Import af 9000t
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 11:24

Hej

Er det bare mig eller er de afgifter totalt forvirrende..

Har lige fundet den fedeste 9000t syd på og kigger jeg T&S efter så skal
jeg betale mellem 50kkr og 100kkr.... øhm ja... flot.

Nogen som har lidt handson erfaring med netop dette?

Modellen er en 9000t 2,3 med 150kkm på klokken og er født i 5/95. Alt i
udstyr og læder selvfølgelig. Står til 2900øvro.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 11:57

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg betale mellem 50kkr og 100kkr.... øhm ja... flot.
>
> Nogen som har lidt handson erfaring med netop dette?

Øøøhh ja, det har jeg da.

> Modellen er en 9000t 2,3 med 150kkm på klokken og er født i 5/95. Alt i
> udstyr og læder selvfølgelig. Står til 2900øvro.

Tjah, hvis jeg skal slippe 60k for én med 210 på klokken og fra 2/93, så
passer det nok meget godt med at du skal af med 90 - 100.000,-. En
tilsvarende bil vil herhjemme hos en forhandler blive solgt til 140 -
150.000,- Så det svarer til en afgift på 90 - 95.000,-. Men prøv så lige og
regn engang: Hér i DK koster den 150.000,- Men den vil kun stå dig i
95.000,- + 22.000,- + Div. omkostninger ca. 5.000,- = 122.000,-

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 12:39

Henrik B. skrev:

> Øøøhh ja, det har jeg da.

Tænkte jeg nok

> [...]
> lige og regn engang: Hér i DK koster den 150.000,- Men den vil kun stå
> dig i 95.000,- + 22.000,- + Div. omkostninger ca. 5.000,- = 122.000,-

Ugh!

Jeg har en limit der siger 75kkr.

Jeg kan næsten udlede at jeg må søge efter den gamle model fra før 93.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 13:26

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse >
> dig i 95.000,- + 22.000,- + Div. omkostninger ca. 5.000,- = 122.000,-
>
> Ugh!
>
> Jeg har en limit der siger 75kkr.

Alt i alt? Jeg snakker med en på Sjælland, som har købt en '92 CS med hele
svineriet. Og den har Knold & Skat sat til en handelsværdi på 76.000,- Han
har betalt 46.000,- i endelig afgift på den. Så kan du finde en '92 CS med
hele svineriet, til under 25.000,- + div. omkostninger, så kan du holde dig
indenfor de 75.000,- Så hvad venter du på?

> Jeg kan næsten udlede at jeg må søge efter den gamle model fra før 93.

Husk bare på at 2,3 motoren mellem '89 og '93 havde svage balanceakselhjul,
så hvis ikke de er skiftet, så skal du forvente at gøre det = koster.
Derudover, så er CS-modellen mere sikker og væsentlig bedre rustbeskyttet.
Så du skal nok ikke kigge længere tilbage end 1992.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 14:55

Henrik B. skrev:

> Alt i alt?

Ja inkl. at få den hjem. Forsikring + vægt forud er ikke nødvendigvis
med deri.

> omkostninger, så kan du holde dig indenfor de 75.000,- Så hvad venter du
> på?

Jeg venter på at jeg lige har pengene til at få den hjem, dvs. ca. 20000
inkl bil.

> [...]
> gøre det = koster. Derudover, så er CS-modellen mere sikker og
> væsentlig bedre rustbeskyttet. Så du skal nok ikke kigge længere

Vil jeg helst heller ikke. Jeg synes bare det facelift der er efter 94 er
totalt flot.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 15:00

> Vil jeg helst heller ikke. Jeg synes bare det facelift der er efter 94 er
> totalt flot.

Facelift efter '94, hvad snakker du om? Der er sgutte noget facelift. Hvis
det er de hvide blinklygter du snakker om, så er det et spørgsmål om at
skifte dem - har jeg også gjort.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 15:32

Henrik B. skrev:

> Facelift efter '94, hvad snakker du om? Der er sgutte noget facelift. Hvis
> det er de hvide blinklygter du snakker om, så er det et spørgsmål om at
> skifte dem - har jeg også gjort.

