Bremseproblemer - PSA
Fra : Peter G C

Dato : 04-08-04 12:02

Hej NG

Min Xantia fik nye bremseskriver og klodser på hos aut. værksted for ca.
15.000 km siden.

Der kommer temmelig kraftige rystelser ved nedbremsning - specielt fra høj
hastighed.

Det er selvsagt ikke acceptabelt. Men hvad gør jeg? Hvad kan jeg med rette
forvente og forlange af værkstedet?

Lad mig høre jeres kommentarer.

På forhånd tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 12:35

> [...]
> hastighed.
> Det er selvsagt ikke acceptabelt. Men hvad gør jeg? Hvad kan jeg med rette

Hej Peter

Jeg vil mene, du står stærkt.

Medmindre det kan påvises, at du har kørt dine bremser ekstremt "råddent",
så er du efter min mening i din gode ret til at kræve rystelserne fjernet.

Spørgsmålet er derfor ikke, hvorvidt problemet skal løses - men hvordan det
skal løses.

De kan jo vælge at dreje skiverne af - meen så mister du jo en del af
skiven.... omend ikke ret meget.

De kan også vælge at sætte nye skiver på - men her vil de nok kvie sig, da
skiverne jo trods at har kørt 15.000 km.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 04-08-04 12:52

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

[klip]

Hej

> De kan jo vælge at dreje skiverne af - meen så mister du jo en del af
> skiven.... omend ikke ret meget.

Det er jeg bekendt med.

> De kan også vælge at sætte nye skiver på - men her vil de nok kvie sig, da
> skiverne jo trods at har kørt 15.000 km.

Jep - og det er også okay.

Jeg må se, hvad værkstedet siger.

Tak for svaret.

/Peter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-08-04 12:40

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
> 15.000 km siden.
>
> Der kommer temmelig kraftige rystelser ved nedbremsning - specielt fra høj

Det er med garenti fordi skiverne er blevet skæve.
Du kan få drejet skiverne af og det koster vel 150kr/stk at få gjort (mener
det var det jeg gav sidst).

Efter skiverne blev drejet af har der ikke været det mindste

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Peter G C

Dato : 04-08-04 12:54

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4110cafd$0$303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

[klip]

> Det er med garenti fordi skiverne er blevet skæve.
> Du kan få drejet skiverne af og det koster vel 150kr/stk at få gjort
(mener
> det var det jeg gav sidst).

Det regner jeg også med.

> Efter skiverne blev drejet af har der ikke været det mindste

Okay. Fint nok.

Det, der irriterer mig mest er, at PSA véd at der er problemer med skiverne
til de store modeller: 406 og Xantia og kun få værksteder kan montere
skiverne så de ikke bliver skæve..... Men problemet med skæve skive er
åbenbart også aktuel for de små potter ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-08-04 13:15

> [...]
> skiverne så de ikke bliver skæve..... Men problemet med skæve skive er
> åbenbart også aktuel for de små potter ?

Jeg havde Brembo på min gamle 605'er, de blev aldrig skæve selv ved gentagne
hårde opbremsninger.
Nu har jeg originale på Xsara'en og de er ved at få tendens til at blive
skæve foran og jeg var faktisk blevet rådet (i forbindelse med køb af skiver
til bagpå) at købe originale.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Peter Weis

Dato : 07-08-04 17:15

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

> [...]
> blive skæve foran og jeg var faktisk blevet rådet (i forbindelse
> med køb af skiver til bagpå) at købe originale.

Jeg skal snart have nye skiver på Picassoen. De gamle har kørt omkring
85.000. Burde jeg vælge Brembo?

mvh
Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-08-04 08:50

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Jeg skal snart have nye skiver på Picassoen. De gamle har kørt omkring
> 85.000. Burde jeg vælge Brembo?

Jeg er ikke den rette til at råde med det.
Har du haft problemer med skæve skiver ?
Hvis ikke tror jeg de originale er de bedste.

Fra : Peter G C

Dato : 09-08-04 09:52

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg skal snart have nye skiver på Picassoen. De gamle har kørt omkring
> 85.000. Burde jeg vælge Brembo?

