Klage sendt til Told & Skvat
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-08-04 18:18

Hej alle bil-freaks,

Som jeg lige har skrevet blandt "mine egne" i news://dk.fritid.motorcykel
kunne jeg ikke holde mine frustrationer tilbage længere, og jeg har nu sendt
en email til Told & Pjat ang. den lanvarighed de lægger for dagen vedr. os
"hjemmeimportørere".
Brevet er godt nok skrevet ud fra mine egne erfaringer vedr. import af min
motorcykel, men i princippet kunne det lige så godt være en bil, så jeg vil
ligeledes poste brevet i denne gruppe, så I evt. kan følge lidt med.
Brevet kan læses nedefor:

Til rette vedkommende,

Jeg er en såkaldt "hjemmeimportør" som har valgt at hente min motorcykel
hjem fra Tyskland tilbage i foråret 2004 aht. det det større udvalg af
køretøjer i Tyskland frem for i Danmark. I den forbindelse har jeg skulle
have synet og indregistreret køretøjet, så det kunne komme på danske
nummerplader. Det indebærer selvfølgelig også, at der skal betales en
registreringsafgift af køretøjet, som i første omgang bliver kaldt et
"depositum" hos Told & Skat.

Det omtalte depositum på lidt over 50.000 kr. for min motorcykel indbetalte
jeg hos Told & Skat i Korsør midt i april 2004, hvilket vil sige for ca. 4
måneder siden.
Det hedder sig hos Told & Skat, at man efter et udefineret stykke tid
modtager et brev om, at sagen er afsluttet, hvis ikke man ønsker at fremvise
køretøjet til yderligere vurdering hos en vurderingsmyndighed. I samme brev
ligger der enten en check, hvis skattemyndigheden finder depositumet for
højt, eller tilsvarende en regning på det resterende beløb, hvis Told & Skat
finder depositumet for lavt.

Her skal det lige påpeges, at vurderingen ifølge Told & Skat bliver sendt
ind til hovedkontoret i Tåstrup, og at de derinde finder frem til den
korrekte registreringsafgift ud fra nogle tabeller på en computerskærm. Dvs.
uden at have nogen som helst idé om, hvad de har med at gøre, andet end
modelbetegnelse, alder og km-stand går jeg ud fra?

Jeg har ringet et par gange til Told & Skat i Tåstrup og snakket med den
pågældende afdelingsleder for motor-afdelingen ang. min sag grundet den
nævnte ventetid på indtil videre 4 måneder. Den er ikke afsluttet endnu
grundet tidsmangel, har jeg fået at vide, og jeg kan se frem til en ventetid
på op til et halvt år i alt.
På spørgsmål fra min side om, hvor jeg i givet fald skal klage over den
meget langsommelige og dybt skuffende behandling, fik jeg at vide at eneste
klagemyndighed i den sammenhæng er hos skatteministeriet, som er eneste
myndighed der kan bevilge større arbejdskraft eller lign. på dette område.

Derfor skriver jeg nu til skatteministeriet, for at få en fornuftig
forklaring på problemet med at importere køretøjer selv. Jeg ved med
sikkerhed, at jeg langt fra er den eneste person, som går og venter på endt
behandling fra jeres side, da jeg har kontakt med en del andre
"hjemmeimportørere" der er udsat for samme langsommelige behandling, som jeg
selv.

Mit spørgsmål lyder så, om det er rimeligt at trække ventetiden ud i en
sådan grad, at man faktisk ingen mulighed har, for at lave forbedringer,
kosmetiske ombygninger osv. af sit køretøj i 6 måneder, da man skal have den
mulighed at køre til vurdering, hvis T&S kræver yderligere penge for
køretøjet?
Det vil i korte træk sige, at skifter jeg kæde, dæk, får lakkeret en ridse
osv, bliver min motorcykel mere værd, og jeg bliver dermed dårligere stillet
til et evt. vurderingssyn, hvis jeg risikerer at Told & Skat kræver
yderligere penge i registreringsafgift. Altså går det ud over brugen af min
motorcykel, da jeg skal passe på ikke at slide delene så kraftigt, at nye
dele bliver en nødvendighed, sådan teoretisk set.
Det er godt nok for ringe, og jeg synes det gør det surt, og måske nærmest
kommer til at ligne en straf for de kritiske personer, der vælger at søge
blandt et større udvalg i et andet EU-land.

