Runa forsikring
Fra : Per Thoft Kærsgaard

Dato : 21-07-04 13:22

Hej alle i nyhedsgruppen

Jeg er blevet tilbudt at få mine forsikringer flyttet over til Runa
forsikring, hvilket gør at jeg alene på min bil forsikring kan spare 3200 kr
om året, hvilket jo er en dejlig ting. Derfor er jeg interesseret i at høre
fra folk der har erfaring med Runa forsikring. Håber der er nogle der har
lyst til at give deres mening (både positivt og negativ, hvis der er noget)
om Runa.

På forhånd tak

Mvh. Per

Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-07-04 13:32

> [...]
> fra folk der har erfaring med Runa forsikring. Håber der er nogle der har
> lyst til at give deres mening (både positivt og negativ, hvis der er

Jeg flyttede mine forsikring over i Runa, efter min første skade på min bil,
som Tryg derefter syntes skulle koste 24.000 kr om året (Opel Corsa 1.4, 60
hk).

Jeg har ikke haft nogen problemer med dem endnu, og syntes man får en pæn og
ordentlig behandling. Desuden får jeg nok den billigste forsikring _jeg_ kan
få nu, med trinsikring og vejhjælp.

/Morten N!

Fra : Troja

Dato : 22-07-04 01:23

Morten Nielsen wrote:
> Jeg flyttede mine forsikring over i Runa, efter min første skade på
> min bil, som Tryg derefter syntes skulle koste 24.000 kr om året
> (Opel Corsa 1.4, 60 hk).

Hvad skulle de så have ? har du kun den ene forsikring i selskabet eller
kræver de hele møllen ?

Fra : Morten Nielsen

Dato : 22-07-04 08:05

> Hvad skulle de så have ? har du kun den ene forsikring i selskabet eller
> kræver de hele møllen ?

Jeg skulle samtidig skifte min indbo og ulykkesforsikring derover. Men det
blev det ikke dyrere af :) Det eneste jeg var nød til, var at skifte
fagforening til PROSA, så jeg kunne blive medlemsberettiget.

/Morten N

Fra : Martin Schyth

Dato : 21-07-04 13:50

> [...]
> lyst til at give deres mening (både positivt og negativ, hvis der er noget)

Jeg har været forsikret i Runa gennem de sidste mange år, har indtil for
nylig ikke haft nogen uheld af nogen slags - og så er der jo typisk
aldrig nogle problemer med nogen selskaber.

Så skete det for et par måneder siden og små 36 dage frem at jeg var
indblandet i 3 trafikuheld - med én meget smadret bil og en totaltskadet
MC til følge. Jeg har anmeldt, og må sige at deres behandling af sagerne
har været yderst professionel. Eneste problem er at når der er
personskade involveret, så er der altid en masse administrativt pladder
man skal igennem - men det er nok ikke specifikt Runa.

Vurderingsprisen på MC'en blev udbetalt ca. 4 dage efter at den var
blevet erklæret totalskadet af taksator - det synes jeg er hurtig
betjening.

/Martin

Fra : TGD

Dato : 21-07-04 15:40

"Per Thoft Kærsgaard" <thoft79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra folk der har erfaring med Runa forsikring. Håber der er nogle der har
> lyst til at give deres mening (både positivt og negativ, hvis der er

De 3 "special" seleskaber Runa, Bauta og Lærestandens er kåret som det
bedste forsikringsselskab, min fader har haft Lærestandens i 20-30 år der
har ALDRIG været problemer, selv med en knust SAAB hvor regningen lød på
108.000 kr betalt de, der var ingen stigning.

Husstandsforsikringen har de dog hævet en gang da min moder smadrede 5
thermoruder i rap, dog var stignignen 300 kr.

Hvert år er der kommet en check på ca. 500 kr fra dem, selv de år med
skader.

Fra : Teddy

Dato : 21-07-04 21:36

Husstandsforsikringen har de dog hævet en gang da min moder smadrede 5
thermoruder i rap, dog var stignignen 300 kr.

Øhmm, hvordan bar hun sig ad med det ?

Teddy

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-04 22:13

"Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> Husstandsforsikringen har de dog hævet en gang da min moder smadrede 5
> thermoruder i rap, dog var stignignen 300 kr.

