|
| Automatisk låsning af døre ved kørsel Fra : Georg |
Dato : 21-07-04 16:21 |
|
Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle dørene,
når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
Jeg vil tro, jeg skal bruge et lille relæ, som kan sende et signal til
centrallåsen, når speedometeret passerer eks. 20 km/t
| |
Casper Bang (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Casper Bang |
Dato : 21-07-04 16:36 |
|
> Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle dørene,
> når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
Er du sikker på at det er forsvaligt? Hvis du kører galt, bliver det vel
straks en del sværere at få dig ud...
| |
Georg (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Georg |
Dato : 21-07-04 16:41 |
|
Det er i mange nyere luksusbiler som standard fra fabrikken i dag.
Eks. er Jaguar S-type født med det, mens jeg mener man kan få det som ekstra
til en Audi A6.
"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40fe8d4d$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle
dørene,
> > når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>
> Er du sikker på at det er forsvaligt? Hvis du kører galt, bliver det vel
> straks en del sværere at få dig ud...
>
>
| |
Casper Bang (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Casper Bang |
Dato : 21-07-04 17:07 |
|
> Eks. er Jaguar S-type født med det, mens jeg mener man kan få det som
ekstra
> til en Audi A6.
Tror du ikke at bilen automatisk låses op, samtidig med at airbaggen udløses
så? Det ved jeg at *nogle* biler i hvert fald gør..
| |
Lars Frandsen (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 21-07-04 16:43 |
|
"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40fe8d4d$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle
dørene,
> > når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>
> Er du sikker på at det er forsvaligt? Hvis du kører galt, bliver det vel
> straks en del sværere at få dig ud...
>
Seat havde den gimmick på et tidspunkt. Iflg. værkføreren på det
autoriserede værksted vi brugte valgte 90-95% at få det deaktiveret, netop
af samme grund.
Værkføreren syntes iøvrigt også, at det var en dårlig idé, Seat havde fået.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/
| |
Jacob Rungwald (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 21-07-04 17:39 |
|
"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
message news:40fe8d4d$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle
dørene,
> > når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>
> Er du sikker på at det er forsvaligt? Hvis du kører galt, bliver det vel
> straks en del sværere at få dig ud...
BMW har det som en option værkstedet kan slå til via deres diagnose
computer, dørene låses automatisk op af en chrashsensor, i tilfælde af
ulykke, det havde BMW faktisk allerede på deres E36 modeller fra 92 af,
altså aut oplåsning af døre i tilfælde af uheld, katastrofeblink tændes også
automatisk.
Mvh
Jacob
| |
hanzen (21-07-2004)
| Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 21-07-04 18:04 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:cdm67q$26rk$1@news.cybercity.dk...
>
> "Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
> message news:40fe8d4d$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle
> dørene,
> > > når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
> >
> > Er du sikker på at det er forsvaligt? Hvis du kører galt, bliver det vel
> > straks en del sværere at få dig ud...
>
> BMW har det som en option værkstedet kan slå til via deres diagnose
> computer, dørene låses automatisk op af en chrashsensor, i tilfælde af
> ulykke, det havde BMW faktisk allerede på deres E36 modeller fra 92 af,
> altså aut oplåsning af døre i tilfælde af uheld, katastrofeblink tændes
også
> automatisk.
>
> Mvh
> Jacob
>
>
I min instruktionsbog står der: Låste døre låses automatisk op ved en
eventuel kollision hvis tændingen er sat til.
--
hilzen
hanzen
Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt
| |
Mikael L (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Mikael L |
Dato : 21-07-04 18:22 |
|
"Jacob Rungwald" <jacob*mondetteskalmed*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
news:cdm67q$26rk$1@news.cybercity.dk...
>
> "Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
> message news:40fe8d4d$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle
> dørene,
> > > når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
> >
> > Er du sikker på at det er forsvaligt? Hvis du kører galt, bliver det vel
> > straks en del sværere at få dig ud...
>
> BMW har det som en option værkstedet kan slå til via deres diagnose
> computer, dørene låses automatisk op af en chrashsensor, i tilfælde af
> ulykke, det havde BMW faktisk allerede på deres E36 modeller fra 92 af,
> altså aut oplåsning af døre i tilfælde af uheld, katastrofeblink tændes
også
> automatisk.
Det blev indført i svjh. tilbage i 1986 på E32. Ellers var det i 1988 på
E34. Der blev monteret en chrashsensor under bagsædet. Den var ikke
tilsluttet airbaggen, men hvis man slog lidt for hårdt når man skulle sætte
bagsædet i, begyndte haveriblinket at blinke.
Jeg synes nu det er en ganske god ting, så længe at der selvfølgelig bliver
låst op hvis man kører galt.
Mikael
| |
Fly Christensen (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 21-07-04 18:25 |
|
On Wed, 21 Jul 2004 19:21:51 +0200, "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote:
[snip]
>Jeg synes nu det er en ganske god ting, så længe at der selvfølgelig bliver
>låst op hvis man kører galt.
Jeg synes det er møgirriterende! Vi lejede en Seat med det fis, da
Sierraen blev totalskadet. Vi havde Seat'en i to uger. Hold kæft, hvor
var jeg træt af det møg til sidst. Sådan noget hø er nok til, at jeg
ikke skal have sådan en bil.
Fly
| |
Carsten Petersen (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Carsten Petersen |
Dato : 22-07-04 00:45 |
|
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:jh9tf0tdnqh7bjtehdlp6tnaqh59govcej@4ax.com...
> Jeg synes det er møgirriterende! Vi lejede en Seat med det fis, da
> Sierraen blev totalskadet. Vi havde Seat'en i to uger. Hold kæft, hvor
> var jeg træt af det møg til sidst. Sådan noget hø er nok til, at jeg
> ikke skal have sådan en bil.
Irriterende funktion ja, men værkstedet kan via diagnosestikket slå
funktionen fra på et øjeblik.
--
Mvh
Carsten
Endnu en udgydelse fra CP's PC!
| |
Asbjorn Hojmark (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 21-07-04 18:33 |
|
On Wed, 21 Jul 2004 17:20:59 +0200, "Georg" <ingen@mail.dk>
wrote:
> Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse
> alle dørene, når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
Jeg er nysgerrig: Hvorfor ønsker du det?
Jeg ville bedre kunne forstå det, hvis det var omvendt.