Hvis man nu ser sådan lidt realistisk på det ud fra en almindelig privat
virksomheds arbejdsgang, så vil det vel maksimalt tage 20 min. at finde en
sag, slå den op på computeren, finde prisen på registreringsafgiften i
tabellen og sende enten en check eller en regning på beløbet til den
pågældende "hjemmeimportør". Lad os antage at vedkommende der gør dette
arbejde, har en normal arbejdsuge på 37 timer, så bliver det altså til 111
køretøjer, der ryger igennem på en uge. 688 på en måned, og alt efter hvor
mange køretøjer der nu står i jeres langsommelige kø, bør det være til at få
bugt med ret hurtigt? Antager man så, at der bliver ansat 2 personer oveni
til det samme arbejde, bliver det 2064 køretøjer der går igennem på en måned
og det må da være en forbedring der vil noget?

Ovenstående er selvfølgelig blot antaget ud fra mine personlige
arbejdsvaner, og ud fra hvordan man i en privat-ledet virksomhed garanteret
vil kunne tackle en sådan ophobning, som man helt selv er skyld i. Desværre
er det ikke umiddelbart muligt for mig som privatperson at gå yderligere ind
i Told & Skat's arbejdsmetoder på dette område, og jeg kender ligeledes ikke
længden af køen, som vi "hjemmeimportørere" bliver smidt ind i.

Det er ganske enkelt ikke rimeligt at blive sat på køl på denne måde, som
Told & Skat tilsyneladende gør, og jeg vil med glæde tage sagen langt videre
i medierne, hvis ikke der sker noget på denne front. At lægge over 50.000 kr
på bordet, som i mit tilfælde, for derefter ikke at vide hvornår man får en
del af dem at se igen, eller hvornår man får en regning på yderligere penge,
er ganske enkelt urimeligt. Og det skal sgu være rimeligt for andre end de
store danske importørere af køretøjer at hente sit drømmekøretøj hjem til
Danmark uden at blive "straffet" på den måde!

Jeg ser frem til en fornuftig tilbagemeldning på dette store problem, samt
en forbedring på området.
Hele dette brev er i øvrigt sendt til nyhedsgruppen
news://dk.fritid.motorcykel (som er et forum på internettet bestående af
mellem 700-1500 danske motorcykelister sådan rent skønsmæssigt) og til den
noget større nyhedsgruppe news://dk.fritid.bil som er en gruppe magen til -
bare for bilejere.

Venlig hilsen
Jacob Christiansen, Sorø

Håber de fleste andre personer der har gået og ventet på svar, kan genkende
og være enige i det meste af indholdet i min mail?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : BB

Dato : 16-08-04 18:33

Det er meget vanskeligt at forestille sig T&S gøre meget andet end trække på
skuldrene og grine lidt af dit indlæg.

Bb

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-08-04 19:54

BB wrote:

> Det er meget vanskeligt at forestille sig T&S gøre meget andet end
> trække på skuldrene og grine lidt af dit indlæg.

Det kan muligvis vise sig at du får ret, men hvis ikke man prøver kommer man
altså heller ingen vegne. Jeg gør det jo ikke kun for min egen skyld, men
lige så meget for alle andre, som er i samme båd. Jeg håber i den
forbindelse ikke, at jeg er den eneste der vil lukke munden op.

Men tak for din positive støtte, med den gejst skal vi nok få vores mening
frem!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-08-04 18:33

> Håber de fleste andre personer der har gået og ventet på svar, kan
> genkende og være enige i det meste af indholdet i min mail?

Helt sikkert! Flot brev og jeg er helt enig med dig. De personer som
bedømmer bilerne har ikke kendskab til hvad de laver. Hvordan kan man
f.eks. som vurderingsmyndighed tro der ligger en 5,9 liters motor i en Audi
S2 (eksempel jeg selv har oplevet)? Dette fortælle netop en hel del om hvor
uvidende personerne er overfor deres arbejde og er under al kritik, IMO!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Henrik B.

