Rundkørslen i Tåstrup - igen igen
Fra : Thomas H.

Dato : 05-08-04 16:57

Glemte lige at fortælle om en klaphat af de store, jeg så i går.
Jeg kommer fra Albertslund-siden, og skal mod City-2, og når man kender
stedet er man 100% opmærksom på, om ham der kører på ydersiden af dig, nu
også holder sin bane, eller vil flette ind i siden på dig, som 2000
mennesker gør hver dag derude! Så man kører faktisk med foden klar på
bremsen, og hånden klar på hornet - og ganske rigtigt: Brems, dyyyyyt! Det
overrasker man sig dårlig nok over mere, men denne mand fletter så ud i
højre bane helt op til stopstregen, og da der så bliver grønt, kører idioten
kraftedeme en gang rundt mere *LOL* Lige for snotten af en spritny Porshe
911 Carrera på engelske plader, der måtte op at stå på bremsen! ..ja selv en
der pludselig kører i den modsatte side, kunne altså finde ud at placere sig
rigtigt, modsat hans danske ven.
For dem der ikke kender stedet, så svarer hans manøvre faktisk med, at lave
et venstresving fra højre vejbane, hvor der holder biler i venstre *G*

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : _Carsten_

Dato : 05-08-04 17:11

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lave
> et venstresving fra højre vejbane, hvor der holder biler i venstre *G*

Ja det er en lorte rundkørsel, specielt for folk der ikke kender den

I dag da jeg komme forbi den store rundkørsel i Maribo, så holdt Politiet
der, var en gammel VW der var banket op i en anden bil, det så meget
underligt ud da de holdt helt op på fortovet og i græs rabatten, men det der
spæret min øjne mest op var at der lå en kraftig kvinde midt i 40ern på
maven og med hænderne i håndjern på ryggen!

Havet en time før set samme gamle VW kør rundt i den rundkørsel med
bagklappen åben, uden nogen endelig grund.

Carsten

Fra : Thomas H.

Dato : 05-08-04 17:23

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Ja det er en lorte rundkørsel, specielt for folk der ikke kender den

Ja hvis man er ligeglad med skilte og afmærkninger på vejen, så er den
sikkert dum ...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-04 17:29

Thomas H. wrote:
> "_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Ja hvis man er ligeglad med skilte og afmærkninger på vejen, så er den
> sikkert dum ...

Jeg er helt enig.
Der er intet der (IMHO) kan misforståes, medmindre at man heller ikke kan
finde ud af et almindeligt lysreguleret kryds.
Når du kommer hen til rundkørslen er der 4 baner, én til venstre sving, to
til ligeud og én til højre sving.
Alle baner er mærket meget tydeligt op, så hvad kan man misforstå ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-08-04 18:45

Per Beer Hansen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Alle baner er mærket meget tydeligt op, så hvad kan man misforstå ?

Jammen fire baner er jo tre for meget...
Det kan jeg jo slet ikke håndtere
"Buffer overflow"
"System halted"

:(

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Gunnar007

Dato : 05-08-04 19:11

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til ligeud og én til højre sving.
> Alle baner er mærket meget tydeligt op, så hvad kan man misforstå ?

Endelig nogen som er enig med mig.. Bor 2 km fra runderten, og kan faktisk
godt li' den.
Det farlige opstår når man skal lige over, og dem som skal holde for rødt
fræser over.
Det koster adskillige buler der. Og hvor svært kan det være at se et rødt
lyssignal.

Hilsen G.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-04 20:26

Gunnar007 wrote:

> Endelig nogen som er enig med mig.. Bor 2 km fra runderten, og kan
> faktisk godt li' den.

Jeg kører ret ofte gennem den, og har aldrig haft problemer med at "forstå"
den

> Det farlige opstår når man skal lige over, og dem som skal holde for
> rødt fræser over.