JA! Lad ikke dit aut. citrobang værksted ordne dine bremser. De
bremseskriver jeg havde forinden udskiftning var formentlig org. og
fungerede fint..... men de nye er noget skidt - jeg gætter på dårlig
montering. Når jeg kommer hjem får du lige en mail jeg modtog fra JP's
brevkasse.

/Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-08-04 09:54

> [...]
> fungerede fint..... men de nye er noget skidt - jeg gætter på dårlig
> montering. Når jeg kommer hjem får du lige en mail jeg modtog fra JP's

Kan du ikke også sende den til travSNABELAtiscaliDOTdk ?

Fra : Peter G C

Dato : 09-08-04 18:50

[klip]

> Kan du ikke også sende den til travSNABELAtiscaliDOTdk ?

I får lige ordlyden her, man kan jo mene om svaret hvad man vil.......! :

"Peter G. Christensen

Du husker forkert. Jeg har aldrig anbefalet et bestemt værksted til at lave
bremsereparationer. Jeg har derimod anbefalet en kombination af Bremboskiver
og Mintex-klodser. Det kan ethvert ordentligt værksted klare - undtagen aut.
Citroën og Peugeot. De må ikke for deres importører.

Venlig hilsen
Carl Buus

________________________________

Fra : Henrik B.

Dato : 10-08-04 02:31

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> og Mintex-klodser. Det kan ethvert ordentligt værksted klare - undtagen
aut.
> Citroën og Peugeot. De må ikke for deres importører.

Sgudda godt man ikke benytter de amatører.....

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-08-04 07:35

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
aut.
> Citroën og Peugeot. De må ikke for deres importører.

Tak.

Kender du nogle som har prøvet kombinationen ?

Fra : Peter G C

Dato : 10-08-04 08:12

[klip]

> Tak.

Velbekomme.

> Kender du nogle som har prøvet kombinationen ?

Nej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Rene Joergensen

Dato : 09-08-04 09:59

> [...]

> fungerede fint..... men de nye er noget skidt - jeg gætter på dårlig
> montering. Når jeg kommer hjem får du lige en mail jeg modtog fra JP's

Jeg forstår ikke helt hvordan man kan lave en dårlig montering.

Jeg har lige skiftet på min mors 306 st.car og det drejer sig om 2
torx-skruer og så sørge for at liggefladerne er rene. Den har da kørt
nogle tusinde siden jeg skiftede og der er ikke skæve skiver.

Min egen 306HDI trænger også snart til nye skiver, men de har også holdt
i ca. 120kkm (Den har kørt 240kkm og fik sidst skiftet ved 120kkm). Den
får skiftet klodser for hver 40-60kkm.

Jeg har også overvejet om det skal være Brembo, men har endnu ikke fået
taget mig sammen til at få undersøgt prisforskellen på originale og
Brembo.

--
-René

Fra : Peter Weis

Dato : 09-08-04 17:29

> [...]

> og fungerede fint..... men de nye er noget skidt - jeg gætter på
> dårlig montering. Når jeg kommer hjem får du lige en mail jeg

Hmm, jeg var lige forbi Brembo's hjemmeside. Tilsyneladende har de ikke
komponenter til Picasso'er. De har heller ikke til C3, C5 eller Xantia.

I øvrigt benytter jeg en uautoriseret Citroën-ekspert. Han er
franskmand og uddannet som Citroën-mekaniker dernede. Men blev
inviteret herop for ca 40 år siden for at arbejde for en Citroën-
forhandler. Jeg tror det var i Birkerød.

mvh
Peter

Fra : Peter G C

Dato : 09-08-04 18:52

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hmm, jeg var lige forbi Brembo's hjemmeside. Tilsyneladende har de ikke
> komponenter til Picasso'er. De har heller ikke til C3, C5 eller Xantia.

Gruppens Brembo-sælger i Holland kan godt levere. Spørg Mogens K om
mail-adresse mv.

> I øvrigt benytter jeg en uautoriseret Citroën-ekspert. Han er
> franskmand og uddannet som Citroën-mekaniker dernede.

