/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hold da afstand
Fra : Preben og Anette


Dato : 03-08-04 22:20


Hold kæft hvor er jeg træt af de billister, der har så travlt at de skal
køre så tæt på ens bagende som muligt.
når man ikke kan se deres lygter eller nummerplade i bagspejlet mere er de
sgu tæt på. Tag den da med ro, du når det sgu nok om ikke andet når du da at
irriterer andre folk så meget at du er til fare for dig selv.
--
Venlig hilsen

Preben Christensen



 
 
ole holte (03-08-2004)
Kommentar
Fra : ole holte


Dato : 03-08-04 22:38


"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:jkTPc.596$Yo.113@news.get2net.dk...
>
> Hold kæft hvor er jeg træt af de billister, der har så travlt at de skal
> køre så tæt på ens bagende som muligt.
> når man ikke kan se deres lygter eller nummerplade i bagspejlet mere er de
> sgu tæt på. Tag den da med ro, du når det sgu nok om ikke andet når du da at
> irriterer andre folk så meget at du er til fare for dig selv.
> --

Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods må jeg gang på
gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg den forankørende
til at sætte farten op, eller holde ind
til siden og standse for at give plads til mig at overhale !



Bernhard Ege (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 03-08-04 22:40

ole holte wrote:
> alt for mange kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t

Ja, dem er der sgu mange af og de er pisse irriterende

mvh Bernhard


Jørgen M. Rasmussen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 03-08-04 23:25


"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods
må jeg gang på
> gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
> kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg
den forankørende
> til at sætte farten op,

At du har sådan en indretning, og nok "ved bedre", berettiger dig ikke gøre
sådan, deres speedometer viser sandsynligvis 80-. Ned ad er der fri hast. i
dette land, derimod er det ulovligt at gøre som du- det er MINDST lige så
kritisabelt som dem der ikke vil holde til højre på motorvejen. HOLD AFSTAND
TIL DU KAN KOMME TIL AT OVERHALE :(((.



Henrik B. (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-08-04 22:03


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:411010a8$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> At du har sådan en indretning, og nok "ved bedre", berettiger dig ikke
gøre
> sådan, deres speedometer viser sandsynligvis 80-. Ned ad er der fri hast.
i
> dette land,

Ikke alle steder.

M.v.h.



Leonard (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-08-04 09:57

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Ikke alle steder.

De eneste steder, jeg kender til, hvor der findes minimumshastigheder
på danske veje er på nogle bakker, hvor der krybespor til dem der ikke
kan holde minimumshastigheden.

Findes der andre?

På motorvej må der kun køres med motorkøretøj der lovligt kan køre
mere end 40 km/t, men det er ikke et krav at man skal køre mere end 40
km/t (selvom det oftest er at foretrække).
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Henrik B. (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-08-04 10:34


"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:3ct3h05m57gklftbdconutt5gb87gv88oe@4ax.com...
> De eneste steder, jeg kender til, hvor der findes minimumshastigheder
> på danske veje er på nogle bakker, hvor der krybespor til dem der ikke
> kan holde minimumshastigheden.
>
> Findes der andre?

Jeg læste den anden dag, at de steder på motorvejen, hvor der er 130 km/t er
minimumshastigheden 100 km/t. Selvfølgelig med mindre man er lastbil,
campingvogn, blokvogn m.v.

M.v.h.



Roberto Saldo (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 05-08-04 10:38

Henrik B. wrote:
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:3ct3h05m57gklftbdconutt5gb87gv88oe@4ax.com...
>
>>De eneste steder, jeg kender til, hvor der findes minimumshastigheder
>>på danske veje er på nogle bakker, hvor der krybespor til dem der ikke
>>kan holde minimumshastigheden.
>>
>>Findes der andre?
>
>
> Jeg læste den anden dag, at de steder på motorvejen, hvor der er 130 km/t er
> minimumshastigheden 100 km/t. Selvfølgelig med mindre man er lastbil,
> campingvogn, blokvogn m.v.

Der findes kun *anbefalede* hastigheder, skiltene er blå, ingen
minimums (i hvert fald ikke på 100kmt).

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Thunderbird [7100] (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 05-08-04 19:37

On Thu, 05 Aug 2004 11:38:19 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>> Jeg læste den anden dag, at de steder på motorvejen, hvor der er 130 km/t er
>> minimumshastigheden 100 km/t. Selvfølgelig med mindre man er lastbil,
>> campingvogn, blokvogn m.v.
>
>Der findes kun *anbefalede* hastigheder, skiltene er blå, ingen
>minimums (i hvert fald ikke på 100kmt).

WRONG!
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Deaster (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 05-08-04 10:59

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4111ff1a$0$254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> news:3ct3h05m57gklftbdconutt5gb87gv88oe@4ax.com...
> > De eneste steder, jeg kender til, hvor der findes minimumshastigheder
> > på danske veje er på nogle bakker, hvor der krybespor til dem der ikke
> > kan holde minimumshastigheden.
> >
> > Findes der andre?
>
> Jeg læste den anden dag, at de steder på motorvejen, hvor der er 130 km/t
er
> minimumshastigheden 100 km/t. Selvfølgelig med mindre man er lastbil,
> campingvogn, blokvogn m.v.

Interessant, for det er da noget helt nyt. Hvor læste du det henne ?



--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Henrik B. (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-08-04 11:07


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:2neenmFvdgs2U1@uni-berlin.de...
> > > Findes der andre?
> >
> > Jeg læste den anden dag, at de steder på motorvejen, hvor der er 130
km/t
> er
> > minimumshastigheden 100 km/t. Selvfølgelig med mindre man er lastbil,
> > campingvogn, blokvogn m.v.
>
> Interessant, for det er da noget helt nyt. Hvor læste du det henne ?

Mener det var på tekst-tv.

M.v.h.



Ukendt (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-08-04 12:16


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Mener det var på tekst-tv.
>
Du skal da ALTID afpasse hast. til FORHOLDENE, og køretøjets formåen etc. .



Peter G C (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-08-04 13:12

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:411206cf$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Mener det var på tekst-tv.

Læste det samme i den lokale reklame-sprojte...

/Peter



Deaster (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 05-08-04 14:25

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:41122414$0$202$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:411206cf$0$235$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
> > Mener det var på tekst-tv.
>
> Læste det samme i den lokale reklame-sprojte...

Ved du om der er hjemmel nogle steder for det, eller om det er bare er en
gang sommer sludre historie ?



--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Peter G C (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-08-04 14:37

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:2neqp1F3mecU1@uni-berlin.de...

[klip]

> Ved du om der er hjemmel nogle steder for det, eller om det er bare er en
> gang sommer sludre historie ?

Færdselsloven er tavs, men måske en minister har fået hjemmel til det.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Hans L. Jørgensen (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 05-08-04 15:36

Peter G C wrote:
>
> Færdselsloven er tavs, men måske en minister har fået hjemmel til
> det.....
>

Slap af- det er sommer og agurketid for pressen




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



BB (05-08-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 05-08-04 18:47


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4111ff1a$0$254$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Jeg læste den anden dag, at de steder på motorvejen, hvor der er 130 km/t
er
> minimumshastigheden 100 km/t. Selvfølgelig med mindre man er lastbil,
> campingvogn, blokvogn m.v.


Det er da noget nonsens - selvfølgelig SKAL man ikke køre 100 km/t

BB


Peter G C (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-08-04 22:24

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41127282$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Det er da noget nonsens - selvfølgelig SKAL man ikke køre 100 km/t

Godt at se, at hverken Henrik eller jeg kan læse

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Henrik B. (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 05-08-04 22:43


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4112a566$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [klip]
>
> > Det er da noget nonsens - selvfølgelig SKAL man ikke køre 100 km/t
>
> Godt at se, at hverken Henrik eller jeg kan læse

Jep....vidste at jeg sku' ha' briller.

M.v.h.



Per Beer Hansen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 06-08-04 15:35

Henrik B. wrote:
>
> Jeg læste den anden dag, at de steder på motorvejen, hvor der er 130
> km/t er minimumshastigheden 100 km/t. Selvfølgelig med mindre man er
> lastbil, campingvogn, blokvogn m.v.
>

Ja det bliver rigtigt sjovt når der ligger sne/is til vinter så

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Lars L. Hansen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 04-08-04 00:40

ole holte wrote:

> Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods må jeg gang på
> gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
> kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg den forankørende
> til at sætte farten op, eller holde ind
> til siden og standse for at give plads til mig at overhale !

