den ultimative dragt
Fra : HeHE

Dato : 16-08-04 08:01

Jeg læste engang om en motorcykeldragt, man kunne købe for en stor sum
penge, som så til gengæld kunne klare meget hårde stød, på knæ og hofter, og
efterfølgende glid hen ad asfalten. Dens svage side skulle være et frontalt
møde med eksempelvis en mur, hvor aorta omkring hjertet ville blive rykket
en centimer, og efterfølgende død, er uungåelig uanset dragt... :)
hvad hedder sådan en dragt, og hvad koster den

men vigtigst af alt: hvor LANGT kan/er den certificeret til at kunne glide
hen ad asfalten?

evt et link...

VH Henrik

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 16-08-04 08:43

HeHE wrote:
> [...]
> hvad hedder sådan en dragt, og hvad koster den
>
> men vigtigst af alt: hvor LANGT kan/er den certificeret til at kunne

Jeg styrtede med omkting 100 km/t og kurrede i hvertfald 20m, og jeg bruger
stadig min dragt, efter lidt små reparationer.
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

---

Fra : rbk17

Dato : 17-08-04 19:19

> Jeg styrtede med omkting 100 km/t og kurrede i hvertfald 20m, og jeg
> bruger stadig min dragt, efter lidt små reparationer.

Er dragten ikke dækket af indbo forsikringen? Jeg har i hvertfald "fået"
en ny dragt + styrthjelm hver gang jeg har været i uheld.

(der er bare fordi det lyder som om i styrter flere gange i samme dragt...)

/rbk17

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 18-08-04 08:44

rbk17 wrote:

> [...]
> "fået" en ny dragt + styrthjelm hver gang jeg har været i uheld.
>
> (der er bare fordi det lyder som om i styrter flere gange i samme

Den dækker ikke når det drejer sig om banekørsel...
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

---

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-08-04 18:23

> Den dækker ikke når det drejer sig om banekørsel...

Det kan du ikke sige så skråsikkert. Det varierer fra selskab til selskab.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 16-08-04 08:55

"HeHE" <Hollydag@fjenrdettemail.dk> wrote in message
> [...]
> hvad hedder sådan en dragt, og hvad koster den
>
> men vigtigst af alt: hvor LANGT kan/er den certificeret til at kunne glide

Jeg var inde og se Tower og London.

Der var ridderrustniger i enhver størrelse og form.

De skal dog PAVA behandles hvis de bruges om vinteren.

mvh
Bent Erik

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-08-04 10:39

HeHE wrote:
> [...]
> hvad hedder sådan en dragt, og hvad koster den
>
> men vigtigst af alt: hvor LANGT kan/er den certificeret til at kunne

Prøv evt. en Sumodragt fra et polterabendudlejningsfirma. Eller dem som
Jackass bruger

Spøg til side - jeg ved ikke hvad du har læst, men der findes både jakker
med airbags og seriøse læderoutfits der er til at holde ud at køre med.
Check evt. Halvarssons eller Dainese's udvalg - det skulle være noget af det
bedste efter hvad jeg har hørt. Forbered muldvarpen på øjeblikkelig vacuum
påvirkning.

--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : HeHE

Dato : 16-08-04 10:10

hehe.. jeg sku måske have tænkt på jeg var på de "indforståedes" forum..
;) ved godt at mange dragter kan klare lange strøg, og masser af tæsk..

ej, det er bare fordi jeg læste en artikel engang, som ikke var i et
motorcykel-blad, om en dragt som skulle være helt ekstraordinær.. altså
kunne klare MANGE km. asfalt for der blev slidt hul...

den var sikkert grøn og sort, men jeg prøver lige at checke de mærker der er
blevet nævnt i tråden.. nu har jeg jo lidt at undersøge ud fra ;)

P.S. jeg kører selv en gammel corolla, og kører kun offroad på vores grund
på en 125ccm gammel motorcykel... så jeg skal ikke selv have sådan en
dragt.. ;)

VH Henrik

Fra : anders majland

Dato : 16-08-04 10:27

P.S. jeg kører selv en gammel corolla, og kører kun offroad på vores
> grund på en 125ccm gammel motorcykel... så jeg skal ikke selv have
> sådan en dragt.. ;)

Skulle da lige værre hvis du var bange for at bunden var ved at falde ud
af corolla'en

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-08-04 11:29

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Check evt. Halvarssons eller Dainese's udvalg - det skulle være noget
> af det bedste efter hvad jeg har hørt. Forbered muldvarpen på øjeblikkelig
> vacuum påvirkning.

