Motorfejl på Toyota
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-08-04 12:29

Hejsa

Jeg kan forstå på en kammerat jeg har (der arbejder hos Toyota), at der
skiftes motorer i Avensis i større stil... Eller del af motoren.

Er der nogen, der ved, hvad det er, motorerne fejler..?

/Jan W Nielsen

Fra : John Sahl

Dato : 15-08-04 12:42

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg kan forstå på en kammerat jeg har (der arbejder hos Toyota), at
> der skiftes motorer i Avensis i større stil... Eller del af motoren.

Hvis han arbejder ved Toyota må han da vide det?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 15-08-04 12:45

> Hvis han arbejder ved Toyota må han da vide det?

*G* Ja det var også min første indskydelse

Fra : John Sahl

Dato : 15-08-04 13:07

Thomas H. wrote:
> *G* Ja det var også min første indskydelse

Men det er selvfølgelig svært at vide, hvad der er hvad,
af de forskellige store metaldele på sådan en bil ,-)

Fra : Per Wildau

Dato : 15-08-04 19:04

John Sahl wrote:

> Hvis han arbejder ved Toyota må han da vide det?

Han er karosserismed.

De ruster jo af helvede til, sådan nogle Toyota´er..

/Jan W Nielsen

Fra : Gevaldi

Dato : 15-08-04 14:45

Jan W Nielsen skriblede:
> [...]
> Toyota), at der skiftes motorer i Avensis i større
> stil... Eller del af motoren.
>
> Er der nogen, der ved, hvad det er, motorerne fejler..?

Det er vel på grund af den *overydelse*
på 12% som de skal yde.

--
/Gevaldi

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-08-04 16:23

On Sun, 15 Aug 2004 15:45:24 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com>
wrote:

>Det er vel på grund af den *overydelse*
>på 12% som de skal yde.

DEN ville jeg ellers godt have i vores lamme æske!!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 15-08-04 16:12

> [...]
> der skiftes motorer i Avensis i større stil... Eller del af motoren.
>
> Er der nogen, der ved, hvad det er, motorerne fejler..?

Som jeg har hørt det er det de tidlige 2.0er der kan have for højt olie
forbrug.

MVH Ove

Fra : Olesen

Dato : 15-08-04 17:34

"Ove Jakobsen" <ovejakobsen@mailDOTdk> skrev i en meddelelse

> Som jeg har hørt det er det de tidlige 2.0er der kan have for højt olie
> forbrug.

Rystede Avensis ikke også ab fabrik ?
-svær at fixe ?

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 21:03

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skiftes motorer i Avensis i større stil... Eller del af motoren.
>
> Er der nogen, der ved, hvad det er, motorerne fejler..?

Jeg ved det ikke

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 15-08-04 22:12

> [...]
> skiftes motorer i Avensis i større stil... Eller del af motoren.
>
> Er der nogen, der ved, hvad det er, motorerne fejler..?

Det er nævnt før: Det er årgang 2000 og 2001 (mener jeg), hvor der kan opstå
ovale stempler, med medfølgende (højt) olieforbrug til følge. Blok/stempler
udskiftes af Toyota per kulance - selv efter garantiudløb - ingen problemer,
som hos mange andre mærker.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-08-04 07:17

> Blok/stempler
> udskiftes af Toyota per kulance - selv efter garantiudløb - ingen
problemer,
> som hos mange andre mærker.

Sådan skal det være.

Jeg tror, at Toyota ser 112 procent god service som en af vejene til at
erobre den markedsandel, som er målet. (Har glemt hvor meget det er - men
det er meget).

De vokser jo stadig - og bliver nok ved i lang tid endnu.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 16-08-04 15:47

> Sådan skal det være.

Ja fan'me så....

> Jeg tror, at Toyota ser 112 procent god service som en af vejene til at
> erobre den markedsandel, som er målet. (Har glemt hvor meget det er - men
> det er meget).

25% i 2010.

> De vokser jo stadig - og bliver nok ved i lang tid endnu.

Tjah, 15% plus på et nedadgående mrked må siges at være meget godt...

M.v.h.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-08-04 17:23

> [...]
>
> Ja fan'me så....

> 25% i 2010.

> Tjah, 15% plus på et nedadgående mrked må siges at være meget godt...

I den nyeste "The best global brands 2004" er de jo også vurderet højest
inden for bilverdnen, de er krøbet fra en plads som nummer 11 til nummer 9
totalt set. Mercedes er røget ned fra nummer 10 til nummer 11, totalt set.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 16-08-04 17:33

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> totalt set. Mercedes er røget ned fra nummer 10 til nummer 11, totalt set.

Det er jo så en "mærkeklassificering". Kigger man på økonomi og størrelse,
ligger Toyota helt i top. Har bl.a. overhalet Ford.

M.v.h.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-08-04 17:51

> [...]
>
> Det er jo så en "mærkeklassificering". Kigger man på økonomi og størrelse,
> ligger Toyota helt i top. Har bl.a. overhalet Ford.

Jo jo

Efter Mercedes ligger BMW som er gået fra plads nummer 19 til 17 og her
dermed overhalet Honda der som i 2003 er nummer 18, Ford er gledet ned fra
plads nummer 14 til 19. Harley-Davidson er nummer 41 hvor de var 44 i 2003,
VW er skøjtet 4 pladser baglæns til plads nummer 48. Porche er nu som nummer
74, og også Audi er kommet på listen som nummer 81 mens Nissan er røget en
plads baglæns til plads nummer 90.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter Sørensen

Dato : 24-08-04 00:02

In article <4120df15$0$274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, kim01
@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk says...
> [...]
> totalt set. Mercedes er røget ned fra nummer 10 til nummer 11, totalt set.

Nu har Mercedes jo også skiftet strategi, og satser hård på et niche marked,
endog med stort held iflg. de seneste numre af FDM's Motor.

Spændende og se om de i fremtiden kan udkonkurrere Opel på markedet for
"rustvogne"

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-08-04 08:36

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er nævnt før: Det er årgang 2000 og 2001 (mener jeg), hvor der kan
opstå
> ovale stempler, med medfølgende (højt) olieforbrug til følge.
Blok/stempler

Er der nogen der ved om 1,3-literen i ´97 Starlet har tilsvarende (eller
andre) problemer?
Min kærestes Starlet har kørt ca. 112.000 km, hun købte den for 1,5 år
siden, da havde den kørt 97.000 km. Tidligere ejer var værksmester hos
Toyota, og alle serviceeftersyn er udført hos Toyota.
Hun købte 4 liter olie (helsynt.) sidst vinter, og har måske kørt 7.000 km
siden da - nu er de 4 liter væk, til trods for at den var til
serviceeftersyn omkring januar-februar og fik skiftet olie+filter+en hel del
andet.
Jeg ville gætte på ventiltætninger, selv om flere jeg har snakket med, synes
det er tidligt, men de vil heller ikke afskrive dette som årsagen.

Er ellers ikke ret imponeret af værken bilen eller Toyota-forhandleren -
tror de hun er dum, fordi hun er pige? Værksmesteren sagde til hende, at
årsagen var at olien de brugte var så fin, at den fordampede. Pis mig i
øjet, 4 liter helsyntetisk olie fordamper ikke sådan på 1/2 år! (Iøvrigt
kører hun lastvogn (vogntog & semi), så hun gik ikke på den forklaring :) )
(Mobil bekræftede også at det var fuldstændig usandsynligt at olien havde
fordampet)

--
Michael Nielsen

www.mercefreaken.com

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-08-04 08:58

"Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

Værksmesteren sagde til hende, at
> årsagen var at olien de brugte var så fin, at den fordampede.

De er så flinke hos Toyota, fortæller historier undalles ... ;).

Fra : Henrik B.

Dato : 16-08-04 15:49

> Er ellers ikke ret imponeret af værken bilen eller Toyota-forhandleren -
> tror de hun er dum, fordi hun er pige? Værksmesteren sagde til hende, at

Er det i Norge eller Sverige?

M.v.h.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-08-04 17:23

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse

> Er det i Norge eller Sverige?

Norge.

Mvh.
Michael

Fra : Martin

Dato : 16-08-04 18:36

Er dækningen også omfattet af den samme 2,0'er 3s-fe motor på sportsvanen--?
min er fra 01' og har samme svaghed

Fra : Brian

Dato : 16-08-04 20:57

Hejsa

Michael Nielsen skrev:

> [...]
> Værksmesteren sagde til hende, at årsagen var at olien de brugte var
> så fin, at den fordampede. Pis mig i øjet, 4 liter helsyntetisk olie

Haha.... her i DK reklamerer de jo godt nok med god værkstedshumor,
mon det er noget som det hér de mener ?

/Brian

Fra : KASO

Dato : 17-08-04 15:37

> [...]
synes
> det er tidligt, men de vil heller ikke afskrive dette som årsagen.

Autobild havde en historie om Yaris 1.3, hvor motorerne var slidt op efter
ca. 100.000km - jeg ved ikke, om det er samme motor?