Skylleolie eller motorrens (til dieselmoto~
Fra : Snusken

Dato : 25-07-04 19:22

Hej NG.

Har nogen her erfaringer med tilsætning af rensemiddel til motorolie,
f.eks. Bell Add Servicerens 3, specielt til dieselmotorer. Vil en ny
motorolie efterfølgende holde sig "lysebrun" i længere tid end før
rensekuren ?

mvh eric

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-04 20:19

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Har nogen her erfaringer med tilsætning af rensemiddel til motorolie,
> f.eks. Bell Add Servicerens 3, specielt til dieselmotorer.

Hold dig fra at tilsætte noget som helst til motorolien. Benyt en god
fuldsyntetisk motorolie, der opfylder bilens krav.

> Vil en ny
> motorolie efterfølgende holde sig "lysebrun" i længere tid end før
> rensekuren ?

Nej! Og det er natyrligt at motorolie på dieselbiler bliver væsentlig
hurtigere sort. Det skyldes at der er flere forbrændingsrester og sod i en
dieselforbrænding. Det er ikke noget du skal være ked af, det viser bare at
olien gør hvad den skal.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 25-07-04 23:12

[klip]

> [...]
> dieselforbrænding. Det er ikke noget du skal være ked af, det viser bare

OK.

JP Motor har en lille artikel om det i dag..... hvor man foreslår kuren.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-04 23:20

> [klip]

> at
>
> OK.
>
> JP Motor har en lille artikel om det i dag..... hvor man foreslår kuren.

Nu lytter jeg hellere til, hvad samtlige bilfabrikanter og store
olieselskaber anbefaler, end hvad JP's bladsmører mener.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 26-07-04 08:00

[klip]

> Nu lytter jeg hellere til, hvad samtlige bilfabrikanter og store
> olieselskaber anbefaler, end hvad JP's bladsmører mener.

Enig - det var blot til orientering

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Snusken

Dato : 26-07-04 03:41

> [...]
> dieselforbrænding. Det er ikke noget du skal være ked af, det viser bare at

Er det så årsagen til at oliestanden kan stige en smule ca. 500 km efter
skift af motorolie ?

/eric

Fra : Rasmus

Dato : 26-07-04 06:25

> Er det så årsagen til at oliestanden kan stige en smule ca. 500 km efter
> skift af motorolie ?
>
> /eric

Nahh, mon ikke bare det er fugt/kondens i olien. Køre den mange småture ?

Fra : Snusken

Dato : 26-07-04 07:19

> Nahh, mon ikke bare det er fugt/kondens i olien. Køre den mange småture ?

Det er en blanding af små- og lange ture..