Jeg synes nu der opstår mange "farlige" situationer.
I ca 9 ud af 10 gennemkørsler, er der mindst en som laver fejl ifm placering
i den rigtige bane.

> Det koster adskillige buler der. Og hvor svært kan det være at se et
> rødt lyssignal.

Jeg har aldrig selv været impliceret i noget der, men har da efterhånden set
en del udveksle forsikringsoplysninger på stedet

Det eneste "irritationsmoment" for mig ifm rundkørslen, er at jeg ofte
kommer fra Hedehusene siden ad Roskildevej og svinger til højre ad Hveen
Boulevard, og umiddelbart derefter skal til venstre ad Tåstrupgårdsvej.
Der er ikke meget plads til at "krydse" Hveen Boulevard
Derfor kører jeg ofte (i tættere trafik) "bagom" gennem Sylen, Øksen og alt
det der ved Falck, Mazda og Føtex, det er lidt mere sikkert.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brian

Dato : 05-08-04 21:35

Hejsa

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> sving, to til ligeud og én til højre sving.
> Alle baner er mærket meget tydeligt op, så hvad kan man misforstå ?

Jaa.. det lyder nu også som et sted jég kunne fare vild, ved første færd.
Nogen af os, kommer jo fra byer/steder i landet, hvor der sjældent er mere
end en bane i en rundkørsel.

Ved Skejby/Århus N afkørslen fra motorvejen, ligger der også en
spændende rundkørsel når man kommer ind mod byen, men den kender i
kjøwenhaunerne jo nok ikke
Den havde jeg helt ærligt også svært ved at finde ud af (bogstaveligt talt
"finde
ud af" ;) ) første gang jeg tog en tur i den.... det kostede da også en
ekstra
omgang - og lidt overbærende smil fra medtrafikanter

Det skal lige siges at den omtalte rundkørsel altså kun er 2 sporet, men i
en
stresset situation skal der ikke altid meget til

/Brian

Fra : Thomas H.

Dato : 05-08-04 23:22

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Jaa.. det lyder nu også som et sted jég kunne fare vild, ved første færd.
> Nogen af os, kommer jo fra byer/steder i landet, hvor der sjældent er mere
> end en bane i en rundkørsel.

Jeg tror bare folk skal lade være med at betragte den som en rundkørsel, men
en flok afmærkede ligeude- og svingbaner.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-08-04 17:14

Thomas H. wrote:

> For dem der ikke kender stedet, så svarer hans manøvre faktisk med,
> at lave et venstresving fra højre vejbane, hvor der holder biler i
> venstre *G*

He he, jeps det er de mærkeligeste ting der foregår i den rundkørsel

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-04 18:09

> [...]
men denne mand fletter så ud i
> højre bane helt op til stopstregen, og da der så bliver grønt, kører

Sikker en turist, jeg ser også nogle kreative manøvre, landet er ved at
svømme over i dem. But who cares, der er penge i skidtet ;).

Lige for snotten af en spritny Porshe
> 911 Carrera på engelske plader, der måtte op at stå på bremsen! ..

AIII han nåede at bremse ;). Var den HØJRE STYRET, ellers tæller det ikke ,
så har han kunnet "smug"træne. Og jo, den kan godt lade sig gøre m.
venstrestyret + GB.plader, det ER set.
For overskuelighedens skyld grav lige et luftfoto frem, der har været bragt
et tidligere, og du plejer jo at have alt, revl&krat ;)).

Fra : Thomas H.

Dato : 05-08-04 19:12

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> AIII han nåede at bremse ;). Var den HØJRE STYRET, ellers tæller det ikke
,
> så har han kunnet "smug"træne. Og jo, den kan godt lade sig gøre m.
> venstrestyret + GB.plader, det ER set.

Ja den var højrestyrret.

> For overskuelighedens skyld grav lige et luftfoto frem, der har været
bragt
> et tidligere, og du plejer jo at have alt, revl&krat ;)).

