Reparation
Fra : Webee

Dato : 01-08-04 13:58

Kan det virkelig være rigtig, at der ikke er nogen i denne NG, der har fået
repareret bil i Sverige?

Mvh. Anker

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 14:10

"Webee" <webee@webee.net> skrev :

>Kan det virkelig være rigtig, at der ikke er nogen i denne NG, der har fået
>repareret bil i Sverige?

det ved jeg virkeligt ikke - jeg tror virkeligt der har været et par
stykker i gruppen, der virkeligt bor hinsidan, og nok også virkeligt
har valgt et virkeligt svenskt værksted, da det virkeligt er noget
dyrere her i landet.... værkstederne tager jo virkeligt fat i folks
tegnebøger.....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 14:10

> [...]
> har valgt et virkeligt svenskt værksted, da det virkeligt er noget
> dyrere her i landet.... værkstederne tager jo virkeligt fat i folks

Virkelig?

Jeg kan virkelig heller ikke se noget fornuft i at tage til sverige når man
bor 50 Km fra tyskland

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 14:21

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Virkelig?

Jep - jeg ville da også føle mig virkeligt dum, hvis jeg kørte til
sverige for at få lavet noget. den dag jeg er seriøst på røven, vil
det jo virkeligt være noget hø, at de lokale værksteder lukker, fordi
folk fravælger dem.

Ligesom dem der fiser i Bilka, og så senere besværer sig over at alle
de små lokalbutikker drejer nøglen om - det er virkeligt ikke særligt
fiffigt, vel ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-04 17:14

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Ligesom dem der fiser i Bilka, og så senere besværer sig over at alle
> de små lokalbutikker drejer nøglen om - det er virkeligt ikke særligt
> fiffigt, vel ?

Ligesom det heller ikke er fiffigt, at gå hjemme i perlegruset og rode med
sit køretøj og køber stumper billigt ved "huggeren",Højer,T.Hansen, vel..
Eller selv dyrke grøntsager,bage sit brød, lave mad. Hvem sagde dobbeltmoral
;))..

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 17:52

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

> [...]
>Eller selv dyrke grøntsager,bage sit brød, lave mad. Hvem sagde dobbeltmoral

Hehe - et stykke af vejen har du jo ret, men kigger du på det
overordnet set, er det da bedre at penge bliver her i landet.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Webee

Dato : 01-08-04 17:22

Er det den generelle tone her i gruppen eller er varmen bare steget dig til
hovedet?

Mvh. Anker

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 17:34

"Webee" <webee@webee.net> skrev i en meddelelse
> Er det den generelle tone her i gruppen eller er varmen bare steget dig
til
> hovedet?

Det er sku da ikke engang løgn.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 18:00

"Webee" <webee@webee.net> skrev :

>Er det den generelle tone her i gruppen eller er varmen bare steget dig til
>hovedet?

Det kommer jo så an på hvad du hentyder til - om det er fordi jeg
gemytligt driller dig, fordi jeg får spat af den måde at stille
spørgsmål på (*1 ka' det virkeligt passe ) - eller fordi jeg mener
man, altså mere eller mindre os alle sammen, af og til handler mod
vores eget bedste.

Men - Nej, varmen er ikke et problem (endnu) - det andet, det med at
sende arbejdet ud af landet, når vi jo vitterligt har nogen der kan
klare det, - se, det er jeg lidt ambivalent overfor. På den ene side
vil vi jo gerne tjene flest muligt for det arbejde vi laver, men vi
vil ikke have noget lavet, hos de firmaer vi arbejder i/for.
det rimer jo ikke ......

Som Jørgen skrev, er der jo også lidt dobbeltmoral i at man selv laver
skidtet, men Jørgen overser at man jo , som hjemmemekaniker, hurtigt
får lagt en mindre formue alle de steder man handler, køber værktøj,
svejseværker, reservedele etc. så alligevel er man da alligevel med
til at holde hjulene igang.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-04 18:19

"Webee" <webee@webee.net> skrev i en meddelelse

> Er det den generelle tone her i gruppen eller er varmen bare steget dig
til
> hovedet?

Jan taler for sig selv, jeg har ingen skrupler, jeg er fx. FÆRDIG med at
støtte Skoda.dk, efter de har været smartass over for mig, er jeg IKKE
blandt kunderne mere.
For mig ville det være ca. ½-pris i S, men da kørslen og broen skal
modregnes, er jeg henvist til at lave det selv el. mod et beskedent bidrag
få en anden til det. Men det kommer an på bilen, det forekommer mig at der
lige har været en svensker herinde, som spurgte til Toyota-reservedele og
gav nogle S.-priser?.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 18:39

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>Jan taler for sig selv

Klart - det gør vi sgisme alle ;)

Nu fandt jeg lige guttens oprindelige spørgsmål (lidt underligt det
er overset.....;)

citat :
Jeg har godt nok fået et tilbud fra et Quickpot værksted på 6.200 kr.
for bremseklodser, skiver, hjulcylinder, mellempotte, bagpotte og
forlygte. Er det en rimelig pris?

prisen lyder da ikke helt i skoven - men med hensyn til hjulcylinder,
menes der forhåbentligt 2 af slagsen.

biltema's priser

skiver 219.- stk
hjulcylindre findes ikke :
gæt 150.- / styk
forlygte ??
gæt 1300.-
potter 800.-

der er nok stumper for 3000

arbejde , der er vel 5 timer

så lyder 6200 incl moms ikke helt ude i hampen

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-04 19:04

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> så lyder 6200 incl moms ikke helt ude i hampen

Har jeg overhovedet ikke taget stilling til, tog kun stilling mht. rep i S.,
el D. fordensagsskyld. Det gælder bare for mig om at få mest mulig ud af
mine $$$, og eftersom vores nærige,nidkære finansminister både er min
arb.giver og skatteopkræver :(, er jeg sån'set kold&klam over hvordan jeg
skal bære mig ad.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 20:11

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev :

>Har jeg overhovedet ikke taget stilling til

det gav du jo heller ikke udtryk for ;) - jeg forholdt mig sådan set
bare til det oprindelige spørgsmål.

(med forbehold for priserne - sidst jeg skulle bruge en toppakning til
en Nissan, skulle jeg vist købe en til mig selv også - 485.- ......
de er bindegale)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 01-08-04 17:39

> Kan det virkelig være rigtig, at der ikke er nogen i denne NG, der har
fået
> repareret bil i Sverige?

Hvad vil du vide ?

Jeg vil skyde på at du kan spare ca. 25 % ved at få lavet din bil herovre.

Men glem alt om at få det lavet til halv pris - som jeg ellers hørte om
inden vi flyttede herover.
Jeg har ihvertfald ikke fundet dem endnu.

Mvh. Allan

Fra : Webee

Dato : 01-08-04 17:48

Hej Allan,

> Jeg vil skyde på at du kan spare ca. 25 % ved at få lavet din bil herovre.

tak, det var da et svar jeg kunne bruge til nogetl.

Mvh. Anker

Fra : Allan Møller

Dato : 01-08-04 17:57

> tak, det var da et svar jeg kunne bruge til nogetl.

Jeg kan finde nogle telefonnummer til dig men jeg har ikke
personling erfaring med nogen udover Billia (Volvo).

Men hvis det er den rep. til ca. 6000 Dkr du skrev om tidligere så
er jeg ikke sikker på at det kan svare sig med mindre du skal herover
alligevel efter noget andet.
Eksemplvis Slik eller sodavand.
Men der kan jeg så anbefale et par stykker som jeg har personlig erfaring
med

Mvh. Allan