Tja, jeg ved godt hvad der først giver sig, når din forreste kofanger
møder min jydekrog :)

Mvh.

Ukendt (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-08-04 18:25



> Tja, jeg ved godt hvad der først giver sig, når din forreste kofanger
> møder min jydekrog :)

Jeg plejer altid at tænde tågebaglygter eller aktivere mine sprinklere så
giver det oftest lidt luft igen.

--
Tom



Thomas Landberg (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 04-08-04 00:49

> Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods
må jeg gang på
> gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
> kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg
den forankørende
> til at sætte farten op, eller holde ind
> til siden og standse for at give plads til mig at overhale !

Du er da ikke udpræget rask!


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Elbarto (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 04-08-04 15:27


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41102462$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og
trods
> må jeg gang på
> > gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
> > kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg
> den forankørende
> > til at sætte farten op, eller holde ind
> > til siden og standse for at give plads til mig at overhale !
>
> Du er da ikke udpræget rask!
>
>
> MVH
>
> Thomas Landberg
> www.bokstuning.dk
>
>

Ville med glæde ofre en hel McD menu med milkshake til hans frontrude hvis
han gjore det ved mig.

Man kan sku da holde en normal afstand indtil man kan overhale eller det er
motoren i din bil ikk stærk nok til eller hvad?

Elbarto Simpsoniac
"Som god kan finde på at køre 75 i 80kmt begrænsing"



Thomas Landberg (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 04-08-04 15:53

> Ville med glæde ofre en hel McD menu med milkshake til hans frontrude
hvis
> han gjore det ved mig.

Hukommelsen fejler ikke noget

Nu skal I ikke tro, at der vælter en lind strøm af McD-mad ud af min bil.
Det er altså kun sket en gang. Jeg kørte i en Octavia RS med en bremselængde
på 37 meter fra 100km/t til 0 mens der to meter bag mig lå en tysker i et
lokum af en Sprinter - der nok lige bruger et par meter mere. Så måtte
Nugget'en sq afsted...


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Hans L. Jørgensen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-08-04 15:57

Elbarto wrote:
>
> Ville med glæde ofre en hel McD menu med milkshake til hans
> frontrude hvis han gjore det ved mig.
>

Det er sgu' da også det sådan en menu er bedst til

Tabet rent energimæssigt er så heller ikke så stort



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Christian B. Andrese~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-08-04 08:52


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
news:DN6Qc.99$NR1.24@news.get2net.dk...
> Elbarto wrote:
> >
> > Ville med glæde ofre en hel McD menu med milkshake til hans
> > frontrude hvis han gjore det ved mig.
> >
>
> Det er sgu' da også det sådan en menu er bedst til
>
> Tabet rent energimæssigt er så heller ikke så stort

Det er vel netop stort og dderfor godt.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



jan@fedtegreven.dk (04-08-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 04-08-04 01:54

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev :

>Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods må jeg gang på
>gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
>kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg den forankørende
>til at sætte farten op, eller holde ind
>til siden og standse for at give plads til mig at overhale !

Du er da alternativ ..... suk.


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Klaus A (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus A


Dato : 04-08-04 05:45


"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse
news:41100589$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

- snip noget med tæt på -

> Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods
må jeg gang på
> gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
> kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg
den forankørende
> til at sætte farten op, eller holde ind
> til siden og standse for at give plads til mig at overhale !

Det kan godt være de langsomme står til en samtale med politiet, hvis de da
kører _for_ langsomt og er til gene, men tæt-på-kørsel som du beskriver, er
"bare" ens mulighed for at bevise, at man til enhver tid, kan tage en
orienterende køre- og teoriprøve. Det bliver nødvendigt hvis politiet ser
det stunt. At man i den forbindelse også får en klækkelig bøde oven i hatten
er en anden ting.

Klaus A - der er også er træt af smølerøve på vejene.



Roberto Saldo (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 04-08-04 07:10

ole holte wrote:

> Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods må jeg gang på
> gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
> kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg den forankørende
> til at sætte farten op, eller holde ind
> til siden og standse for at give plads til mig at overhale !

Det mener du ikke seriøst vel?

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Christian B. Andrese~ (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 04-08-04 09:35


"ole holte" <ole@holte.dk> wrote in message
news:41100589$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:jkTPc.596$Yo.113@news.get2net.dk...
> >
> > Hold kæft hvor er jeg træt af de billister, der har så travlt at de skal
> > køre så tæt på ens bagende som muligt.
> > når man ikke kan se deres lygter eller nummerplade i bagspejlet mere er
de
> > sgu tæt på. Tag den da med ro, du når det sgu nok om ikke andet når du
da at
> > irriterer andre folk så meget at du er til fare for dig selv.
> > --
>
> Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods
må jeg gang på
> gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
> kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg
den forankørende
> til at sætte farten op, eller holde ind
> til siden og standse for at give plads til mig at overhale !

Hvis det ikke er ironisk, som det sikkert ikke er da der ikke er nogen
smileys så vil jeg bare sige:
IDIOT.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



BB (05-08-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 05-08-04 18:46


"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse
news:41100589$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Jeg indstiller min AutoPilot til 80 km/t (kørsel på alm landevej) og trods
må jeg gang på
> gang bremse ned i fart, fordi alt for mange
> kører begravelseskørsel dvs mellem 70-75 km/t, nogle gange "presser" jeg
den forankørende
> til at sætte farten op, eller holde ind
> til siden og standse for at give plads til mig at overhale !
>
>
Det var dog en helt utrolig svinsk, egoistisk og i øvirgti ulovlig form for
adfærd. Hold den afstand, som er krævet for at kunne bremse - nemlig ca. 2
sekunder til forankørende.

BB


Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 03:14

> Hold kæft hvor er jeg træt af de billister, der har så travlt at de skal
> køre så tæt på ens bagende som muligt.
> når man ikke kan se deres lygter eller nummerplade i bagspejlet mere er de
> sgu tæt på. Tag den da med ro, du når det sgu nok om ikke andet når du da
at
> irriterer andre folk så meget at du er til fare for dig selv.

Idag på en motorvejsstrækning hvor der var vejarbejde som gjorde at max
hastigheden var 70 km/t, overhalede jeg en og der kom en fræsende og kørte
så tæt bag på mig at jeg engang ikke kunne se bilens forlygter. Lige inden
jeg var færdig med overhalingen kom jeg i tanker om et råd herfra, nemlig at
vaske min forrude (og dermed også bagvedkørendes) med sprinkleranlæget. Det
virkede dog ikke, men jeg kunne da se at han også havde gang i viskerne...

Så næste gang skulle man måske blive lidt længere og bruge sprinklerne lidt
mere?

MVh

Emil



Ukendt (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-08-04 05:51


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Så næste gang skulle man måske blive lidt længere og bruge sprinklerne
lidt
> mere?
>
Måske også teste tågebaglygterne?.



Cyberlion (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Cyberlion


Dato : 04-08-04 07:29

Jeg havde en kammerat der havde monteret en Hella 2000 projektør i bagruden
af hans Fiat 127. DET kunne få folk til at holde afstand når han lige
blinkede et par gange med den!!!
"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41106b40$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Så næste gang skulle man måske blive lidt længere og bruge sprinklerne
> lidt
> > mere?
> >
> Måske også teste tågebaglygterne?.
>
>



Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 21:28

> Jeg havde en kammerat der havde monteret en Hella 2000 projektør i
bagruden
> af hans Fiat 127. DET kunne få folk til at holde afstand når han lige
> blinkede et par gange med den!!!

Smart, mon ikke man blot kunne montere et blåt blink inde i kabinen? Ved nu
ikke om man tør?

Mvh

Emil



Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 21:29

> Jeg havde en kammerat der havde monteret en Hella 2000 projektør i
bagruden
> af hans Fiat 127. DET kunne få folk til at holde afstand når han lige
> blinkede et par gange med den!!!

Eller montere et eller andet flash fra et kamera, så kan bagvedkørende
spekulere over om vedkommende blev fotograferet...

Emil



Olesen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 04-08-04 21:37


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:411146f2$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Jeg havde en kammerat der havde monteret en Hella 2000 projektør i
> bagruden
> > af hans Fiat 127. DET kunne få folk til at holde afstand når han lige
> > blinkede et par gange med den!!!
>
> Eller montere et eller andet flash fra et kamera, så kan bagvedkørende
> spekulere over om vedkommende blev fotograferet...