Dato : 16-08-04 18:44

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle bil-freaks,

Hej Motorcykelfreak.

> [...]
vil
> ligeledes poste brevet i denne gruppe, så I evt. kan følge lidt med.

Tak for det.

Jeg er én af dem der afventer svar på en importeret bil. Jeg fik at vide hos
Told & Skat i Vejle, da jeg betalte depositummet, at jeg skulle regne med en
"ekspeditionstid" på 6 - 12 måneder.

Jeg har allerede lavet lidt rep./forbedringer. ALT er dog dokumenteret i
form af billeder og regninger. Men jeg giver dig helt ret i dine
synspunkter. Og jeg står gerne bag en evt. fremtidig klagesag.

Man har det helt klare indtryk, at hos Told & Skat foregår ALT på T & S'
præmisser. De er bedøvende-Hans-Jørgen med den alm. borger. Overarbejde er
et ukendt ord. Og tempoet vidner i dén grad om, at de får samme løn, uanset
hvor meget man når den pågældende dag.

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-08-04 18:48

> [...]
> dokumenteret i form af billeder og regninger. Men jeg giver dig helt
> ret i dine synspunkter. Og jeg står gerne bag en evt. fremtidig

Har du været til fremvisning? Hvis ikke, så er de bedøvende med at du kan
dokumentere dine forbedringer og de tager dem som en del af bilens stand ved
import. De tager altså fejlagtig udgangspunkt i at importen foregår den dag
du er til fremvisning og ikke den dag du betale depositum (også selvom der
går flere måneder her i mellem!!)! Det er latterligt, men sådan fungerer
det hos vurderingsmyndighederne i Hillerød!

> Overarbejde er et ukendt ord. Og tempoet vidner i dén grad om, at de
> får samme løn, uanset hvor meget man når den pågældende dag.

Præcis!

Fra : Henrik B.

Dato : 16-08-04 18:57

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> går flere måneder her i mellem!!)! Det er latterligt, men sådan fungerer
> det hos vurderingsmyndighederne i Hillerød!

Har ikke været til fremvisning endnu, nej. Men jeg går og samler ALT jeg kan
finde af priser på brugte potter, som kan synliggøre en lavere afgift -
skulle det komme dertil.

Personligt er jeg den temperamentsfulde type. D.v.s. at hvis jeg ikke kan
komme igennem med at jeg f.eks. har fået lavet dette eller hint, så
forfølger jeg sagen. Så er jeg ligeglad med at det skal tage et par år og
skal koste gentagne henvendelser til presse og politikere. Man skal ikke
pisse på mig.

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 16-08-04 19:04

> [...]
> så forfølger jeg sagen. Så er jeg ligeglad med at det skal tage et
> par år og skal koste gentagne henvendelser til presse og politikere.

Det er håbløst for måske 5.000 kr.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-08-04 19:10

> Det er håbløst for måske 5.000 kr.

Det afhænger af om der går princip i det.

Men lad os nu se. Som sagt samler jeg "gode eksempler", som kan gavne min
sag, når den tid kommer.

M.v.h.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-08-04 18:44

Jeg kan godt se de problemstillinger du nævner ikke er jordens sjoveste at
stå i, men alligevel tror jeg ikke du får meget ud af din henvendelse.

Du skriver i brevet at det er Skatteministeriet du får at vide du skal klage
til, alligevel skriver du i toppen at du har sendt det til Told og Skat. Om
det er forkert skrevet ved jeg ikke, men ønsker man svar, skal man skrive
til det rette sted.
Et andet punkt er at dit brev er alt for langt, er meget belærende og
konkluderende. Sådanne breve får ikke mange chancer i det offentlige system,
modtagerende vil finde det meget irriterende at læse. Endelig virker det
truende at du slutter af med at skrive at du har sendt brevet til en masse
andre, det virker som regel en negativt på modtageren.

