/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rullefelt i København og omegn
Fra : Kim Eichen


Dato : 26-07-04 17:36

Hej gruppe

Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam, så
han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.
Ved I hvor i københavn og omegen jeg kan få målt min bil på et rullefelt til
en fornuftig pris og snarest muligt (den skal helst blive helt klar inden
jeg skal på ferie den 8. august)?

Mvh Kim Eichen



 
 
Olesen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 26-07-04 17:42


"Kim Eichen" <eichen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:410532eb$0$35879$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam,

> han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.

Blir' den virkelig kvikkere af dêt ?
Hvad med, om din mekaniker fattede
lektiebogen, og undersøgte for mulig 'fejlkilde' ???

Måske han ikke KAN finde fejlen, og sender
dig blot videre i systemet..skummelt..



Ukendt (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-04 19:42



> > Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam,
> så
> > han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.
>
> Blir' den virkelig kvikkere af dêt ?
> Hvad med, om din mekaniker fattede
> lektiebogen, og undersøgte for mulig 'fejlkilde' ???
>
> Måske han ikke KAN finde fejlen, og sender
> dig blot videre i systemet..skummelt..

Jeg må tilstå at jeg er rimelig enig med dig.
Bilen får da ikke flere heste ved at få den målt på rullefelt. Få en anden
mekaniker til at lave en kompressionsmåling (så vil nogen mene at det får
den heller ikke flere heste af). Kompressionsmålingen sammen med en Bosch
motortest kan fortælle rigtige meget om ventilerne er utætte og knaster ikke
åbner helt. Om luftfilter er forstoppet eller benzinpumpen ikke kan holde
trykket oppe.
Det er stort set ovenstående ting der kan være årsag til at bilen mangler
heste og det er noget ethvert værksted (burde) kunne udføre. Det koster
desuden ikke så meget som en tur på rullefelt.

--
Tom



Kim Eichen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Eichen


Dato : 26-07-04 20:08


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:41055066$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> > Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt
>> > tam,
>> så
>> > han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.
>>
>> Blir' den virkelig kvikkere af dêt ?
>> Hvad med, om din mekaniker fattede
>> lektiebogen, og undersøgte for mulig 'fejlkilde' ???
>>
>> Måske han ikke KAN finde fejlen, og sender
>> dig blot videre i systemet..skummelt..
>
> Jeg må tilstå at jeg er rimelig enig med dig.
> Bilen får da ikke flere heste ved at få den målt på rullefelt. Få en anden
> mekaniker til at lave en kompressionsmåling (så vil nogen mene at det får
> den heller ikke flere heste af). Kompressionsmålingen sammen med en Bosch
> motortest kan fortælle rigtige meget om ventilerne er utætte og knaster
> ikke
> åbner helt. Om luftfilter er forstoppet eller benzinpumpen ikke kan holde
> trykket oppe.

Skal kompressionstesten og Bosch motortesten helst foregå forskellige
steder?

> Det er stort set ovenstående ting der kan være årsag til at bilen mangler
> heste og det er noget ethvert værksted (burde) kunne udføre. Det koster
> desuden ikke så meget som en tur på rullefelt.

Hmm, spøjst. Sagen er den at bilen skulle have skiftet klimaanlægskoblingen
og da jeg alligevel havde bilen ude hos dem (Le petit garage i Ballerup, som
jeg valgte p.g.a. de positive anmeldelser de har fået mange steder på
nettet) nævnte jeg at jeg synes den hakker lidt ved nogle omdrejningstal og
spurgte om det kunne være en eller anden motorstyringsting (jeg må indrømme
at mit kendskab til bilmotorer er meget begrænset). Det ville han gerne
kigge på ved samme lejlighed og kørte derfor en tur i den. Hvad han gjorde
ved den udover at skifte klimaanlægskoblingen er jeg ikke helt klar over, da
han var gået da jeg hentede bilen, men da han ringede og sagde at den var
klar nævnte han at han syntes den var meget sløv og at det måske kunne være
katalysatoren, der var problemet.
Det mærkelige er så at da jeg hentede bilen er jeg sikker på at den virkede
meget mere tam end den plejer (den plejer at være rimelig kvik, på papiret
har den 170 hk, det er en Mondeo 2,5 V6).
Normalt begynder at trække ret kraftigt ved små 4000 rpm, men det er som om
denne reaktion pludselig udebliver.
Uden dog at være helt sikker på det, virker det som om den er rimelig kvik i
første gear, men ikke i de øvrige 4, hvilket jeg så tænker på (med mit som
sagt ringe kendskab til motorer) om kan indikere at motoren ikke får luft
nok.

