KTA kørsel, uden egen bil???
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 01:51

Hej Folkens

Jeg har set at der findes de der køretekniske klubber for unge, hvor at
man i egen bil kan komme ud og boltre sig på et KTA(Køreteknisk Anlæg)
med instruktør og det hele.

Ideen er da god nok. Men "vi" unge der ikke lige har økonomien til at
købe en bil er så realt set smidt ude på sidelinien og kan som sådan
ikke gøre noget for at få samme træning.

Ved dog ikke om en køreskole vil "tillade" at man ryger med på nogle af
deres glatførerhold da de så kun tjener penge på selve glatførerbanen og
ikke på også at sælge en køretimer.

Så jeg tænkte på,
Findes der virkelig ikke andet alternativ for os uden bil, altså andet
end at håbe på at man fra tid til anden kan leje/låne en bil og så
"lege" selv under delvist sikre forhold.

Grunden til at jeg spørger er nemlig at det arbejde jeg har lige nu, nok
kommer til at kræve en del vinterkørsel når at vi når hen i
vintermånederne.

Da jeg ikke selv mener at jeg har den store kørselserfaring med
vinterkørsel og deslige sikkert sagtens kunne trænge til at få
genopfrisket mine glatbaneevner så håber jeg da lidt på at der nogle
steder der kan hjæpe med sådan noget uden at det skal koste en arm eller
et ben.

For min "erfaring" siger mig et eller andet sted at mange af de ruter
jeg har haft kørt, højst sansynligt bliver jævnt "træls" eller meget
besværlige at komme frem på hvis at man ikke lige er ops på hvad man kan
og eller bør gøre i en del situationer under vinterkørsel. Medmindre det
bare hedder sig at går den så går den, så længe at man ikke overtræder
færdselsloven?
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 09-08-04 03:23

Thunderbird [7100] wrote:
> Så jeg tænkte på,
> Findes der virkelig ikke andet alternativ for os uden bil, altså andet
> end at håbe på at man fra tid til anden kan leje/låne en bil og så
> "lege" selv under delvist sikre forhold.

Jeg mener at du ved KTI i Roskildes arrangementer kan leje
bil til lejligheden...

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 09-08-04 07:34

> Jeg mener at du ved KTI i Roskildes arrangementer kan leje
> bil til lejligheden...

- Det gør KTA i Varde i hvert fald... For ca. 9 år siden da jeg tog mit
kørekort, kostede det pr. araangement 850 kr. med egen bil og 1250 incl.
lejet bil.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 09-08-04 08:08

> Jeg mener at du ved KTI i Roskildes arrangementer kan leje
> bil til lejligheden...

Ja, med KTKlub Roskilde er det muligt at leje biler ved kurserne. Kig forbi
www.ktklub.dk.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 12:19

On Mon, 9 Aug 2004 09:07:57 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Ja, med KTKlub Roskilde er det muligt at leje biler ved kurserne. Kig forbi
>www.ktklub.dk.

Er bare lidt dyrt at tage over broen for det. Det ville koste mig ca 250
kr sammenlagt at skulle tage til Roskilde og hjem igen på man-tors &
lørdag og samtidigt med skulle jeg bruge 4 timer i et tog :(

Håbede lidt på at der var noget tættere på Vejle, men åbnebart ikke :(
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 12:45

> Håbede lidt på at der var noget tættere på Vejle, men åbnebart ikke :(

Det næste kursus bliver holdt i Vejle/Vandel - "højhastighedskursus".

Det er den 04. september. Tilmelding til gutterne i Roskilde.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 16:09

On Mon, 9 Aug 2004 13:45:22 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

>Det næste kursus bliver holdt i Vejle/Vandel - "højhastighedskursus".
>
>Det er den 04. september. Tilmelding til gutterne i Roskilde.

Lyder meget godt, men desværre står det ikke på siden hvad lejebilen
koster :(. Men går udfra at selve arrangementet er gratis når at man
først er meldt ind.
Flemming Jacobsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-08-04 20:13

Jan W Nielsen wrote:

> Det næste kursus bliver holdt i Vejle/Vandel - "højhastighedskursus".
>
> Det er den 04. september. Tilmelding til gutterne i Roskilde.

En anden mulighed er "køreteknisk anlæg" i Viborg var deroppe for et par
måneder siden, i forbindelse med Bus+ erhverv.

Jeg spurgte om muligheden for at komme på et kursus uden at det skulle være
i forbindelse med erhvervelse af kørekort.

Det kan fint klares var svaret, pris 1000 kr.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 21:21

Med eller uden egen bil?
Flemming Jacobsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-08-04 21:54

Thunderbird [7100] wrote:

> Med eller uden egen bil?

Inkl. bil.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-08-04 22:00

On Mon, 9 Aug 2004 22:54:03 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Inkl. bil.

Lyder nice nok, selvom at Viborg godtnok er et stykke vej at skulle
rejse for sådan noget. Men tror da lige at jeg skriver til køreskolerne
her i Vejle og forhører mig ad.
Flemming Jacobsen