-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|
| |
Thomas Strandtoft (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 21-07-04 19:40 |
|
Asbjorn Hojmark wrote:
> > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse
> > alle dørene, når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>
> Jeg er nysgerrig: Hvorfor ønsker du det?
Måske kører han mercedes og er træt af alle mulige fulderikker
sætter sig ind på bagsædet og insisterer på at blive kørt hjem??
> Jeg ville bedre kunne forstå det, hvis det var omvendt.
At dørene kun kan åbnes når bilen kører 10 eller 20 km/t?? Vil det
ikek gøre ind- og udstigning ret bøvlet??
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
Fly Christensen (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 21-07-04 19:47 |
|
On Wed, 21 Jul 2004 20:39:41 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:
>At dørene kun kan åbnes når bilen kører 10 eller 20 km/t?? Vil det
>ikek gøre ind- og udstigning ret bøvlet??
Der er det alligevel. DEn Seat vi lejede låste ikke op før end føreren
åbnede sin dør. Det vil sige, at folk ikke kunne komme ud eller ind mens
nøglen sad i og bilen havde været over 20 km/t.
Fly
| |
Michael (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 22-07-04 18:45 |
|
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:rdetf05ae3hk8ob0nq0s2v505b7q9qe1pe@4ax.com...
> On Wed, 21 Jul 2004 20:39:41 +0200, Thomas Strandtoft
> <thomas@carftp.com> wrote:
>
>
> >At dørene kun kan åbnes når bilen kører 10 eller 20 km/t?? Vil det
> >ikek gøre ind- og udstigning ret bøvlet??
>
> Der er det alligevel. DEn Seat vi lejede låste ikke op før end føreren
> åbnede sin dør. Det vil sige, at folk ikke kunne komme ud eller ind mens
> nøglen sad i og bilen havde været over 20 km/t.
nu har jeg selv en ny SEAT Cordoba, som har den nænvte funktion.... og de/du
kan altså godt komme ud.....du kan "bruger låsepadlen" dvs på en seat
cordoba/ibiza trækker du bare 2 gange i dør håndtaget....... så kommer de/du
ud... og når du trækker tændningsnøglen ud låse alle døre op, desuden kan du
bruger centrallåsknappen til at låse alle døre op med...... eller den sidste
mulighed at bed værkstedet slå funktion fra, hvilket jeg har valgt
....ligesom som 2 trins oplåsning har jeg også fået slåret fra (den funktion
hvor kun føredøren låse op når du trykke 1 gang, og først efter andet trykke
låser alle døre op......)
mvh michael
Seat Cordoba TDI sport "04
| |
Thunderbird [7100] (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 22-07-04 19:01 |
|
On Thu, 22 Jul 2004 19:45:17 +0200, "Michael" <-m-s-@mail.sonofon.dk>
wrote:
>
>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
>news:rdetf05ae3hk8ob0nq0s2v505b7q9qe1pe@4ax.com...
>> On Wed, 21 Jul 2004 20:39:41 +0200, Thomas Strandtoft
>> <thomas@carftp.com> wrote:
>>
>>
>> >At dørene kun kan åbnes når bilen kører 10 eller 20 km/t?? Vil det
>> >ikek gøre ind- og udstigning ret bøvlet??
>>
>> Der er det alligevel. DEn Seat vi lejede låste ikke op før end føreren
>> åbnede sin dør. Det vil sige, at folk ikke kunne komme ud eller ind mens
>> nøglen sad i og bilen havde været over 20 km/t.
>
>nu har jeg selv en ny SEAT Cordoba, som har den nænvte funktion.... og de/du
>kan altså godt komme ud.....du kan "bruger låsepadlen" dvs på en seat
>cordoba/ibiza trækker du bare 2 gange i dør håndtaget....... så kommer de/du
>ud... og når du trækker tændningsnøglen ud låse alle døre op, desuden kan du
>bruger centrallåsknappen til at låse alle døre op med...... eller den sidste
>mulighed at bed værkstedet slå funktion fra, hvilket jeg har valgt
>...ligesom som 2 trins oplåsning har jeg også fået slåret fra (den funktion
>hvor kun føredøren låse op når du trykke 1 gang, og først efter andet trykke
>låser alle døre op......)
Ok, så er de der funktioner meget nye. For mine forældres Seat Cordoba
02 har nemlig ikke de tiltag du beskriver der.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Michael (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 23-07-04 22:18 |
|
>
> Ok, så er de der funktioner meget nye. For mine forældres Seat Cordoba
> 02 har nemlig ikke de tiltag du beskriver der.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen
der jo også modelskift i 2003..... dine forældres er vel den model med de
"store baglygter, som forsætter over på bagklappen) og ikke som min med
smale baglygter med små runde lys i....
mhv michael
| |
Thunderbird [7100] (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 23-07-04 22:56 |
|
On Fri, 23 Jul 2004 23:17:49 +0200, "Michael" <-m-s-@mail.sonofon.dk>
wrote:
>
>>
>> Ok, så er de der funktioner meget nye. For mine forældres Seat Cordoba
>> 02 har nemlig ikke de tiltag du beskriver der.
>> --
>> Mvh
>> Flemming Jacobsen
>der jo også modelskift i 2003..... dine forældres er vel den model med de
>"store baglygter, som forsætter over på bagklappen) og ikke som min med
>smale baglygter med små runde lys i....
>mhv michael
Mener faktisk ikke at deres har lys på selve bagklappen heller.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Henrik B. (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-07-04 21:21 |
|
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:40FEB86D.39E18AD7@carftp.com...
> Asbjorn Hojmark wrote:
>
> > > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse
> > > alle dørene, når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
> >
> > Jeg er nysgerrig: Hvorfor ønsker du det?
>
> Måske kører han mercedes og er træt af alle mulige fulderikker
> sætter sig ind på bagsædet og insisterer på at blive kørt hjem??
>
Skærmrens TAK! ))
M.v.h.
| |
Allan Møller (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Allan Møller |
Dato : 21-07-04 19:05 |
|
> Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle dørene,
> når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>
> Jeg vil tro, jeg skal bruge et lille relæ, som kan sende et signal til
> centrallåsen, når speedometeret passerer eks. 20 km/t
Det har været standard på Sprintere i nogle år nu, ca. fra da den
faceliftede sprinter med
CDI motor kom. Men der kan de slås fra ved en kombination.
Det skulle også være lavet sådan at dørene åbnede et par sekunder efter en
crashcensor var aktiveret.