Samtidig ønsker du svar på et spørgsmål du allerede har fået svar på, nemlig
er det rimeligt med den lange svartid, til det har du flere gange fået at
vide at det er det ikke, men de kan ikke gøre det bedre. Det svar ved jeg
godt man ikke kan bruge til meget, men stiller man det igen får man
selvfølgelig samme svar igen og igen.

Den værste er nok at sammenligne effektiviteten i det offentlige med det
private, uha uha, den trækker søm ud hos dem der skal læse det. Jeg tror
faktisk også du kan tage fejl her angående det private, det ville ikke være
mere effektivt, for her tænkes der udelukkende i kr. og øre. Du skal tænke
på at du allerede har betalt og at det derfor ikke gør det store hvor lang
tid en sagsbehandling vil tage.

Det er mine kommentarer til brevet, ikke at jeg ikke er enig med dig i, at
det er urimelig lang tid at vente, men jeg mener, at den måde det er skrevet
indbyder til at man ikke får et positivt svar, eller måske et svar
overhovedet. Det er måske heller ikke hvad du ønsker, men nærmere at komme
af med noget vrede.

Niels

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-08-04 20:05

Niels Bengaard wrote:

> Jeg kan godt se de problemstillinger du nævner ikke er jordens
> sjoveste at stå i, men alligevel tror jeg ikke du får meget ud af din
> henvendelse.

Måske ikke, men nu har jeg prøvet, og hvis det virker kan det måske gavne
andre i samme situation.

> SNIP ...lidt om, hvad der kunne være skrevet anderledes...

Jeg er klar over, at jeg tydeligvis ikke ytrer alles ønsker og meninger i
mit brev, men derimod mest får overløb for mine frustrationer, som jeg
selvsagt ikke ønsker at ændre på, da det er hvad jeg tænker om Told & Knald.
Måske har jeg skudt mig selv i foden, men hvis ikke man prøver kommer
man jo heller ingen vegne, så nu har jeg prøvet.

At jeg "truer" modtageren ved at fortælle, hvilke andre som har modtaget mit
brev, vil jeg nu kalde almindelig høflighed og pli, at man gør opmærksom på,
at der altså er ved at blive skabt en debat på dette grundlag. Det hjælper
også modtager til at deltage tilbage på retfærdigvis.

Endelig vil jeg lige fortælle, at jeg jo har fået svar fra "lønslaverne" i
deres motorafdeling, og deres mening om langdraget - ikke den højere
instans, som jeg nu har kontaktet, så jeg vil nu stadig mene, jeg mangler at
høre de ansvarshavendes forklaring.

Men tak for dine bemærkninger Niels - det er altid rart at høre andres
mening om situationen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 18:43

Jeg mener nu ellers at motorcyker skal fremstilles for syn og skøn så du får
afgørelsen med det samme?

"Klage sendt til Told & Skvat"

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-08-04 19:54

Jes wrote:
> Jeg mener nu ellers at motorcyker skal fremstilles for syn og skøn så
> du får afgørelsen med det samme?

Du mener forkert.

Den fremstilles i forbindelse med syn til et "toldsyn" (som er gratis)
derefter indbetaler han et dispositum til T & S, og derefter går der så den
lange tid (6-12 mdr.) inden der endelig afregnes.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-08-04 19:50

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> af min motorcykel, men i princippet kunne det lige så godt være en
> bil, så jeg vil ligeledes poste brevet i denne gruppe, så I evt. kan

Som en anden i denne tråd skrev er dit brev alt for langt og omstændigt
udfærdiget.

Du skyder bogstaveligt dig selv i foden med dine sammenligninger.

Hvis du derimod havde forespurgt om der blot var tale om en midlertidig
ophobning af uafsluttede sagsbehandlinger havde du behændigt undgået at
træde nogen over tæerne. De er formentlig allerede på nuværende tidspunkt
gået i baglås.

Du kan roligt shine hesten op det der lægges vægt på ved vurderingen er
gennemgangen ved "toldsynet", der er ikke den store chance for at du vil
blive trukket frem til en ekstra vurdering medmindre der er tale om et helt
specielt og unikt eksemplar du har erhvervet.

Naturligvis er det en glimrende ide at kunne dokumentere eventuelle
forbedringer som du udfører i den mellemliggende tid.

