Ang. Toyota HIace. Hvilke ting skal man væ~
Fra : Brian Fogh

Dato : 14-08-04 06:41

Hejsa

Jeg skal ud og kigge på en HIace imorgen og nu vil jeg gerne vide hvad jeg
skal kigge specielt efter på sådan en model.

Bilen er fra ´92 og har kørt 217000 km. Den har lige fået nyt topstykke,
gløderør, og tandrem. Starteren er renoveret. Den er undervognsbehandlet.
Den har lidt rust i topedopladen men ikke meget.

På forhånd Tak

Med venlig hilsen

Brian Fogh

Fra : Olesen

Dato : 14-08-04 08:19

"Brian Fogh" <brian@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg skal ud og kigge på en HIace imorgen og nu vil jeg gerne vide hvad jeg
> skal kigge specielt efter på sådan en model.

Netop rusten mener jeg.
Jeg ser mange rustne Hiace'er, som jeg synes
har pletter 'før tid'.

Mekanisk er de helt sikkert stærke nok.
Synes aldrig man hører om Hiace-bøvl.

Fra : H. Jørgensen

Dato : 14-08-04 09:14

Køler kan tære.
Varmerør rust
Fjeder lag som er knækket.
Håndbremse (Håndbremse huse kan sidde fast)
Tæret / utætte brændstof rør ved tank.
Tæret udstødning.
Bremserør

MVH

Henrik

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-08-04 11:59

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev

> Mekanisk er de helt sikkert stærke nok.
> Synes aldrig man hører om Hiace-bøvl.

Ikke ud over klassikeren: Motorhaveri grundet for lav oliestand.

Mvh.

Fra : Olesen

Dato : 14-08-04 17:31

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev

> Ikke ud over klassikeren: Motorhaveri grundet for lav oliestand.

En klassisk fejl på ethvert motoriseret køretøj ? *S*

Fra : Brian Fogh

Dato : 14-08-04 20:28

Hejsa

oki men denne her har været kørt varm. den har fået et nyt topstykke pga
det. Kan motoren holde til det på dem?

Hilsen
Brian

Fra : H. Jørgensen

Dato : 14-08-04 21:04

Ja - normalt ikke noget problem.
Men nogle gange kan der være revner i toppen.
Men så kommer fejlen hurtig igen (vandforbrug)
Så hvis det er et stykke tid siden at den er blevet lavet, er der ingen
fare.

Henrik

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-08-04 09:38

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev

> En klassisk fejl på ethvert motoriseret køretøj ? *S*

Specielt på Hiace, da håndværkeren der kører den, jo skal ryde op i kabinen
for at tjecke oliestanden.

Mvh.