|
| Avensis 2,0 98' Fra : henning |
Dato : 14-08-04 21:41 |
|
Hej
Jeg har en ovenstående, og den lugter lidt af olie, samt har en smule
forbrug heraf..
bilen har gået 104kkm langture...
er der umiddelbart noget man selv kan tjekke?
evt, nogle af alle de sensorer der sidder der?
bilen kører, accel., starter helt optimalt
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-08-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-08-04 21:56 |
|
"henning" <henning-susanne@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:cflt6o$j4l$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeg har en ovenstående, og den lugter lidt af olie, samt har en smule
> forbrug heraf..
>
> bilen har gået 104kkm langture...
>
> er der umiddelbart noget man selv kan tjekke?
>
Ja olien så den ikke køre tør, det er ikke den første Avansis med forbrug.
Hvor stort er det, l./1000km ?
| |
henning (14-08-2004)
| Kommentar Fra : henning |
Dato : 14-08-04 22:04 |
|
lidt afhængig af forhold
1 l. 2-4000 km
syns det virker af meget
men kunne det tænkes at ejeren før, kørte småture, så nu vor jeg kører
langtur at der har været kondens i olien som fordamper.... syns umiddelbart
ik der er plamager i proppen til påfyldning... men så burde den vel ikke
dunste af olie?
"henning" <henning-susanne@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:cflt6o$j4l$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Jeg har en ovenstående, og den lugter lidt af olie, samt har en smule
> forbrug heraf..
>
> bilen har gået 104kkm langture...
>
> er der umiddelbart noget man selv kan tjekke?
>
> evt, nogle af alle de sensorer der sidder der?
>
> bilen kører, accel., starter helt optimalt
>
>
>
>
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-08-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-08-04 22:53 |
|
"henning" <henning-susanne@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> 1 l. 2-4000 km
>
> syns det virker af meget
>
Op til 1l./1000km anses for accepebtabelt. Men du har ret de fleste bruger
mindre, det er forskel. fra individ til individ, nu kommer der sikkert 117
postninger om at deres INTET bruger, men det er LØGN- en motor SKAL bruge
olie ellers er naturlovenen sat ud af funktion ;).
> men kunne det tænkes at ejeren før, kørte småture, så nu vor jeg kører
> langtur at der har været kondens i olien som fordamper.... syns
umiddelbart
> ik der er plamager i proppen til påfyldning... men så burde den vel ikke
> dunste af olie?
>
AHA det er et nyt bekendtskab?. Den kondens som skulle være i olien
forsvinder hurtigt v. frisk kørsel, HUSK AT FYLDE EFTER!!!!, eller endnu
bedre; skift den. Men det ser ud til at den spiser af olien, det er dog ikke
foruroligende meget, det er hørt før.
| |
Olesen (14-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 14-08-04 23:29 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:411e89a1$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Op til 1l./1000km anses for accepebtabelt.
Så sku' jeg ha' tanket 1.5 liter ekstra olie på
siden jeg fik ny tandrem..,o))
Dêt vil jeg finde uacceptabelt.
Måske ny tråd:
Hvor langt før I topper op ?
For det lader jo til, at det er mere
normalt at toppe olie på, end
køre de 15-25.000 km. før
der skiftes...en løbende 'udskiftning'
er nok mere normen idag?!
| |
Martin Johansen [600~ (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 15-08-04 10:49 |
|
Olesen skrev:
> For det lader jo til, at det er mere
> normalt at toppe olie på, end
> køre de 15-25.000 km. før
> der skiftes...en løbende 'udskiftning' er nok mere normen idag?!
Ikke for mig. Da jeg havde bil skiftede jeg efter 8kkm max 10kkm. Samme
vil jeg gøre ved min næste og næste og næste.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Olesen (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 15-08-04 17:28 |
|
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.08.15.09.48.48.89980@website.tuxx.dk...
