Combi Camp, syn, omregistrering
Fra : TKL

Dato : 30-07-04 09:59

Jeg har været inde på bilsyn.dk for at finde ud af, hvor længe et syn af en
Combi Camp "gælder", men fandt ikke noget om det. Min Combi Camp er sidst
synet april 2003. Ved salg/omregistrering skal den da synes igen?

Thomas

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 30-07-04 10:44

"TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Combi Camp "gælder", men fandt ikke noget om det. Min Combi Camp er sidst
> synet april 2003. Ved salg/omregistrering skal den da synes igen?

Det kommer an på, hvornår den er registreret 1. gang. § 20, stk. 3, i
bekendtgørelsen siger:

"Stk. 3. Et køretøj, der ikke er underkastet periodisk syn, skal bortset fra
registreringspligtig knallert være synet og godkendt inden anmeldelse, hvis
1) køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og
senest synet og godkendt for mere end 2 år siden, eller

2) køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest
synet og godkendt for mere end 1 år siden."

Bekendtgørelsen (nr. 1350 af 18. december 2000) finder du på følgende link
(håber at det virker):
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20000135005-REGL

Hilsen

Peter

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 30-07-04 12:32

"Peter Marlau Knudsen" <xxxpmk@itst.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> synet og godkendt for mere end 1 år siden."
>

> Bekendtgørelsen (nr. 1350 af 18. december 2000) finder du på følgende link

Og den korte version er -- er den mere end 10 år gammel, skal den synes hvis
den skifter ejer mere end 1 år efter du fik den synet sidst.

Det vil for dig betyde, at combi-campen ikke må være ældre end fra 1994,
hvis du skal sælge den uden at den skal til syn igen.

Jesper