Mvh Kim


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.726 / Virus Database: 481 - Release Date: 22-07-2004



Ukendt (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-07-04 21:07



> Skal kompressionstesten og Bosch motortesten helst foregå forskellige
> steder?

Næh, et værksted skulle gerne have udstyret til begge test.
Jeg har flere gange fået lavet motortesten (ca. 3-400 Kr) og er imponeret
over at man kan udlede SÅ meget om tilstanden ud fra denne test.
Testen har HVER gang fundet årsagen ved mine biler.
- 2 gange var ventiler utætte
- 1 gang var luftfilter ikke skiftet i 7 år
- 1 gang var brændstofslange utæt så den sugede luft sammen med benzin

Testen viser meget precist om motoren altid får den rigtige benzin/luft
blanding hvilket er alfa og omega når der mangles heste. Den næste årsag kan
så være at "gassen" fiser ud når den antændes og her kan kompressionstesten
fortælle alt om de enkelte cylindre, men det kan Bosch testeren faktisk også
vise.


> Det mærkelige er så at da jeg hentede bilen er jeg sikker på at den
virkede
> meget mere tam end den plejer (den plejer at være rimelig kvik, på papiret
> har den 170 hk, det er en Mondeo 2,5 V6).

Den skal da stadig kunne klare 0-100 på 8.4 sek. hvis ikke jeg husker
forkert.
Og topfarten som også er stærk forbundet med HK kan man også selv "teste"




> Normalt begynder at trække ret kraftigt ved små 4000 rpm, men det er som
om
> denne reaktion pludselig udebliver.
> Uden dog at være helt sikker på det, virker det som om den er rimelig kvik
i
> første gear, men ikke i de øvrige 4, hvilket jeg så tænker på (med mit som
> sagt ringe kendskab til motorer) om kan indikere at motoren ikke får luft
> nok.

Der kan være mange årsager med alt det elektronik som styrer osv. men
stadigvæk kan motortesten vise næsten det hele. Du skulle prøve at stille
dig ved siden af mekanikeren hvis du får lavet testen, det er imponerende
hvad den kan fortælle, hvis det er en dygtig mekaniker som forstår at bruge
den

--
Tom



Kim Eichen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Eichen


Dato : 26-07-04 23:20


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:41056469$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> Skal kompressionstesten og Bosch motortesten helst foregå forskellige
>> steder?
>
> Næh, et værksted skulle gerne have udstyret til begge test.
> Jeg har flere gange fået lavet motortesten (ca. 3-400 Kr) og er imponeret
> over at man kan udlede SÅ meget om tilstanden ud fra denne test.
> Testen har HVER gang fundet årsagen ved mine biler.
> - 2 gange var ventiler utætte
> - 1 gang var luftfilter ikke skiftet i 7 år
> - 1 gang var brændstofslange utæt så den sugede luft sammen med benzin
>
> Testen viser meget precist om motoren altid får den rigtige benzin/luft
> blanding hvilket er alfa og omega når der mangles heste. Den næste årsag
> kan
> så være at "gassen" fiser ud når den antændes og her kan
> kompressionstesten
> fortælle alt om de enkelte cylindre, men det kan Bosch testeren faktisk
> også
> vise.

Det ser jeg frem til at få afklaret

>> Det mærkelige er så at da jeg hentede bilen er jeg sikker på at den
> virkede
>> meget mere tam end den plejer (den plejer at være rimelig kvik, på
>> papiret
>> har den 170 hk, det er en Mondeo 2,5 V6).
>
> Den skal da stadig kunne klare 0-100 på 8.4 sek. hvis ikke jeg husker
> forkert.

