XC nummerplade
Fra : Christabel & Anders

Dato : 02-08-04 19:56

Har lige set den førte XC nummerplade, som jo ville være perfekt på en Volvo
XC90!!!!
Troede egentlig at der ville komme nogle nummerplader med W før X
nummerpladerne.

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Brian A.

Dato : 02-08-04 20:41

http://nrpl.dk/np-1966-komb.php

Fra : thomas bærbar

Dato : 02-08-04 21:11

> http://nrpl.dk/np-1966-komb.php

Hvornår skønner man egentligt at vi skal til at starte en ny serie ??? (nyt
design)

thomas

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 02-08-04 21:36

thomas bærbar skrev:

> Hvornår skønner man egentligt at vi skal til at starte en ny serie ???
(nyt
> design)

Det nuværende system løber tør for kombinatiner om ca. 6 år.

--
Thomas Thorsen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 02-08-04 21:37

Christabel & Anders skrev:

> Troede egentlig at der ville komme nogle nummerplader med W før X
> nummerpladerne.

W bruges udelukkende på ønskenummerplader.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Mette

Dato : 03-08-04 07:15

> W bruges udelukkende på ønskenummerplader.

Jeg har lige fået en VZ-plade, og da jeg første gang skulle fortælle den til
en anden, sagde jeg WZ, da det var det, jeg huskede den som. Måske har de
sprunget W over, fordi det kan forveksles med V? Hvis man siger til
politiet, at nummerpladen var WZ, ved de jo, at man mener V, men ellers var
der flere fejlmuligheder.

Q kan forveksles med O osv. Man har ikke så meget tid til at læse en
nummerplade, hvis det skal gøres i farten, så de skal helst være hurtigt
overskuelige. Ønskenummerplader er typisk et ord, der er langt nemmere at
opfatte. (Og så giver de ekstra kroner i statskassen, så der er man nok mere
large..)

Mvh,
Mette