Præcis.
Gør en bilist noget dumt,
så frem med digitalcameraet og blitz
et par gange...
(du kan blot skille et engangscamera ad
og tage blitz'enheden ud og aktivere
det vha. et ringetryk fra forsædet..,o))



Aragorn Elessar (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 05-08-04 17:00


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:41114901$0$282$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
-sakse-
> Præcis.
> Gør en bilist noget dumt,
> så frem med digitalcameraet og blitz
> et par gange...
> (du kan blot skille et engangscamera ad
> og tage blitz'enheden ud og aktivere
> det vha. et ringetryk fra forsædet..,o))

Og smadre folks nattesyn, så de risikerer at køre galt?
Ikke smart, så hellere sætte farten laaaangsomt ned, til den bagvedliggende
'racerkører' bliver træt, og overhaler.
Den virker hver gang.

Venlig hilsen

Aragorn_DK



Jørgen M. Rasmussen (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-08-04 18:37


"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse

, så hellere sætte farten laaaangsomt ned, til den bagvedliggende
> 'racerkører' bliver træt, og overhaler.
> Den virker hver gang.
>
Undtagen en sand "gnaver", han følger !#¤§ med til du holder i indkørslen
;)))):



BB (05-08-2004)
Kommentar
Fra : BB


Dato : 05-08-04 20:21


"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
news:41125a10$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Ikke smart, så hellere sætte farten laaaangsomt ned, til den
bagvedliggende
> 'racerkører' bliver træt, og overhaler.
> Den virker hver gang.


Er også prøvet - racerkøreren var en civil politibil!!

BB


Leonard (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-08-04 20:43

"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.dk> wrote:

>Ikke smart, så hellere sætte farten laaaangsomt ned, til den bagvedliggende
>'racerkører' bliver træt, og overhaler.
>Den virker hver gang.

Nope.
Lå på den fynske motorvej med fartpiloten sat til 110 km/t (det var
max. dengang) og blev indhentet af en mindre kassevogn, der lagde sig
4-6 meter fra min jydekrog. Da der var god plads i yderbanen og han
ikke trak ud, men bare lå der, slog jeg fartpiloten fra og lod
hastigheden falde. Da han stadig bare lå der nu bare endnu tættere på
da jeg nåede ned på 40 km/t, tjah så rystede jeg endnu mere på hovedet
og gav gas og trak fra ham. Holdt farten oppe påp 140 km/t et par km,
så jeg ikke længere kunne se ham bagude og slog så piloten til igen på
110 km/t. 10-15 km senere hang han igen urokkeligt fast på min krog.

Jeg har siden spekuleret på at skrue en dyse i udstødningsrøret lige
bag den sidste potte, og så installere en vandbeholder med en
sprinklerpumpe. En god gang hvid damp må da få folk til at vågne op.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Thomas Landberg (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 05-08-04 21:20

> Jeg har siden spekuleret på at skrue en dyse i udstødningsrøret lige
> bag den sidste potte, og så installere en vandbeholder med en
> sprinklerpumpe. En god gang hvid damp må da få folk til at vågne op.

Det er da genialt. Så får man vel nærmest samme effekt som Rudolf
Blodstrupmose benyttede sig af i sin Boomerang Rapido da han i den Snake
Oli-sponserede bil på trods af superretometerfordeler ikke kunne holde
Teodor Fælgen i Il Tempo Gigante på behørig afstand. Teorien må straks
afprøves.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Peter G C (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-08-04 08:59

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4112963d$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Det er da genialt. Så får man vel nærmest samme effekt som Rudolf
> Blodstrupmose benyttede sig af i sin Boomerang Rapido da han i den Snake
> Oli-sponserede bil på trods af superretometerfordeler ikke kunne holde
> Teodor Fælgen i Il Tempo Gigante på behørig afstand. Teorien må straks
> afprøves.

Det kan ganske enkelt gøres ved at hive slangen til bagrudesprinkleren fra
og føre den ned over udstødningen. Fyld beholderen med dieselolie - det
giver den tætteste røg.
Dette kræver selvfølgelig at man har seperat sprinklerbeholder til bagruden
og at man er villig til at undvære denne.

Jeg har set det udført på en '84 Citroên BX TRD med påskriften "Il Tempo
Gigante - Bjergkøbing" på bagklappen.

(det står der nu også på min egen bil - om end den ikke har "dirty-tricks".)

mvh Dennis

Fiat Marea HLX - Il Tempo Gigante



/Peter - Il Tempå Gigante (ja, vi er mange )



Henrik B. (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 06-08-04 14:08


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:41133a2d$0$274$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det kan ganske enkelt gøres ved at hive slangen til bagrudesprinkleren fra
> og føre den ned over udstødningen. Fyld beholderen med dieselolie - det
> giver den tætteste røg.

*LOL* Må jeg køre ved siden og se på - når der går ild i din bil?

M.v.h.



Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 21:27

> > Så næste gang skulle man måske blive lidt længere og bruge sprinklerne
> lidt
> > mere?
> >
> Måske også teste tågebaglygterne?.

Jeps, begge dele på en gang! Så bliver bagvedkørende nok klar over miseren,
eller også bliver bagvedkørende mere hidsig, jeg bor jo i storbyen

Mvh

Enil



Fly Christensen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 04-08-04 21:31

On Wed, 4 Aug 2004 06:51:16 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:


> Måske også teste tågebaglygterne?.

Virker fortrinligt hvis det er dobbeltsidede tågelygter.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Jørgen M. Rasmussen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-08-04 22:21


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
, "Jørgen M. Rasmussen"
> <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:
>
>
> > Måske også teste tågebaglygterne?.
>
> Virker fortrinligt hvis det er dobbeltsidede tågelygter.
>
I know :))).



Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 22:43

> > Måske også teste tågebaglygterne?.
>
> Virker fortrinligt hvis det er dobbeltsidede tågelygter.

Det er det på min Xantia

Emil



Henrik B. (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-08-04 23:02


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:41115844$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Måske også teste tågebaglygterne?.
> >
> > Virker fortrinligt hvis det er dobbeltsidede tågelygter.
>
> Det er det på min Xantia

Øhm, tågelygter plejer da ikke at være hvide..? )

M.v.h.



Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 23:11

> > > > Måske også teste tågebaglygterne?.
> > >
> > > Virker fortrinligt hvis det er dobbeltsidede tågelygter.
> >
> > Det er det på min Xantia
>
> Øhm, tågelygter plejer da ikke at være hvide..? )

Så tageBAGlygterne



Henrik B. (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-08-04 23:57


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:41115f06$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > > Måske også teste tågebaglygterne?.
> > > >
> > > > Virker fortrinligt hvis det er dobbeltsidede tågelygter.
> > >
> > > Det er det på min Xantia
> >
> > Øhm, tågelygter plejer da ikke at være hvide..? )
>
> Så tageBAGlygterne

Ja, det er dem jeg snakker om....

M.v.h.



Daniel Stjernholm (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Daniel Stjernholm


Dato : 05-08-04 02:45

On Wed, 4 Aug 2004 04:13:57 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>Så næste gang skulle man måske blive lidt længere

Tja, der er vel plads højre om dig... :)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Basil (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 04-08-04 07:48

"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:jkTPc.596$Yo.113@news.get2net.dk
> Hold kæft hvor er jeg træt af de billister, der har så travlt at de
> skal køre så tæt på ens bagende som muligt.
> når man ikke kan se deres lygter eller nummerplade i bagspejlet mere
> er de sgu tæt på. Tag den da med ro, du når det sgu nok om ikke andet
> når du da at irriterer andre folk så meget at du er til fare for dig
> selv.

