Slidt dørlås ..
Fra : J.K.Arning

Dato : 19-07-04 16:45

Jeg var lige vidne til at min mekaniker låste min Golf 3
op med den forkerte nøgle .. det er en lidt længere
historie der kommer sig af at han midlertidigt har fumlet
min nøgle væk.

Som han udstrykt det var min venstre dørlås "lidt slidt".
Er det nu jeg skal fare ud og få skiftet dørlås eller enda
samtlige låse incl tænding ?

Regards

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-07-04 16:50

Hej!

"J.K.Arning" wrote:

> Som han udstrykt det var min venstre dørlås "lidt slidt".
> Er det nu jeg skal fare ud og få skiftet dørlås eller enda
> samtlige låse incl tænding ?

Hvis alle med Golf-nøgler kan køre med din bil, kender du jo selv svaret

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : J.K.Arning

Dato : 19-07-04 16:52

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej!

> Hvis alle med Golf-nøgler kan køre med din bil, kender du jo selv svaret

Ikke alle .. han prøvede 3 forskellige før der var bid.

Men ok .. det bærer hen af nye låse .. hvad koster sådan en herlighed ?

Regards

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-07-04 17:14

Hej!

"J.K.Arning" wrote:

> Ikke alle .. han prøvede 3 forskellige før der var bid.

Okay, så er risikoen nok begrænset.

> Men ok .. det bærer hen af nye låse .. hvad koster sådan en herlighed ?

Jepper. Well, for sidedøre, bagsmæk og tænding skal du nok påregne små 1500,-
kunne jeg forestille mig. En dørlås koster omk. 300,- til min Escort '96 (incl.
kodning).

Fra : J.K.Arning

Dato : 19-07-04 17:51

Kim Voss Schrader wrote:

> Jepper. Well, for sidedøre, bagsmæk og tænding skal du nok påregne
> små 1500,- kunne jeg forestille mig. En dørlås koster omk. 300,- til
> min Escort '96 (incl. kodning).

Herligt .. ofrede 2250 på en bulet skærm og en ny forlygte
for nyligt og 300 på at få svejset udstødningen idag plus
olie og filter skift .. men ok så er der vist også luget ud i
de småting der skulle laves.

Tak for respons.

Regards

Fra : Olesen

Dato : 19-07-04 17:16

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse

> Men ok .. det bærer hen af nye låse .. hvad koster sådan en herlighed ?

Hvordan kan de allerede være slidte ?

Fra : J.K.Arning

Dato : 19-07-04 17:49

Olesen wrote:
> "J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan de allerede være slidte ?

Bilen er fra 94 .. 10 år .. ?

Jeg ved det faktisk ikke, jeg er ingen haj til
biler, det er derfor jeg flittigt spørger herinde

Regards

Fra : John Sahl

Dato : 20-07-04 22:09

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> wrote in message
> Men ok .. det bærer hen af nye låse .. hvad koster sådan en herlighed ?

Du skal jo kun skifte låsecylindrene, så det er ikke så dyrt, i al
fald kostede det mig kun 170,- for cylindre til 2 døre, bagsmæk
og benzindæksel på min Uno.. Og du burde selv kunne skifte
dem.

/John Sahl

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-04 17:23

> [...]
>
> Som han udstrykt det var min venstre dørlås "lidt slidt".
> Er det nu jeg skal fare ud og få skiftet dørlås eller enda

En god alarm incl. startspærre er da bedre end et på rådne låse som enhver
tyv kan bryde på 5 sek.

--
Tom

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 19-07-04 21:20

Tom wrote:

> En god alarm incl. startspærre er da bedre end et på rådne låse som enhver
> tyv kan bryde på 5 sek.

En startspærre ja. En alarm er lige nøjagtigt nul-og-en-skid værd, hvis
man bor i et område med mere end to indbyggere pr. kvadratkilometer, og
hvor bilen ikke er parkeret lige udenfor. Tyvene er ligeglade, og alle
andre er også ligeglade, hvis de da ikke har fantasier om selv at gå ned
og bryde din motorhjælm op, for at få stoppet støjen fra alarmen.

Fra : Elbarto

Dato : 20-07-04 13:42

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre er også ligeglade, hvis de da ikke har fantasier om selv at gå ned
> og bryde din motorhjælm op, for at få stoppet støjen fra alarmen.

Vi har faktisk præsteret at "bryde" en kammerats gamle opel op ved fuldt
dagslys på en pakeringsplads i Kolding INGEN sagde noget til at vi stod to
knægte og roede ved bilen selvom dety faktisk var ret tydelig hvad vi havde
gang i.

Elbarto Simpsoniac