Når ens bedre halvdel skal have kørekort..~
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 11:49

Hey ærede ng-læsere :)

Ja, så er det mig der står for tur... Kæresten begyndte i går at tage
kørekort til bil, hvilket fik mig til at tænke på en samtale vi havde for et
par måneder siden.

Hun mente selvfølgelig at hun halvdelen af ugens dage skulle have rådigheden
over mit kæreste eje, for at få hende til at glemme denne tanke sagde jeg
til hende at så måtte hun jo til at bidrage lidt til den - dette var hun
ikke uenig med mig i... så måtte jeg jo skære det lidt ud i pap...

Du skal betale hvert 2. afdrag - det nikkede hun ja til...
Betale halvdelen af vægtafgiften - det nikkede hun ja til...
Betale halvdelen af Falckabo'et - det nikkede hun ja til...
Betale halvdelen af reperationer frem over - det nikkede hun ja til...
Betale halvdelen af forsikringen - det nikkede hun - forbløffende nok - også
ja til...

Så sidder jeg og tænker at jeg har bevæget mig ud i noget, skidt - indtil
jeg kommer i tanke om benzregningen!

Jeg sluttede af med at fortælle hende at hun så også skulle betale halvdelen
af benzinregningen, det sagde hun hårdt nej til... Weee, far blev glad :) Så
måtte hun jo have at vide at kunne/ville hun ikke opfylde "kravene", måtte
hun jo huske at få sit buskort fornyet... Efter at have gået i et par timer
og grublet over den, spørger jeg af ren nysgerrighedsskyld, hvorfor hun
ville betale halvdelen af alt andet end benzinregningen....

.... "Det er fordi du kører råddent!"

Se selv gutter, det kan betale sig at have en til tider spøjs kørestil :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Rene Joergensen

Dato : 31-07-04 12:13

Bjørn <> wrote:

> Se selv gutter, det kan betale sig at have en til tider spøjs kørestil :)

Du bliver klogere, det ender med at hun har din bil altid uden at betale
noget

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 12:20

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Du bliver klogere, det ender med at hun har din bil altid uden at betale
> noget

Nu får vi se... ellers må husstanden anskaffe en bil mere :)

Svigerfar har allerede sådan en "ekstra" bil stående, nærmere betegnet en
Civic-killer (Ford Sierra 1.6) for de uindviede... Denne er nok en rigtig
begynder bil - er jeg overbevist om at hun skal have at vide... Den har ikke
noget problem med at tage en Civic, den skal bare have 2-3 km's forspring,
og så ellers ramme liiige i siden... :)

Ja, hr. Stevns, det er den sorte Sierra du har beundret udstødningsgassernes
sjove farver på når den startes op med kold motor... Og så er den sq
nysynet! :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 00:50

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev :

>Nu får vi se... ellers må husstanden anskaffe en bil mere :)

Hehe ...... jeg ved da godt hva' det ender med ;)

>Ja, hr. Stevns, det er den sorte Sierra du har beundret udstødningsgassernes
>sjove farver på når den startes op med kold motor... Og så er den sq
>nysynet! :)

Det anede mig da nok .... husk btw. at jeg har et komplet 2 liter
maskineri på lager til sådan en voldsom satan ;)

Ku' du ikke hitte en mere standsmæssig bil til hende , en Scorpio
eller sådan noget ?

(Her i hytten er husfreden blevet genoprettet - nu kører husvaranen
sgu' også Scorpio )

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : mofo

Dato : 31-07-04 12:48

> Du bliver klogere, det ender med at hun har din bil altid uden at betale
> noget

.......ikke i penge, i hvert tilfælde

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 31-07-04 13:21

On Sat, 31 Jul 2004 12:48:51 +0200, "Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk>
wrote:

> [...]
>ja til...
>
>Så sidder jeg og tænker at jeg har bevæget mig ud i noget, skidt - indtil

Jeg synes du har overset en ikke uvæsentlig udgift.

Det er ikke helt gratis at få flyttet rat og pedaler over i hendes
side.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-07-04 15:25

> Det er ikke helt gratis at få flyttet rat og pedaler over i hendes
> side.