Svigerforældrenes C180 (2003) gør det også men der kan det umiddelbart
ikke slåes fra.
Kører selv i en Sprinter til daglig og jeg _har_ slået det fra for lang tid
siden -
det er møgirreterende.
Mvh. Allan
| |
Klaus G. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 22-07-04 01:19 |
|
> Kører selv i en Sprinter til daglig og jeg _har_ slået det fra for lang
tid
> siden -
> det er møgirreterende.
>
Gør jeg også, og den låste selv om bagi, og halvdelen af gangene fattede den
ikke at låse op automatisk, så skulle man om foran og trykke på en knap. Så
det blev lige lavet om ved næste besøg hos mercedes. Desuden var C-låsen sat
op på den måde at låste man op bagi, så blev der ikke låst op foran, og
omvendt. Nu låser den op, over det hele, og låser også igen over det hele,
ligemeget hvilket nøglehul der bruges... Nej, den er ikk fjernbetjent :(
--
Klaus G. / Seth-Enoch
2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?
| |
Allan Møller (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Allan Møller |
Dato : 22-07-04 18:07 |
|
> ligemeget hvilket nøglehul der bruges... Nej, den er ikk fjernbetjent :(
Skodmodel
Kører selv med den fjernbetjente model og da skulle man for
at åbne alle døre trykke 2 gange inden for 5 sekunder.
Det var også lidt irreterende men det blev rettet hos Mercedes
så alle døre åbner og lukker (på fjernbetjeningen)
Det her er en minbus så der bruger man jo ofte skydedøren til ind /
udstigning.
Mvh. Allan
| |
No1 (21-07-2004)
| Kommentar Fra : No1 |
Dato : 21-07-04 20:11 |
|
> Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle dørene,
> når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>
> Jeg vil tro, jeg skal bruge et lille relæ, som kan sende et signal til
> centrallåsen, når speedometeret passerer eks. 20 km/t
Det er standard i de fleste biler i USA. Måske har din bil allerede
funktionen?
| |
Henrik B. (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-07-04 21:23 |
|
"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse
news:40febfe0$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle
dørene,
> > når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
> >
> > Jeg vil tro, jeg skal bruge et lille relæ, som kan sende et signal til
> > centrallåsen, når speedometeret passerer eks. 20 km/t
>
> Det er standard i de fleste biler i USA. Måske har din bil allerede
> funktionen?
Jep, og det har det været i årtier efterhånden. Langt de fleste nyere biler,
kan funktionen slås til og fra på værkstedet. Det er blot ikke standard
(endnu) i Europa.
Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor svært
kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen op?
M.v.h.
| |
Morten Brynjolf (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Morten Brynjolf |
Dato : 21-07-04 21:28 |
|
Henrik B. wrote:
> Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
> svært kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen
> op?
I en Suzuki Leana kan centrallåsen låse 2 gange.
1. gang låses dørerne, mens 2. gang låses palerne i dørerne så de ikke kan
trækkes op.
Med venlig hilsen
Morten Brynjolf
| |
Henrik B. (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-07-04 22:13 |
|
"Morten Brynjolf" <notvalid@brynjolf.net> skrev i en meddelelse
news:Xns952DE49D8FC74notvalidbrynjolfnet@192.168.123.1...
> Henrik B. wrote:
>
> > Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
> > svært kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen
> > op?
>
> I en Suzuki Leana kan centrallåsen låse 2 gange.
> 1. gang låses dørerne, mens 2. gang låses palerne i dørerne så de ikke kan
> trækkes op.
Sådan er det på mange nyere biler - den såkaldte DeadLock funktion. Men den
spiller ikke ind, når vi snakker automatisk låsning af dørene, da de
selvfølgelig kun låser i niveau 1.
M.v.h.
| |
Lars Frandsen (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 21-07-04 21:36 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40fed0ac$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
<snip>
> Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
svært
> kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen op?
>
Hvis der er ild i potten, ville det være rart bare at kunne åbne døren og
hive personerne ud uden at skulle smadre ruden først.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/
| |
Henrik B. (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-07-04 22:12 |
|
"Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:40fed3a3$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
> svært
> > kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen op?
> >
>
> Hvis der er ild i potten, ville det være rart bare at kunne åbne døren og
> hive personerne ud uden at skulle smadre ruden først.
Det tager ikke 2 sek. at smadre ruden og hive låsepalen op. For du kører jo
selvfølgelig rundt med en rudehammer/selekniv i bilen - ik'!?
M.v.h.
| |
Søren C. Fischer (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Søren C. Fischer |
Dato : 21-07-04 23:26 |
|
Henrik B. wrote:
> "Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> news:40fed3a3$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld.
>>> Hvor svært kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og
>>> trække palen op?
>>>
>>
>> Hvis der er ild i potten, ville det være rart bare at kunne åbne
>> døren og hive personerne ud uden at skulle smadre ruden først.
>
> Det tager ikke 2 sek. at smadre ruden og hive låsepalen op. For du
> kører jo selvfølgelig rundt med en rudehammer/selekniv i bilen -
> ik'!?
Jeg vil lige indskyde her, at på mange USA Fords smutter låsepalen ned i
døren når dørene låser (og det gør de automatisk når bilen sættes i drive og
br.pedalen slippes)
--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*
| |
Lars Frandsen (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 22-07-04 04:50 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40fedc14$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Lars Frandsen" <lars@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> news:40fed3a3$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
> > svært
> > > kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen op?
> > >
> >
> > Hvis der er ild i potten, ville det være rart bare at kunne åbne døren
og
> > hive personerne ud uden at skulle smadre ruden først.
>
> Det tager ikke 2 sek. at smadre ruden og hive låsepalen op. For du kører
jo
> selvfølgelig rundt med en rudehammer/selekniv i bilen - ik'!?
>
Øhhh, nej - ik' endnu
Det kunne da godt være, jeg skulle investere i en sådan.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/
| |
Casper Bang (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Casper Bang |
Dato : 22-07-04 08:50 |
|
> Det tager ikke 2 sek. at smadre ruden og hive låsepalen op. For du kører
jo
> selvfølgelig rundt med en rudehammer/selekniv i bilen - ik'!?
Hvor kan man købe sådan noget? I "biltema" eller lignende?
Jeg troede egentligt de var ulovlige (det er vel en bushammer du hentyder
til)?
| |
Henrik B. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-04 11:39 |
|
"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40ff71eb$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Det tager ikke 2 sek. at smadre ruden og hive låsepalen op. For du kører
> jo
> > selvfølgelig rundt med en rudehammer/selekniv i bilen - ik'!?