> Øhmm, hvordan bar hun sig ad med det ?

Hun trængte til nye vinduer i huset?

M.v.h.

Fra : Lars G

Dato : 22-07-04 11:37

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> De 3 "special" seleskaber Runa, Bauta og Lærestandens er kåret som det
> bedste forsikringsselskab

Af hvem ?

For det er egentligt en sjov måde at drive forretning på. Altså det er kun
dem
som stemmer på SF eller / og har kylling som livret man vil have som kunder

/Lars G

Fra : TGD

Dato : 22-07-04 15:04

"Lars G" <lbg_@_adslhome.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> dem
> som stemmer på SF eller / og har kylling som livret man vil have som

Det er ikke helt korrekt, er du kunde i Lån og Spar bank kan du også komme
ind, kender da også en del borgerlige der er med .

Prøv lige at tjekke deres hjemmeside der må stå noget mere, men det var i JP
for 3-4 mdr siden, men det var vist en kunde undersøgelse.

Fra : Lars G

Dato : 23-07-04 09:09

> [...]
> >

> Det er ikke helt korrekt, er du kunde i Lån og Spar bank kan du også komme
> ind, kender da også en del borgerlige der er med .

Og hvorfor skulle jeg så skifte bank ? bare for at blive forsikret.

Men det er jo nok bare mig .... men jeg forstår ikke hvad det har med
hinanden at gøre !!

> Prøv lige at tjekke deres hjemmeside der må stå noget mere, men det var i
JP
> for 3-4 mdr siden, men det var vist en kunde undersøgelse.

Jeg gir op kan ikke finde det.

\Lars G

Fra : TGD

Dato : 23-07-04 10:56

"Lars G" <lbg_@_adslhome.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Og hvorfor skulle jeg så skifte bank ? bare for at blive forsikret.

Du henviste til at det kun var visse folk der kan komme med, jeg fortalt dig
bare det modsatte.

> Men det er jo nok bare mig .... men jeg forstår ikke hvad det har med
> hinanden at gøre !!

Nej men man kan altid læs ting som fanden læser bibelen

<KLIP>

> Jeg gir op kan ikke finde det.

DE sidste 2 linier.

Forsikringsselskaberne er på vej til at miste grebet om de vigtige
bilforsikringer, fordi forsikringstagere om få uger kan flytte selskab langt
hurtigere end nu. Ifølge en ny analyse er der mange, som overvejer at
flytte. - Næsten en tredjedel af alle bilforsikringskunder er utilfredse
eller i bedste fald indifferente over for deres nuværende leverandør. Og der
er ikke nogen tvivl om, at det vil være tæt på økonomisk ruin for et
selskab, hvis det mistede en tredjedel af sine kunder, siger direktør Mikkel
Korntved fra Loyalty Group International, som har lavet analysen af de
danske bilforsikringskunder. En prisliste viser, at der er mange penge for
forsikringstagerne at spare ved at skifte bilforsikring. Codan tager således
10.021 med samlerabat, mens prisen hos Alka ligger på 7.511. Alm. Brand
tager 7.155 mens det billigste selskab på listen er Danske Forsikring og BG
Forsikring, som begge forlanger 5.401 kroner. En anden tabel viser desuden,
at Alm. Brand hører til dem, som har de mindst loyale kunder, mens ALKA
klarer sig lidt bedre. Helt i top ligger Lærestandens, hvor 70 procent
svarer, at de har en optimal bilforsikring. (1. sektion, side 21)
Børsen;

http://www.forbrug.dk/presse/arkiver/pressenskriver0/20040513/129277/

Fra : Lars G

Dato : 24-07-04 14:03

> [...]
>
> <KLIP>

> Du henviste til at det kun var visse folk der kan komme med, jeg fortalt

Du har ret jeg kan jo bare blive kunde i lån og spar

Jeg glæder mig allerede nu kan jeg også handle ved bageren
på østergade og tøj forretningen på bredgade

> Nej men man kan altid læs ting som fanden læser bibelen

Jeg gi op

> DE sidste 2 linier.

tak for linket

Mvh