Noget af det der skaber de største problemer og tåbelige overhalinger i
trafikken er da når nogen kører for langsomt ?
Hvis folk gad at holde hastigheden, og trække ind når de har overhalet, så
ville trafikken glide noget bedre.
Hvorfor skal man sprinkle eller blinke fordi der ligger en bagi ?
Hvis man blinker med lygterne, som er den korrekte måde at vise at man vil
forbi, så ender man som regel med en flot langemand og en spasser der
bestemt mener at nu skal han ligge i overhalingsbanen og spærre så man ikke
kan komme forbi.
Her tænker jeg kun på motorvej !
Hvis folk ikke ønsker at køre så stærkt, burde de så ikke overveje
landevejen i stedet ?
Kai



Jakob Jeppesen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 04-08-04 08:08

Basil fik på mystisk vis skriblet følgende:

> Noget af det der skaber de største problemer og tåbelige overhalinger
> i trafikken er da når nogen kører for langsomt ?
> Hvis folk gad at holde hastigheden, og trække ind når de har
> overhalet, så ville trafikken glide noget bedre.
> Hvorfor skal man sprinkle eller blinke fordi der ligger en bagi ?
> Hvis man blinker med lygterne, som er den korrekte måde at vise at
> man vil forbi, så ender man som regel med en flot langemand og en
> spasser der bestemt mener at nu skal han ligge i overhalingsbanen og
> spærre så man ikke kan komme forbi.
> Her tænker jeg kun på motorvej !
> Hvis folk ikke ønsker at køre så stærkt, burde de så ikke overveje
> landevejen i stedet ?

Hvordan synes du så man skal forholde sig til dem der blinker og vil forbi,
når man kører det man må (eller lidt til)?

Kører man 5-10 km/t under fartgrænsen er det ikke (i min ordbog)
ensbetydende med at man sinker trafikken unødigt (selvom det er irriterende
at ligge bagved!).

/Jakob
- der ikke blinker af andre og heller ikke kører helt op bag andre, men som
godt kan blive irriteret over smølere....



Basil (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 04-08-04 08:14

>
> Hvordan synes du så man skal forholde sig til dem der blinker og vil
> forbi, når man kører det man må (eller lidt til)?

Trække ind, han vil jo forbi. Lad politiet lege politi.

>
> Kører man 5-10 km/t under fartgrænsen er det ikke (i min ordbog)
> ensbetydende med at man sinker trafikken unødigt (selvom det er
> irriterende at ligge bagved!).
>
> /Jakob
> - der ikke blinker af andre og heller ikke kører helt op bag andre,
> men som godt kan blive irriteret over smølere....

Kai - Der ofte blinker, og en sjældent gang dytter



Jakob Jeppesen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 04-08-04 08:26

Basil fik på mystisk vis skriblet følgende:
>> Hvordan synes du så man skal forholde sig til dem der blinker og vil
>> forbi, når man kører det man må (eller lidt til)?
>
> Trække ind, han vil jo forbi. Lad politiet lege politi.
>

Jeg leger ikke politi og jeg trækker da altid ind, hvis der er plads (også selvom
der ikke ligger en bagved), men der er f***** ingen der skal tvinge mig til at
køre over fartgrænserne (ved at presse mig), hvis jeg er midt i en overhaling
(og dermed ikke har muligheden for at trække til højre)!

Det er muligt du synes det lyder helligt - who cares!

/Jakob



Basil (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 04-08-04 08:36

> Det er muligt du synes det lyder helligt - who cares!
>
> /Jakob

U do

Kai



Hans L. Jørgensen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 04-08-04 08:37

Basil wrote:
>
> Noget af det der skaber de største problemer og tåbelige overhalinger
> i trafikken er da når nogen kører for langsomt ?

Ham der kører langsom er altså ifølge dig alene skyld i "tåbelige
overhalinger".

> Hvis folk gad at holde hastigheden,

Nu er haastighedsgrænser jo ikke minimumskrav som skal overholdes.

> og trække ind når de har
> overhalet, så ville trafikken glide noget bedre.

Naturligvis.

> Hvorfor skal man sprinkle eller blinke fordi der ligger en bagi ?

Nej vel - klaphatten der ligger 3-5 meter bag dig i en kø af overhalende
biler på motorvejen, han er naturligvis i sin gode ret til at ligge med den
afstand.

> Hvis man blinker med lygterne, som er den korrekte måde at vise at
> man vil forbi, så ender man som regel med en flot langemand og en
> spasser der bestemt mener at nu skal han ligge i overhalingsbanen og
> spærre så man ikke kan komme forbi.

Den atitude afstedkommer du selv optrapningen til, når du lægger dig 3-5
meter bag en forankørende.

> Her tænker jeg kun på motorvej !

Er nu nok ikke stort anderledes på landevej.

> Hvis folk ikke ønsker at køre så stærkt, burde de så ikke overveje
> landevejen i stedet ?

Joe - det er der skam også en del der vælger, bl.a. på grund af
medtrafikanternes køremønster på motorvej.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg




Bernhard Ege (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 04-08-04 16:48

Hans L. Jørgensen wrote:
> Nu er haastighedsgrænser jo ikke minimumskrav som skal overholdes.

Jo.

mvh Bernhard


Ukendt (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-08-04 08:58


"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse

> trafikken er da når nogen kører for langsomt ?
> Hvis folk gad at holde hastigheden, og trække ind når de har overhalet,

For langsom ifh. til hvad, dine ønsker ?. Mon ikke du skal klappe hesten, og
vente på du kan komme til at lave en forsvarlig overhaling, det er dig som
har prob.- du skulle være taget hjemmefra 10 min. tidligere.

> Hvorfor skal man sprinkle eller blinke fordi der ligger en bagi ?

Det er et hint om at du KØRE FOR TÆT PÅ, sandsynligvis kommer du ikke
hurtigere frem af den grund. Det er min erfaring at når sådan en snotskovl
overhaler, har han prob. igen inden for den næste ½ km, og så kan man stille
og roligt indhente ham- så er det en fryd at give ham et par blink, bare for
at pille i mavesåret ;)). Og jeg slipper ham GERNE forbi, jeg har ikke et
prob. med mit ego, jeg vil bare have lov til at passe min egen kørsel- det
kan være svært med en skovl i nakken :(.

at nu skal han ligge i overhalingsbanen og spærre så man ikke
> kan komme forbi.

UHA du har et prob. ;).

> Hvis folk ikke ønsker at køre så stærkt, burde de så ikke overveje
> landevejen i stedet ?

Ønsker at køre stærkt hvor hurtigt er det??. Hvis de køre efter forholdene,
køretøjets beskaffenhed,belæsning, er det ikke sikkert de må,kan køre op til
max. hast., men alligevel kan de have lige så god grund til at være der som
du ;).



jan@fedtegreven.dk (04-08-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 04-08-04 09:17

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev :

>Noget af det der skaber de største problemer og tåbelige overhalinger i
>trafikken er da når nogen kører for langsomt ?

Er du nu sikker - jeg mener nu ellers det der skaber de farlige ting,
er det der foregår i hovedet på "de utålmodige"

>Hvis folk gad at holde hastigheden, og trække ind når de har overhalet, så
>ville trafikken glide noget bedre.

mht hastigheden kan det jo være at den pågældende bils speedometer
viser for meget - og vedkommende rent faktisk tror man kører hvad man
må. mht at holde ind efter en overhaling, har du da ret, med mindre
vedkommende er ved at overhale en række biler

er han det - må den bagvedkørende dælme styre sine talenter og vente

>Hvorfor skal man sprinkle eller blinke fordi der ligger en bagi ?

Nok fordi man er irriteret over de bæskubbere !


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-08-04 18:37



> Noget af det der skaber de største problemer og tåbelige overhalinger i
> trafikken er da når nogen kører for langsomt ?

Hvorfor det?
Man kan vel overhale hvis de kører for langsomt. (også selv om det måske
ikke lige kan lade sig gøre de første 5 min. så må man bare blive bagved)


> Hvis folk gad at holde hastigheden, og trække ind når de har overhalet, så
> ville trafikken glide noget bedre.

Ja men det er ingen TVANG at man SKAL ligge sig på max hastighed.


> Hvorfor skal man sprinkle eller blinke fordi der ligger en bagi ?

Kommer an på afstanden. Man SKAL have en sikkerhedsafstand og sådan ER det
bare.


> Hvis man blinker med lygterne, som er den korrekte måde at vise at man vil
> forbi, så ender man som regel med en flot langemand og en spasser der
> bestemt mener at nu skal han ligge i overhalingsbanen og spærre så man
ikke
> kan komme forbi.
> Her tænker jeg kun på motorvej !

Det gavner da heller ikke en meter at blinke med lyset hvis ham foran selv
er igang med at foretage en overhaling (og ikke bare ligger og drømmer i
ydersporet). Hvis han er igang med en overhaling og man blinker med lyset så
er man selv "langt ude"

> Hvis folk ikke ønsker at køre så stærkt, burde de så ikke overveje
> landevejen i stedet ?

