Temp. på Opel Kadett
Fra : - STAN -

Dato : 20-07-04 14:38

Jeg hart (måske) et problem med min Opel kadett 1.8 I fra 1990

Ved alm kørsel (80 km/t) bliver temp. på kølvandet lidt over normal,
bløseren starter.
Men ved kørsel på motorvej bliver motoren blot mere varm uden egentlig at
falde når blæseren starter.

Jeg har så fået af vide at det kan være lidt for meget olie i
motoren...............
Et andet bud var blot alderen på bilen.

Men motoren har kun kørt 230.000 km.

Hvad kan der være galt ??????????????

Fra : Olesen

Dato : 20-07-04 16:27

"- STAN -" <stefantoendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men motoren har kun kørt 230.000 km.
>
> Hvad kan der være galt ??????????????

En doven termostat ?
Burde kunne fixes til lav mønt hos den lokale.

Fra : Elbarto

Dato : 20-07-04 20:25

> [...]
> falde når blæseren starter.
>
> Jeg har så fået af vide at det kan være lidt for meget olie i

Lyder som den typiske opelfejl når det er sommer .. Vent til du ryger i en
gang kø så koger den over promte
Fjern termostaten og jeg er ret sikker på at problemet forsvinder

Elbarto Simpsoniac