Er der slet ingen der gider købe SV650N?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-04 13:02

Hejsa.

Sad og kiggede lidt efter mc'er i dba, hvor jeg lagde mærke til, at der er
meget få SV650N-modeller til salg. Det er næsten alle sammen S-modeller
(altså med kåbe). Er der slet ikke nogen, der gider købe de andre maskiner?
Jeg regnede med, at man måske kunne spare nogle penge på at købe en N
fremfor en S, men det er jo lidt svært hvis der ikke er nogen.

I behøver forresten ikke sende tilbud, gutter. Det bliver ikke lige nu, jeg
køber.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-08-04 13:48

> [...]
> der er meget få SV650N-modeller til salg. Det er næsten alle sammen
> S-modeller (altså med kåbe). Er der slet ikke nogen, der gider købe

Måske er det netop sådan at der ikke er ret mange der vil sælge dem, og
mange der vil købe dem?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Birger Poulsen

Dato : 17-08-04 15:58

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message

> Måske er det netop sådan at der ikke er ret mange der vil sælge dem, og
> mange der vil købe dem?
>
> signing off.. Martin Sørensen

Se der ramte du humlen : Vi vil ikke af med dem.

En anden forklaring kunne være at der i de seneste år ikke har været
importeret SV650N til DK da salget efter importørens mening var for lille.
Personligt foretrækker jeg N-modellen alene p.g.a. den mere oprette
kørestilling.
--
Hilsen
Birger

Fra : Rune Uthaug Rasmusse~

Dato : 17-08-04 15:59

Der var ikke rigtig interesse for N modellen da SV'eren kom frem og derfor
blev den ikke importeret i et par år.
Det er først i år den er kommet tilbage igen.

--
mvh.

Rune
http://www.runes-mc.dk

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-04 19:32

"Rune Uthaug Rasmussen" <rune@uthaug.dk> wrote in message
> Der var ikke rigtig interesse for N modellen da SV'eren
> kom frem og derfor blev den ikke importeret i et par år.
> Det er først i år den er kommet tilbage igen.

Nå, så kan jeg bedre forstå det.

Tak for svarene, alle sammen.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-08-04 16:24

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> de andre maskiner? Jeg regnede med, at man måske kunne spare nogle
> penge på at købe en N fremfor en S, men det er jo lidt svært hvis der

*host* Prøv mobile.de (http://makeashorterlink.com/?H33B51219) der er lidt
mere at vælge imellem... Hvis man altså har ventetid nok mht. Told & Tjald!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Jacob Larsen

Dato : 17-08-04 19:27

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in
message news:412222ac$0$25968$ba624c82@nntp03.dk.telia.net

> *host* Prøv mobile.de
> (http://makeashorterlink.com/?H33B51219) der er lidt mere
> at vælge imellem... Hvis man altså har ventetid nok mht.
> Told & Tjald!

Nåh.... Der var de jo.

Håbede dog på en noget større prisforskel. Jeg kan se at en SV-S eller en
fazer stort set koster det samme som en SV-N. Det er der ikke meget sjov
ved. Hvor den ender efter afgift kan jeg slet ikke regne ud, og det er også
noget af grunden til, at jeg ikke tør hente en cykel i Tyskland. En anden
grund er, at jeg ikke umiddelbart har mulighed for at hente/transportere en
cykel billigt, så det bliver nok en udgift der skærer en god del af
fortjenesten.

Kunne godt lide ideen om den oprejste kørestilling og hvis jeg kunne bruge
noget af prisforskellen på at lave en streetfighter, kunne jeg få en rigtig
fed og speciel cykel. Jeg gider bare ikke smide penge efter at "bygge" en
cykel, der så ender med at blive meget mindre værd end hvis jeg bare en
havde brugt pengene på en anden fra starten af.

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 18-08-04 08:21

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in
> Kunne godt lide ideen om den oprejste kørestilling

Du kan evt. smide et par http://www.cliponrisers.com/ på en S-model?
Rygterne siger også at fodhvilerne fra en N kan bruges.

Carsten Sørensen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 18-08-04 10:59

"Carsten Sørensen" <45uln7802@sneakemail.com> wrote in
message news:Xns95495EBD9AD1Esurfsmurfriftdk@195.184.101.40
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in
>
> Du kan evt. smide et par http://www.cliponrisers.com/
> en S-model? Rygterne siger også at fodhvilerne fra en N
> kan bruges.

Cool. Man skal jo passe på håndleddene.

Sidder fodhvilerne på en SV-N længere nede? Anede jeg ikke. Det er jeg
egentlig ikke interesseret i., for så rammer de jo bare jorden.

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-04 09:05

Psycho Cowboy wrote:

> *host* Prøv mobile.de (http://makeashorterlink.com/?H33B51219) der er
> lidt mere at vælge imellem... Hvis man altså har ventetid nok mht.
> Told & Tjald!

Pjat. Man kan betale afgiften næsten med det samme - ingen smalle steder dér

--
vh
Torben - der skal til vurdering i 6. oktober - men det er også kun en måned

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 18-08-04 15:23

Torben Scheel wrote:

> Pjat. Man kan betale afgiften næsten med det samme - ingen smalle
> steder dér

Forkert!
Man kan betale depositum næsten med det samme - hvad afgiften bliver, får
man iflg. Told & Fnat først at vide efter ca et ½ år! Det synes jeg godt,
man kan kalde et "smalt" sted.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-08-04 18:27

> Man kan betale depositum næsten med det samme - hvad afgiften bliver,
> får man iflg. Told & Fnat først at vide efter ca et ½ år! Det synes
> jeg godt, man kan kalde et "smalt" sted.

Min kammerat fik en GPZ 500 igennem afgiftsmøllen. Det tog to uger fra
endelig vurdering til tilbagebetaling af 1/3 af vurderingen. Samlet tid fra
første toldsyn ca 4 uger.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-08-04 08:56

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Min kammerat fik en GPZ 500 igennem afgiftsmøllen. Det tog to uger fra
> endelig vurdering til tilbagebetaling af 1/3 af vurderingen. Samlet
> tid fra første toldsyn ca 4 uger.

Samme erfaring hér - dog var ventetiden på vurdering 2 måneder, og det tog 4
uger at tilbagebetale 1/6 af depositummet.

Nu er vurderingsventetiden ca. 2 1/2 måned. Det lader altså til at være
vejen frem at bede om vurdering, hvis man vil have en forudsigelig ventetid
(vurderingstid + ca. 1 måned). Målt udfra det øgede pres på vurderingerne
lader det da også til at være almindelig kendt efterhånden.

--
vh
Torben Scheel

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-08-04 08:51

Psycho Cowboy wrote:

> Forkert!
> Man kan betale depositum næsten med det samme - hvad afgiften bliver,
> får man iflg. Told & Fnat først at vide efter ca et ½ år! Det synes
> jeg godt, man kan kalde et "smalt" sted.

Jeg er helt enig med dig i at der er typisk er for lang behandlingstid - men
jeg vil nu nødigt betale mere i skat for at eliminere alle de ventetider der
er i det offentlige der ikke gavner det fælles bedste. Min pointe var at det
ikke tager lang tis at indregistrere en importeret maskine med papirerne i
orden.
Et rimeligt kompromis kunne være en maximal garanteret behandlingstid på 4
måneder der kunne nedbringes til en måned mod et gebyr på 500,-

Jeg har fået en OK behandling og en rimelig endelig afgift på min cykel -
håber at konens giver samme gode resultat.