Hvis en bil ikke klare syn?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-07-04 09:03

Hvad sker der? Bliver pladerne klippet med det samme, eller for man en
chance for udbedring inden for en hvis tidsgrænse.
Kan en bil klare syn, og stadig få påtale om ting der skal være i orden
inden de næste to år?

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 09:22

On Thu, 22 Jul 2004 10:02:55 +0200, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>chance for udbedring inden for en hvis tidsgrænse.
>Kan en bil klare syn, og stadig få påtale om ting der skal være i orden

Der er ca. fire muligheder ved et syn:
1. godkendt - jubiiii..........ud at køre
2. betinget godkendt - manglerne skal udbedres snarest....du må i
princippet kun køre til værksted
3. omsyn - du må igen kun køre til værksted og tilbage til synshal,
når de påtalte mangler er udbedret
4. kørselsforbud..........så skal bilen hentes af en kranvogn.

--
Ivan Madsen,
Saxo 1,4 SX

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-07-04 12:17

> 3. omsyn - du må igen kun køre til værksted og tilbage til synshal,
> når de påtalte mangler er udbedret

Må man efter at bilen er blevet lavet på værksted, men endnu ikke har været
til omsyn, køre rundt med den? Eller skal den først godkendes ved omsynet?

Mvh

Emil

Fra : Christabel & Anders

Dato : 22-07-04 12:25

Den skal til omsyn først!
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 12:28

On Thu, 22 Jul 2004 13:17:07 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>Må man efter at bilen er blevet lavet på værksted, men endnu ikke har været
>til omsyn, køre rundt med den? Eller skal den først godkendes ved omsynet?

Som jeg forstår reglerne er bilen IKKE godkendt og derfor ikke lovlig
at tøffe rundt i før den flinke mand med hammeren har set bilen igen
og godkendt den.
Hvordan politiet stiller sig, hvis manglerne er udbedret osv. - man
kan jo finde den helt store gulvviolin frem - aner jeg ikke.
--
Ivan Madsen,
Saxo 1,4 SX

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 22-07-04 17:16

ipm_at_tiscali.dk (Ivan Madsen) wrote:

> Hvordan politiet stiller sig, hvis manglerne er udbedret osv. - man
> kan jo finde den helt store gulvviolin frem - aner jeg ikke.

Ikke nødvendigt med nogen "gulvviolin", hvis du ikke har overskredet måneden
for omsyn, og arbejdet er lavet.

Uanset hvordan, vil politiet først gøre noget når der er begæret
pladeinddragelse af CRM. Ellers kan de ikke i CRM se andet end at de data
som står på din registreringsatest.

Hvis du derimod med en betinget godkendelse, f.eks. et halvt år efter løber
ind i en "vejkantkontrol", og de påpegede ting ikke er rettet, vil virkelig
have et problem.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-07-04 15:06

ipm_at_tiscali.dk (Ivan Madsen) wrote in message news:<40ff78b8.13173718@news.sunsite.dk>...

> Der er ca. fire muligheder ved et syn:
> 1. godkendt - jubiiii..........ud at køre

Bilens første syn.

> 2. betinget godkendt - manglerne skal udbedres snarest....du må i
> princippet kun køre til værksted

Bilens tredie eller fjerde syn.

> 3. omsyn - du må igen kun køre til værksted og tilbage til synshal,
> når de påtalte mangler er udbedret

Bilens N'te syn.

> 4. kørselsforbud..........så skal bilen hentes af en kranvogn.

Du har købt bilen hos BT Bilsalg for to dage siden.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 15:20

On 22 Jul 2004 07:06:07 -0700, ebbe@ekologic.dk (Ebbe Kristensen)
wrote:

>Bilens tredie eller fjerde syn.

Måtte jeg nu nøjes med ved Saxo'ens første. Lygterne stod skidt
(værkstedet fik at vide, hvor imponeret, jeg var) og forbremserne
bremsede skævt (desværre en typisk fejl for Saxo/106).

>Bilens N'te syn.

>Du har købt bilen hos BT Bilsalg for to dage siden.

Nå, kan de køre så længe??

--
Ivan Madsen,
Saxo 1,4 SX

Fra : Rander

Dato : 26-07-04 00:11

Thu, 22 Jul 2004 08:21:48 GMT brugte ipm_at_tiscali.dk 19 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>når de påtalte mangler er udbedret
>4. kørselsforbud..........så skal bilen hentes af en kranvogn.

Joh tak... I fredags lejede jeg en bil (Ford Transit) for at køre til
Sjællands Odde og hente naboen, der havde været på 14 dages ferie - altså
med oppakning og det hele...

I fredags var det d. 23. - da jeg kom hjem efter at have afleveret bilen
checkede jeg den for sjov på bilsyn.dk og opdagede til min skræk, at bilen
havde været synet d. 20. (altså i tirsdags), hvor den var blevet kasseret
på forureningsniveau, defekt venstre sidespejl (havde et lodret "knæk" ned
gennem midten, ikke noget kritisk) samt manglende vægttavle.

Jeg kan da lige se komikken hvis vi var blevet stoppet med læsset på vej
hjem, og politiet havde klippet pladerne.

Vi (naboen og jeg) lejer lidt med tanken om at gå en tur over til politiet
med lejekontrakt og print fra bilsyn.dk og høre deres mening om det...

Og før nogen spørger: Udlejeren var M.H. Auto på Amager.

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det kræver ærlighed at sælge elastik i metermål. (Storm P.)