/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Biler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Biler
#
Navn
Point
1
dova
36582
2
alimak
21895
3
EA_HS
19179
4
refi
16217
5
transor
15833
6
Cortina01
14584
7
pallenoc
13678
8
3773
13117
9
geu
12469
10
Nordsted1
11856
Anbefal et a/c service sted i kbh-omr.
Fra :
Roberto Saldo
Dato :
10-08-04 06:49
Nu er svigerfars a/c gået i udu og han Ford siger op til 20.000kr (de
har ikke set bilen endnu), jeg anbefalede ham at gå til et andet sted,
men hvor?
Er der nogen gode steder i nærheden af kbh?
Når han holder i tomgang går den ujævn så det er muligt der er noget
der hænger.
--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
Cosworth POWER (
10-08-2004
)
Kommentar
Fra :
Cosworth POWER
Dato :
10-08-04 08:48
> Nu er svigerfars a/c gået i udu og han Ford siger op til 20.000kr (de
> har ikke set bilen endnu), jeg anbefalede ham at gå til et andet sted,
> men hvor?
>
> Er der nogen gode steder i nærheden af kbh?
Prøv det kølerfirma der ligger i Birkerød, husker ikke lige hvad de hedder.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk
- importguide
Martin Christiansen (
10-08-2004
)
Kommentar
Fra :
Martin Christiansen
Dato :
10-08-04 10:25
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cf9nga$4g9$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Er der nogen gode steder i nærheden af kbh?
>
I Lynge..
http://klamersauto.boschcarservice.dk/default.asp?pageid=205&department_id=899
Med venlig hilsen
Martin
Roberto Saldo (
10-08-2004
)
Kommentar
Fra :
Roberto Saldo
Dato :
10-08-04 10:30
Martin Christiansen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:cf9nga$4g9$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>Er der nogen gode steder i nærheden af kbh?
>>
>
>
> I Lynge..
>
>
http://klamersauto.boschcarservice.dk/default.asp?pageid=205&department_id=899
Det ser da meget tilforladeligt ud.
--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
ENN (
10-08-2004
)
Kommentar
Fra :
ENN
Dato :
10-08-04 10:32
Hvorfor tror du at den ujævne tomgang har sammenhæng med A/C?
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cf9nga$4g9$1@news.net.uni-c.dk...
>
> Nu er svigerfars a/c gået i udu og han Ford siger op til 20.000kr (de
> har ikke set bilen endnu), jeg anbefalede ham at gå til et andet sted,
> men hvor?
>
> Er der nogen gode steder i nærheden af kbh?
>
> Når han holder i tomgang går den ujævn så det er muligt der er noget
> der hænger.
>
> --
> / Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
>
Roberto Saldo (
10-08-2004
)
Kommentar
Fra :
Roberto Saldo
Dato :
10-08-04 10:38
ENN wrote:
> Hvorfor tror du at den ujævne tomgang har sammenhæng med A/C?
Fordi kompressoren er drevet fra krumtappen med en rem.
--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
ENN (
10-08-2004
)
Kommentar
Fra :
ENN
Dato :
10-08-04 10:52
Har du fået målt trykket på tryk og sugesiden af kompressoren? så vil man
kunne fastslå om der mangler kølemiddel etc.
Hvis motoren varierer lidt i tomgang kan det skyldes at kompresoren kobles
ind/ud hele tiden - her kunne fejlen være stoppet fordampersyse eller filter
men det vil blive afsløret ved at måle trykkene.
Bliver filtret koldt når kompresoren kører? hvis ja er det stoppet (der
opstår trykfald over dt - og det virker som fordamperen i systemet og bliver
koldt)
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cfa4so$7rb$1@news.net.uni-c.dk...
> ENN wrote:
> > Hvorfor tror du at den ujævne tomgang har sammenhæng med A/C?
>
> Fordi kompressoren er drevet fra krumtappen med en rem.
>
> --
> / Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
>
Roberto Saldo (
10-08-2004
)
Kommentar
Fra :
Roberto Saldo
Dato :
10-08-04 12:44
ENN wrote:
> Har du fået målt trykket på tryk og sugesiden af kompressoren? så vil man
> kunne fastslå om der mangler kølemiddel etc.
Jeg mener han sagde der var 12 bar.
> Hvis motoren varierer lidt i tomgang kan det skyldes at kompresoren kobles
> ind/ud hele tiden - her kunne fejlen være stoppet fordampersyse eller filter
> men det vil blive afsløret ved at måle trykkene.
>
> Bliver filtret koldt når kompresoren kører? hvis ja er det stoppet (der
> opstår trykfald over dt - og det virker som fordamperen i systemet og bliver
> koldt)
Jeg skal viderebringe tippene.
Mange tak.
Han sveder lidt her i varmen uden a/c :)
>
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:cfa4so$7rb$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>ENN wrote:
>>
>>>Hvorfor tror du at den ujævne tomgang har sammenhæng med A/C?
>>
>>Fordi kompressoren er drevet fra krumtappen med en rem.
>>
>>--
>>/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
>>
>
>
>
>
--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
ENN (
10-08-2004
)
Kommentar
Fra :
ENN
Dato :
10-08-04 16:08
Sugesiden skal være ca. 1-2,5 bar (kommer sig ikke så nøje) og tryksiden
skal være udetemparatur + 15``C - ja skalaen er opgivet på den måde) der er
også en bar skala men jeg husker ikke hvad det svarer til.
Hvis tryksiden er meget høj og sugesiden meget lav kan det tyde på stoppet
fordamper dyse eller filter (hvis det er filtret bliver det så koldt) hvis
både tryk og sugeside er lave mangler der kølemiddel. hvis sugeside er høj
og trykside normal eller lav er det kompressoren der er defekt.
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cfac99$a14$1@news.net.uni-c.dk...
> ENN wrote:
>
> > Har du fået målt trykket på tryk og sugesiden af kompressoren? så vil
man
> > kunne fastslå om der mangler kølemiddel etc.
>
> Jeg mener han sagde der var 12 bar.
>
> > Hvis motoren varierer lidt i tomgang kan det skyldes at kompresoren
kobles
> > ind/ud hele tiden - her kunne fejlen være stoppet fordampersyse eller
filter
> > men det vil blive afsløret ved at måle trykkene.
> >
> > Bliver filtret koldt når kompresoren kører? hvis ja er det stoppet (der
> > opstår trykfald over dt - og det virker som fordamperen i systemet og
bliver
> > koldt)
>
> Jeg skal viderebringe tippene.
> Mange tak.
> Han sveder lidt her i varmen uden a/c :)
>
> >
> > "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> > news:cfa4so$7rb$1@news.net.uni-c.dk...
> >
> >>ENN wrote:
> >>
> >>>Hvorfor tror du at den ujævne tomgang har sammenhæng med A/C?
> >>
> >>Fordi kompressoren er drevet fra krumtappen med en rem.
> >>
> >>--
> >>/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
> >>
> >
> >
> >
> >
>
>
> --
> / Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
>
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Biler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177602
Tips :
31970
Nyheder :
719565
Indlæg :
6409258
Brugere :
218890
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2025 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.