Lovlig kørsel uden hjelm?
Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-08-04 18:08

Kan man stadig få dispensation til at køre uden hjelm og hvordan foregår det
i dag med at skaffe sådan een?

Tidligere kunne man jo vist snakke med lægen. Jeg har bare hørt rygter om at
den ikke går længere. Derfor spørger jeg.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 14-08-04 19:12

> Tidligere kunne man jo vist snakke med lægen. Jeg har bare hørt
> rygter om at den ikke går længere. Derfor spørger jeg.

Hvis du kender din læge godt,kan det stadig lade sig gøre.
Men reglerne er skærpet ret så kraftigt,så hvis det skal gå rigtigt
til,kræver det vist at man kommer en tur forbi en psykolog eller har ret så
kraftige fysiske skavanker.
Jeg forhørte mig om det,på et tidspunkt hvor jeg havde eksem i hårbunden,men
det var ikke nok ifølge min læge.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : Klaus Kristensen

Dato : 14-08-04 19:41

Jacob Larsen wrote:
> [...]
>
> Tidligere kunne man jo vist snakke med lægen. Jeg har bare hørt rygter om at
> den ikke går længere. Derfor spørger jeg.

jow, den går vist stadig (hvem ellers kan vurdere om det er forsvarligt
at have hjelm på). alternativt kan du skifte religion. Sihker skal have
turban på 24/7 og kan derfor ikke have hjem på. jeg kan dog ikke se det
smarte i at køre uden hjelm.

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 14-08-04 20:28

Klaus Kristensen wrote:
> [...]
> Sihker skal have turban på 24/7 og kan derfor ikke have hjem på. jeg
> kan dog ikke se det smarte i at køre uden hjelm.

Eller, for nu lige at vende den 180grader, se det smarte i at køre med
turban i stedet for hjelm!

--
Rasmus Jensen, Ishøj tidl. CBR600F pt. uden hjul
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 04:33

Oros aka. Rasmus Jensen skrev den 14-08-2004 21:27:

> Eller, for nu lige at vende den 180grader, se det smarte i at køre med
> turban i stedet for hjelm!

lol

--
/Christian

Fra : Ginge

Dato : 15-08-04 08:58

> Eller, for nu lige at vende den 180grader

Hvis man vender hjelmen 180 grader kan man jo ikke se noget

Per

Fra : LCH

Dato : 15-08-04 08:48

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in message
> [...]
at
> den ikke går længere. Derfor spørger jeg.

For 6 år siden da jeg tog pappet spurgte jeg min kørelære om netop det
spørgsmål, han sagde at der ingen kompensation findes, enten kører man med
hjelm, ellers kører man ikke!

/LCH

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 10:42

LCH wrote:
> [...]
>
> For 6 år siden da jeg tog pappet spurgte jeg min kørelære om netop det
> spørgsmål, han sagde at der ingen kompensation findes, enten kører

Det er løgn, min svoger kører en 110cc scooter, og han må køre uden hjelm
(har altid seddel med fra lægen). Det er et eller andet med at hans nakke
ikke kan tåle påvirkningen fra hjelmen...

--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Kim Olsen

Dato : 15-08-04 16:08

En stensikker metode: Du skal bare være under 8 år, og sidde bagpå _ så er
der sindsygt nok ikke krav om at benytte hjelm!

Kim

Fra : Jens U

Dato : 15-08-04 17:15

LCH skrev...
> For 6 år siden da jeg tog pappet spurgte jeg min kørelære om netop det
> spørgsmål, han sagde at der ingen kompensation findes, enten kører man med
> hjelm, ellers kører man ikke!
>
> /LCH

Eller så køre man bil

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-08-04 22:27

> [...]
>
> For 6 år siden da jeg tog pappet spurgte jeg min kørelære om netop det
> spørgsmål, han sagde at der ingen kompensation findes, enten kører man med

Det er ikke helt korrekt, min gamle fader kører, og har næsten altid gjort,
uden hjelm. Han fik sin bevilling mere eller mindre fordi han kendte sin
læge godt, og har også en seddel i sin pung, hvorpå det står. Smart at køre
uden? Jeg mener det ikke, men omvendt, det skal være den rette stil hjelm
hvis den skal passe til en HD imo. Min egen er en ret cool "skal" som jeg
tvivler på er meget bedre end fx den tidligere omtalte turban ;)

Jonny.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-08-04 18:05

> [...]
>
> Tidligere kunne man jo vist snakke med lægen. Jeg har
> bare hørt rygter om at den ikke går længere. Derfor

Tak for svarene alle sammen.