Vrøvl.
Der er plads til alle som overholder færdselsreglerne. Du burde måske kigge
i din teoribog igen da en af de mest grundliggende ting er at vise hensyn og
agtpågivenhed. Hvis du ville ligge og blinke med lys og lign til en
køreprøve så ville jeg gerne se om du fik kørekortet den dag.

--
Tom



jan@fedtegreven.dk (04-08-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 04-08-04 18:58

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hvis du ville ligge og blinke med lys og lign til en
>køreprøve så ville jeg gerne se om du fik kørekortet den dag.


rent apropo's det, skulle man næsten tro, der er et par kapitler i den
bog, de springer let og elegant henover til køreundervisningen ...


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 21:35

> Noget af det der skaber de største problemer og tåbelige overhalinger i
> trafikken er da når nogen kører for langsomt ?
> Hvis folk gad at holde hastigheden, og trække ind når de har overhalet, så
> ville trafikken glide noget bedre.
> Hvorfor skal man sprinkle eller blinke fordi der ligger en bagi ?
> Hvis man blinker med lygterne, som er den korrekte måde at vise at man vil
> forbi, så ender man som regel med en flot langemand og en spasser der
> bestemt mener at nu skal han ligge i overhalingsbanen og spærre så man
ikke
> kan komme forbi.
> Her tænker jeg kun på motorvej !
> Hvis folk ikke ønsker at køre så stærkt, burde de så ikke overveje
> landevejen i stedet ?
> Kai

Jeg kørte ca 100 km/t i en 70 km/t zone på motorvejen hvor der var
vejarbejde. Jeg vurderede at jeg sagtens kunne overhale en som velsagtens
kørte 70-80 km/t. Men nej, netop som jeg lå på siden af den som jeg var ved
at overhale, var der en spasser i min bagrude, så han måtte have kørt meget
mere end det tilladte. Og det er også sagen uvedkommende hvor hurtigt han
egentligt kørte og om jeg vurderede forkert i forbindelse med overhalingen,
men han kunne godt respektere afstanden!

Mvh

Emil



Christian B. Andrese~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-08-04 08:55


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
news:41114869$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg kørte ca 100 km/t i en 70 km/t zone på motorvejen hvor der var
> vejarbejde. Jeg vurderede at jeg sagtens kunne overhale en som velsagtens
> kørte 70-80 km/t. Men nej, netop som jeg lå på siden af den som jeg var
ved
> at overhale, var der en spasser i min bagrude, så han måtte have kørt
meget
> mere end det tilladte. Og det er også sagen uvedkommende hvor hurtigt han
> egentligt kørte og om jeg vurderede forkert i forbindelse med
overhalingen,
> men han kunne godt respektere afstanden!

Helt afgjort, men du burde kunne vente til efter vejarbejdet var slut.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Emil Jensen [2100] (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 05-08-04 09:48

> > Jeg kørte ca 100 km/t i en 70 km/t zone på motorvejen hvor der var
> > vejarbejde. Jeg vurderede at jeg sagtens kunne overhale en som
velsagtens
> > kørte 70-80 km/t. Men nej, netop som jeg lå på siden af den som jeg var
> ved
> > at overhale, var der en spasser i min bagrude, så han måtte have kørt
> meget
> > mere end det tilladte. Og det er også sagen uvedkommende hvor hurtigt
han
> > egentligt kørte og om jeg vurderede forkert i forbindelse med
> overhalingen,
> > men han kunne godt respektere afstanden!
>
> Helt afgjort, men du burde kunne vente til efter vejarbejdet var slut.

Ja, jeg kunne godt have ventet til efter vejarbejdet, det kunne spasseren
bagved også. Såeh.

Mvh

Emil



Christian B. Andrese~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-08-04 11:06


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
news:4111f44e$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Jeg kørte ca 100 km/t i en 70 km/t zone på motorvejen hvor der var
> > > vejarbejde. Jeg vurderede at jeg sagtens kunne overhale en som
> velsagtens
> > > kørte 70-80 km/t. Men nej, netop som jeg lå på siden af den som jeg
var
> > ved
> > > at overhale, var der en spasser i min bagrude, så han måtte have kørt
> > meget
> > > mere end det tilladte. Og det er også sagen uvedkommende hvor hurtigt
> han
> > > egentligt kørte og om jeg vurderede forkert i forbindelse med
> > overhalingen,
> > > men han kunne godt respektere afstanden!
> >
> > Helt afgjort, men du burde kunne vente til efter vejarbejdet var slut.
>
> Ja, jeg kunne godt have ventet til efter vejarbejdet, det kunne spasseren
> bagved også. Såeh.

Men du gjorde det ikke, du kørte 42 % for stærkt ved et vejarbejde.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Emil Jensen [2100] (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 05-08-04 20:27

> > Ja, jeg kunne godt have ventet til efter vejarbejdet, det kunne
spasseren
> > bagved også. Såeh.
>
> Men du gjorde det ikke, du kørte 42 % for stærkt ved et vejarbejde.

Tjah, men som også skrev tidligere, er farten og min "misforståede"
vurdering inden overhaling sagen uvedkommende, fordi tråden handler om
afstand til forankørende. Jeg benægtede da heller ikke i mit tidligere
indlæg at jeg havde kørt for stærkt...

Mvh

Emil



Tigeren (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Tigeren


Dato : 04-08-04 21:26

Jeg var faktisk ude for en Psykopat tosse på motorvejen engang.

Jeg kørte på en motorvej med tre spor og jeg kørte 140 i midterste vejbane.
Det var MEGET tidligt om morgenen, så der var næsten ingen biler.
Alligevel kommer den omtalte psykopat kørende i en volvo og kørte helt op
så jeg ikke kunne se hverken lygter eller nummerplade. Jeg kunne dog
fornemme at han
blinkede vildt med det lange lys.

Jeg tager så min venstre fod og berører let bremsepedalen, så bremselygterne
tænder uden
at bilen begynder at bremse. Men det lader ikke til at genere tossen som
bare sætter det lange lys
til. Her tænker jeg at sådan en tosse gider jeg ikke lege med og jeg trækker
ind i inderste spor.
Herefter overhaler idioten og jeg ser han har to små børn siddende på
bagsædet.

Så skal der sku en del selvrespekt til for ikke at køre efter ham og
lamme-smadre tossen ved næste stop.
Men jeg lod heldigvis være. Men hvor ville det dog ha været en dejlig
fornemmelse...

Men sikke dog en psykopat.


Lasse


"Preben og Anette" <prebenc1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:jkTPc.596$Yo.113@news.get2net.dk...
>
> Hold kæft hvor er jeg træt af de billister, der har så travlt at de skal
> køre så tæt på ens bagende som muligt.
> når man ikke kan se deres lygter eller nummerplade i bagspejlet mere er de
> sgu tæt på. Tag den da med ro, du når det sgu nok om ikke andet når du da
at
> irriterer andre folk så meget at du er til fare for dig selv.
> --
> Venlig hilsen
>
> Preben Christensen
>
>



Thomas Landberg (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 04-08-04 21:44

> Jeg kørte på en motorvej med tre spor og jeg kørte 140 i midterste
vejbane.
> Det var MEGET tidligt om morgenen, så der var næsten ingen biler.

Hvad lavede du så i midterste spor?

> Så skal der sku en del selvrespekt til for ikke at køre efter ham og
> lamme-smadre tossen ved næste stop.
> Men jeg lod heldigvis være. Men hvor ville det dog ha været en dejlig
> fornemmelse...
>
> Men sikke dog en psykopat.

Tja, det havde vel været en mere sikker verden at leve i for os alle, hvis
sådan en mand var blevet slået delvist til lirekassemand. Det ville da ikke
overraske mig om det gjorde ham bedre til at holde afstand.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Jørgen M. Rasmussen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-08-04 22:39


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse

> > Jeg kørte på en motorvej med tre spor og jeg kørte 140 i midterste
> vejbane.
> > Det var MEGET tidligt om morgenen, så der var næsten ingen biler.
>
> Hvad lavede du så i midterste spor?
>
Ja jeg ville oxo have lagt mig i det venstre ;). Spøg til side, bemærk "så
der var NÆSTEN ingen biler", dvs. nogen var der. Erfaringen siger mig at det
hovedsaligt er godstrafik, som holder til i højre spor, mens det venstre er
helt frit. Typisk eksempel på selvbestaltet færdsels politi, det kan altså
"gå begge veje". At han har børn i bilen, viser bare han er "uden for
pædagogisk rækkevidde" :(.



Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 22:50

> > > Jeg kørte på en motorvej med tre spor og jeg kørte 140 i midterste
> > vejbane.
> > > Det var MEGET tidligt om morgenen, så der var næsten ingen biler.
> >
> > Hvad lavede du så i midterste spor?
> >
> Ja jeg ville oxo have lagt mig i det venstre ;). Spøg til side, bemærk "så
> der var NÆSTEN ingen biler", dvs. nogen var der. Erfaringen siger mig at
det
> hovedsaligt er godstrafik, som holder til i højre spor, mens det venstre
er
> helt frit. Typisk eksempel på selvbestaltet færdsels politi, det kan altså
> "gå begge veje". At han har børn i bilen, viser bare han er "uden for
> pædagogisk rækkevidde" :(.

Jeg finder det utroligt irriterende at der ligger biler i midtersporet mens
der er tomt i sporet til højre! Men til gengæld skal man ikke lege politi og
lægge sig i røven på osteklokken i midtersporet, for det er også ulovligt.
Så jeg kan da godt give et blink men samtidig skifte hele to vognbaner for
at overhale for kort efter at trække to vognbaner til højre igen. Nogle
fatter pointen, andre gør ikke!

Mvh

Emil



Thomas Landberg (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 04-08-04 23:25

> Jeg finder det utroligt irriterende at der ligger biler i midtersporet
mens
> der er tomt i sporet til højre! Men til gengæld skal man ikke lege politi
og
> lægge sig i røven på osteklokken i midtersporet, for det er også ulovligt.
> Så jeg kan da godt give et blink men samtidig skifte hele to vognbaner for
> at overhale for kort efter at trække to vognbaner til højre igen. Nogle
> fatter pointen, andre gør ikke!

Helt og andeles enig. Må dog indrømme, at jeg er så primitiv, at jeg
fortsætter i 1. vejbane. Ulovligt og måske også farligt, men det er heller
ikke det mest sikre manøvre at lave to vognbaneskift lige efter hinanden. Så
er det netop at man drøner ud i den blinde vinkel hvis man bliver lidt for
ivrig med skift nummer to.
Men fra irritation og til at køre med en ½ meters afstand er der sq også et
langt stykke.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Jørgen M. Rasmussen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-08-04 23:43


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse

Må dog indrømme, at jeg er så primitiv, at jeg
> fortsætter i 1. vejbane. Ulovligt og måske også farligt,

Jeps, du er godt klar over hvem der får HELE skylden hvis der sker noget?,
"overhalinger skal foregå venstre om" vejer tungere end "hold til højre".
Jeg har lært at lade være pga en "nærdødsoplevelse" :(.



Emil Jensen [2100] (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 05-08-04 00:00

> Må dog indrømme, at jeg er så primitiv, at jeg
> > fortsætter i 1. vejbane. Ulovligt og måske også farligt,
>
> Jeps, du er godt klar over hvem der får HELE skylden hvis der sker noget?,
> "overhalinger skal foregå venstre om" vejer tungere end "hold til højre".
> Jeg har lært at lade være pga en "nærdødsoplevelse" :(.

Skylden ligger på den som har foretaget en vognbaneskift uden at orienteret
sig, altså osteklokken i midten!
At du lader være med at foretage en overhaling højre om pga et
"nærdødsoplevelse" er så noget andet, og ret ubehageligt at opleve...

Mvh

Emil



Jørgen M. Rasmussen (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-08-04 18:52


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en

> Skylden ligger på den som har foretaget en vognbaneskift uden at
orienteret
> sig, altså osteklokken i midten!

Køre du på mest på cykel?. Det er ham der overhaler højre om som bliver
nakket, får pålagt den største skyld, m.mindre der er tale om "køkørsel",
altså farten er ikke bestemt indiviuelt: § 21. Overhaling skal ske til
venstre. Dog skal overhaling ske højre om et køretøj, hvis fører svinger til
venstre eller tydeligt forbereder et sådant sving. Cyklist og fører af ikke
registreringspligtig knallert kan overhale køretøjer af andre arter til
højre.




Emil Jensen [2100] (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 05-08-04 20:35

> > Skylden ligger på den som har foretaget en vognbaneskift uden at
> orienteret
> > sig, altså osteklokken i midten!
>
> Køre du på mest på cykel?. Det er ham der overhaler højre om som bliver
> nakket, får pålagt den største skyld, m.mindre der er tale om "køkørsel",
> altså farten er ikke bestemt indiviuelt: § 21. Overhaling skal ske til
> venstre. Dog skal overhaling ske højre om et køretøj, hvis fører svinger
til
> venstre eller tydeligt forbereder et sådant sving. Cyklist og fører af
ikke
> registreringspligtig knallert kan overhale køretøjer af andre arter til
> højre.

Faktisk kører jeg mest bil, men lad det nu ligge.

Hvad får dig til at tro at §21 er vigtigere end §18 stk. 2?

"§18. Kørende skal før vending eller bakning sikre sig, at manøvren kan
udføres uden fare eller ulempe for andre. Vending skal ske forlæns til
venstre, medmindre forholdene ikke tillader dette.

Stk. 2. Kørende skal før igangsætning fra kanten af vejen, ved vognbaneskift
eller anden ændring af køretøjets placering til siden sikre sig, at manøvren
kan udføres uden fare eller unødig ulempe for andre. Det samme gælder, når
den kørende vil standse eller hurtigt nedsætter hastigheden."


Jeg ved ikke hvordan skyldfordelingen bliver hvis de to støder sammen, men
du virker så sikker, så du må kunne henvise til en kilde?

Mvh

Emil



Ukendt (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-08-04 06:42


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

men
> du virker så sikker, så du må kunne henvise til en kilde?
>
Så må du opspore min kørelære, eller selv bidrage med dokumentation. Det er
hvad jeg blev orienteret om, at overhaling højre,"inden"om blev der slået
hårdt ned på, især når der sker et uheld pga. det.



Emil Jensen [2100] (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 04-08-04 23:57

> > Jeg finder det utroligt irriterende at der ligger biler i midtersporet
> mens
> > der er tomt i sporet til højre! Men til gengæld skal man ikke lege
politi
> og
> > lægge sig i røven på osteklokken i midtersporet, for det er også
ulovligt.
> > Så jeg kan da godt give et blink men samtidig skifte hele to vognbaner
for
> > at overhale for kort efter at trække to vognbaner til højre igen. Nogle
> > fatter pointen, andre gør ikke!
>
> Helt og andeles enig. Må dog indrømme, at jeg er så primitiv, at jeg
> fortsætter i 1. vejbane. Ulovligt og måske også farligt, men det er heller
> ikke det mest sikre manøvre at lave to vognbaneskift lige efter hinanden.

> er det netop at man drøner ud i den blinde vinkel hvis man bliver lidt for
> ivrig med skift nummer to.

I København kører der mange midterbanebilister selvom der ikke er nogen i
sporet til højre. Så det er begrænset hvor ofte jeg gider at skifte hele to
vognbaner for at overhale EN bil, så mange gange gør jeg som dig Landberg og
forsætter bare i højre spor, også selvom det er ulovligt.

> Men fra irritation og til at køre med en ½ meters afstand er der sq også
et
> langt stykke.

Når jeg bliver irriteret, er det mest en hovedrysten når jeg passerer
osteklokken i midtersporet, eller skifter netop de to vognbaner frem og
tilbage.

Mvh

Emil



Christian B. Andrese~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-08-04 08:59


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
news:411169cf$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> I København kører der mange midterbanebilister selvom der ikke er nogen i
> sporet til højre. Så det er begrænset hvor ofte jeg gider at skifte hele
to
> vognbaner for at overhale EN bil, så mange gange gør jeg som dig Landberg
og
> forsætter bare i højre spor, også selvom det er ulovligt.

Du får det til at lyde uskyldigt ved at skrive "fortsætter bare i højre
spor".
Men det er en overhaling inden om på motorvejen og fuldstændigt uaccetabelt
uden undtagelser.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Emil Jensen [2100] (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 05-08-04 09:46


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4111e8d7$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> news:411169cf$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > I København kører der mange midterbanebilister selvom der ikke er nogen
i
> > sporet til højre. Så det er begrænset hvor ofte jeg gider at skifte hele
> to
> > vognbaner for at overhale EN bil, så mange gange gør jeg som dig
Landberg
> og
> > forsætter bare i højre spor, også selvom det er ulovligt.
>
> Du får det til at lyde uskyldigt ved at skrive "fortsætter bare i højre
> spor".
> Men det er en overhaling inden om på motorvejen og fuldstændigt
uaccetabelt
> uden undtagelser.