>
> Hvor kan man købe sådan noget? I "biltema" eller lignende?
Jep: http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=473&iItemId=12586
Koster 40,-
> Jeg troede egentligt de var ulovlige (det er vel en bushammer du hentyder
> til)?
Nope. Med en selekniv kan du ikke komme til at skære i andet en selerne.
M.v.h.
| |
Casper Bang (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Casper Bang |
Dato : 22-07-04 15:38 |
| | |
PM (22-07-2004)
| Kommentar Fra : PM |
Dato : 22-07-04 10:27 |
|
Hvad er formålet med en låst dør under fart over 20 kmt ??
Jeg låser manuelt mine døre i byområder under kørsel uanset hastighed. Vil
ikke opleve at døren kan flåes op og blive truet af ubefæstede sjæle eller
en overophedet medtrafikant
PM
| |
Henrik B. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-04 11:41 |
|
"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse
news:40ff8885$0$66477$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er formålet med en låst dør under fart over 20 kmt ??
Det er fordi bilens elektronik lige skal give signal om at du er begyndt at
køre. Det er jo ikke sådan at bilen låser op igen, hver gang du holder
stille. Når først dørene er låst, forbliver de det, indtil man tager i
dørhåndtaget (indefra).
M.v.h.
| |
Thomas Strandtoft (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 22-07-04 14:29 |
|
"Henrik B." wrote:
> Det er fordi bilens elektronik lige skal give signal om at du er begyndt at
> køre. Det er jo ikke sådan at bilen låser op igen, hver gang du holder
> stille. Når først dørene er låst, forbliver de det, indtil man tager i
> dørhåndtaget (indefra).
Fly C. skriver andetsteds:
"DEn Seat vi lejede låste ikke op før end føreren åbnede sin dør.
Det vil sige, at folk ikke kunne komme ud eller ind mens
nøglen sad i og bilen havde været over 20 km/t. "
Så endnu en gang, hvad er fordelene ved systemet hvis ikke man bor
i Colombia, USA eller andre bananrepublikker??
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
Elbarto (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 22-07-04 13:03 |
|
"PM" <ps98@Zteliamail.dk> skrev i en meddelelse
news:40ff8885$0$66477$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad er formålet med en låst dør under fart over 20 kmt ??
>
> Jeg låser manuelt mine døre i byområder under kørsel uanset hastighed. Vil
> ikke opleve at døren kan flåes op og blive truet af ubefæstede sjæle eller
> en overophedet medtrafikant
>
> PM
>
>
Du må jo være paranoid
Hvor mange høre man lige om i DK der lige er blevet flået ud af sin bil og
truet ?
Isåfald det sker er det sku da bare at jokke på speederen
Elbarto
| |
FirstName Lastname (22-07-2004)
| Kommentar Fra : FirstName Lastname |
Dato : 22-07-04 14:14 |
|
On Thu, 22 Jul 2004 14:02:52 +0200, Elbarto wrote:
> [klip]
> Du må jo være paranoid
> Hvor mange høre man lige om i DK der lige er blevet flået ud af sin bil og
> truet ?
En af mine venner fik en knytnæve i hovedet da han holdt for rødt. En
motorcyklist åbnede hans dør og slog ham. Motorcyklisten mente at min
ven havde kørt uforsvarligt kort forinden..
Jeg er dog enig i man er paranoid hvis man låser døren når man kører
rundt i Danmark.
| |
Martin Sand. (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin Sand. |
Dato : 23-07-04 00:31 |
|
Elbarto wrote:
> Du må jo være paranoid
> Hvor mange høre man lige om i DK der lige er blevet flået ud af sin
> bil og truet ?
Bilerne er jo ikke bygget i Danmark.
/Martin
| |
Per Beer Hansen (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 23-07-04 15:24 |
|
Elbarto wrote:
>
> Du må jo være paranoid
> Hvor mange høre man lige om i DK der lige er blevet flået ud af sin
> bil og truet ?
> Isåfald det sker er det sku da bare at jokke på speederen
>
Det er sq svært at nå speederen, hvis man er flået ud af bilen
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Søren Blom (21-07-2004)
| Kommentar Fra : Søren Blom |
Dato : 21-07-04 22:45 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev
>
> Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
svært
> kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen op?
>
Ved uheld, så bliver dørene låst op, det bliver de så snart airbaken er
blevet udløst og den skal der ikke meget til at udløse, kun ca. 30 km/t
--
VH
Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.
| |
Deaster (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 22-07-04 08:04 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40fed0ac$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jep, og det har det været i årtier efterhånden. Langt de fleste nyere
biler,
> kan funktionen slås til og fra på værkstedet. Det er blot ikke standard
> (endnu) i Europa.
>
> Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
svært
> kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen op?
Hvilken pal ? Der er vist efterhånden en del biler som enten ikke har en
pal, eller hvor den glider helt ned i døren når bilen er låst.
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
Henrik B. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-04 11:41 |
|
"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:2m9769Fkh0jsU1@uni-berlin.de...
> > Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
> svært
> > kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen op?
>
> Hvilken pal ? Der er vist efterhånden en del biler som enten ikke har en
> pal, eller hvor den glider helt ned i døren når bilen er låst.
SÅ bruger man bare det indvendige håndtag.
M.v.h.
| |
Michael (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Michael |
Dato : 22-07-04 18:54 |
|
>
> Jeg kan ikke se problemet med låste døre i forbindelse med uheld. Hvor
svært
> kan det være at smadre ruden, stikke hånden ind og trække palen op?
der er heller ikke det promblem....... i hvertfald ikke på nyre seat og det
gælder nok aller andre vag biler.... har de central lås så låser de selv
døre op når airbagen er udløst....... gælder også dem uden automatisk
låsning..... min tidliger seat ibiza tdi sport "00 havde ikke automatisk
lås, men den havde funktion med automatisk oplåsning af døre ved
airbagsudløsning
mvh
michael
Seat Cordoba TDI sport "04
| |
phk (21-07-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 21-07-04 23:49 |
|
"Georg" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40fe89db$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle dørene,
> når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
Hvorfor vil du have det?
Det kan godt være træls at ende i en trafikulykke, hvor man er slået kold,
der er ild i bilen og tililende kan ikke åbne døren. Eller hvis bilen ender
under vand...