Jeg har stor forståelse for dine frustrationer. Men forvent nu ikke for
meget, så bliver du til gengæld heller ikke så skuffet.

Nu har du jo fået lettet trykket. Og se så det hele fra den positive vinkel
jeg kender en som importerer 4-5 biker om ugen, tænk dig når du er
frustreret hvad må han så ikke være)

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 16-08-04 20:04

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan roligt shine hesten op det der lægges vægt på ved vurderingen er
> gennemgangen ved "toldsynet",

Dét vil jeg så ikke give dig ret i, da Toldsynet intet siger om bilens
generelle stand. Det er jo blot et afkrydsningskema om, hvorvidt der er
dette eller hint udstyr på bilen. Og da T & S ikke (må) tager udstyr med i
betragtningen på biler over 8 år, er det toldsyn ligesom ikke særlig
relevant.

M.v.h.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-08-04 20:18

Hans L. Jørgensen wrote:

> Som en anden i denne tråd skrev er dit brev alt for langt og
> omstændigt udfærdiget.

Din mening, som vel ikke nødvendigvis kan tages som fakta?

> Du skyder bogstaveligt dig selv i foden med dine sammenligninger.

Igen din mening.
Jeg er ked af, at du ser så negativt på mit brev, men respekterer det.

> [...]
> behændigt undgået at træde nogen over tæerne. De er formentlig
> allerede på nuværende tidspunkt gået i baglås.

Sikkert, men så får jeg altså heller ikke givet udtryk for, at vi i
virkeligheden står med et ret stort problem. Jeg er ikke ude på at få en
skrankepaves forklaring eller undskyldning på hele situationen.
Jeg er ude på at provokere skatteministeriet til at tage stilling til, hvad
jeg skriver. At visse folk ikke ønsker at blande sig og stikke næsen for
langt frem i kontroversielle situationer, må være deres sag. Jeg lader mig
ikke pisse ubegrundet på.

> Du kan roligt shine hesten op det der lægges vægt på ved vurderingen
> er gennemgangen ved "toldsynet",

Du har misforstået noget her... Der er i princippet ingen sammenhæng mellem
toldsyn og vurdering, og det har jeg Told & Knald's ord for + min egen og
mange andres erfaring for.
Ved det første registreringssyn bliver køretøjet "toldsynet" for at fastslå
identiteten af maskinen - andet drejer det sig ikke om hér.
Vurderingen kommer senere, *hvis man selv ønsker det!*

> der er ikke den store chance for at
> du vil blive trukket frem til en ekstra vurdering medmindre der er
> tale om et helt specielt og unikt eksemplar du har erhvervet.

De kan hive mig ind, hvis det er helt unikt køretøj, men ellers kan jeg til
hver en tid, inden forløbet er afsluttet, selv kræve køretøjet stillet til
vurdering. Det har jeg papir på fra Told & Pjat, og det véd jeg at andre har
været igennem.

> Jeg har stor forståelse for dine frustrationer. Men forvent nu ikke
> for meget, så bliver du til gengæld heller ikke så skuffet.

Nææ, men jeg vil nu heller ikke male fanden på væggen.
Jeg følger ikke ret gerne strømmen, hvis det handler om at bliver skidt på,
så så længe der ikke sker forbedringer i denne sammenhæng, vil jeg da med
fornøjelse kaste mine kræfter ind i kampen mod den "store stat" som flere
tilsyneladende ikke tør/gider kæmpe imod!

> Nu har du jo fået lettet trykket. Og se så det hele fra den positive
> vinkel jeg kender en som importerer 4-5 biker om ugen, tænk dig når
> du er frustreret hvad må han så ikke være)

Puha, han må godt nok være gråhåret efterhånden!?
Har han aldrig klaget eller givet sine meninger til kende, eller finder han
sig *også* bare i behandlingen?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-08-04 20:53

Psycho Cowboy wrote:
> Hans L. Jørgensen wrote:
>
> Din mening, som vel ikke nødvendigvis kan tages som fakta?

Nej naturligvis ikke.

> Igen din mening.
> Jeg er ked af, at du ser så negativt på mit brev, men respekterer det.

