selv en 2 år gammel CB500 sent
på sæsonen sidste år, og det var ikke let.
Men det er surt hvis du nærmest skal forære den væk, og forhandlere er
ikke det sted hvor du skal forvente høje priser.
I givet fald har den forhandler du har købt den af vel en moralsk
forpligtelse til at give dig et rimeligt bud ?
April måned er naturligvis en bedre måned end august at sælge, og nogle
forhandlere kan man se - vel grundet det dårlige vejr - stadig har nye
cykler stående, som de nok har taget hjem i forventning om endnu en
kanon sommer.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 18:13

"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> wrote in message
> Hvad er årgang og km ? Stand ? Jeg solgte selv en 2 år gammel CB500 sent
> på sæsonen sidste år, og det var ikke let.
> [...]
Det er en 2003'er med lige godt 18.000 på klokken. Den er desuden droslet.

Tobias

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 17-08-04 21:04

> [...]
droslet.

> Tobias

> Det er en 2003'er med lige godt 18.000 på klokken. Den er desuden

En CB 500. Sådan en har jeg stærkt overvejet at anskaffe mig, men mener at
den er for dyr i forhold til en SV 650 S ( i sær en gul 99'er som er min
drømme maskine
Men da jeg igen er på SU, kunne det være at jeg skulle se efter en CD 500
igen.

Hvor i landet står din maskine?

Mvh. Dennis som er flyttet til Aalborg, og mangler en garage eller et
værksted i en mc klub.
mc tosserne holer i ikke til her oppe? eller i det kun for maskiner med knop
dæk?

Gsx-r 250
2x Adly jet 100

Fjern det høje dyr fra mailen for at svare.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 22:36

"Dennis Sørensen" <ikketilgirafathuske@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> drømme maskine
> Men da jeg igen er på SU, kunne det være at jeg skulle se efter en CD 500

I Dronninglund 30KM nord for Aalborg.

Tobias

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-08-04 21:22

Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum wrote:

> Det er en 2003'er med lige godt 18.000 på klokken. Den er desuden
> droslet.

Netop det, at din er droslet gør at det potentielle antal kunder meget
begrænset. Hvad koster det at få fjernet droslingen? Måske er det pengene
værd, hvis det gør cyklen nemmere at sælge?

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 22:38

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> [...]
> begrænset. Hvad koster det at få fjernet droslingen? Måske er det pengene
> værd, hvis det gør cyklen nemmere at sælge?

Umildbart tror jeg det vil koste fra 500 til 1500. Alt efter om man ka'
sel'.

Tobias

Fra : Pwh

Dato : 18-08-04 07:17

> Umildbart tror jeg det vil koste fra 500 til 1500. Alt efter om man
> ka' sel'.
>
> Tobias

Prøv så evnt at finde ud af hvad det vil koste precis for dig at fjerne droslingen,
så kan du jo sætte den til salg med den option at folk kan få den med/uden drosling.
Jeg tror faktisk at Tony er inde på noget af det rigtige, det er måske det samme som
med usynede mc'er, det sorterer mange potentielle købere fra. Så hvis du kan tilbyde
at stå for afdroslingen evnt med en rulning bagefter, så går salget sikkert nemmere

/Jens

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-04 09:10

> [...]
> økonoomisk knibe, så at sælge den til en forhandler må være den
> eneste mulighed. Nogen der kender en forhandler der vil købe sådan en

Jeg kender en der fik solgt sin CB500 fornuftigt via kommision hos en
forhandler. Bare en idé. Check lige hvem der hænger på skader ved
prøveture - prøv at forlange at de foregår med sælgers prøveplade f.eks.

Eller PAN's køb/salg sektion? (dukkersig.avi)
--
vh
Torben

Fra : Jens Arnfast

Dato : 18-08-04 08:28

Torben Scheel wrote:
> Eller PAN's køb/salg sektion? (dukkersig.avi)

Hvorfor skal du blande en løbeklub ind i MC salg

--
-jens
RSV1000

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-04 10:15

Jens Arnfast wrote:

> Hvorfor skal du blande en løbeklub ind i MC salg

Hvis de har så travlt at de løber..

Fra : Hekto

Dato : 18-08-04 08:32

In article <412308fa$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...

> Jeg kender en der fik solgt sin CB500 fornuftigt via kommision hos en
> forhandler. Bare en idé. Check lige hvem der hænger på skader ved
> prøveture - prøv at forlange at de foregår med sælgers prøveplade f.eks.

