Hej!
Tom wrote:
>
> Håber du er SIKKER på at de passer. Jeg købte 2 styrekugler ved Høyer og
> %"#%#¤%#¤"%#¤%#¤%#"¤%#"¤%&/&&%!#"¤R!"R¤¤& om "%"#%#"%¤ passede. Så jeg måtte
> skyndsomst til Ford og købe originale og står nu med 2 fuldstændig
> ubrugelige styrekugler som jeg ikke lige har kviteringen på
Høyer sux
![Sur](images/smileys/nsur.gif)
Jeg bruger altid Scaniadam når jeg køber stumper. Får gode
rabatter via værkstedet (f.eks. der der 30% rabat på eksempelvis tændkabler).
> Mange gange er drivakselmanchetterne også lidt møre og kan udskiftes ved
> samme lejlighed.. Tja og så mangler krængningsstabilisatorene vel også snart
> en udskiftning?
Manchetterne er 100% ok. Det er vist endda de originale... Kødbenene er max. 1
år gamle.
> Synes ellers holdbarheden på tingene i styretøjet er stort set ens, så
> ganske kort tid efter kommer de næste ting. Det er lettere og billigere at
> skifte det hele. Støddæmpere, fjedre, lejre, bøsninger, manchetter, bære- og
> styrekugler og stabilisatorer. Men så kan bilen også en 250.000 mere.
Tja, læg en motor+gearkasse til ovenstående og reparationerne foran i bilen er
VÆK foreløbigt
Well, jeg har ikke lyst til at skifte det hele på een gang da det bliver for
stor en udskrivning (selv om jeg laver det selv, selv
![Meget Glad](images/smileys/nmegetglad.gif)
.
Styrekuglerne er iøvrigt også af nyere dato.
Iøvrigt sidder de der bøsninger F*CKING godt fast. Blev nødt til at skære dem
over med en vinkelsliber (altså bøsningen, ikke bærearmen) og vride dem ud. Jeg
turde ikke gå over 5T på pressen...
Det tog 5 (!) timer at få skiftet den første bøsning alt incl. og 15 MINUTTER
til nummer to. Vi kendte jo alle tricks'ne til den anden bøsning :)
Bør man egentligt få bilen sporet bagefter? Det anbefales sikkert, men jeg har
skisme svært ved at se hvordan geometrien skulle kunne ændre sig...
--
Mvh, Kim Voss Schrader