Jeg er skam ikke negativ, forsøger blot at være konstruktiv,

> Sikkert, men så får jeg altså heller ikke givet udtryk for, at vi i
> virkeligheden står med et ret stort problem.

Det vil jeg give dig ret i, det er et problem når sager hober sig op som vi
her er vidne til.

> [...]
> stikke næsen for langt frem i kontroversielle situationer, må være
> deres sag. Jeg lader mig ikke pisse ubegrundet på.

Gå helt uden om skrankepaverne. Henvend dig til en folketingspolitiker som
sidder i oppositionen, som vil arbejde for din sag/problem, det er jeg ret
overbevist om vil give mere resultat end at henvende dig direkte til
skatteministren, for er der noget han ikke kan lide er det at blive fanget
med "bukserne nede" af en politisk modstander som måske kommer med "tørt
krudt i bøssen"))

> [...]
> Ved det første registreringssyn bliver køretøjet "toldsynet" for at
> fastslå identiteten af maskinen - andet drejer det sig ikke om hér.

Jo og hvilket udstyr er der på køretøjet, dog alderbestemt ud fra køretøjet
alder.

> Vurderingen kommer senere, *hvis man selv ønsker det!*

Ja eller hvis T & S eller du mener det.

> [...]
> køretøjet stillet til vurdering. Det har jeg papir på fra Told &
> Pjat, og det véd jeg at andre har været igennem.

Rigtigt

> [...]
> vil jeg da med fornøjelse kaste mine kræfter ind i kampen mod den
> "store stat" som flere tilsyneladende ikke tør/gider kæmpe imod!

Ja og derfor brug kræfterne hvor det bliver hørt, skrankepaven hører du
aldrig fra...

> Puha, han må godt nok være gråhåret efterhånden!?
> Har han aldrig klaget eller givet sine meninger til kende, eller
> finder han sig *også* bare i behandlingen?

Ved ikke rigtigt, han sige at det er træls at skal financere T & S
låntagning/financering.

Er dog ret overbevist om at han vis det er muligt gerne ser en hurtigere
sagsbehandling, der er jo dog trods alt tale om lidt håndører.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : The Beekster

Dato : 16-08-04 21:36

> [...]
vil
> ligeledes poste brevet i denne gruppe, så I evt. kan følge lidt med.

Hej synes det er fedt at du har sendt brevet, men jeg kan ikke forstå at du
ikke blot bestiller en tid til vurdering, jeg har efterhånden fået lidt
erfaring på området.
Samme dag som du betaler depositum kan du bestille tid til vurdering, her i
Vejle hvor jeg bor, har jeg et bredt udvalg af steder hvor jeg kan bestille
tid til vurdering med ca en lille måneds ventetid, alt efter min
fleksibilitet.

Som du selv afslår i denne tråd er det korrekt at du ikke skal shine din
cykel, jeg har i sommer fået henholdsvis 35 og 20 tilbage i afgift. De
vurdere helhedsindtrykket af din cykel, og anslår derved handelsværdien, og
regner på denne måde tilbage til afgiften.

Hilsen Thomas
NB har du brug for fif, skriv blot til mig på fritid,motorcykel

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-08-04 07:48

"The Beekster" wrote:

> Hej synes det er fedt at du har sendt brevet,

Tak skal du have.

> [...]
bestille
> tid til vurdering med ca en lille måneds ventetid, alt efter min

Jeg stiller ikke til vurdering, da jeg i og for sig er meget godt tilfreds
med depositumets størrelse indtil videre. De skal ikke presse mig til at
sende min cykel til vurdering, når reglerne på dette område siger, at jeg
selv kan bestemme om jeg vil møde op, når ikke de hiver mig ind.
Dessuden er det da absolut ingen garanti for, at de skynder processen, bare
fordi jeg har vist dem min cykel.

> NB har du brug for fif, skriv blot til mig på fritid,motorcykel

Har ud også været i kontakt med Told & Tjald ang. klage? For så vil jeg
meget gerne høre om det.
Selve forløbet med at få betalt registreringsafgift, stille til vurdering
osv, er jeg klar over.