Uanset hvormeget du flytter, vil hendes altid være den modsatte!!! ;)). At
få hende "indenfor døren" svare til at give fanden lillefingeren ;).

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 31-07-04 16:03

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in

> [...]
>>
> Uanset hvormeget du flytter, vil hendes altid være den modsatte!!!
> ;)). At få hende "indenfor døren" svare til at give fanden

Så er der da trodsalt en der kan kører, når man er til fest, så er det
bare med at drikke igennem, nu når lejligheden byder sig, har selv
brugt det som argument, hvis hun kørte ud så drak jeg, og hun kunne så
kører hjem, og resten af tiden var det min bil *S*.

Fra : Kispus

Dato : 01-08-04 09:34

> Så sidder jeg og tænker at jeg har bevæget mig ud i noget, skidt - indtil
> jeg kommer i tanke om benzregningen!
> Mvh Bjørn,

Hold da kæft hvor jeg grinede, tak for tråden Bjørn !!!!
Hilsen John

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 01-08-04 10:11

Bjørn wrote:

> [...]
> Betale halvdelen af forsikringen - det nikkede hun - forbløffende nok - også

Helt seriøst, hvorfor skulle hun betale hvert andet afdrag - får hun da
halvt ejerskab af bilen?
Hvis ikke, så skal det da højest være halvdelen af renteudgifterne hun
betaler?

Mvh. Lars

Fra : Elbarto

Dato : 01-08-04 10:29

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> halvt ejerskab af bilen?
> Hvis ikke, så skal det da højest være halvdelen af renteudgifterne hun

Vi har det nemt herhjemme ellere rettere hun kender min indstilling til
kvindelig chauffører

Elbarto Simpsoniac

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-08-04 21:49

"Bjørn" <admin[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> og grublet over den, spørger jeg af ren nysgerrighedsskyld, hvorfor hun
> ville betale halvdelen af alt andet end benzinregningen....

Bare vent til hun stiller DIG spørgsmålet:
Hvornår vil du giftes?
Hvis du svarer nej, så er der dømt problemer!
Især efter at hun har svaret ja så mange gange.

Kunne ikke dy mig, ellers meget underholdende læsning

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 08:06

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bare vent til hun stiller DIG spørgsmålet:
> Hvornår vil du giftes?

Ingen anelse :) Det er vel bedst at lade hende leve i troen om at jeg ikke
vil...

> Hvis du svarer nej, så er der dømt problemer!

.... fordi når hun så spørger kan jeg jo sige "Hvis DU vil giftes, vil JEG
have et kompressorkit!" :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 15:37

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> ... fordi når hun så spørger kan jeg jo sige "Hvis DU vil giftes, vil JEG
> have et kompressorkit!" :)

Hvortil hun svarer: "Ok, så køb det...". Herefter sidder lille Bjørn i
saksen...
Tro ikke at du er mere snu end en kvinde.

M.v.h.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-08-04 19:17

JEG

> Hvortil hun svarer: "Ok, så køb det...". Herefter sidder lille Bjørn i
> saksen...
> Tro ikke at du er mere snu end en kvinde.

Herhjemme får jeg altid det sidste ord!

det er:
'javel skat'
sagt med meget spag stemme

)))))))))

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Casper Bang

Dato : 02-08-04 19:53

> Herhjemme får jeg altid det sidste ord!

Lad mig gætte: "Undskyld", eller måske bare "Javel"?

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 20:13

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:410e8d93$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Lad mig gætte: "Undskyld", eller måske bare "Javel"?

Prøv at læse Uffe's indlæg helt ned.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 20:05

> Herhjemme får jeg altid det sidste ord!

> det er:
> 'javel skat'
> sagt med meget spag stemme
>

> )))))))))

*ROFL* Havde trykket på "Reply", inden jeg så din slutkommentar......
)))))))

M.v.h.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-08-04 20:59

> *ROFL* Havde trykket på "Reply", inden jeg så din slutkommentar......
> )))))))

Tror det gerne, det var også meneingen at det skulle gemmes lidt

og ja, jeg er glad for min anden halvdel ))

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC