Hvad med en mondeo ??
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 08-08-04 17:17

Halløj´ alle her i newsgate.
Jeg har bestemt mig for at jeg vil have en Ford Mondeo ca 92-95.1,8
Jeg ville frygtelig gerne høre jeres mening + hvad der er godt ved den
og hvad der er skidt. Det er jo rart at kunne sige til en sælger at, hov
hvad med "....." tror det giver mig lidt bedre kort på hånden i en
handel. Alle biler har jo deres syge uanset mærke.
Håber på hurtig respons.

mvh
Bjarne.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 08-08-04 18:10

"Bjarne Jensen" <bjarne.f1@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad med "....." tror det giver mig lidt bedre kort på hånden i en
> handel. Alle biler har jo deres syge uanset mærke.

Hejsa!

Jeg har en Mondeo, årgang 1994, 1.8 liters motor, der har trillet omkring
284.000 km. Jeg købte den i februar, hvor den havde trillet 273.000 km, og
indtil videre er jeg ikke stødt på nogen problemer, den er selvfølgelig
mærket af alle de kilometer, med lidt stenslag i lakken osv, men generelle
problemer har jeg ikke haft nogen af indtil videre.

Til mig har den et fint kraftoverskud, meget passende, ikke for meget, og
ikke for lidt....
Men sørg for at få den gået efter i sømmene for rust, min har en enkelt plet
på taget, foran i højre side, i hjørnet, det er vel på størrelse med en
25-øre.

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8, nu med anlæg....

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 08-08-04 18:35

"Bjarne Jensen" <bjarne.f1@mail.tele.dk> wrote in message

> Jamen det var da rart at høre den også kan køre mange km.
Jeg har her i weekenden prøvekørt en hos en forhandler og blev positivt
overasket hvor behaglig den er at køre i. (kraftoverskud+comfort)

Fra : Olesen

Dato : 08-08-04 18:47

> "Bjarne Jensen" <bjarne.f1@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg har her i weekenden prøvekørt en hos en forhandler og blev positivt
> overasket hvor behaglig den er at køre i. (kraftoverskud+comfort)

Min bror har en 1.8, og den er kanon på motorvejen.
140 er en rigtig dejlig march-hastighed, nul støj, dejlig
air-condition, men bedre standardhøjttalere var ønskeligt.:)

Fra : Renner

Dato : 08-08-04 19:09

> [...]
> 140 er en rigtig dejlig march-hastighed, nul støj, dejlig
> air-condition, men bedre standardhøjttalere var ønskeligt.:)

Hejsa.

Jeg har en en 1,8 CLX Magic Aircon model 1995/96 med 158.000 på bagen.
Ingen rust, engen problemer, har fået skiftet lygteglas, da de bliver gule.
Kører godt.
Kan kun anbefale Mondeo

STEEN

Fra : Olesen

Dato : 08-08-04 19:15

"Renner" <suanders@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen rust, engen problemer, har fået skiftet lygteglas, da de bliver
gule.

Det siges, at de gulner, fordi man på et tidspunkt
har brugt billige pære uden UV-filter.

Fra : Brian A.

Dato : 09-08-04 11:47

> Min bror har en 1.8, og den er kanon på motorvejen.
> 140 er en rigtig dejlig march-hastighed, nul støj, dejlig
> air-condition, men bedre standardhøjttalere var ønskeligt.:)

Man skal ikke købe den billigste mondeo hvis man vil nyde en march-hastighed
på 140km/t. De billige er meget dårligt lydisoleret, og det lyder som om man
burde have 6.gear ved 140km/t

Fra : Olesen

Dato : 09-08-04 16:50

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
march-hastighed
> på 140km/t. De billige er meget dårligt lydisoleret, og det lyder som om

Er en 1.6 ikke mindste Mondeo af dên årgang ?
1.8'eren går et godt arbejde, er nok lidt
grov under hæftig acceleration, men når der
flades ud og 5. lægges ind synes jeg den
går rigtig tigtig godt.

En Alfa 1.6 146 er betydelig mere
højrystet ved langfart og ligger
typisk 500 omdr. højere ved samme
hastighed som nævnte Mondeo.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 19:58

> [...]
march-hastighed
> på 140km/t. De billige er meget dårligt lydisoleret, og det lyder som om

Jeg ville så formulere det som alle mondeo'er efter okt 96 har fået endnu
mere isolering i bunden af bilen, men om forskellen er så stor som du gør
den til synes jeg ikke.

--
Tom

Fra : Bo Kaspersen

Dato : 08-08-04 21:07

> [...]
> hvad med "....." tror det giver mig lidt bedre kort på hånden i en
> handel. Alle biler har jo deres syge uanset mærke.

Bremserne på forhjulene skal du være på vagt over for.

Desuden plages disse Mondeoer (stationcar) af rust på bagklappen uden
bagruden, men det er vist noget med at Ford ordner det gratis hvis alle syn
er overholdt, eller noget i den stil.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-04 20:00

> Bremserne på forhjulene skal du være på vagt over for.

Jada
Nu har jeg kun kørt 120.000 Km med de samme bremseklodser som allerede er
halvt nedslidte

> Desuden plages disse Mondeoer (stationcar) af rust på bagklappen uden
> bagruden, men det er vist noget med at Ford ordner det gratis hvis alle
syn
> er overholdt, eller noget i den stil.

Nej
de giver 6 års garanti. Så den er længe udløbet hvis han køber en af nævnte
årgang.

--
Tom

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 08-08-04 22:22

"Bjarne Jensen" <bjarne.f1@mail.tele.dk> wrote in message

>Jamen det lyder jo altsammen positivt. Troede ellers jeg blev bombadert
med alt det dårlige. Men det ser jo ud til at det er mere godt end
skidt
såe...det tegner jo godt.