Men hvis du ved hvordan din bil ender sine dage er alt det jo ligegyldigt ;)
--
Per, Esbjerg
>
| |
Klaus G. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 22-07-04 01:22 |
|
> Det kan godt være træls at ende i en trafikulykke, hvor man er slået kold,
> der er ild i bilen og tililende kan ikke åbne døren. Eller hvis bilen
ender
> under vand...
Er der ikke noget med at man skal rulle vinduet ned, i stedet for at prøve
at åbne døren når man er under vand?
--
Klaus G. / Seth-Enoch
2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?
| |
phk (22-07-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 22-07-04 02:42 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:hJDLc.26591$Vf.1441312@news000.worldonline.dk...
> > Det kan godt være træls at ende i en trafikulykke, hvor man er slået
kold,
> > der er ild i bilen og tililende kan ikke åbne døren. Eller hvis bilen
> ender
> > under vand...
>
> Er der ikke noget med at man skal rulle vinduet ned, i stedet for at prøve
> at åbne døren når man er under vand?
Ingenting er normalt ved en ulykke. Det hele vender på hovedet skråstreg
siden. Man er forvirret. Har måske slået sig. Bevidstløs. Og måske er der en
der forsøger at åbne døren udefra ...
--
Per, Esbjerg
| |
Thomas Strandtoft (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 22-07-04 14:20 |
|
"Klaus G." wrote:
> Er der ikke noget med at man skal rulle vinduet ned, i stedet for at prøve
> at åbne døren når man er under vand?
Topgear testede det, de smed en Opel i baljen med en gut bag
rattet. Jeg mener ikke han kunne rulle ruderne ned pga. elhejs,
men selv efter bilen var fyldt med vand var det umuligt at åbne
døren. Først da bilen nåede bunden og ikke længere sank, blev
trykket på begge sider af døren udlignet så han kunne åbne og
komme ud. Hvis ikke han havde haft en iltflaske med, var han ikke
kommet ud i live.. Hans dom var helt klar: Hvis du ryger i baljen,
så luk døren op mens den er på overfladen og kom ud i en fart..
Jeg er i tvivl om manuelt rudehejs og et åbent vindue hjælper ret
meget, for du kommer ikke ud så længe vandet fosser ind. Trykket
vil muligvis udligne sig noget hurtigere så døren kan åbnes
tidligere, men jeg tror nu alligevel jeg vil holde mig til rådet
fra Topgear gutten og forsøge at åbne døren på overfladen.. En
låst dør er næppe noget der gavner situationen..
Som en del andre, undrer jeg mig over hvad fordelen ved at køre
med låste døre skulle være, jeg kan kun få øje på ulemper.. Jeg
ved godt at man i amerikanske byer kan være mål for car-jackings,
men det er da heldigvis ikke relevant herhjemme..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
Kent Friis (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 22-07-04 19:54 |
|
["Followup-To:" header set to dk.fritid.bil.]
Den Thu, 22 Jul 2004 15:20:29 +0200 skrev Thomas Strandtoft:
> "Klaus G." wrote:
>
>> Er der ikke noget med at man skal rulle vinduet ned, i stedet for at prøve
>> at åbne døren når man er under vand?
>
> Topgear testede det, de smed en Opel i baljen med en gut bag
> rattet. Jeg mener ikke han kunne rulle ruderne ned pga. elhejs,
> men selv efter bilen var fyldt med vand var det umuligt at åbne
> døren. Først da bilen nåede bunden og ikke længere sank, blev
> trykket på begge sider af døren udlignet så han kunne åbne og
> komme ud.
Og det er jo egentlig simpel fysik, som selv en kørerlærer (og hvem
der ellers siger "vent til bilen er helt fyldt med vand) burde kunne
finde ud af.
> Hvis ikke han havde haft en iltflaske med, var han ikke
> kommet ud i live.. Hans dom var helt klar: Hvis du ryger i baljen,
> så luk døren op mens den er på overfladen og kom ud i en fart..
>
> Jeg er i tvivl om manuelt rudehejs og et åbent vindue hjælper ret
> meget, for du kommer ikke ud så længe vandet fosser ind. Trykket
> vil muligvis udligne sig noget hurtigere så døren kan åbnes
> tidligere,
Hvis et vindue er (helt) åbent, vil trykket være udlignet nærmest med
det samme bilen er fyldt med vand. Det kan dog stadig være svært at
åbne døren, da den skal skubbe vandet, og det vand den skubber kommer
til at mangle på den anden side af døren, dvs det skal igennem det
åbne vindue.
> men jeg tror nu alligevel jeg vil holde mig til rådet
> fra Topgear gutten og forsøge at åbne døren på overfladen.. En
> låst dør er næppe noget der gavner situationen..
Jeg ville forsøge at åbne vinduet allerede inden bilen rammer vandet.
Det er ikke smart med døren, for hvis bilen rammer med fronten
først bliver døren smækket i, og der er tryk på. Så hvis man har
fingrene i klemme er det ikke sikkert man har nogen fingre bagefter.
Hvis bilen bliver liggende på overfladen bare et øjeblik, så se at få
døren op og komme ud. Hvis ikke man når det, så er der stadig det åbne
vindue til at udligne trykket, og til at komme ud af (når vandet er
holdt op med at vælte ind) hvis man ikke kan få døren op.
Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/
| |
Thunderbird [7100] (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 22-07-04 20:16 |
|
On Thu, 22 Jul 2004 15:20:29 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:
>"Klaus G." wrote:
>
>> Er der ikke noget med at man skal rulle vinduet ned, i stedet for at prøve
>> at åbne døren når man er under vand?
>
>Topgear testede det, de smed en Opel i baljen med en gut bag
>rattet. Jeg mener ikke han kunne rulle ruderne ned pga. elhejs,
>men selv efter bilen var fyldt med vand var det umuligt at åbne
>døren. Først da bilen nåede bunden og ikke længere sank, blev
>trykket på begge sider af døren udlignet så han kunne åbne og
>komme ud. Hvis ikke han havde haft en iltflaske med, var han ikke
>kommet ud i live.. Hans dom var helt klar: Hvis du ryger i baljen,
>så luk døren op mens den er på overfladen og kom ud i en fart..
