Import af Aprilia RS125
Fra : news.unic.dk

Dato : 13-08-04 11:24

Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig en Aprilia RS125, som en starter cykel. Jeg
havde planer om at købe den uden afgift, og få den lavet i stand, og når der
så er råd til det, få den synet og indregistreret.

Hvem sælger cykler i DK uden afgift?
Hvad med i tyskland? Jeg kender mobile.de

Mvh Michael

Fra : Elbarto

Dato : 13-08-04 12:57

"news.unic.dk" <michaelFJERN@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så er råd til det, få den synet og indregistreret.
>
> Hvem sælger cykler i DK uden afgift?
> Hvad med i tyskland? Jeg kender mobile.de

Ikke for noget men jeg startede selv på en RS125 og i løbet af 14 dage var
det ikke sjovt mere, Blev simpelthen træt af at skifte gear

For at være helt ærlig tror jeg ikke du spare noget voldsomt på at købe den
i tyskland laveden også betale afgift de koster jo ikk ret møj

Elbarto

Fra : K

Dato : 13-08-04 17:47

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den
> i tyskland laveden også betale afgift de koster jo ikk ret møj

enig og hvis han absolut vil have en RS125 kan det lade sig gøre at finde et
DK eksemplar til 25 - 30 K, hvor afgift er betalt

PS : aldrig mere 2 takt for mit vedkommende :-/

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-08-04 16:54

"news.unic.dk" <michaelFJERN@hunters.dk> writes:

> Jeg overvejer at anskaffe mig en Aprilia RS125, som en starter
> cykel.

Den kombination har været oppe at vende før, se her:
<http://groups.google.com/groups?q=rs125+begynder+group%3Adk.fritid.motorcykel&ie=UTF-8&hl=en&btnG=Google+Search>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : K

Dato : 13-08-04 17:45

> [...]

> så er råd til det, få den synet og indregistreret.
>
> Hvem sælger cykler i DK uden afgift?
> Hvad med i tyskland? Jeg kender mobile.de

Jeg vil råde dig til at holde dig fra en RS125, jeg har selv haft 2 af
slagsen, jeg har en stående ( havareret 2 gange ) , den alt for pumpede
Rotax motor holder ikke i længden, prøv evt. via tyske forum's der kan du få
mere viden om hvor dårlig et bekendtskab den er, den er kendt som
"kolbenfrässeren" ( stempelsætteren ), hvilket den er rigtig god til, dog
skal det retfærdigvis siges at cyklen har fænomenale køreegenskaber.

sorry det var ikke svar på dit spørgsmål men jeg synes lige at du skulle
informeres om RS125'eren inden du kaster dig ud i noget !

Fra : Armand

Dato : 13-08-04 23:24

> [...]
der
> så er råd til det, få den synet og indregistreret.

Lige netop RS125 taber uhyre meget i løbet af de første par års tid - Køb en
brugt og det vil ikke kunne svare sig at tænke på andre alternativer :-|

--
Armand.

Fra : jesper

Dato : 14-08-04 11:56

"news.unic.dk" <michaelFJERN@hunters.dk> wrote in message news:<cfi4mb$i1i$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> havde planer om at købe den uden afgift, og få den lavet i stand, og når der
> så er råd til det, få den synet og indregistreret.

Hvis du har lille MC-kort så må du ikke køre på en RS125 eller en
Mito125. Udover at MC'en ikke må have mere end 34hk så må
vægt/kraft-forholdet ikke være under 4,59kg pr. hk når MC'en er i
køreklar stand.
Havde en kammerat der kørte på en importeret Mito125 som havde 27hk
(droslet). Han blev en dag stoppet af en MC-betjent som mente at han
ikke måtte køre den MC. Men da min kammerat så sagde at den var
droslet til 27hk gik det an.

Mvh
Jesper
Cagiva Canyon 500 (som gerne må køres med lille kort)

Fra : Jens Arnfast

Dato : 14-08-04 13:05

jesper wrote:
> [...]
> (droslet). Han blev en dag stoppet af en MC-betjent som mente at han
> ikke måtte køre den MC. Men da min kammerat så sagde at den var

Imponerende eftersom tyskedroslinger ikke godtages i Danmark
Derudover er RS125'eren svjh lovlig at føre med lille kort ;)

--
-jens
RSV1000

Fra : jesper

Dato : 15-08-04 00:14

> Imponerende eftersom tyskedroslinger ikke godtages i Danmark

Min kones Honda Rebel er ifølge den tyske reg.attest droslet til 27hk
og det godtog de da, da den blev indregistreret her i dk....

Jesper

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-08-04 13:00

tiper@tiscali.dk (jesper) writes:

> Hvis du har lille MC-kort så må du ikke køre på en RS125 eller en
> Mito125.

RS125 kan godt køres på det lille kort:
<http://groups.google.com/groups?selm=3e80841f%240%2429529%24ba624c82%40nntp04.dk.telia.net>

Fra : K

Dato : 15-08-04 18:15

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> RS125 kan godt køres på det lille kort:

<http://groups.google.com/groups?selm=3e80841f%240%2429529%24ba624c82%40nntp
04.dk.telia.net>

Hov det er da et svar fra mig ( over et år gammel ) ...hehe, det link må jeg
lige gemme til en anden gang

V.H K alias John Kramme

Fra : K

Dato : 15-08-04 18:12

"jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mito125. Udover at MC'en ikke må have mere end 34hk så må
> vægt/kraft-forholdet ikke være under 4,59kg pr. hk når MC'en er i

Vrøvl ....han må gerne køre en RS125 og for den sags skyld en Mito125 på
lille kort, det afgørende er hvad der står på reg. attest og den fortæller
at du gerne må, hvis du er i tvivl så kontakt Bilinspektionen, de kan oplyse
dig om godkendelsesnummeret !

> [...]
> (droslet). Han blev en dag stoppet af en MC-betjent som mente at han
> ikke måtte køre den MC. Men da min kammerat så sagde at den var

Sørgeligt at sådan en betjent ikke ved bedre, han burde netop finde
afgørelsen ved at kigge på reg. attest for køretøjet ( godkendelsesnummer )

PS_ sådan en betjent skal ikke kun have en mening, han skal også forholde
sig til lovgivningen !