Generatorpris
Fra : Olesen

Dato : 29-07-04 15:38

Det er 99% sikkert, det er min generator som
er stået af, og istedet for at reparere, så monteres
en ombytter. Hvad skal man forvente prisen
er for en sådan tingest ?

Ikke-sort-arbejde naturligvis..

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 29-07-04 16:25

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Hvad skal man forvente prisen er for en sådan tingest ?

Kommer an på om det er som Ford Ombytter, eller en af de andre

http://www.hoyer-autodele.dk/katalog/10.05.KatPL.asp?zgroup=02&zVnr=B310&zVare=Generator&vg_nr=B310&VG_str=El-dele&kg_nr=FO&sf_nr=SIE&zbil=Ford&zmodel=Sierra&zb_ID=5&zm_ID=290

beklager langt link

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Olesen

Dato : 29-07-04 16:26

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Kommer an på om det er som Ford Ombytter, eller en af de andre

> [...]

OK tak. Det var også bare for at se hvor vi var niveaumæssigt.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-07-04 16:58

On Thu, 29 Jul 2004 16:38:19 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Det er 99% sikkert, det er min generator som
>er stået af, og istedet for at reparere, så monteres
>en ombytter. Hvad skal man forvente prisen
>er for en sådan tingest ?

Du gør det ikke nemt ?
Fortæl dog hvilken bil du har, mærke, model, årgang, motorstørrelse.
Der er mange tusinde kroners forskel på en generator til en Golf og en
Volvo F16.

/Hans

Fra : Olesen

Dato : 29-07-04 18:32

> Du gør det ikke nemt ?

Ganske ordinært stykke autombil, Sierra 1986
som lige har spist sin 1. generator

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-07-04 18:50

> Ganske ordinært stykke autombil, Sierra 1986
> som lige har spist sin 1. generator

Den får du SMIDT i nakken for at love at gå, medmindre du spørger i
"antikshoppen"- der får du lov at betale "kassen" ;))).

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 29-07-04 18:47

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev :

>Du gør det ikke nemt ?

Åehh - Olsen's bil er da verdensberømt i Danmark - det er jo den
voldsomme Sierra 1.6 fra 198x, der æder Honda Civic'er som en mis, vel
at mærke når bemeldte Honda er fyldt op med 4 flommede fyre ;)

>Fortæl dog hvilken bil du har, mærke, model, årgang, motorstørrelse.
>Der er mange tusinde kroners forskel på en generator til en Golf og en
>Volvo F16.

Deri har du dog ret ;)

(Olsen hitter nok udaf en dag, at en komplet funktionel donorbil, kan
fåes billigere end en ombyttergenerator ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Olesen

Dato : 29-07-04 18:54

> Åehh - Olsen's bil er da verdensberømt i Danmark - det er jo den
> voldsomme Sierra 1.6 fra 198x, der æder Honda Civic'er som en mis, vel
> at mærke når bemeldte Honda er fyldt op med 4 flommede fyre ;)

Ja, dên historie gjorde sig rigtig godt i gruppen.
Folk så straks en Civic med 160+ HK dyste
mod 'den gamle'.
Facts var dog en helt anden, bilen ligeså,
så det gik såmænd meget godt

> (Olsen hitter nok udaf en dag, at en komplet funktionel donorbil, kan
> fåes billigere end en ombyttergenerator ;)

Nu er det ikke alle, som ser det fede i at ha'
gårdspladsen (hvis man havde en sådan), fyldt
op med gammelt ragelse blot for at spare en flad tusse *S*
-så ja, den sku' gerne køre mindst 3-4 år endnu, så al
viden om de mest basale ting var rart at ha' på plads,
ligeså hvad prisen angår.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 29-07-04 19:44

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Ja, dên historie gjorde sig rigtig godt i gruppen.

Jep - den nåede næsten TEC2000 højderne ;)

>Folk så straks en Civic med 160+ HK dyste mod 'den gamle'.
>Facts var dog en helt anden, bilen ligeså, så det gik såmænd meget godt

Jeg ved ikke "hvad" folk fik af billede, på deres nethinde......

>Nu er det ikke alle, som ser det fede i at ha' gårdspladsen (hvis man havde en sådan), fyldt
>op med gammelt ragelse blot for at spare en flad tusse *S*

Sådan er folk jo forskellige - jeg ser sådan på det, at sålænge mine
biler kan holde indenfor i stald/garage, så generer det såmænd ikke
mig, at have en ekstra bil stående til at plukke fra

(og så er det nok ikke just en flad tudse, jeg gennem tiden har sparet
muldvarpen for ;)

>-så ja, den sku' gerne køre mindst 3-4 år endnu, så al viden om de mest
>basale ting var rart at ha' på plads, ligeså hvad prisen angår.

Prisen er sgu' da ligemeget hvis møget er gået udu - de er hverken
mere eller mindre i stykker, når de er i stykker

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian

Dato : 29-07-04 19:49

Hejsa

Olesen skrev:

> Ja, dên historie gjorde sig rigtig godt i gruppen.
> Folk så straks en Civic med 160+ HK dyste
> mod 'den gamle'.
> Facts var dog en helt anden, bilen ligeså,
> så det gik såmænd meget godt

Nu blev historien jo fortalt meget entusiastisk og levende.
Jeg sad da næsten og heppede på Sierra'en mens jeg læste
historien

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 29-07-04 19:58

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse

> Nu blev historien jo fortalt meget entusiastisk og levende.

Ja den var vidst ret minutiøs..

> Jeg sad da næsten og heppede på Sierra'en mens jeg læste
> historien

Ja, hvorfor sætte sit lys under en skæppe,
når det er sjovere at lukke op for storhedsvanviddet.,o)