Han forsøgte ikke at rulle vinduerne ned. Men hans konklusion var at man
ikke kunne åbene dørene og skulle vente ca 3 min efter at bieln havde
nået bunden før at dørene kunne åbnes. Men da vinduerne ruller op og ned
vil jeg da gå ud fra at det skulle være muligt at åbne et vindue på vej
ned af, under den forudsætning at bilen allerede er fyldt med vand.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Kent Friis (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 22-07-04 22:32 |
|
Den Thu, 22 Jul 2004 21:15:52 +0200 skrev Thunderbird [7100]:
> On Thu, 22 Jul 2004 15:20:29 +0200, Thomas Strandtoft
> <thomas@carftp.com> wrote:
>
>>"Klaus G." wrote:
>>
>>> Er der ikke noget med at man skal rulle vinduet ned, i stedet for at prøve
>>> at åbne døren når man er under vand?
>>
>>Topgear testede det, de smed en Opel i baljen med en gut bag
>>rattet. Jeg mener ikke han kunne rulle ruderne ned pga. elhejs,
>>men selv efter bilen var fyldt med vand var det umuligt at åbne
>>døren. Først da bilen nåede bunden og ikke længere sank, blev
>>trykket på begge sider af døren udlignet så han kunne åbne og
>>komme ud. Hvis ikke han havde haft en iltflaske med, var han ikke
>>kommet ud i live.. Hans dom var helt klar: Hvis du ryger i baljen,
>>så luk døren op mens den er på overfladen og kom ud i en fart..
>
> Han forsøgte ikke at rulle vinduerne ned. Men hans konklusion var at man
> ikke kunne åbene dørene og skulle vente ca 3 min efter at bieln havde
> nået bunden før at dørene kunne åbnes. Men da vinduerne ruller op og ned
> vil jeg da gå ud fra at det skulle være muligt at åbne et vindue på vej
> ned af, under den forudsætning at bilen allerede er fyldt med vand.
Ingen garanti for det, trykket imod vinduet er ret stort, så det vil
være ligesom at flytte det tæppe skabet står på. Og hvis det lykkes,
risikerer man muligvis at ruden bliver knust når toppen kommer fri
af rammen.
Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/
| |
Henrik B. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-04 11:42 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:40fef2e4$0$242$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle
dørene,
> > når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>
> Hvorfor vil du have det?
>
> Det kan godt være træls at ende i en trafikulykke, hvor man er slået kold,
> der er ild i bilen og tililende kan ikke åbne døren. Eller hvis bilen
ender
> under vand...
Tililende kan bare åbne døren indefra - gennem en smadret rude.
Hvis det var så stort et problem, så tillod man det nok ikke i USA.
M.v.h.
| |
Kent Friis (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 22-07-04 12:17 |
|
Den Thu, 22 Jul 2004 12:42:26 +0200 skrev Henrik B.:
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40fef2e4$0$242$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> > Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle
> dørene,
>> > når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>>
>> Hvorfor vil du have det?
>>
>> Det kan godt være træls at ende i en trafikulykke, hvor man er slået kold,
>> der er ild i bilen og tililende kan ikke åbne døren. Eller hvis bilen
> ender
>> under vand...
>
> Tililende kan bare åbne døren indefra - gennem en smadret rude.
Hvis der er sket en ulykke, og der sidder en fastklemt person i bilen
med åbne sår, er glasskår nok ikke det man har mest lyst til at fordele
ud over offeret.
> Hvis det var så stort et problem, så tillod man det nok ikke i USA.
De har nogen helt anderledes regler derovre. Sikkerhed klares med
disclaimers og retssager, ikke med fornuft og godkendelser.
Mvh
Kent
--
Help test this great MMORPG game - http://www.eternal-lands.com/
| |
Henrik B. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-04 13:08 |
|
"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:40ffa216$0$66465$14726298@news.sunsite.dk...
> >> under vand...
> >
> > Tililende kan bare åbne døren indefra - gennem en smadret rude.
>
> Hvis der er sket en ulykke, og der sidder en fastklemt person i bilen
> med åbne sår, er glasskår nok ikke det man har mest lyst til at fordele
> ud over offeret.
Nu har en bil mere end én rude.
M.v.h.
| |
_Carsten_ (22-07-2004)
| Kommentar Fra : _Carsten_ |
Dato : 22-07-04 13:18 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ffae1e$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Nu har en bil mere end én rude.
Ja men nu kan den ligge på hoved i en grøft eller køre i havnen med mere.
Carsten
| |
Henrik B. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-04 13:30 |
|
"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse
news:cdob6o$8bn$1@news.net.uni-c.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:40ffae1e$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > Nu har en bil mere end én rude.
>
> Ja men nu kan den ligge på hoved i en grøft eller køre i havnen med mere.
Ja, så falder glasset heller ikke "ned" på en der sidder i sin sele.
Og m.h.t. at køre i havnen, så kan man ikke åbne døren alligevel, før bilen
er HELT fyldt med vand.
M.v.h.
| |
_Carsten_ (22-07-2004)
| Kommentar Fra : _Carsten_ |
Dato : 22-07-04 14:25 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ffb32b$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse
> news:cdob6o$8bn$1@news.net.uni-c.dk...
> >
> > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:40ffae1e$0$293$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > >
> > > Nu har en bil mere end én rude.
> >
> > Ja men nu kan den ligge på hoved i en grøft eller køre i havnen med
mere.
>
> Ja, så falder glasset heller ikke "ned" på en der sidder i sin sele.
Det afhænger da alt efter hvor man sider i bilen og hvad rude der bliver
knust.
Sider der flere i bilen er det da noget møg at skulle rundt og knuse ruder i
alle sider for at åbne dørene, der er sgu ingen der gider at kravle ind i en
brandne bil for at åbne dørne inde fra i den anden side.
> Og m.h.t. at køre i havnen, så kan man ikke åbne døren alligevel, før
bilen
> er HELT fyldt med vand.
Gør det noget nemmer at man ikke skal knuse ruden først.
Carsten
| |
Leon Hulstroem \(422~ (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem \(422~ |
Dato : 22-07-04 01:52 |
|
"Georg" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:40fe89db$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle dørene,
> når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>
> Jeg vil tro, jeg skal bruge et lille relæ, som kan sende et signal til
> centrallåsen, når speedometeret passerer eks. 20 km/t
mange us biler går det automatisk.. starter.. efter 30 sek.. KLIK ... det er
også en funktion på mange alarmer... man kikker sgu noget første gange man
oplever det.
Mvh
Leon
---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system ( http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.725 / Virus Database: 480 - Release Date: 19-07-2004
| |
Rander (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Rander |
Dato : 22-07-04 03:42 |
|
Thu, 22 Jul 2004 02:51:55 +0200 brugte Leon Hulstroem (4220) 23 linier på
at fortælle dette til dk.fritid.bil:
>> Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle dørene,
>> når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
>> Jeg vil tro, jeg skal bruge et lille relæ, som kan sende et signal til
>> centrallåsen, når speedometeret passerer eks. 20 km/t
>mange us biler går det automatisk.. starter.. efter 30 sek.. KLIK ... det er
>også en funktion på mange alarmer... man kikker sgu noget første gange man
>oplever det.
Hmmm... Det er stadig ikke gået op for mig hvorfor funktionen er smart? For
mig lyder det ærlig talt som en gang Brian-gejl, der ikke har noget
fornuftigt formål overhovedet!?
--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)
Jeg så en dame gå over vejen. Jeg tog fejl af hendes hensigter. (Skadesanmeldelse)
| |
DM (22-07-2004)
| Kommentar Fra : DM |
Dato : 22-07-04 05:23 |
|
"Rander" <lrNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse
news:cdn9ho$57k$1@news.cybercity.dk...
> Hmmm... Det er stadig ikke gået op for mig hvorfor funktionen er smart?
For
> mig lyder det ærlig talt som en gang Brian-gejl, der ikke har noget
> fornuftigt formål overhovedet!?
Så er man fri for at blive trukket ud af bilen eller få stjålet bagage eller
ting fra bagsædet næste gang man holder for rødt.
/DM
| |
Martin S?rensen (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Martin S?rensen |
Dato : 22-07-04 08:38 |
|
> Hmmm... Det er stadig ikke gået op for mig hvorfor funktionen er smart? For
> mig lyder det ærlig talt som en gang Brian-gejl, der ikke har noget
> fornuftigt formål overhovedet!?
I visse dele af Verden er det absolut fremmende for din sikkerhed at
køre med låste døre - så lang tid de ikke låses op når du standser.
Tænk på ophidsede modbilister, tyve & røvere...
Hvis man bor e sted hvor de er bevæbnede med tungt skyts må man evt ty
til flammekaster (Sydafrika).
Derudover er der måske nogle fjolser der ikke kan finde ud af at bruge
sele og skvatter ud?
/Martin
| |
Asbjorn Hojmark (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 22-07-04 09:33 |
|
On 22 Jul 2004 00:38:22 -0700, mas@maerskdata.dk (Martin
S?rensen) wrote:
> I visse dele af Verden er det absolut fremmende for din sikkerhed at
> køre med låste døre - så lang tid de ikke låses op når du standser.
Jo, men her var ønsket, at dørene skulle låse, når man kom over
1-20 km/t, og der er det da netop ret ligegyldigt, om de er låst.
-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|
| |
Jens K (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Jens K |
Dato : 22-07-04 09:38 |
|
On Thu, 22 Jul 2004 10:32:45 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>On 22 Jul 2004 00:38:22 -0700, mas@maerskdata.dk (Martin
>S?rensen) wrote:
>
>> I visse dele af Verden er det absolut fremmende for din sikkerhed at
>> køre med låste døre - så lang tid de ikke låses op når du standser.
>
>Jo, men her var ønsket, at dørene skulle låse, når man kom over
>1-20 km/t, og der er det da netop ret ligegyldigt, om de er låst.
Nej, det er det jo netop ikke.
Som jeg læser det ønsker man at dørene skulle låse, når man sætter
igang og forblive låst indtil man manuelt åbener dem.
Det giver jo netop mening, og iøvrigt også den måde det fungerede på
de lånebiler jeg haft på en USA tur.
| |
Roberto Saldo (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 22-07-04 10:46 |
|
Jens K wrote:
> On Thu, 22 Jul 2004 10:32:45 +0200, Asbjorn Hojmark
> <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:
>
>
>>On 22 Jul 2004 00:38:22 -0700, mas@maerskdata.dk (Martin
>>S?rensen) wrote:
>>
>>
>>>I visse dele af Verden er det absolut fremmende for din sikkerhed at
>>>køre med låste døre - så lang tid de ikke låses op når du standser.
>>
>>Jo, men her var ønsket, at dørene skulle låse, når man kom over
>>1-20 km/t, og der er det da netop ret ligegyldigt, om de er låst.
>
>
>
> Nej, det er det jo netop ikke.
> Som jeg læser det ønsker man at dørene skulle låse, når man sætter
> igang og forblive låst indtil man manuelt åbener dem.
> Det giver jo netop mening, og iøvrigt også den måde det fungerede på
> de lånebiler jeg haft på en USA tur.
Hvor kører du siden det er nødvendigt?
Jeg lan røbe at læser man feks brandvæsenets fagblad er der mange
eksempler på bilbrand hvor det ikke er så smart med elektrisk låste
døre. Jeg selv kører med alle 4 ulåste.
--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)
| |
Andreas M. Hansen (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 22-07-04 10:55 |
|
> Hvor kører du siden det er nødvendigt?
> Jeg lan røbe at læser man feks brandvæsenets fagblad er der mange
> eksempler på bilbrand hvor det ikke er så smart med elektrisk låste
> døre. Jeg selv kører med alle 4 ulåste.
>
Jamen du kører jo også rundt i Danmark
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Henrik B. (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-07-04 11:44 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cdo2ad$581$1@news.net.uni-c.dk...
> > Nej, det er det jo netop ikke.
> > Som jeg læser det ønsker man at dørene skulle låse, når man sætter
> > igang og forblive låst indtil man manuelt åbener dem.
> > Det giver jo netop mening, og iøvrigt også den måde det fungerede på
> > de lånebiler jeg haft på en USA tur.
>
> Hvor kører du siden det er nødvendigt?
> Jeg lan røbe at læser man feks brandvæsenets fagblad er der mange
> eksempler på bilbrand hvor det ikke er så smart med elektrisk låste
> døre. Jeg selv kører med alle 4 ulåste.
Jeg kan stadig ikke se problemet. Det er blot at tage i det indvendige
håndtag, så er døren åben.
M.v.h.
| |
Casper Bang (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Casper Bang |
Dato : 22-07-04 15:44 |
|
> > Hvor kører du siden det er nødvendigt?
> > Jeg lan røbe at læser man feks brandvæsenets fagblad er der mange
> > eksempler på bilbrand hvor det ikke er så smart med elektrisk låste
> > døre. Jeg selv kører med alle 4 ulåste.