> Ikke for mig. Da jeg havde bil skiftede jeg efter 8kkm max 10kkm. Samme
> vil jeg gøre ved min næste og næste og næste.
Men hvad nu, hvis forbruget er på nævnte 'tilladteø
1 ltr/1000 km. Så kan du jo ikke engang vente til de 8k er kørt ?
| |
Martin Johansen [600~ (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 15-08-04 19:16 |
|
Olesen skrev:
> Men hvad nu, hvis forbruget er på nævnte 'tilladteø 1 ltr/1000 km. Så
> kan du jo ikke engang vente til de 8k er kørt ?
Det er rigtigt så er man/jeg nødt til at fylde efter.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Olesen (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 15-08-04 19:43 |
|
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.08.15.18.16.09.820392@website.tuxx.dk...
> Olesen skrev:
>
> > Men hvad nu, hvis forbruget er på nævnte 'tilladteø 1 ltr/1000 km. Så
> > kan du jo ikke engang vente til de 8k er kørt ?
>
> Det er rigtigt så er man/jeg nødt til at fylde efter.
....og...da selv nyere biler åbenbart har
et så højt olieforbrug, der ikke kan ventes
til næste service-skift, så toppes der op på livet
løs..hvor ofte mon der toppes op her i gruppen ?
| |
Bjørn Jørvad (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 15-08-04 19:54 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:411faedc$0$256$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> ...og...da selv nyere biler åbenbart har
> et så højt olieforbrug, der ikke kan ventes
> til næste service-skift, så toppes der op på livet
> løs..hvor ofte mon der toppes op her i gruppen ?
Jeg topper med ca. 1 liter ved 10.000 km. Potten kræver skift ved hver
20.000 km.
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
Martin Johansen [600~ (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 15-08-04 20:34 |
|
Bjørn Jørvad skrev:
> Jeg topper med ca. 1 liter ved 10.000 km. Potten kræver skift ved hver
> 20.000 km.
Tør du virkelig køre så langt?
Tænker på de potter med 30-50000 mellem hvert skift. Det fik ingen mig
til uanset hvad der så står i servicebogen.
Nægter at tro på en olie efter 50000 har bare de mindste
smørreegenskaber tilbage.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Jørgen M. Rasmussen (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 15-08-04 21:04 |
|
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nægter at tro på en olie efter 50000 har bare de mindste
> smørreegenskaber tilbage.
>
Jeg er heller ikke blevet overbevist, tror det er "noget" dikteret af
marketingafdelingen. Hvof' skulle en bil 3-4 md. yngre end en anden, m.
samme motor, køre 3-4 * længere imel skift ??. Jeg holder øje med oliens
farve, når den er blevet "sværtet" tilstrækkeligt, er det tid til skift,
erfaringen siger mig at det er omkring 7-8000 km.
| |
Martin Johansen [600~ (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 16-08-04 08:28 |
|
Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Jeg er heller ikke blevet overbevist, tror det er "noget" dikteret af
> marketingafdelingen. Hvof' skulle en bil 3-4 md. yngre end en anden, m.
> samme motor, køre 3-4 * længere imel skift ??. Jeg holder øje med
> oliens farve, når den er blevet "sværtet" tilstrækkeligt, er det tid
> til skift, erfaringen siger mig at det er omkring 7-8000 km.
Præcis.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Henrik B. (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 16-08-04 15:51 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:411fc1ab$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er heller ikke blevet overbevist, tror det er "noget" dikteret af
> marketingafdelingen. Hvof' skulle en bil 3-4 md. yngre end en anden, m.
> samme motor, køre 3-4 * længere imel skift ??. Jeg holder øje med oliens
> farve, når den er blevet "sværtet" tilstrækkeligt, er det tid til skift,
> erfaringen siger mig at det er omkring 7-8000 km.
"Sværten" siger som sådan ikke noget om oliens tilbageværende smøreevne. Den
viser blot at olien "virker", og opsamler sod og partikler. Ellers skulle
alle dieselbiler jo have skiftet olie for hver 1000 km.