Ikke når det er stationcarudgaven, dem er vist opgivet til 8,6 sek.

> Og topfarten som også er stærk forbundet med HK kan man også selv "teste"
>

Jo, ja, men det skal vist ikke være i Danmark hvis jeg skal være sikker på
at beholde kortet.

>> Normalt begynder at trække ret kraftigt ved små 4000 rpm, men det er som
> om
>> denne reaktion pludselig udebliver.
>> Uden dog at være helt sikker på det, virker det som om den er rimelig
>> kvik
> i
>> første gear, men ikke i de øvrige 4, hvilket jeg så tænker på (med mit
>> som
>> sagt ringe kendskab til motorer) om kan indikere at motoren ikke får luft
>> nok.
>
> Der kan være mange årsager med alt det elektronik som styrer osv. men
> stadigvæk kan motortesten vise næsten det hele. Du skulle prøve at stille
> dig ved siden af mekanikeren hvis du får lavet testen, det er imponerende
> hvad den kan fortælle, hvis det er en dygtig mekaniker som forstår at
> bruge
> den

Det tvivler jeg ikke på, så gad jeg bare godt vide hvem i Københavnsområdet
jeg skal gå til. Desværre forestiller jeg mig af dine anbefalinger ville gå
på en (utvivlsomt kompetent) mekaniker i det jyske.
Er der mon andre der kan anbefale en mekaniker i Københavnsområdet, der kan
anbefales og har det nødvendige udstyr til rådighed?
Kan det lokale Bosch servicecenter mon klare opgaven tilfredsstillende?

Mvh Kim


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.726 / Virus Database: 481 - Release Date: 23-07-2004



John Sahl (27-07-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 27-07-04 10:41

"Kim Eichen" <eichen@tiscali.dk> wrote...
> Er der mon andre der kan anbefale en mekaniker i Københavnsområdet, der
kan
> anbefales og har det nødvendige udstyr til rådighed?
> Kan det lokale Bosch servicecenter mon klare opgaven tilfredsstillende?

På Amager finder du Amager Møller (Bosch) de kan sagtens
klare den opgave, giv dem et kald..

/John Sahl



Ukendt (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-07-04 07:26


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41056469$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Testen har HVER gang fundet årsagen ved mine biler.

> - 1 gang var luftfilter ikke skiftet i 7 år

Hmm... Kunne motortesteren virkelig se at luftfilteret ikke var skiftet i 7
år ?


--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1



Ukendt (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-07-04 10:04



> > Testen har HVER gang fundet årsagen ved mine biler.
>
> > - 1 gang var luftfilter ikke skiftet i 7 år
>
> Hmm... Kunne motortesteren virkelig se at luftfilteret ikke var skiftet i
7
> år ?

Ja da, den kunne jo se at motoren kørte med "choker" når den var varm
De 7 år var mit input Bosch testeren da jeg i de 7 år aldrig havde skiftet
filteret. Det var jo meget billigere at spare 50 kr til et nyt filter frem
for at få bilen til at køre mere end 8 Km/l i en lille Fiesta 1.1 )

--
Tom



Kim Voss Schrader (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 26-07-04 19:23

Hej!

Kim Eichen wrote:
>
> Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam, så
> han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.

Giv Ivar Jensens Autogummi i Farum et ring :( Kender dog ikke deres priser på
rullefeltet, da jeg ikke synes det vil være så spændende med en 90HK maskine :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Kim Eichen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Eichen


Dato : 26-07-04 19:37


"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
news:41054C10.49208AED@tdcadsl.dk...
> Hej!
>
> Kim Eichen wrote:
>>
>> Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam,
>> så
>> han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.
>
> Giv Ivar Jensens Autogummi i Farum et ring :( Kender dog ikke deres priser
> på
> rullefeltet, da jeg ikke synes det vil være så spændende med en 90HK
> maskine :(

Det vil jeg da lige prøve i morgen


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.726 / Virus Database: 481 - Release Date: 22-07-2004



TGD (26-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 26-07-04 19:32


"Kim Eichen" <eichen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:410532eb$0$35879$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam,

> han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.
> Ved I hvor i københavn og omegen jeg kan få målt min bil på et rullefelt
til
> en fornuftig pris og snarest muligt (den skal helst blive helt klar inden
> jeg skal på ferie den 8. august)?

Dansk Turbo Teknik på amager http://www.d-t-t.dk/ jeg mener de kan det.



Kim Eichen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Eichen


Dato : 26-07-04 19:37


"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message
news:a6cNc.27504$Vf.1545728@news000.worldonline.dk...
>
> "Kim Eichen" <eichen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:410532eb$0$35879$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej gruppe
>>
>> Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam,
> så
>> han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.
>> Ved I hvor i københavn og omegen jeg kan få målt min bil på et rullefelt
> til
>> en fornuftig pris og snarest muligt (den skal helst blive helt klar inden
>> jeg skal på ferie den 8. august)?
>
> Dansk Turbo Teknik på amager http://www.d-t-t.dk/ jeg mener de kan det.

Dem vil jeg ligeledes lige høre i morgen


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.726 / Virus Database: 481 - Release Date: 22-07-2004



Niels Bengaard (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 26-07-04 20:16

> Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam,

> han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.
> Ved I hvor i københavn og omegen jeg kan få målt min bil på et rullefelt
til
> en fornuftig pris og snarest muligt (den skal helst blive helt klar inden
> jeg skal på ferie den 8. august)?

FDM i København og Roskilde klarer det også.

Niels



Kim Eichen (26-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Eichen


Dato : 26-07-04 20:37


"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
news:41055880$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam,
> så
>> han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.
>> Ved I hvor i københavn og omegen jeg kan få målt min bil på et rullefelt
> til
>> en fornuftig pris og snarest muligt (den skal helst blive helt klar inden
>> jeg skal på ferie den 8. august)?
>
> FDM i København og Roskilde klarer det også.

Ville det i virkeligheden være den bedste løsning at indlevere bilen hos FDM
og bede dem foretage en fejlfindingstest hvor målet er at undersøge hvor de
manglende hestekræfter er blevet af?
Er der nogen af jer der har erfaring med FDM evne til at finde fejl og
erfaring med om deres priser er rimelige eller horrible?

Mvh Kim


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.726 / Virus Database: 481 - Release Date: 22-07-2004



Kim Eichen (27-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Eichen


Dato : 27-07-04 13:37


"Kim Eichen" <eichen@tiscali.dk> wrote in message
news:410532eb$0$35879$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg havde bilen på værksted og mekanikere mente at den virkede lidt tam,
> så
> han anbefalede mig at få den målt på et rullefelt.

Så ser det ud til mysteriet er løst. Jeg ikke haft den på rullefelt og den
har ikke været testet hos Bosch. Bosch mener i øvrigt ikke at deres udstyr
kan aflæse en Mondeo 2,5 fra 1997.
Jeg kørte til Ford i Hvidovre og fik værkføreren til at køre en tur i den.
Han gav mig ret i at der manglede nogle kræfter fra små 4000 rpm og opefter
og ved en efterfølgende hurtig inspektion af motoren viste det sig at det
andet spjæld, som skal åbne ved små 4000 rpm(tror jeg nok), ikke åbner op.
De havde selvfølgelig ikke tid til at se nærmere på den, så jeg kørte
tilbage til Le Petit Garage (flinke mennesker hvor vi pillede lidt og
fandt frem til at det var et kabel i gasspjældsboksen (eller hvad den nu
hedder), der var knækket. Selvfølgelig kan man ikke købe kablet seperat, men
skal købe hele boksen, som koster den rørende sum af 1348 kr, men nu skal
den bare sættes i og så er jeg kørende igen.
Jeg tror dog alligevel at jeg vil få den på et rullefelt og se om den yder
hvad den skal.

Mvh Kim


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.726 / Virus Database: 481 - Release Date: 22-07-2004



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste