Små skilte ved 40 km/t ?
Fra : Thomas H.

Dato : 24-07-04 18:27

Er der nogen her, der har en forklaring på, hvorfor 40 km/t-skilte nogen
gange er meget mindre end normale skilte?
F.eks. i Københavns lufthavn, hvor der der lige når man kommer rundt om
hjørnet, sidder nogle kun halvt så store skilte med 40 km/t - Jeg må nok
indrømme at have overset dem de første 10 gange jeg kørte ind i det område

Er det ikke lidt sært, jeg mener, hvis det er så vigtigt er der vel ingen
grund til at lave skiltet mindre? Med mindre det altså er for at knalde
folk, man skal trods alt op til ny køreprøve hvis man kører 65 og får i
fremtiden et klip i kortet ved 52 km/t ... ja 12 km/t "klip i kortet ved
grovere overtrædelser" ..suk

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-04 00:44

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her, der har en forklaring på, hvorfor 40 km/t-skilte nogen
> gange er meget mindre end normale skilte?

Jeg kender slet ikke forholdene på det sted du nævner, så derfor er svaret
generelt.
På motorvej hvor lovlig hastighed er større end 90 km/t skal alle skilte
være dobbelt så store som hvor hastigheden er 90 km/t eller derunder.
Om der ligeledes er et spring i skiltestørrelsen ved 40 eller 50 km/t ved
jeg ikke, men jeg tvivler.

--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 25-07-04 10:38

Thomas H. skrev:

> Er der nogen her, der har en forklaring på, hvorfor 40 km/t-skilte
nogen
> gange er meget mindre end normale skilte?

Fra 40 km/t. og nedad må den pågældende skiltetype have en størrelse på
50 cm mod normalt 70 cm i tættere bebygget område.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 25-07-04 11:29

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasFjernDettethorsen.dk> skrev i en meddelelse

> Fra 40 km/t. og nedad må den pågældende skiltetype have en størrelse på
> 50 cm mod normalt 70 cm i tættere bebygget område.

Ok ....og sidde højt oppe, lige når man kommer rundt om et hjørne, at man
kører ind i en 2-3 km lang 40-zone, hvor der ingen andre skilte står, til at
køre folk opmærksomme på, at de begår en grov færdselsforseelse, hvis de
kører 52 km/t

Men takker..

Fra : Frank Hansen

Dato : 26-07-04 17:20

fjern _junk ved e-mail.
"Thomas Thorsen" <usenet@thomasFjernDettethorsen.dk> wrote in message

> nogen
>
> Fra 40 km/t. og nedad må den pågældende skiltetype have en størrelse på
> 50 cm mod normalt 70 cm i tættere bebygget område.

Tjaeh, jeg vil nu mene, at det burde være den hastighed man kommer fra, der
burde afgøre skiltets størrelse, og ikke zonen man kører ind i. -Men sådan
er der jo så meget...

Frank Hansen
fjern _junk ved e-mail.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 23:03

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

der
> burde afgøre skiltets størrelse, og ikke zonen man kører ind i. -Men sådan

Det er hastighed i den zone man kommer fra der er gældende, dvs det var det
da jeg tog skiltekursus i marts 2003.

--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Frank Hansen

Dato : 27-07-04 08:16

"John fra Ejstrupholm" <john.h(snabelA)madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Det er hastighed i den zone man kommer fra der er gældende, dvs det var
det
> da jeg tog skiltekursus i marts 2003.

Ok - det var bare ikke sådan jeg læste Thomas' indlæg - så er der jo lidt
mening med det hele alligevel ;)

Frank Hansen
fjern _junk ved e-mail.