Sjov lyd fra Toyota Sportsvan
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 00:56

Kære NG

Ja jeg ved det godt, endnu et af de her indlæg. men tiltrods for at jeg
har været herinde i en del tid efterhånden, så er der jo stadig en del
ting der kan pirre ens nysgerrighed :)

Men jeg har "opdaget" en mystisk hvine lyd i en af de sportsvans jeg
kører i på arbejde. Selve lyden starter omkring de 3500-4000. Selve
hvine nyden er meget kontant og kunne godt mistænkes for måske at være
en tubo, men tvivler på at der fra firmaets side af er spenderet penge
på at smide turbo i en firma bil .

Men lyden fortager sig så igen i samme takt som omdrejningerne falder.
Og omkring de 3500 omdrejninger er hvinelyden minimal men stiger hurtigt
i intensitet til max omkring de 40-4500 omdrejninger og holder sig på
det plan.

Men har i nogle kvalificerede gæt på hvad det kunne være, der laver den
lyd??
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 04-08-04 08:46

er det 2,0 benzineren, eller er det vvt-i modellen?

2,2 TD eren? eller D-4D

mvh martin
(hvis sportsvan kan kaste en lille sort sky og en hyletone )

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:43

On Wed, 4 Aug 2004 09:45:31 +0200, "Martin Rasmussen" <martin.r@nyka.dk>
wrote:

>er det 2,0 benzineren, eller er det vvt-i modellen?

årgang 1998 Benzin
Flemming Jacobsen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 04-08-04 08:54

> [...]
>
> Ja jeg ved det godt, endnu et af de her indlæg. men tiltrods for at jeg
> har været herinde i en del tid efterhånden, så er der jo stadig en del

Hej Flemming

Bare en tanke......i dit forrige indlæg beskrev du 2 Sportsvan's med hver
sin motorgang / trækevne

KUNNE man forstille sig at den ene er Benzin udgaven og den anden er
Diesel udgaven ? Så vidt jeg ved, så har Diesel udgaven som standard
monteret turbo, og den kan jo godt hyle lidt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-08-04 20:44

On Wed, 4 Aug 2004 09:54:07 +0200, "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Diesel udgaven ? Så vidt jeg ved, så har Diesel udgaven som standard
>monteret turbo, og den kan jo godt hyle lidt

Begge biler er med benzin motor og er ifølge instruksbogen begge med 2.0
motor. Skulle den anden være med diesel motor, er det godtnok en sjov
diesel motor da den så kan kører på 98 oktan.

Men desværre kan jeg ikke sårn lige optage hyletonen så at folk kan
hører det
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-08-04 20:14

On Wed, 04 Aug 2004 01:55:44 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> [...]
>det plan.
>
>Men har i nogle kvalificerede gæt på hvad det kunne være, der laver den

Testede den lige lidt mere da jeg fik den samme bil idag. I frigear er
lyden der ikke. Og lyden kommer kun under nogen gasgivning, fx så
fremkalder let gasgivning ikke lyden.
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob

Dato : 07-08-04 11:52

> [...]

Hvilken årgang - diesel eller benzin?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-08-04 22:20

On Sat, 7 Aug 2004 12:51:41 +0200, "Jacob"
<madFJERNsen.jacobFJERN@FJERNtiscali.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>Hvilken årgang - diesel eller benzin?

1998 Benzin
Flemming Jacobsen

Fra : Brian

Dato : 07-08-04 13:08

Hejsa

Thunderbird [7100] skrev:

> [...]
> Og omkring de 3500 omdrejninger er hvinelyden minimal men stiger
> hurtigt i intensitet til max omkring de 40-4500 omdrejninger og

Når man ligger på de omdrejninger og finder "sjove lyde", ved man at
det er en person der kører i firmabil

Hvorfor bekymre sig så meget om de budbiler (?)
Firmaet kan vel sende skidtet på værksted, det er vel ikke noget
i avisdrenge skal ligge og rode med ?

/Brian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-08-04 22:21

On Sat, 7 Aug 2004 14:08:27 +0200, "Brian" <brian@nejtak.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvorfor bekymre sig så meget om de budbiler (?)
>Firmaet kan vel sende skidtet på værksted, det er vel ikke noget

Det er som regel os der finder problemerne med bilerne og så melder det
ind og det gør at de ryger på værksted. Er der ingen der siger noget så
sker der ikke noget.
Flemming Jacobsen

Fra : Brian

Dato : 07-08-04 23:49

Hejsa

Thunderbird [7100] skrev:

> Det er som regel os der finder problemerne med bilerne og så melder
> det ind og det gør at de ryger på værksted. Er der ingen der siger
> noget så sker der ikke noget.

Nemlig, så når du hører lyden skal lortet på værksted.... så kan du se på
fakturaen hvad der er galt

Hvis man skal fortælle værkstedet hvad der mekanisk er galt med den, er
der ingen fornuft i at køre til mekaniker....

/Brian