Fejlkode på Opel
Fra : Brian

Dato : 23-07-04 20:13

Hejsa

Min bil, en Opel Vectra A, er begyndt at lyse med motorlampen. Den tændte
først, da bilen holdte stille.

Ved at kortslutte 2 ben på diagnosestikket og blinke fejlkoden ud, kan jeg
se at det er en fejlkode 52.
Et opslag på side http://www.atpelectronics.co.uk/hinttips/fcvauxmpi.htm
siger at fejlkode 52 betyder:
Fault Code Light (Voltage High)
Hvordan skal det forstås ? At fejlkode lampen lyser, og der deraf er høj
spænding ?! Bilen kørte som sagt fint nok, indtil jeg holdte stille i
indkørslen, og lampen tændre. Når jeg prøver at starte bilen igen går den
lidt skidt i tomgang, hvorefter den så ligesom får fat, og så tænder lampen
igen!

/Brian

Fra : Brian

Dato : 23-07-04 21:40

Hejsa

Brian skrev:

> Hejsa
>
> Min bil, en Opel Vectra A, er begyndt at lyse med motorlampen. Den
> tændte først, da bilen holdte stille.

Har lige stået lidt med hovedet nede i motorrummet.
Mens der var tænding på bilen, kan jeg høre en svag brummen/hvæsen
fra IAC ventilen (den satan der giver luft ved tomgang)
Såvidt jeg ved, er den styret af noget steppermotor sjov, kan den skiderik
mons være stået af ? Den skal vel ikke normalvis stå og brumme ?

/Brian