Jeg skrev også at jeg godt var klar over at det var ulovligt, men det er nu
ikke altid at jeg gider at gøre det lovlige når andre (osteklokken i
midtersporet) ikke kan finde ud af at køre bil. Lyder lidt dumt, men det er
altså trættende at skifte to vognbaner for at overhale en bil lovligt.
At du under ingen omstædigheder vil overhale højre om, er så fint med mig,
vi er bare af forskellig mening. Så længe vi begge ikke er til direkte fare
for nogen er det okay.

Mvh

Emil



Leonard (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 05-08-04 10:33

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote:

>Jeg skrev også at jeg godt var klar over at det var ulovligt, men det er nu
>ikke altid at jeg gider at gøre det lovlige når andre (osteklokken i
>midtersporet) ikke kan finde ud af at køre bil.

Jeg synes ofte at opleve at 2.-banerytterne ikke kan findeud af at
skifte vognbane, hverken ind eller ud.
Det oplever jeg ofte når jeg kører i 2. spor, for at komme forbi dem i
1. spor, og der så kommer en og indhenter mig. Selvom der er frit i 3.
spor bliver vedkommende bag mig og sætter så farten op igen, når jeg
trækker ind til højre når der er plads.
Dette kan så gentages mange gange, hvis der lidt længere fremme kører
noget i 2. spor, der kører langsommere end mig, så trækker jeg nemlig
helt ud i 3. spor og overhaler både den der lige har overhalet mig og
den langsomme. Når den langsomme så trækker ind igen, kommer
klaphatten så og indhenter mig i 2. spor igen og venter til jeg
trækker ind til højre og kører så forbi igen ... og så begyder det
hele forfra.
Men det er jo også nemmest bare at køre ligeud ...
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Christian B. Andrese~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-08-04 11:07


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
news:4111f3cf$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg skrev også at jeg godt var klar over at det var ulovligt, men det er
nu
> ikke altid at jeg gider at gøre det lovlige når andre (osteklokken i
> midtersporet) ikke kan finde ud af at køre bil. Lyder lidt dumt, men det
er
> altså trættende at skifte to vognbaner for at overhale en bil lovligt.

Det er altså trættende at holde for de røde lys, der kom jo ikke ngen på
tværs i går.

> At du under ingen omstædigheder vil overhale højre om, er så fint med mig,
> vi er bare af forskellig mening. Så længe vi begge ikke er til direkte
fare
> for nogen er det okay.

Overhaling indenom er til direkte fare for begge parter.
Har du nogensinde været ved at trække ind i en som overhaler indenom ?
Det har jeg, det er ikke rart.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Basil (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 05-08-04 11:12

....
>> At du under ingen omstædigheder vil overhale højre om, er så fint
>> med mig, vi er bare af forskellig mening. Så længe vi begge ikke er
>> til direkte fare for nogen er det okay.
>
> Overhaling indenom er til direkte fare for begge parter.
> Har du nogensinde været ved at trække ind i en som overhaler indenom ?
> Det har jeg, det er ikke rart.

Så skulle du nok have trukket ind noget tidligere, så den hurtigere kørende
kunne passere dig korrekt.
Du har dog ret i at man ikke må overhale indenom, så det er den anden der
gør noget forkert her.
Kai



Christian B. Andrese~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-08-04 11:18


"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in message
news:zJnQc.29391$Vf.1761250@news000.worldonline.dk...
> ...
> >> At du under ingen omstædigheder vil overhale højre om, er så fint
> >> med mig, vi er bare af forskellig mening. Så længe vi begge ikke er
> >> til direkte fare for nogen er det okay.
> >
> > Overhaling indenom er til direkte fare for begge parter.
> > Har du nogensinde været ved at trække ind i en som overhaler indenom ?
> > Det har jeg, det er ikke rart.
>
> Så skulle du nok have trukket ind noget tidligere, så den hurtigere
kørende
> kunne passere dig korrekt.

Vi var ved at trække ind.

> Du har dog ret i at man ikke må overhale indenom, så det er den anden der
> gør noget forkert her.

Ja.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Emil Jensen [2100] (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 05-08-04 20:38

> > At du under ingen omstædigheder vil overhale højre om, er så fint med
mig,
> > vi er bare af forskellig mening. Så længe vi begge ikke er til direkte
> fare
> > for nogen er det okay.
>
> Overhaling indenom er til direkte fare for begge parter.
> Har du nogensinde været ved at trække ind i en som overhaler indenom ?
> Det har jeg, det er ikke rart.

Hvorfor orienterede du dig ikke før du trak ind, man skal ALTID orientere
sig ved vognbaneskift?

Mvh

Emil



Christian B. Andrese~ (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-08-04 09:17


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
news:41128c9f$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > At du under ingen omstædigheder vil overhale højre om, er så fint med
> mig,
> > > vi er bare af forskellig mening. Så længe vi begge ikke er til direkte
> > fare
> > > for nogen er det okay.
> >
> > Overhaling indenom er til direkte fare for begge parter.
> > Har du nogensinde været ved at trække ind i en som overhaler indenom ?
> > Det har jeg, det er ikke rart.
>
> Hvorfor orienterede du dig ikke før du trak ind, man skal ALTID orientere
> sig ved vognbaneskift?

Det gjorde jeg også, man tilsyneladende ikke grundigt nok. Nu skete der
heldigvis ikke noget.
Desuden er man ved overhalinger jo også mest opmærksom på om man er kommet
forbi.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Emil Jensen [2100] (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 06-08-04 17:46


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:41133e94$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> news:41128c9f$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > > At du under ingen omstædigheder vil overhale højre om, er så fint
med
> > mig,
> > > > vi er bare af forskellig mening. Så længe vi begge ikke er til
direkte
> > > fare
> > > > for nogen er det okay.
> > >
> > > Overhaling indenom er til direkte fare for begge parter.
> > > Har du nogensinde været ved at trække ind i en som overhaler indenom ?
> > > Det har jeg, det er ikke rart.
> >
> > Hvorfor orienterede du dig ikke før du trak ind, man skal ALTID
orientere
> > sig ved vognbaneskift?
>
> Det gjorde jeg også, man tilsyneladende ikke grundigt nok. Nu skete der
> heldigvis ikke noget.
> Desuden er man ved overhalinger jo også mest opmærksom på om man er kommet
> forbi.

Nej, heldigvis skete der ikke noget, man lærer da også af sine fejl. Så kan
man prise sig lykkelig over af fejlen ikke kostede buler eller værre endnu
liv.
Alle har prøvet at lave fejl, selv den bedste bilist laver fejl...

Mvh

Emil



Christian B. Andrese~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-08-04 08:57


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
news:4111622c$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg finder det utroligt irriterende at der ligger biler i midtersporet
> mens
> > der er tomt i sporet til højre! Men til gengæld skal man ikke lege
politi
> og
> > lægge sig i røven på osteklokken i midtersporet, for det er også
ulovligt.
> > Så jeg kan da godt give et blink men samtidig skifte hele to vognbaner
for
> > at overhale for kort efter at trække to vognbaner til højre igen. Nogle
> > fatter pointen, andre gør ikke!
>
> Helt og andeles enig. Må dog indrømme, at jeg er så primitiv, at jeg
> fortsætter i 1. vejbane. Ulovligt og måske også farligt, men det er heller
> ikke det mest sikre manøvre at lave to vognbaneskift lige efter hinanden.

> er det netop at man drøner ud i den blinde vinkel hvis man bliver lidt for
> ivrig med skift nummer to.

Det er da meget bedre at blive kørende i midterbanen end at overhale inden
om.
Overhalen indenom på motorvejen er ubetinget fuldstændigt uaccetabelt altid.
Der er ingen undskyldninger for det.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



jan@fedtegreven.dk (05-08-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 05-08-04 16:12

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :

>Overhalen indenom på motorvejen er ubetinget fuldstændigt uaccetabelt altid.

er det sådan et mantra du har fået dig ?