M.v.h.
| |
Jørgen M. Rasmussen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 16-08-04 19:14 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Den
> viser blot at olien "virker", og opsamler sod og partikler. Ellers skulle
> alle dieselbiler jo have skiftet olie for hver 1000 km.
>
Det viser den HAR virket som den skulle, og min tommelfingerregel passer kun
på en benziner. Hvis jeg lader den køre længere, til fx 10.000 km, kan jeg
tydelig mærke,høre forskel på motorgangen efter o.skift. Det må betyde at
smørreevnen har været nedsat, bare ikke under "kriminelt niveau".
| |
Henrik B. (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 16-08-04 19:53 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4120f945$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Den
> > viser blot at olien "virker", og opsamler sod og partikler. Ellers
skulle
> > alle dieselbiler jo have skiftet olie for hver 1000 km.
> >
> Det viser den HAR virket som den skulle, og min tommelfingerregel passer
kun
> på en benziner. Hvis jeg lader den køre længere, til fx 10.000 km, kan jeg
D.v.s. at du med det blotte øje kan se, hvornår olien ikke længere er i
stand til at "optage" mere sod og partikler? Me don't think so....
M.v.h.
| |
Jørgen M. Rasmussen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 16-08-04 20:39 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> D.v.s. at du med det blotte øje kan se, hvornår olien ikke længere er i
> stand til at "optage" mere sod og partikler?
Uvidenskabeligt og + erfaring. Forskellen er størst v. lidt tykkere olie,
10W40, og/el. levere temp., om det skyldes at smørreevnen er nedsat el den
er blevet "tung&stiv" af "snask", er ligegyldigt- for de giver alle et
effekttab .
| |
Bjørn Jørvad (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Bjørn Jørvad |
Dato : 15-08-04 21:56 |
|
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.08.15.19.33.55.680579@website.tuxx.dk...
KLIP
> Tør du virkelig køre så langt?
Ja da, potten siger selv til med en lysende bogstaver.
Teknikken finder selv ud af, hvornår olie skal skiftes.
Har jeg kørt som en vanvittig, kan den sige til efter eks. 12.000 km, men
kører jeg overvejende morfaragtigt, er det tætteste jeg er kommet de 20.000
km (her siger den nemlig, jeg *VIL* há service) er 19.775 km.
Jeg får ikke engang udleveret en smøreseddel, hvad skal jeg også med den,
men der bliver naturligvis noteret behørigt i servicebogen samt udleveret en
"smørrebrødsseddel" med alt det udførte nævnt.
PS: Potten slæber "kun" rundt på 7,6 liter totalt i
motoren/oliekøleren...
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn
| |
Ukendt (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-08-04 12:24 |
|
[snip]
> mindre, det er forskel. fra individ til individ, nu kommer der sikkert 117
> postninger om at deres INTET bruger, men det er LØGN- en motor SKAL bruge
> olie ellers er naturlovenen sat ud af funktion ;).
Hvem pokker har trådt på din sukkermad??? Acceptér dog at der findes motorer
der ikke bruger (målbare) mængder olie mellem de alm. olieskift, istedet for
at kalde folk løgnere på forhånd!!!
Michael.
| |
Martin Johansen [600~ (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 15-08-04 12:26 |
|
Michael T. Jørgensen skrev:
> Hvem pokker har trådt på din sukkermad??? Acceptér dog at der findes
> motorer der ikke bruger (målbare) mængder olie mellem de alm. olieskift,
> istedet for at kalde folk løgnere på forhånd!!!
Det svarer lidt til dem med en G2 GTI16v som NEEEEMT går 14-15 km/l i
vintermånederne... gu' gør den da ej.
Man kan lade sig narre af meget
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Brian (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 15-08-04 14:36 |
|
Hejsa
Michael T. Jørgensen skrev:
>> mindre, det er forskel. fra individ til individ, nu kommer der
>> sikkert 117 postninger om at deres INTET bruger, men det er LØGN- en
>> motor SKAL bruge olie ellers er naturlovenen sat ud af funktion ;).
