Hvor købes vindueslisterne til en Renau
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 29-07-04 08:42

De aluminiumslister, som sidder ved ruderne, er begyndt at boble op

Jeg kunne selvfølgelig bare købe nogle nye originale, men prisen er
naturligvis hamper...

Findes der alu-lister uoriginalt samt de gummilister som sidder udenpå?

Eller har I nogle gode steder i nærheden af København, hvor man kan være
heldig at købe dem hos en hugger?

Evt. andre alternativer?

PS: jeg har adgang til et veludstyret værksted samt kvalificeret
montagehjælp

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 09:20

> De aluminiumslister, som sidder ved ruderne, er begyndt at boble op
>
> Jeg kunne selvfølgelig bare købe nogle nye originale, men prisen er
> naturligvis hamper...

Aluminium der ruster?
Jeg tror at problemet er rust UNDER listerne (altså selve karossen)

--
Tom

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-07-04 09:22

> Aluminium der ruster?
> Jeg tror at problemet er rust UNDER listerne (altså selve karossen)
>
> --
> Tom

Hej Tom

Nu skriver han jo ikke "ruster" - aluminium irer (staves det sådan ??) jo
bare
istedet for - og kan smuldre helt væk

Men jeg tror da at det eneste han kan gøre, er at bide i det sure, franske,
æble, og købe nogle nye hos Renault

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Claus Hviid

Dato : 29-07-04 22:33

> Aluminium der ruster?
> Jeg tror at problemet er rust UNDER listerne (altså selve karossen)
>
> --
> Tom

Niks. Det er alu der koroderer under malingen på listen. Jeg har aldrig set
rust under listen.
Kan iøvrigt købes nye og originale ved Autohaus Ramm i Flensburg. De taler
iøvrigt dansk.

/Claus

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-07-04 08:03

Claus Hviid wrote:
> Kan iøvrigt købes nye og originale ved Autohaus Ramm i Flensburg. De taler
> iøvrigt dansk.
>

> /Claus

Tak for svar - det var lige præcis sådan nogen forslag jeg var ude efter

Brian M's pointer er også taget i betragtning.

Fra : Brian M

Dato : 29-07-04 15:37

Henrik Steen Larsen <hsl_dk@cool.SLET.dk> wrote in message news:<cea9ou$3pd$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> heldig at købe dem hos en hugger?
>
> Evt. andre alternativer?
>
> PS: jeg har adgang til et veludstyret værksted samt kvalificeret

Den type stumper plejer at være sjældne som uoriginale til de fleste
biler. Dem man kan finde hos en hugger lider sansynligvis af samme
fejl, med mindre tilsvarende stumper kan findes på rimeligt nye biler.

Hvis der er tale om et større beløb, er der stor sansynlighed for at
de penge man kan sparre ved at købe på f.eks den tyske side af grænsen
så rigeligt kan betale turen. Prøv at ringe til en forhandler i f.eks
Flensborg (eller hvor der nu ligger en Renault forhandler) og hør til
prisen. Danmark er ikke ligefrem kendt for sine billige reservedele.

.... selv om man kører 5km på den anden side af grænsen, behøver dansk
ikke være et ukendt sprog dernede.