Sjovt du siger det, jeg prøvede i går at lave et af 5-6 småbidder fra
kortal.dk, men det er ikke til at se banerne synes jeg.
www.snabelapunktumdk.dk/rundkoersel.jpg

Jeg ville MEGET gerne have et i bedre kvalitet, hvis det findes ??

Fra : Brian

Dato : 05-08-04 21:52

Hejsa

Thomas H. skrev:

> [...]
> www.snabelapunktumdk.dk/rundkoersel.jpg
>
> Jeg ville MEGET gerne have et i bedre kvalitet, hvis det findes ??

Hov, der har jeg da vist været alligevel.
Er en af de udgående veje Roskildevej ?

/Brian

Fra : Mikael L

Dato : 05-08-04 22:00

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, der har jeg da vist været alligevel.
> Er en af de udgående veje Roskildevej ?

Det kan man godt sige. Den ligger midt på Roskildevej, så der er faktisk to
udgående til Roskildevej.

Mikael

Fra : Brian

Dato : 05-08-04 22:02

Hejsa

Mikael L skrev:

> Det kan man godt sige. Den ligger midt på Roskildevej, så der er
> faktisk to udgående til Roskildevej.

Aha... så kunne en jydekarl som mig sagtens finde ud af den, sidst
jeg havde fornøjelsen

/Brian

Fra : Mikael L

Dato : 05-08-04 22:25

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Aha... så kunne en jydekarl som mig sagtens finde ud af den, sidst
> jeg havde fornøjelsen

Jeg vil jo mene at en hvilken som helst person som kan læse vejskilte og
vejstriber kan finde ud af den. Men erfaringerne viser noget andet desværre.
Hvis folk gad kigge lidt mere end 7 meter frem i trafikken ville det hjælpe
lidt tror jeg.

Mikael

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-08-04 22:56

On Thu, 5 Aug 2004 23:24:58 +0200, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:

> [...]
>Hvis folk gad kigge lidt mere end 7 meter frem i trafikken ville det hjælpe

Eesværre så tillader den danske skilteskov sjældent at man kan få lov
til at opdage skiltene før at det mere eller mindre er for sent. Det er
ihvertfald min erfaring af at kører i nogle af de større danske byer.
Flemming Jacobsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-08-04 09:41

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> til at opdage skiltene før at det mere eller mindre er for sent. Det
> er ihvertfald min erfaring af at kører i nogle af de større danske

Det er ikke rigtigt.

Det eneste der gøres forkert er at hastigheden ikke afstemmes efter
forholdene, heri indgår sandelig også at man ikke må køre hurtigere end der
også er tid til at man holder sig orienteret om skiltningen.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-08-04 12:11

On Fri, 6 Aug 2004 10:41:09 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

> [...]
>forholdene, heri indgår sandelig også at man ikke må køre hurtigere end der
>også er tid til at man holder sig orienteret om skiltningen.

I århus er mange af skiltene skjult i buske og bevoksning som faktrisk
mere eller mindre kun gør det muligt at opdage dem før at du er ud for
den vej man skulle have været til enten venstre eller højre af.
Flemming Jacobsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-08-04 13:05

Thunderbird [7100] wrote:

> I århus er mange af skiltene skjult i buske og bevoksning som faktrisk
> mere eller mindre kun gør det muligt at opdage dem før at du er ud for
> den vej man skulle have været til enten venstre eller højre af.

Hvis skiltene er skjult af buske/træer m.m. vil det være een fin ide at gøre
de ansvarlige myndigheder opmærksom på forholdet.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Mikael L

Dato : 06-08-04 20:20

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Eesværre så tillader den danske skilteskov sjældent at man kan få lov
> til at opdage skiltene før at det mere eller mindre er for sent. Det er
> ihvertfald min erfaring af at kører i nogle af de større danske byer.

Jeg vil give dig ret i at "nu griber det godt nok om sig" med alle de
skilte, men i den rundkørsel er der store skilte over vejen ligesom på en
motorvej. Jeg synes at skiltningen og afmærkningen på vejen er helt i orden
derude.