Fordrukkent sludder! Prøveplader dækker kun ansvar.
Den normale forsikring dækker også lovligt udlån, og
er der kasko på, dækker den selvf.
Eneste problem er selvrisikoen. Den hænger man juridisk på.

> Eller PAN's køb/salg sektion? (dukkersig.avi)

Wallmart?
.... pas på du ikke en dag møder en Hånda-kører eller 2, efter mørkets
frembrud!
Det kunne være at en 2-3 stykker kunne finde på at gøre slemme ting ved
dig! =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-04 10:14

Hekto wrote:
> [...]
> er der kasko på, dækker den selvf.
> Eneste problem er selvrisikoen. Den hænger man juridisk på.

Så er det nok! Jeg er ikke (særligt) fuld.

> [...]
> frembrud!
> Det kunne være at en 2-3 stykker kunne finde på at gøre slemme ting

Ja, folk uden humor skal man vare sig for.

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 18-08-04 10:12

In article <4123180d$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> Ja, folk uden humor skal man vare sig for.

Hvis de har en opslagtavle, kan det være den sidder i panelhøjde, og
alt er skrevet med små bogstaver!? ..... UUUPS!!!

Fra : Tommy Fer

Dato : 18-08-04 11:04

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der kasko på, dækker den selvf.
> Eneste problem er selvrisikoen. Den hænger man juridisk på.

Der findes ihvertfald til biler, prøverplader med kasko, dvs. en fast
prøveplade hos forhandleren, hvor der er et forsikringsselskab i ryggen.

mvh Tommy Fer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-08-04 18:19

Hekto wrote:

> [...]

Check også lige om man må køre med prøveplade på et registreret køretøj. Det
kan lyde åndsvagt. Men ikke desto mindre er det vist rigtigt. En bekendt blev
nægtet prøveplader på motorkontoret af samme grund. Og de havde vistnok ret i
deres nægtelse.

> Fordrukkent sludder! Prøveplader dækker kun ansvar.

Hvis det er dem man lejer på motorkontoret. Faste prøveskilte kan godt have
kasko.

Ib Jakobsen

Fra : Manny

Dato : 18-08-04 18:57

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er dem man lejer på motorkontoret. Faste prøveskilte kan godt
have
> kasko.

Jepper.

Løse skilte via motorkontoret har kun ansvar. Faste prøveskilte, altså dem
forhandlerne ofte har, kan sagtens tegnes med kasko.

Meeeeeen der må ikke benyttes hverken faste eller løse prøveskilte på et
køretøj der er indregistreret i forvejen.

Leif

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 18-08-04 19:41

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> In article <412308fa$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
> says.
<snip>>

> Fordrukkent sludder! Prøveplader dækker kun ansvar.

<snip>

--
> [...]
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-industrial-off the

Sludder ????

Special MC i Ålborg (hvor jeg pt. har min BMW K100RS til komissionssalg uden
nummerplader) har skrevet under på at MC'en er kaskoforsikret via deres
prøveplader.

mvh
Bent Erik Thomsen

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 00:14

In article <4123a2d7$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, bmw-
h@poet.dk says...
> [...]
> nummerplader) har skrevet under på at MC'en er kaskoforsikret via deres

Faste prøveskilte - kan have.

Kommer der en 'privat' kunde, medbringes der sjældent faste
prøveskilte.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-08-04 08:38

Bent Erik Thomsen wrote:
> [...]
>
> Special MC i Ålborg (hvor jeg pt. har min BMW K100RS til
> komissionssalg uden nummerplader) har skrevet under på at MC'en er

There you go Hekto. Hvem trænger mest til en Minnesotakur?

vh
Torben - Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-industrial-off
the shelf-semi-rocket med custom sædebetræk og refleks.

Fra : Hekto

Dato : 19-08-04 08:41

In article <41245301$1@news.carlbro.dk>, torben_scheel@hotmail.com
says...
> There you go Hekto. Hvem trænger mest til en Minnesotakur?

Ik' maj! ....*HIK!*

> vh
> Torben - Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-industrial-off
> the shelf-semi-rocket med custom sædebetræk og refleks.

*LOL*

Fra : Palle Clausen

Dato : 18-08-04 11:31

Tobias Larsen <tola"snabela"aats"punktum"dk> skrev:
>Jeg har nu haft min Honda CB500 til
>salg i små 2 måneder. men ikke EN ENESTE
> [...]

En seddel, med billede, på opslagstavlen i det/de lokale
Supermarked(er), virkede for mig!

Der går mange mennesker forbi, som måske lige kender en som
mangler en MC.

Mvh, Palle
SR500