Crowtree eller Schwabenleder. Begge håndsyede dragter der i deres basis-
konfiguration ikke kræver 'a second mortgage'. Men det løber selvfølgelig
hurtigt op når man begynder at læsse udstyr i dragterne

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : HeHE

Dato : 16-08-04 15:43

> Crowtree eller Schwabenleder. Begge håndsyede dragter der i deres basis-
> konfiguration ikke kræver 'a second mortgage'. Men det løber selvfølgelig
> hurtigt op når man begynder at læsse udstyr i dragterne

ja, skønt nok... men kan jeg der få bekræftet deres funktionalitet ved
styrt?

tørre tal og facts ved evt. "cracsh-tests" ønskes.. ;()

VH Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-04 18:24

Jeg købte en heldragt hos Hein Gericke og har været 2 gange i asfalten og én
gang i botanikken og den er stadigvæk brugbar, ingen huller og kun 2-3cm af
den yderste syning slidt.. Før du undrer dig: det var ved trackdays
Alle mærke dragter kan klare dette. Find et motorcykel blad med test af
dragter, det kan give et fingerpeg.
Dragter med dobbeltsyning, hvor den ene er skjult, holder bedre til
rutsjeture, idet kun én syning bliver slidt igennem.
Der findes ingen "vidunderdragter".

--
Poul B-H
Honda MC21 NSR250SE

Fra : Armand

Dato : 30-08-04 12:52

HeHE <Hollydag@fjenrdettemail.dk> skrev i en

> ja, skønt nok... men kan jeg der få bekræftet deres funktionalitet ved
> styrt?
>
> tørre tal og facts ved evt. "cracsh-tests" ønskes.. ;()

Der findes hverken normer eller fabrikanters oplysninger derom, og jeg er
bange for at du har læst omtalte "test" i "et forkert forum" á omtale af
f.eks. Halvarssons-produkter i et Ugens Rapport, hvor sagligheden er gået
heden til fordel for værtshus-jargon'en.

P.g.a. alskens indsyede plast-skaller og skumforstærkninger og dobbelt
læderlag dér hvor man selv er ringest polstret, samt hvor erfaringen viser
at man lander hårdest når man snubler fra to hjul (og hér er RR-sporten et
godt udviklings-laboratorium) samt brugen af "skujlte syninger" så dragten
ikke deles i to fordi man tilfældigvis kurer på en syning, så er de fleste
af dagens læderdragter derude hvor man næppe kan forvente meget mere
beskyttelse, og derfor er der også nogle fabrikanter der er begyndt at sysle
med "airbag-veste". Sidstnævnte nyder dog min personlige skepsis!

--
Armand

Fra : Tomas Linnet

Dato : 16-08-04 23:27

"HeHE" <Hollydag@fjenrdettemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad hedder sådan en dragt, og hvad koster den
>
> men vigtigst af alt: hvor LANGT kan/er den certificeret til at kunne glide

Min IXS Motegi har i hvertfald gjort sin pligt.

Anderstorp: lowsider 70km/t, asfalt
Jyllandsringen: lowsider 110 km/t, asfalt. Derefter påkørt af anden mc.
Lappet på den ene balle. Ikke slidt i gennem.
Ring Knutstorp: 40 km/t, græs
Jyllandsringen: highsider 85 km/t, asfalt. Regnvejr
Vandel: Forhjuludskriding 120km/t asfalt. lille skade på den ene skulder.
Dragten kan stadig bruges.
Pris i 1999/2000: ca 9000,-

-Tomas
Nu med uden MC

Fra : HeHE

Dato : 17-08-04 09:04

"Tomas Linnet" <tomasane@FJERNESwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jyllandsringen: highsider 85 km/t, asfalt. Regnvejr
> Vandel: Forhjuludskriding 120km/t asfalt. lille skade på den ene skulder.

det var et godt svar.. . tak for det!

er du prof cyklist?