Mikael

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-08-04 09:34

Mikael L wrote:

> [...]
> og vejstriber kan finde ud af den. Men erfaringerne viser noget andet
> desværre. Hvis folk gad kigge lidt mere end 7 meter frem i trafikken

Ganske simpelt, trafikanterne laver alt andet end at end at orientere sig i
og om den trafik de bevæger sig i..

Prøv at lægge mærke til hvordan folk opfører sig når de holder ved en
lysregulering og venter på grønt, først når der bliver grønt lys begynder de
at gøre sig klar til at køre.

Jeg oplever dagligt ved start fra lysregulering klaphatte der er 2-3
sekunder om at starte, hvilket indebærer at jeg er er 3-4 billængder foran
inden de får startet.

Og det er ikke bære ældre billister der er tale om, de ungre billister er
ikke et hak bedre, når de så endelig kommer i gang lader de efterfølgende
hånt om alle fartbegrænsninger, skulle der så være en lovlydig billist
klistrer de sig på jydekrogen bruger horn og lygter, jo i sandhed en
opførsel der lægges mærke til.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : _Carsten_

Dato : 06-08-04 09:39

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hånt om alle fartbegrænsninger, skulle der så være en lovlydig billist
> klistrer de sig på jydekrogen bruger horn og lygter, jo i sandhed en

Alle her inden er åbenbart de bedste bilister, synes de selv!
Det her er nok også lige et forum for alle dem der mener at de er KONGEN på
vejen.

Carsten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-08-04 09:43

_Carsten_ fik på mystisk vis skriblet følgende:

> Alle her inden er åbenbart de bedste bilister, synes de selv!
> Det her er nok også lige et forum for alle dem der mener at de er
> KONGEN på vejen.

Det tror jeg ikke, men dem der tiltrækkes af denne gruppe har nok en
større lyst til at forsøge at blive bedre bilister end gennemsnitsdanskeren.

/Jakob

Fra : _Carsten_

Dato : 06-08-04 09:54

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke, men dem der tiltrækkes af denne gruppe har nok en
> større lyst til at forsøge at blive bedre bilister end
gennemsnitsdanskeren.

> /Jakob

Tror du ikke alle gerne vil være gode bilister?
Kender ikke mange som vil være en dårlig bilist!

Carsten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-08-04 09:58

_Carsten_ fik på mystisk vis skriblet følgende:
> "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke alle gerne vil være gode bilister?

Joda!

> Kender ikke mange som vil være en dårlig bilist!

Men jeg kender mange der er det og som samtidig tror de er kongen af
landevejen - og som derfor ikke mener de kan blive bedre. Det tror jeg er
forskellen på "os" og "dem"

/Jakob

Fra : _Carsten_

Dato : 06-08-04 10:05

> Men jeg kender mange der er det og som samtidig tror de er kongen af
> landevejen - og som derfor ikke mener de kan blive bedre. Det tror jeg er
> forskellen på "os" og "dem"

Der er nok lige så man af "dem" blandt "os" her inden

Carsten

Fra : J Larsen

Dato : 06-08-04 10:03

> [...]
>
> Prøv at lægge mærke til hvordan folk opfører sig når de holder ved en
> lysregulering og venter på grønt, først når der bliver grønt lys begynder

Klart man venter, alle dem der lige skal nå med over for gult/rødt skal jo
have
en chance for at komme ud af krydset, det er jo snart ligeså normalt at
kører
over for gult/rødt som at stoppe for rødt.

> [...]
> hånt om alle fartbegrænsninger, skulle der så være en lovlydig billist
> klistrer de sig på jydekrogen bruger horn og lygter, jo i sandhed en

Ja nu har de jo lige tabt tid, så meget tid at de kommer 10 sekunder senerer
frem
det skal da hente, de 10 sekunder ødelægger hele deres dag.