> Hvem pokker har trådt på din sukkermad???
Det er da vist dig der farer op
> Acceptér dog at der findes
> motorer der ikke bruger (målbare) mængder olie mellem de alm.
> olieskift
Hvor "målbare" nok er nøgleordet....
Jørgen nævner ikke noget om mængden af olie....
/Brian
| |
Jørgen M. Rasmussen (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 15-08-04 19:10 |
|
"Michael T. Jørgensen" <spamkillerSNABELAwebhiker.dk> skrev i en
bruger (målbare) mængder olie mellem de alm. olieskift, istedet for
> at kalde folk løgnere på forhånd!!!
>
Der har vi den første løgner!! ;). Hvis du MÅLER EFTER, helst både afmåler
og vejer påfyldt oliemængde vs. aftappet, har den haft et forbrug, self.
forudsat at den har kørt xxxx km, alt andet er umuligt. Men når du står og
fumler m. oliepinden behøves det ikke at se sådan ud, olien kan være
erstattet af kondens el. fuel, det tager r.. på mange som kommer ned på
Autobahn i ferien ;)..
| |
Martin Johansen [600~ (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 15-08-04 19:17 |
|
Jørgen M. Rasmussen skrev:
> ud, olien kan være erstattet af kondens el. fuel, det tager r.. på mange
> som kommer ned på Autobahn i ferien ;)..
Hvilket også er derfor man skifter olie+filter inden man kører
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Henrik B. (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 15-08-04 22:24 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:411e89a1$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > syns det virker af meget
> >
> Op til 1l./1000km anses for accepebtabelt.
Gu' er det ej. Jo, jeg véd godt at 90% af alle bilfabrikker har dette tal
som rettesnor. Men aldrig i livet, vil jeg acceptere at en bil bruger så
meget olie. Specielt ikke når man véd at der er biler som ikke "synligt"
bruger olie mellem olieskift - 10.000 km.
M.v.h.
| |
Ukendt (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-08-04 22:30 |
|
> > Op til 1l./1000km anses for accepebtabelt.
>
> Gu' er det ej. Jo, jeg véd godt at 90% af alle bilfabrikker har dette tal
> som rettesnor. Men aldrig i livet, vil jeg acceptere at en bil bruger så
> meget olie. Specielt ikke når man véd at der er biler som ikke "synligt"
> bruger olie mellem olieskift - 10.000 km.
næh, men nu har min mondeo også kun kørt 275.000 Km så det er nok lidt for
tidligt at bedømme om der på et tidspunkt vil komme et synligt forbrug
--
Tom
| |
Henrik B. (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 15-08-04 22:49 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:411fd5d0$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Gu' er det ej. Jo, jeg véd godt at 90% af alle bilfabrikker har dette
tal
> > som rettesnor. Men aldrig i livet, vil jeg acceptere at en bil bruger så
> > meget olie. Specielt ikke når man véd at der er biler som ikke "synligt"
> > bruger olie mellem olieskift - 10.000 km.
>
> næh, men nu har min mondeo også kun kørt 275.000 Km så det er nok lidt for
> tidligt at bedømme om der på et tidspunkt vil komme et synligt forbrug
I rest my case.
M.v.h.
| |
Jørgen M. Rasmussen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 16-08-04 07:02 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > Op til 1l./1000km anses for accepebtabelt.
>
> Gu' er det ej. Jo, jeg véd godt at 90% af alle bilfabrikker har dette tal
> som rettesnor.
