A/C service igen :o(
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 17:32

Ak jammer og klage

Så fik jeg skiftet kondensatoren men gad ikke gøre noget som helst af
arbejdet.
Kostede 2.200,- for at få den skiftet incl. fyldning (kom selv med
kondensatoren)
......og for 2 mdr siden kostede det mig også 1.100,- at få fyldt anlæget.

Fy for , hvor er det dyrt at få kølet den bil ned.

--
Tom

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-07-04 17:34

KLIP

> Fy for , hvor er det dyrt at få kølet den bil ned.

Du kunne jo næsten have købt en hel is-bil for de omkostninger, du har
haft...

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 17:38

> Du kunne jo næsten have købt en hel is-bil for de omkostninger, du har
> haft...

Ja nu du siger det

.......så alle de penge jeg har sparet ved at lave ting selv, de kan hurtigt
få ben at gå på til sådan noget "pjat"

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 19-07-04 17:59

> Ja nu du siger det
>
> ......så alle de penge jeg har sparet ved at lave ting selv, de kan
hurtigt
> få ben at gå på til sådan noget "pjat"

Arh...det er jo en Ford, så det er vel
begrænset hvad der er af løbende rep.udgifter.:

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-07-04 18:18

On Mon, 19 Jul 2004 18:32:09 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Fy for , hvor er det dyrt at få kølet den bil ned.

Så skift da den A/C ud med din længe ønskede turbo!

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 18:46

> Så skift da den A/C ud med din længe ønskede turbo!

Jo der er da godt nok en i bilbasen som har en 270 HK mondeo (USA) med turbo
til salg, men jeg tvivler på at den kan registreres her i danmark

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-07-04 18:59

On Mon, 19 Jul 2004 19:45:51 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Jo der er da godt nok en i bilbasen som har en 270 HK mondeo (USA) med turbo
>til salg, men jeg tvivler på at den kan registreres her i danmark

Så låner du bare nogle prøveplader.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 19:06

> Så låner du bare nogle prøveplader.

Sorry det var i markedsgruppen og billeder af bilen i binær gruppen.
Den er godt nok sænket meget

--
Tom

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-07-04 19:58

Tom wrote:

> Fy for , hvor er det dyrt at få kølet den bil ned.

Hvad vil du så gøre til sommer?

mvh
Henning

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-07-04 21:05

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev :

>Hvad vil du så gøre til sommer?

det bliver vist første om et års tid ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-07-04 22:05

> [...]
> .....og for 2 mdr siden kostede det mig også 1.100,- at få fyldt anlæget.
>
> Fy for , hvor er det dyrt at få kølet den bil ned.

Jeg har lidt de samme problemer, har nu fået fyldt gas på tre gange, to
gange sidste sommer og en gang i maj, og nu køler det ikke mere igen.
Jeg har godt nok kun betalt for en påfyldning sidste år, da værkstedet jo er
lidt flove over de ikke kan finde utætheden.

Min tålmodighed med dem er dog sluppet op selv om de er meget flinke, nu
prøver jeg et andet sted.
Vi må se hvor utætheden er og hvad det koster. Har hørt at fordamperen midt
i instrumentbordet har det med at fejle, det lyder dyrt i mine ører.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-04 11:21

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
midt
> i instrumentbordet har det med at fejle, det lyder dyrt i mine ører.

Hvis det er et originalt Ac anlæg (altså monteret fra fabrikken) er der ofte
anvendt en del aluminiumsrør til at føre kølemidlet rundt i bilen. Desværre
har disse aluminiumsrør det hårdt i det danske klima og tæres ofte relativt
hurtigt. Så måske der skal kigges grundigt efter tæring i disse rør.

Mvh
Claus