Lidt statistik...
Fra : Jim Andersen

Dato : 17-08-04 10:46

Antallet af motorcykler er steget med 80% siden 1993.
I dag er der 83.000 motorcykler, som i gennemsnit tilbagelægger 6.250 km om
året.

Kilde: Danmarks Statistik

/jim

Fra : Ronni Jensen

Dato : 17-08-04 10:55

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in

> Antallet af motorcykler er steget med 80% siden 1993.
> I dag er der 83.000 motorcykler, som i gennemsnit tilbagelægger 6.250
> [...]

Ja og i juli måned i år er der indregistreret 314 nye MC'er.. tillykke til
dem

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-08-04 12:18

Ronni Jensen wrote:

> Ja og i juli måned i år er der indregistreret 314 nye MC'er..
> tillykke til dem

Jeg tror nu at en af dem er min kones langt fra nye MC. Mon ikke tallene
dækker over alle nyregistrerede - inkl. importerede?

--
vh
Torben Scheel

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-08-04 11:07

On Tue, 17 Aug 2004 11:46:00 +0200, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

Hej.

>Antallet af motorcykler er steget med 80% siden 1993.
>I dag er der 83.000 motorcykler, som i gennemsnit tilbagelægger 6.250 km om
>året.

De tre af dem er mine, og de når ikke 6.000 Km til sammen, så der må
sørme være nogen der er flittige.

Tro aldrig en ststistik med mindre du selv har været med til at
forfalske den!
Citat: Sir Winston Churchill

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-08-04 11:43

Steen Gruby wrote:

> De tre af dem er mine, og de når ikke 6.000 Km til sammen, så der må
> sørme være nogen der er flittige.

Jup! Jeg fik tilbagelagt 15.000 på Kilofazeren på det første år

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : anders majland

Dato : 17-08-04 12:29

> Jup! Jeg fik tilbagelagt 15.000 på Kilofazeren på det første år

Jeg lander ikke langt over gennemsnittet. Siden november sidste år er
det blevet til 18500km, men der er stadig plade på apriliaen der har
"kørt" under 100meter nåt jeg har skubbet lidt rundt med den i
skuret....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : mikkel paulsen

Dato : 17-08-04 21:53

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in message news:<4121f456$2$73943$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]

jeg er ny mc'ist på min XS 400 har jeg kørt 3500 på knapt en måned

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-08-04 08:57

mikkel paulsen wrote:
> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote
> in message news:<4121f456$2$73943$14726298@news.sunsite.dk>...
>>>

> jeg er ny mc'ist på min XS 400 har jeg kørt 3500 på knapt en måned

Det er altså OK at stå af engang imellem, selvom MC-kørsel er i bunden af
behovspyramiden

vh
Torben

Fra : Per P.

Dato : 19-08-04 14:47

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sørme være nogen der er flittige.
>
> Tro aldrig en ststistik med mindre du selv har været med til at

Det sjove er jo noget med at DMC er i gang med en kæmpe indsamling af antal
kørte kilometer pr. cykel. Det bliver sjovt at se om Danmarks Statistik og
DMC får samme resultat.

Resultatet skal i øvrigt bruges i kampen mod Christiansborgs, til tider
lettere overdrivelse af uheldsstatistikkerne, hvilke de kære politikere
altid fyrer af når alle andre argumenter er brugt op. Læs mere på
www.dmc-org.dk

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-08-04 15:12

On Thu, 19 Aug 2004 15:47:29 +0200, "Per P."
<milborg@FJERNe-privat.dk> wrote:

Hej Per

>Det sjove er jo noget med at DMC er i gang med en kæmpe indsamling af antal
>kørte kilometer pr. cykel. Det bliver sjovt at se om Danmarks Statistik og
>DMC får samme resultat.

Det DMC samler sammen til er ikke statistik, men derimod konkret
viden, og det vil ikke undre mig om det er milevidt fra Danmarks
Statistik

> [...]
>lettere overdrivelse af uheldsstatistikkerne, hvilke de kære politikere
>altid fyrer af når alle andre argumenter er brugt op. Læs mere på

Den måde både Christiansborg, Rådet for større Færdselssikkerhed og
specielt en vis Hr. la Cour-Sell tolker statistikken på er oftest
særdeles tvivlsom.
De roder tallene sammen så det passer til netop det budskab de vil
udsende, så jeg glæder mig personligt til at se konkrete tal d'herrer
ikke kan manipulere med.
Det må sørme være surt at få noget stukket op under næsen der ikke kan
hverken mistolkes eller manipuleres med.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : anders majland

Dato : 19-08-04 17:33

> Det DMC samler sammen til er ikke statistik, men derimod konkret
> viden, og det vil ikke undre mig om det er milevidt fra Danmarks
> Statistik

DMC's er ligesåmeget statistik som Danmarks Statistik's. Deres stikprøve
er forhåbenligt bare væsenligt bedre ...

Fra : rugholmhusFJERN@vip.~

Dato : 17-08-04 21:13

> [...]

>Antallet af motorcykler er steget med 80% siden 1993.
>I dag er der 83.000 motorcykler, som i gennemsnit tilbagelægger 6.250 km om

Jeg har siden jeg anskaffede min NTV i september sidste år (minus
december - januar & februar hvor den var opstaldet) kørt 19.500 km -
så jo vi er et par stykker der triller lidt mere end andre....

hVh
Hans/NTV