Jeg snakker om at den er knap så kantet + har fået mere sammenknebne
forlygter (bilen altså )

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 16:16

Hvis

> Jeg snakker om at den er knap så kantet + har fået mere sammenknebne
> forlygter (bilen altså )

Nej, det var ikke i '94. Du tænker på CS-modellen - den jeg kører rundt i.
Den kom på gaden i Sept. '91, som '92-model. Alle de biler jeg har linket
til, er alle CS'ere.....

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 16:22

Henrik B. skrev:

> Nej, det var ikke i '94. Du tænker på CS-modellen - den jeg kører rundt
> i. Den kom på gaden i Sept. '91, som '92-model. Alle de biler jeg har
> linket til, er alle CS'ere.....

Ja jeg synes nok der var et eller andet jeg ikke kunne få til at passe!!!

Wow... så kan jeg roligt kigge efter den årgang.. gik nemlig efter 1994
og frem pga. det udseende..

Fra : Torben E

Dato : 01-08-04 20:20

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Vil jeg helst heller ikke. Jeg synes bare det facelift der er efter 94 er
> totalt flot.

Ja kald mig bare underlig, men jeg synes at en 91 model med
"slopenose" (som min ) er den fedeste.

Jeg ved godt en CS er bedre rustbeskyttet og mere elegant, men
den mangler i mine øjne det lidt mere "rå / sporty" udsende, hvis
man kan snakke om noget sådant på en Saab

Ang. balanceaksel tandhjul, så kan man lige nøjagtig se det hvis
man piller topdækslet at, har en god lygte, og ved hvad man skal
kigge efter.

Torben E

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 20:48

Torben E skrev:

> Ja kald mig bare underlig, men jeg synes at en 91 model med "slopenose"
> (som min ) er den fedeste.

Har du et billede?

> Jeg ved godt en CS er bedre rustbeskyttet og mere elegant, men den mangler
> i mine øjne det lidt mere "rå / sporty" udsende, hvis man kan snakke om
> noget sådant på en Saab

Når bare man ved hvad der er under hjelmen så kan den sagtens se rå og
sporty ud

Fra : Torben E

Dato : 01-08-04 20:55

> Har du et billede?

Joo, der er da et her med 15" hjulkapsler

http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/images/bilen/Image05.jpg

Og her med alu´er

http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/images/bilen/Image12.jpg

Torben E

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 21:32

Torben E skrev:

> http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/images/bilen/Image05.jpg
>
> Og her med alu´er
>
> http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/images/bilen/Image12.jpg

Fårk den er flot! Står godt i lakken!

Jeg tror de eks. jeg har set i den model ganske enkelt har været trætte
at se på - en tur hos Tidycar kan nok gøre underværker.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 23:47

> Fårk den er flot! Står godt i lakken!
>
> Jeg tror de eks. jeg har set i den model ganske enkelt har været trætte
> at se på - en tur hos Tidycar kan nok gøre underværker.

Nøøøøh, man køber bare en tysker der ser sådan ud - ab Tyskland.

De seneste billeder af min:
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bruumm.JPG
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bruumm2.JPG

Og min nye rustfri udstødning - med forkromede potter:
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Aufpuff.JPG

M.v.h.

Fra : bme

Dato : 02-08-04 08:26

> De seneste billeder af min:
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bruumm.JPG
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bruumm2.JPG

hmmm, hvorfor har jeg fået ind på lystavlen at din nye dyt var
scarabeegreenmetallic? De billeder du postede i binær da du kom hjem med
den - var den da ikke grønmetallic?

> Og min nye rustfri udstødning - med forkromede potter:
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Aufpuff.JPG

fedt - nyt scoretrick. "hva´så tøsen, skal du med hjem og se mine forkromede
potter?"

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 15:30

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> hmmm, hvorfor har jeg fået ind på lystavlen at din nye dyt var
> scarabeegreenmetallic? De billeder du postede i binær da du kom hjem med
> den - var den da ikke grønmetallic?

Nope.....

> fedt - nyt scoretrick. "hva´så tøsen, skal du med hjem og se mine
forkromede
> potter?"

