Skrøne eller godt tip? Støvet vej efter un~
Fra : Daniel

Dato : 30-07-04 11:42

Hej med jer!

Vi har fået vores bil undervognsbehandlet og vejret er jo perfekt, så alt er
som det skal være

I den forbindelse har jeg et spørgsmål til jer:

Er det en skrøne eller et godt tip?

Efter at man har fået sin bil undervognsbehandlet, så skal man tage nogle
ture på nogle støvede veje for at "forsejle"/beskytte undervognsbehandlingen
bedre.

Med venlig hilsen

Daniel

Fra : Peter C.

Dato : 30-07-04 11:48

"Daniel" <danieldk121FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Efter at man har fået sin bil undervognsbehandlet, så skal man tage nogle
> ture på nogle støvede veje for at "forsejle"/beskytte

Jeg vil kalde det en skrøne.
Ligsom den med at man bare kan give vognbunden en go omgang spildolie
(spildolie indeholder en god del syre....ikke ligefrem guf for metallet i
vognbunden)

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : KubikH

Dato : 30-07-04 18:17

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ligsom den med at man bare kan give vognbunden en go omgang spildolie
> (spildolie indeholder en god del syre....ikke ligefrem guf for metallet i

Se det er så en anden sag, for det virker nemlig!
Hvis du nogensinde har svejst på en gammel æske, kaster du længselsfulde
blikke til den forvange der er syltet godt ind i olie og snavs.
Den kan sagtens være som ny.
I gamle dage brugte man tricket, men det er vigtigt at det bliver et tykt
lag af oliemættet snavs.
Den smule syre der er i olien er ikke alvorligt ... motoren er jo heller
ikke syrefast ... vel

mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 11:51

> [...]

> Efter at man har fået sin bil undervognsbehandlet, så skal man tage nogle
> ture på nogle støvede veje for at "forsejle"/beskytte

Det er vist en skrøne, jeg har aldrig hørt det, det skal nok tørre,hærde
det, den skal uden hjælp. Men jeg har hørt, at du IKKE skal bruge en
vaskehal mens den er frisk, hvis du ønsker at have et godt forhold til dine
omgivelser ;).

Fra : Henrik B.

Dato : 30-07-04 12:02

> [...]
>
> Efter at man har fået sin bil undervognsbehandlet, så skal man tage nogle
> ture på nogle støvede veje for at "forsejle"/beskytte

Skrøne. Undervognsbehandlingen hærder op på overfladen, eller rettere danner
en overflade. Derunder er den stadig bød. Brydes denne overflade/skorpe,
danner den sig selv igen. Dette sker netop for at der ikke skal sætte sig
støv og skidt i undervognsbehandligen.

M.v.h.

Fra : Thomas

Dato : 30-07-04 13:07

> [...]
>
> Efter at man har fået sin bil undervognsbehandlet, så skal man tage nogle
> ture på nogle støvede veje for at "forsejle"/beskytte

Hej

Var det ikke noget folk brugte førhen når de havde svejst et sted på
undervognen de ikke måtte? Så lige en gang tectyl og en støvet vej, så det
ikke kunne ses der var fusket

Mvh

Thomas

Fra : KubikH

Dato : 30-07-04 18:10

"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Var det ikke noget folk brugte førhen når de havde svejst et sted på
> undervognen de ikke måtte? Så lige en gang tectyl og en støvet vej, så det
> [...]
Det gør man da stadigvæk
Niels

Fra : Daniel

Dato : 30-07-04 13:22

Tusind tak for alle de gode og hurtige svar.

Her kan man altid få hjælp

En rigtig god weekend!

Med venlig hilsen

Daniel