Og det var det jeg mente, du kommer ingen steder m. en klage før det er
større. Personligt ville jeg ikke eje en bil hvor det var 4* ;).
| |
henning (15-08-2004)
| Kommentar Fra : henning |
Dato : 15-08-04 15:12 |
|
nå, men den røg vidst lidt ud af tråd *G*
mine seneste 3 biler har næsten intet målbart olie brugt, og for mig er det
meget olie når man ikke er vandt til det¨
så umiddelbart søgte jeg bare svaret på, om man evt. kan tjekke noget, eller
om der umiddelbart er en sygdom på 3s-fe motorene
Henning
"henning" <henning-susanne@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:cflt6o$j4l$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Jeg har en ovenstående, og den lugter lidt af olie, samt har en smule
> forbrug heraf..
>
> bilen har gået 104kkm langture...
>
> er der umiddelbart noget man selv kan tjekke?
>
> evt, nogle af alle de sensorer der sidder der?
>
> bilen kører, accel., starter helt optimalt
>
>
>
>
| |
Roberto Saldo (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 16-08-04 09:38 |
|
henning wrote:
> nå, men den røg vidst lidt ud af tråd *G*
>
> mine seneste 3 biler har næsten intet målbart olie brugt, og for mig er det
> meget olie når man ikke er vandt til det¨
> så umiddelbart søgte jeg bare svaret på, om man evt. kan tjekke noget, eller
> om der umiddelbart er en sygdom på 3s-fe motorene
Min 3s-fe (1996 148.000km) bruger ikke noget jeg kan konstatere på
pinden. Den har gået 7000km siden skift i starten af maj, og der er
5w40 på.
Hvilken olie er der på bilen?
--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
| |
Henrik B. (15-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 15-08-04 22:22 |
|
"henning" <henning-susanne@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:cflt6o$j4l$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Jeg har en ovenstående, og den lugter lidt af olie, samt har en smule
> forbrug heraf..
>
> bilen har gået 104kkm langture...
Din bil lider af ovale stempler! Kontakt Toyota og får skiftet motoren
(blok+stempler) straks. Det er en garantireperation. Og Toyota dækker.
M.v.h.
| |
Brian S Jensen (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 16-08-04 06:52 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:411fd3f1$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "henning" <henning-susanne@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> news:cflt6o$j4l$1@news.net.uni-c.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg har en ovenstående, og den lugter lidt af olie, samt har en smule
> > forbrug heraf..
> >
> > bilen har gået 104kkm langture...
>
> Din bil lider af ovale stempler! Kontakt Toyota og får skiftet motoren
> (blok+stempler) straks. Det er en garantireperation. Og Toyota dækker.
>
> M.v.h.
>
>
Ved du/i om det er samme motor i en Sportsvan fra 99/2000 ? (også en 2.0
benz)
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Henrik B. (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 16-08-04 15:53 |
|
"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cfpi2c$24n7$1@news.cybercity.dk...
>
> Ved du/i om det er samme motor i en Sportsvan fra 99/2000 ? (også en 2.0
> benz)
Véd det ikke. Men har desuden ikke hørt om dette problem hos SportsVan.
Selvom motorerne skulle være ens, er de nok produceret to forskellige
steder.
M.v.h.
| |
Martin (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 16-08-04 18:35 |
|
Jeps, det samme lider min 01'er sportsvan af, også en
3s-fe
vil da gerne lige vide om dette også bliver dækket
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4120ca32$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:cfpi2c$24n7$1@news.cybercity.dk...
>
> >
> > Ved du/i om det er samme motor i en Sportsvan fra 99/2000 ? (også en 2.0
> > benz)
>
> Véd det ikke. Men har desuden ikke hørt om dette problem hos SportsVan.
> Selvom motorerne skulle være ens, er de nok produceret to forskellige
> steder.
>
> M.v.h.
>
>
| |
Henrik B. (16-08-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 16-08-04 19:04 |
|
"Martin" <Martin.r@nyka.dk> skrev i en meddelelse
news:cfqr21$94c$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeps, det samme lider min 01'er sportsvan af, også en
> 3s-fe
> vil da gerne lige vide om dette også bliver dækket
Kontakt Toyota Danmark.
M.v.h.
| |
|
|