"Bjarne Jensen" <bjarne.f1@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:c543bd5ccdaa0afa03fff5d3a4fcf5f5.13729@mygate.mailgate.org...
> Hej til alle.
>
> Har en Citroen AX-GT 90. hvor tandremmen er hoppet et par hakker over
> (p.g.a defekt opstrammerleje/hjul) så der er uden tvivl bøjet et par
> ventiler. Så mit spørgsmål lyder: Skal man skifte toppen eller skal man
> smide en anden motor i. Den gamle motor har kørt 220.000
> Jeg har ladet mig fortælle, hvis man sætter en renov. top på en slidt
> motor får den til at underkomprimere efter en rum tid.
>
> Håber der er nogen der har et godt råd....
>
> venlig hilsen
>
> Bjarne.
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server -
http://www.Mailgate.ORG
Hej Bjarne, jeg fik skiftet ny tandrem ved 100.000km og 500km efter røg
strammehjulet. Værkstedforsikringen ordnede skaden, men ved afmontering af
topstykket viste det sig at ventilerne ikke havde taget skade, men
ventilløfterne oven på topstykket var bøjet.
Bilen er en peugeot 206 diesel 2,0 hdi.
Jeg ved ikke om man kan undersøge om ventilerne er bøjet, uden at demontere
topstykket. med det er et forsøg værd.
Prisen for rep. hvis jeg skule betale løb op i kr. 13.000,00
Poul