"Må jeg se dine forlygter, må du se mine forkromede potter..." )

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 02-08-04 15:00

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> De seneste billeder af min:
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bruumm.JPG
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bruumm2.JPG

Og med super Aero, nice

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 15:30

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og med super Aero, nice

Jep, jep.....langt om længe en svensker der stod ved sit ord.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-04 18:41

Henrik B. skrev:

> Nøøøøh, man køber bare en tysker der ser sådan ud - ab Tyskland.

Utrolig mange af dem jeg ser dernede er generelt røvsyge at se på.

> De seneste billeder af min:
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bruumm.JPG
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bruumm2.JPG

Lækker slæde

Bliver jo helt misundelig..

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 13:55

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en limit der siger 75kkr.
>
> Jeg kan næsten udlede at jeg må søge efter den gamle model fra før 93.

Hér er en til 14.500,-
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=5314181&id=derfsfn4oop

Og en til 16.500,-
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=5314181&id=xeqn3ckaica
Denne har el-soltag, 3. bremselygte + mange nye dele.

Og en til 20.000,-
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=5314181&id=xewjobk2yav
Kørt 217.000 km. Motor og gearkasse gennemgået/renoveret for 15.000 km
siden. Garagebil/konebil.

Og endelig en til 22.300,-
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=5314181&id=xykyfghtoom
Har kørt 177.000,-

Og ligesom i Danmark, skal der selvfølgelig handles på prisen.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 14:56

Henrik B. skrev:

> Og ligesom i Danmark, skal der selvfølgelig handles på prisen.

Det er jeg så ikke god til... er du?

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 15:03

> Det er jeg så ikke god til... er du?

Både og...

Men det er sådan noget man klarer "hjemmefra" via mail eller over telefonen.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 15:33

Henrik B. skrev:

> Men det er sådan noget man klarer "hjemmefra" via mail eller over
> telefonen.

Har prøvet at maile en af disse forhandlere.. fik ikke noget svar og
læste bagefter på hjemmesiden at han på forhånd ikke ville besvare
mails.. hvorfor pokker så have en adresse listet?

Så meget for den forhandler. Totalt useriøst.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 16:17

> [...]
> mails.. hvorfor pokker så have en adresse listet?
>
> Så meget for den forhandler. Totalt useriøst.

Tyskere er tyskere - specielle. Det skal du nu ikke lade dig slå ud af. Du
har vel også dit bedste skoletysk?

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 16:23

Henrik B. skrev:

> Tyskere er tyskere - specielle. Det skal du nu ikke lade dig slå ud af.
> Du har vel også dit bedste skoletysk?

Bedste og bedste... LOL

Nah hiver den gamle med. Han kan tysk som en tysker og kender alt til
sproget.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 23:48

> Bedste og bedste... LOL
>
> Nah hiver den gamle med. Han kan tysk som en tysker og kender alt til
> sproget.

Samme hér.....altså kender til sproget.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-04 18:42

Henrik B. skrev:

> Samme hér.....altså kender til sproget.

Kunne også bare hive dig med jo...

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 20:03

> Kunne også bare hive dig med jo...

Mine ydelser er billig til salg. )

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-08-04 20:39

Henrik B. skrev:

> Mine ydelser er billig til salg. )

Alene fornøjelsen af at sidde i Saab både frem og tilbage må være løn
nok

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 11:58

> [...]
>
> Modellen er en 9000t 2,3 med 150kkm på klokken og er født i 5/95. Alt i
> udstyr og læder selvfølgelig. Står til 2900øvro.

Er det forøvrigt en 170 eller 200Hk du har kig på? Du vil kunne spare en del
afgiftskroner ved at købe en 2,3t med 170 Hk og så selv lave den om til en
200 Hk, når du kommer hjem - motoren er den samme.

M.v.h.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 12:38

Henrik B. skrev:

> Er det forøvrigt en 170 eller 200Hk du har kig på? Du vil kunne spare en
> del afgiftskroner ved at købe en 2,3t med 170 Hk og så selv lave den om
> til en 200 Hk, når du kommer hjem - motoren er den samme.

Det er en 200HK udgave