Sportscykel købt i udlandet
Fra : Peter Tønnesen

Dato : 12-08-04 22:24

Hejsa med jer gruppe

Jeg ville høre om nogle var bekendt med reglerne omkring import af
sportscykler til DK fra udlandet? Jeg vil købe mig en Crosser igen, men
synes da godt nok at de danske priser er HELT hen i vejret efterhånden, så
jeg vil kigge på den anden side af grænsen. Sverige eller Tyskland. Men, må
jeg uden videre hive sådan en med ind i landet uden afgifter mm? Den skal
vel ikke indregistreres sådan en?

Er der desuden nogle der kender nogle sider med svenske eller tyske
brugtmarkeder for den slags? Forhandlere?

På forhånd tak

Peter

Fra : stefan jørgensen

Dato : 13-08-04 11:57

Kig evt på http://www.smr-mc.se/
En svensk hjemmeside i stil med DBA

MVH Stefan

Fra : Richard

Dato : 13-08-04 15:56

Peter Tønnesen wrote:
> Jeg ville høre om nogle var bekendt med reglerne omkring import af
> sportscykler til DK fra udlandet?

Næ, er der nogen regler for køretøjer, der ikke skal indregistreres? -
EU-told og moms måske, hvis de hjemtages fra et land unden for EU?

> Jeg vil købe mig en Crosser igen, men
> synes da godt nok at de danske priser er HELT hen i vejret efterhånden, så
> jeg vil kigge på den anden side af grænsen. Sverige eller Tyskland.

Hvis de danske priser er så meget højere, er det måske fordi de danske
mc-forhandlere her har en mulighed for at beregne sig en fortjeneste i
modsætning tiil de alm. cykler, der skal indregistreres - og markedets
lidenhed befordrer sikkert heller ikke lave priser

> Er der desuden nogle der kender nogle sider med svenske eller tyske
> brugtmarkeder for den slags? Forhandlere?

Se listen med links til den slags på dmcn.dk under Alverdens links -
www.motoboerse.de/ har i det mindste en kategori "Rennsport/Rallye",
måske de andre også har...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Palle

Dato : 13-08-04 16:17

> Er der desuden nogle der kender nogle sider med svenske eller tyske
> brugtmarkeder for den slags? Forhandlere?

I sverige.... www.blocket.se Den bedste side for
brugt-ligegyldigt-hvad-man-skal-bruge