Hvor i landet er det? Jeg kunne virkelig godt tænke mig at finde én i
midtjylland.... suk.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : John Sahl

Dato : 09-08-04 19:00

Peter G C wrote:
> Gruppens Brembo-sælger i Holland kan godt levere. Spørg Mogens K om
> mail-adresse mv.

Det er her fra: http://www.formeldiscbrakes.com/ hvor jeg også
købte sidste år..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 09-08-04 20:59

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Hvor i landet er det? Jeg kunne virkelig godt tænke mig at finde
> én i midtjylland.... suk.

Nordsjælland ... beklager på dine vegne.

Jeg har haft franske bekendte som under danmarksophold har fået
serviceret Citroëner, og de har i gennemsnit ikke været tilfredse. Fra
Københavnske Citroënejere har jeg hørt at nogle få værksteder er gode
på trods af autorisationen - Herlev og Amager.

Men jeg kender ikke noget til forholdene i Jylland.

mvh
Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-08-04 07:36

> [...]
> mail-adresse mv.

> Hvor i landet er det? Jeg kunne virkelig godt tænke mig at finde én i

Kan 8260 bruges ?

Fra : Peter G C

Dato : 10-08-04 08:14

[klip]

> Kan 8260 bruges ?

Måske .... fruen arbejder i 8270....

Lad mig høre.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-08-04 08:17

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]

Der kommer en mail om lidt.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-08-04 21:47

> [...]
> skiverne så de ikke bliver skæve..... Men problemet med skæve skive er
> åbenbart også aktuel for de små potter ?

Jep, 307 er også ramt.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 05-08-04 08:59

[klip]

> Jep, 307 er også ramt.

Det er ufattelig dårligt at få stor en virksomhed ikke kan få sendt en
generel vejledning eller løsning til alle værksteder. Jeg læste for nogen
tid siden i JP og en løsning på problemet: et enkelt Peugeot værksted havde
fundet en løsning.....!

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 05-08-04 10:32

> [...]
> generel vejledning eller løsning til alle værksteder. Jeg læste for nogen
> tid siden i JP og en løsning på problemet: et enkelt Peugeot værksted

Det jeg synes er endnu dårligere, er den "generelle" afvaskning af hænder,
der oftest finder sted, når man retter hendvendelse med garantireklamationer
på et Peugeot-værksted.

M.v.h.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 05-08-04 10:02

> [...]
> hastighed.
>
> Det er selvsagt ikke acceptabelt. Men hvad gør jeg? Hvad kan jeg med rette

Jeg hører ca. samme historie fra min bror (406 HDi 110 HK Stationcar -
2002), samt en kollega (406 1.6 (tror jeg) sedan - 1997). De har begge
prøvet nye skiver og afdrejning, og begge siger at det holder kun kortvarigt
(~10.000 km) så er den gal igen...

Nok desværre en konstruktionsfejl som man kan vælge at leve med eller
ej.

Mvh
Michael

Fra : Kristian

Dato : 06-08-04 15:19

Fik i feburar 04 nye skiver på foran på Xantiaen...i maj begyndte bilen at
ryste ved nedbremsning.....værkstedet drejede skiverne ugen før vi tog på
ferie (uge 25) og havde lovet mig, at det kunne holde til en tur sydpå.
Afsted på ferie i uge 26...allerede på vejen ned igennem Tyskland begyndte
bilen at ryste ved nedbremsning....og det blev værre og værre jo længere vi
kørte. I Cannes kontaktede vi det lokale Citroën værksted fredag kl. 17.15
og fortalte dem om vores problemer....kl. 18.30 var vores Xantia
repareret....nye skiver og klodser...pris 306,00 euro....og derefter var
bilen perfekt. Da vi kom hjem kontaktede jeg vores værksted (Arne Busk,
Fakse) og beklagede mig...uden tøven fik jeg en kreditnota på det arbejde vi
fik gjort inden ferien (godt 1000,-kr)...og bilen bremser stadigvæk perfekt.

Kristian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-08-04 08:56

"Kristian" <kristianrasmussenSLET@DETTEprivat.dk> wrote in message
> [...]
vi
> fik gjort inden ferien (godt 1000,-kr)...og bilen bremser stadigvæk

Var de skiver du fik drejet ned hjemmefra originale ?

Var det originale du fik monteret i Frankrig ?