>
> Jeg kan stadig ikke se problemet. Det er blot at tage i det indvendige
> håndtag, så er døren åben.
Nogle nye biler kobler selv batteriet fra, i forbindelse med uheld... ellers
gør brandfolkene det når de kan komme til det.
Jeg kunne forestille mig at den mekanisme der låse døren op vha. det
indvendige håndtag er elektronisk styret = afhængig af bilens batteri
| |
Carsten Petersen (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Carsten Petersen |
Dato : 22-07-04 16:17 |
|
"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40ffd2a7$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Jeg kan stadig ikke se problemet. Det er blot at tage i det indvendige
> > håndtag, så er døren åben.
>
> Nogle nye biler kobler selv batteriet fra, i forbindelse med uheld...
ellers
> gør brandfolkene det når de kan komme til det.
> Jeg kunne forestille mig at den mekanisme der låse døren op vha. det
> indvendige håndtag er elektronisk styret = afhængig af bilens batteri
Det er ligegyldigt, den mekaniske forbindelse fra det indvendige håndtag til
dørlåsen udløser låsen.
--
Mvh
Carsten
Endnu en udgydelse fra CP's PC!
| |
Deaster (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 23-07-04 09:57 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ff9a88$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hvor kører du siden det er nødvendigt?
> > Jeg lan røbe at læser man feks brandvæsenets fagblad er der mange
> > eksempler på bilbrand hvor det ikke er så smart med elektrisk låste
> > døre. Jeg selv kører med alle 4 ulåste.
>
> Jeg kan stadig ikke se problemet. Det er blot at tage i det indvendige
> håndtag, så er døren åben.
Det er jeg faktisk ret overbevist om ikke virker i f.eks. en Golf IV.
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
Asbjorn Hojmark (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 23-07-04 21:59 |
|
On Fri, 23 Jul 2004 10:57:07 +0200, "Deaster" <nospam@deaster.dk>
wrote:
>> Jeg kan stadig ikke se problemet. Det er blot at tage i det indvendige
>> håndtag, så er døren åben.
> Det er jeg faktisk ret overbevist om ikke virker i f.eks. en Golf IV.
SVJH, skal man trække to gange i håndtaget, en for at låse op og
en for at lukke op.
-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|
| |
Deaster (23-07-2004)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 23-07-04 22:05 |
|
Asbjorn Hojmark wrote:
> On Fri, 23 Jul 2004 10:57:07 +0200, "Deaster" <nospam@deaster.dk>
> wrote:
>
> >> Jeg kan stadig ikke se problemet. Det er blot at tage i det
> indvendige >> håndtag, så er døren åben.
>
> > Det er jeg faktisk ret overbevist om ikke virker i f.eks. en Golf
> > IV.
>
> SVJH, skal man trække to gange i håndtaget, en for at låse op og
> en for at lukke op.
>
> -A
Det prøver jeg lige næste gang jeg sidder i en.
--
Mvh
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
Dingo
Dingo
Dingo
| |
Henrik Bøgh (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Bøgh |
Dato : 22-07-04 12:48 |
|
Jens K faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
[...]
> Nej, det er det jo netop ikke.
Jooeh - det må det da være. Fra det originale indlæg:
| Er der nogen som ved hvordan, jeg kan få min bil til at låse alle dørene,
| når jeg eksempelvis kommer op på 10 eller 20 km/t.
Bilen skal låse alle dørene _når_ han kommer _op_ på eks. 10 eller 20 km/t.
> Som jeg læser det ønsker man at dørene skulle låse, når man sætter
> igang og forblive låst indtil man manuelt åbener dem.
> Det giver jo netop mening, og iøvrigt også den måde det fungerede på
> de lånebiler jeg haft på en USA tur.
Det andet giver mere mening ja. En af mine bekendte lejede en bil i
Sydafrika og der havde udlejeren slet ikke biler uden den funktion. Og i
øvrigt var det et brud på lejekontrakten at slå det fra.
--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/
Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info
| |
Asbjorn Hojmark (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 22-07-04 23:20 |
|
On Thu, 22 Jul 2004 10:38:25 +0200, Jens K <Dono@mail.com> wrote:
>> Jo, men her var ønsket, at dørene skulle låse, når man kom over
>> [10-20] km/t, og der er det da netop ret ligegyldigt, om de er låst.
> Som jeg læser det ønsker man at dørene skulle låse, når man sætter
> igang og forblive låst indtil man manuelt åbener dem.
Nå sådan. Ja, det giver selvfølgelig lidt mere mening.
Personligt synes jeg, det er fint nok, man kan låse alle døre (og
tankdækslet og den slags) indefra, men jeg har aldrig helt
forstået ønsket om, at det skulle ske automatisk. Oh well, det er
nok bare vane.
> Det giver jo netop mening, og iøvrigt også den måde det fungerede på
> de lånebiler jeg haft på en USA tur.
De biler, jeg har prøvet i USA, låste dørene, så snart man satte
dem i Drive, og forblev låst indtil man selv tog i døren indefra.
(Og så vidt jeg husker, fik man i den ene af dem selen på, så
snart man tændte den, hvilket virker ret tåbeligt, nu jeg tænker
over det).
-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|
| |
Carsten Petersen (22-07-2004)
| Kommentar Fra : Carsten Petersen |
Dato : 22-07-04 16:29 |
|
"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
news:40ff0e8a$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> mange us biler går det automatisk.. starter.. efter 30 sek.. KLIK ... det
er
> også en funktion på mange alarmer... man kikker sgu noget første gange man
> oplever det.
Det er da endnu mere usmart! Det er jo ikke givet at man er færdig med at
læsse passagerer el. lign. Detaljen med at dørene låser ved en given lav
hastighed sikrer i det mindste at alle er inde og dørene er lukkede.
På Seat, og formentlig de andre mærker i familien hedder systemet Car Safe,
og består af den nævnte funktion med dørene der låser ved 20-30 km/t, samt
den funktion at når man låser bilen op med fjernbetjeningen låses kun
førerdøren op. Ønskes de andre døre låst op, kræver det 2 tryk på
fjernbetjeningen. Angiveligt for at undgå at røvere og banditter følger med
ind i bilen.
Lyder vildt, ja, men visse steder kan der være behov for det. Systemet kan
dog kobles fra via diagnosestikket.
--
Mvh
Carsten
Endnu en udgydelse fra CP's PC!
| |
|
|