--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Fly Christensen (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 05-08-04 21:11

On Thu, 05 Aug 2004 17:12:19 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :
>
>>Overhalen indenom på motorvejen er ubetinget fuldstændigt uaccetabelt altid.
>
>er det sådan et mantra du har fået dig ?

Det må det være, for det kan altså være nødvendigt, at smutte indenom.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Ukendt (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-08-04 06:56


"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Det må det være, for det kan altså være nødvendigt, at smutte indenom.
>
ja det er helt ubeskriveligt dejligt at "snuppe" en hel række biler højre
om, for så at masse mig ud når man møder et fæ, som ikke vil køre lige så
hurtigt som mig.



Christian B. Andrese~ (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-08-04 09:18


<jan@fedtegreven.dk> wrote in message
news:5ij4h0hdskim3op3ika1rqh97n6oh68058@dtext.news.tele.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :
>
> >Overhalen indenom på motorvejen er ubetinget fuldstændigt uaccetabelt
altid.
>
> er det sådan et mantra du har fået dig ?

Næ, men måske skulle man overveje det
Det er vel heller ikke det værste et at have.


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Roberto Saldo (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 06-08-04 09:25

Christian B. Andresen wrote:
> <jan@fedtegreven.dk> wrote in message
> news:5ij4h0hdskim3op3ika1rqh97n6oh68058@dtext.news.tele.dk...
>
>>"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :
>>
>>
>>>Overhalen indenom på motorvejen er ubetinget fuldstændigt uaccetabelt
>
> altid.
>
>>er det sådan et mantra du har fået dig ?
>
>
> Næ, men måske skulle man overveje det
> Det er vel heller ikke det værste et at have.

De kommer i par:

'At monopolisere 2. spor når der er plads i 1. er patetisk og burde
straffes med 96 slag med en våd søndagsberlinger (hhv jydepesten hvis
man er fra fastlandet)'

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Christian B. Andrese~ (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-08-04 10:18


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message
news:cevf4f$2lu$1@news.net.uni-c.dk...
> Christian B. Andresen wrote:
> > <jan@fedtegreven.dk> wrote in message
> > news:5ij4h0hdskim3op3ika1rqh97n6oh68058@dtext.news.tele.dk...
> >
> >>"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :
> >>
> >>
> >>>Overhalen indenom på motorvejen er ubetinget fuldstændigt uaccetabelt
> >
> > altid.
> >
> >>er det sådan et mantra du har fået dig ?
> >
> >
> > Næ, men måske skulle man overveje det
> > Det er vel heller ikke det værste et at have.
>
> De kommer i par:
>
> 'At monopolisere 2. spor når der er plads i 1. er patetisk og burde
> straffes med 96 slag med en våd søndagsberlinger (hhv jydepesten hvis
> man er fra fastlandet)'



Nu kører jeg sjældent på motorveje med mere end 2 spor i hver retning, er
det ikke kun omkring Kolding ved E20 krydset hvor der er 3 spor på E45 ?


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Roberto Saldo (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 06-08-04 10:24

Christian B. Andresen wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message
> news:cevf4f$2lu$1@news.net.uni-c.dk...
>
>>Christian B. Andresen wrote:
>>
>>><jan@fedtegreven.dk> wrote in message
>>>news:5ij4h0hdskim3op3ika1rqh97n6oh68058@dtext.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>>>"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev :
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>>Overhalen indenom på motorvejen er ubetinget fuldstændigt uaccetabelt
>>>
>>>altid.
>>>
>>>
>>>>er det sådan et mantra du har fået dig ?
>>>
>>>
>>>Næ, men måske skulle man overveje det
>>>Det er vel heller ikke det værste et at have.
>>
>>De kommer i par:
>>
>>'At monopolisere 2. spor når der er plads i 1. er patetisk og burde
>>straffes med 96 slag med en våd søndagsberlinger (hhv jydepesten hvis
>>man er fra fastlandet)'
>
>
>
>
> Nu kører jeg sjældent på motorveje med mere end 2 spor i hver retning, er
> det ikke kun omkring Kolding ved E20 krydset hvor der er 3 spor på E45 ?

Nu har jeg ikke skrevet om 3 spor.

Det er stadig p*sse inerverende at folk ligger og tuller når der er
plads til at trække ind (forbandede p*sseviskere!).

Ved feks helsingørmotorvejens begyndelse ved Lundtofte er den god hver
dag. Een eller anden båtnakke i sin konegolf ligger med 99km/t midt på
vejen.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Christian B. Andrese~ (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-08-04 10:30


"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message
news:cevijl$3je$1@news.net.uni-c.dk...
> >>>Næ, men måske skulle man overveje det
> >>>Det er vel heller ikke det værste et at have.
> >>
> >>De kommer i par:
> >>
> >>'At monopolisere 2. spor når der er plads i 1. er patetisk og burde
> >>straffes med 96 slag med en våd søndagsberlinger (hhv jydepesten hvis
> >>man er fra fastlandet)'
> >
> >
> > Nu kører jeg sjældent på motorveje med mere end 2 spor i hver retning,
er
> > det ikke kun omkring Kolding ved E20 krydset hvor der er 3 spor på E45 ?
>
> Nu har jeg ikke skrevet om 3 spor.

Det meste af tråden handler da om at ligge i et midterspor ikke ?

>
> Det er stadig p*sse inerverende at folk ligger og tuller når der er
> plads til at trække ind (forbandede p*sseviskere!).

Helt enig, og jeg trækker også ind så hurtigts som muligt.

>
> Ved feks helsingørmotorvejens begyndelse ved Lundtofte er den god hver
> dag. Een eller anden båtnakke i sin konegolf ligger med 99km/t midt på
> vejen.

Så er det vist på tide at vi indfører "ugen klaphat" igen


--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg



Jørgen M. Rasmussen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-08-04 23:30


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg finder det utroligt irriterende at der ligger biler i midtersporet
mens
> der er tomt i sporet til højre!

Det genere mig MERE at de skifter vognbane uden at orientere sig først. Så
hvis det er en flere-sporet vej, så lad dem køre hvor de vil, så ved man
hvor de er ;).

Men til gengæld skal man ikke lege politi og
> lægge sig i røven på osteklokken i midtersporet, for det er også ulovligt.

Right, så er man faktisk et større fjols. Der kommer mange farlige
situationer ud af sån' nogen politi-wannabees :((.

Nogle
> fatter pointen, andre gør ikke!
>
Skønne spildte kræfter, der skal direkte farlige situationer til, før mit
pi* kommer i kog ;).



Henrik Nielsen - Rap~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 05-08-04 16:52

"Jeg finder det utroligt irriterende at der ligger biler i midtersporet mens
der er tomt i sporet til højre"

Og klart ulovligt......

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Thomas Landberg (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 04-08-04 23:26

> At han har børn i bilen, viser bare han er "uden for
> pædagogisk rækkevidde" :(.

Nu generaliserer du vist. Jeg kører da ofte rundt med to unger, men føler
alligevel selv, at jeg er ganske normal


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Jørgen M. Rasmussen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 04-08-04 23:35


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse

> Nu generaliserer du vist. Jeg kører da ofte rundt med to unger, men føler
> alligevel selv, at jeg er ganske normal
>
Det gør jeg også, men jeg vil nu sige: Er man ikke tosset, bliver man det
:). Det skulle ses,læses i helhed ;).



Tigeren (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Tigeren


Dato : 10-08-04 21:45

Nej jeg leger ikke selvbestaltet færdelspoliti, motorvejen delte sig længer
fremme
og jeg skulle holde til venstre.

Synes selv jeg er ret flink til at trække ind når der kommer nogen forbi, og
holder mig da gerne
længst til højre.

Lasse


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41115753$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
> meddelelse
>
> > > Jeg kørte på en motorvej med tre spor og jeg kørte 140 i midterste
> > vejbane.
> > > Det var MEGET tidligt om morgenen, så der var næsten ingen biler.
> >
> > Hvad lavede du så i midterste spor?
> >
> Ja jeg ville oxo have lagt mig i det venstre ;). Spøg til side, bemærk "så
> der var NÆSTEN ingen biler", dvs. nogen var der. Erfaringen siger mig at
det
> hovedsaligt er godstrafik, som holder til i højre spor, mens det venstre
er
> helt frit. Typisk eksempel på selvbestaltet færdsels politi, det kan altså
> "gå begge veje". At han har børn i bilen, viser bare han er "uden for
> pædagogisk rækkevidde" :(.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste