IMPORT -> Afgift!?? ~ FORHANDLERPRIS
Fra : Pedersen, Jeppe

Dato : 25-07-04 14:30

Nu har jeg siddet og undersøgt hvad det koster af importere bil fra
udlandet. og har fundet frem til at det er 63% af forhandlerprisen i DK!!

Men hvordan pokker finder jeg ud af hvad forhandlerprisen er?? for en
special model?? er det ny prisen??? eller er det nutidsprisen for den
type brugt bil??

Håber nogen kan hjælpe...

(Pris hos forhandler i DK)*0,63 + (Pris for bilen i Udlandet)
= Samlet investering

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-04 16:01

Pedersen, Jeppe wrote:
> [...]
>
> Men hvordan pokker finder jeg ud af hvad forhandlerprisen er?? for en
> special model?? er det ny prisen??? eller er det nutidsprisen for den

Det er "nutidsprisen" der gælder, altså hvad du evt. kan finde tilsvarende
biler til her i DK.

> Håber nogen kan hjælpe...
>

> (Pris hos forhandler i DK)*0,63 + (Pris for bilen i Udlandet)
> = Samlet investering

Jeps, sådan ca. + det løse.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Pedersen, Jeppe

Dato : 25-07-04 19:05

Per Beer Hansen wrote:

> Det er "nutidsprisen" der gælder, altså hvad du evt. kan finde tilsvarende
> biler til her i DK.

> Jeps, sådan ca. + det løse.

JAMEN HVORDAN FINDER JEG UD AF HVAD (PRIS HOS FORHANDLER I DK) ER????

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-07-04 19:13

"Pedersen, Jeppe" <jeppe69@mail.dk> skrev :

>JAMEN HVORDAN FINDER JEG UD AF HVAD (PRIS HOS FORHANDLER I DK) ER????

ved at skrue ned for lydstyrken og spørge en forhandler.
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Cosworth POWER

Dato : 25-07-04 19:31

Det er helt rigtig. Se evt. her: http://bilimport.tkrath.dk - importguide

> [...]
> type brugt bil??
>
> Håber nogen kan hjælpe...
>
> (Pris hos forhandler i DK)*0,63 + (Pris for bilen i Udlandet)

Afgiften svarer til udsalgsprisen i Danmark ganget 63%. Udsalgsprisen (den
som du kalder for forhandlerprisen) findes f.eks. på www.bilbasen.dk under
såvel forhandler samt privat bilsalg.

Udsalgsprisen på f.eks. denne bil:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=463333&page=1
.... = 160.000 kr.

OG husk lige at slå caps lock fra når du svarer indlæg - det giver et ret
dårligt indtryk!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Pedersen, Jeppe

Dato : 25-07-04 20:32

Ok.. så blev jeg så meget klogere.. :) Tak for hjælpen...

Og ska' nok huske det med CAPS LOCK... ! Mit første indlæg.. :P

men dvs. hvis jeg køber en bil fra 1989 i udlandet.. som herhjemme gns.
koster omkring kr. 10.000, så ska' jeg betale kr. 6.300 i afgift.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 26-07-04 10:17

> [...]
>
> men dvs. hvis jeg køber en bil fra 1989 i udlandet.. som herhjemme
> gns. koster omkring kr. 10.000, så ska' jeg betale kr. 6.300 i afgift.

Ja, men så kan der næppe være tale om en specialbil ;)

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Henrik B.

Dato : 26-07-04 10:57

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, men så kan der næppe være tale om en specialbil ;)

Ligesom det næppe kan betale sig....

M.v.h.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-07-04 11:21

Henrik B. wrote:
> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ligesom det næppe kan betale sig....

Det kommer jo an på hvilken pris man kan få bilen til dernede, samt hvilken
bil det drejer sig om.
Jeg var for et par år siden med en kammerat nede og hente en Escort Mk3 RS
Turbo, bilen stod 100% originalt, med en masse udstyr.
Prisen endte på små 12000,- kr. alt incl. (syn, afgift, hjemtransport osv),
og det synes jeg da var ganske godt.

Der findes vel også stadig det som T&S kalder en bagatel grænse (kan ikke
huske hvor lav den er), hvor man helt slipper for at betale afgift.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Cosworth POWER

Dato : 26-07-04 13:09

> [...]
> Prisen endte på små 12000,- kr. alt incl. (syn, afgift, hjemtransport
> osv), og det synes jeg da var ganske godt.

Nice! Det er en S1'er - dem er der ikke mange af i Danmark! Top :)

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide