Et evig tilbagevendene ? om ny bil.
Fra : Martin Vollert

Dato : 23-07-04 23:36

Står og skal købe en ny bil, frue har bestemt det skal være en St.car,
men så ville jeg også bestemme hvilken.
Har det sidste stykke tid været lun på en Ford Mondeo 2,5 V6 fra 99,
men har de seneste dage også set på en Peugoet 406 SV 2,0 turbo fra 97.
Hvordan ligge det lige med de PSA motorer og hvordan holder de når de
får en turbo på ??, Fordens V6er har jo ingen problemer med at klare
180.000 km men hvad med turbo puggen hvordan har de det med km
og levetid.

--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-07-04 00:23

> [...]
> når de får en turbo på ??, Fordens V6er har jo ingen problemer med at
> klare 180.000 km men hvad med turbo puggen hvordan har de det med km

En kammerat har haft tre forskellige Peugeot 406 SV 2,0 turbo'er og de har
intet fejlet. Du skal ikke forvente at få en voldsom hurtig bil, og jeg
ville nok selv gå efter Mondeo V6'eren, hvis valget stod mellem disse to
biler. Men igen så er det to vidt forskellige biler mht. motor, så det er
lidt op til hvad du selv er til.

Peugeot 406 SV 2,0 turbo'en har den fordel at den let kan chippes til omkr.
190hk og derved bliver hurtigere end Mondeo'en.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 00:44

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message news:cds6jn$26e6$1@news.cybercity.dk...
> Men igen så er det to vidt forskellige biler mht. motor, så det er
> lidt op til hvad du selv er til.

Jeg kan godt lide V6erns måde at køre på, men en turbo er jo heller
ikke at sige skide til

> Peugeot 406 SV 2,0 turbo'en har den fordel at den let kan chippes til omkr.
> 190hk og derved bliver hurtigere end Mondeo'en.

Det var jo lige præcis min tanke og måske en IC, men kan den holde ??,
den jeg har set på har kørt ca 150.000km og er fra 97.
Hvor længe kan sådan nogle turboer køre nu om stunder
før de skal renoveres.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Rasmus

Dato : 24-07-04 09:47

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote in message

> [...]
> den jeg har set på har kørt ca 150.000km og er fra 97.
> Hvor længe kan sådan nogle turboer køre nu om stunder

Jeg kender en som havde en Xantia st. car 2.0 Turbo chippet til ca. 190hk,
han købte den fra ny, fik chippet den, og kørte ca. 200tkm i den i løbet af
de 4-5 år han havde den, turboen blev hverken skiftet eller renoveret i den
tid.

mvh
Rasmus

Fra : Cosworth POWER

Dato : 24-07-04 10:37

> [...]
> 190hk, han købte den fra ny, fik chippet den, og kørte ca. 200tkm i
> den i løbet af de 4-5 år han havde den, turboen blev hverken skiftet

Netop... jeg har heller ikke hørt der skulle være nogle problemer med den
motor.

Hvis du monterer en IC og får RH Motorsport til at chippe bilen, skulle
effekten ende mellem 200-210hk.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 24-07-04 10:02

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får en turbo på ??, Fordens V6er har jo ingen problemer med at klare
> 180.000 km men hvad med turbo puggen hvordan har de det med km

Du kan jo også få en 406 stationsvogn med V6-motor.

NS

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 11:50

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message news:4102252e$0$66472$14726298@news.sunsite.dk...

> Du kan jo også få en 406 stationsvogn med V6-motor.

Ja det har jeg set, men den koster 7500kr om året i grønafgift...
Det vil jeg ikke gi .

--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 14:59

"Martin Vollert"

Tak for alle svar, men det bliver sgu Mondyen med V6er.
Den pug 406 jeg havde kig på har ikke aircon, og det er et ufravigligt
krav, da jeg træner meget med min hund og han derfor køre og opholder
sig meget i bilen.

--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 24-07-04 15:28

> [...]
> Den pug 406 jeg havde kig på har ikke aircon, og det er et ufravigligt
> krav, da jeg træner meget med min hund og han derfor køre og opholder

Lader du din hund køre bilen? Er det ikke lidt uansvarligt og hvordan kan
den håndterer et airconditionanlæg?

;)

NS

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 16:08

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message news:4102719e$0$66468$14726298@news.sunsite.dk...

> Lader du din hund køre bilen?

Ja da jeg skriver jo også "da jeg træner meget med min hund"

>Er det ikke lidt uansvarligt og hvordan kan
> den håndterer et airconditionanlæg?

Ikke i forhold til nogle af de idioter man nogle gange møde ude på vejen,
jeg vil næsten tro han kunne gør det bedre.
Mhs til aircon så er det bare en ny udfordring

> ;)

Hmm
--
Hilsen Martin.