Jaguar Daimler Six
Fra : BJ

Dato : 10-08-04 19:08

Hej gruppe,
Hvor mange HK har en Daimler Six 4,0 1990, og hvilke er de svage punkter ved
en sådan ???
tak BJ

Fra : Peter C:\\

Dato : 11-08-04 07:20

"BJ" <Bimmerol@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
> Hvor mange HK har en Daimler Six 4,0 1990,

226 HK v. 4750 omdr

og hvilke er de svage punkter ved
> en sådan ???

Det ved jeg desværre intet om

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : Per O.

Dato : 11-08-04 22:00

BJ wrote:
> Hej gruppe,
> Hvor mange HK har en Daimler Six 4,0 1990, og hvilke er de svage
> punkter ved en sådan ???
> tak BJ

Måske kan du få lidt hjælp her: http://www.carfolio.com alverdens biler, men
der mangler stadig en del. Måske skal du kigge under Jaguar ?

Per O.

Fra : Mogens

Dato : 12-08-04 19:02

"BJ" <Bimmerol@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor mange HK har en Daimler Six 4,0 1990,

264 hk/377 Nm - uopslidelig, hvis den passes

> og hvilke er de svage punkter ved en sådan ?

Rusten er et større problem en motoren
(omvendt med en BMW 750i)

Benzinøkonomien er uoverskuelig - går 3 km/l i byen
og op til en 6-7 stykker "på land"
(7.1 km/l jvf. Norm)

Et større problem er den nidkærhed, du vil møde
overalt - jantelov en mas!

Fra : Mogens

Dato : 12-08-04 19:16

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Benzinøkonomien er uoverskuelig - går 3 km/l i byen
> og op til en 6-7 stykker "på land"
> (7.1 km/l jvf. Norm)

Vræl. Det var en Double Six (V12), jeg troede, der
var tale om. En alm. 6 cylindret 4.0 kører rask væk
10-11 km/l - kein problem :)