Måske er det batteriet?
Fra : Ole Laursen

Dato : 15-07-04 19:50

Hej i gruppen!
Jeg har problemer med min Escort. Forleden ville den ikke starte, lød som om
starteren bare klikkede, men den er ellers lige blevet skiftet. Da vi fik
den skubbet igang (efter at have prøvet at starte 50 gange), lyste
batterilampen og senere ABSlampen. Desuden virkede det som om lyset i
instrumentbordet var svagt i forhold til normalt. Jeg har prøvet at starte
den siden, men det er ikke lykkedes. Er det mon batteriet? Bilen er en '94,
og batteriet er ikke skiftet de sidste 4 år. Videre undrer det mig at de
ikke fandt noget da jeg havde den til eftersyn for 1 md. siden. Hvis det er
starteren igen, kender jeg en landsdækkende kæde som skal have r.... på
komedie - igen, grrrrr.

På forhånd tak!

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-07-04 20:01

Hej!

Ole Laursen wrote:

> Jeg har problemer med min Escort. Forleden ville den ikke starte, lød som om
> starteren igen, kender jeg en landsdækkende kæde som skal have r.... på
> komedie - igen, grrrrr.

Jeg har "lige" skiftet batteriet i min Escort '96 og det holdt kun ca. 3-4 år
fordi jeg har mange starter. Der var en smule "anstrengte starter" i nogle få
dage og så ville den _slet_ ikke starte :) 600,- senere fik jeg en ny
akkumulator fra Scaniadam og den har startet lystigt siden. Batteriet kunne ikke
få normal spænding på efter en nat med en lader. I kunne jo evt. prøve at lade
det i nogle timer og se hvad der sker...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-07-04 20:30

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Der var en smule "anstrengte starter" i nogle få
> dage og så ville den _slet_ ikke starte :) 600,- senere fik jeg en ny
> akkumulator fra Scaniadam og den har startet lystigt siden.

Og 600,- er endda en god pris, for god!, du kan sagtens klare dig med et fra
Biltema,Højer,H.Nyborg,Hem&Fusk eller en anden low-budget pusher. Så slipper
du med noget som ligner det ½'ve, så det kan næsten ikk betale sig at lade
være med at prøve :

Fra : Esben Tærsker

Dato : 15-07-04 20:52

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
> du med noget som ligner det ½'ve, så det kan næsten ikk betale sig at lade

Sagtens og sagtens... Det er nu så meget sagt... Os der gennem mange år
har kørt Escort, ved at den skal have et lidt specielt batteri med
nedsænkede, flade poler. Hvis ikke lige man er obs på det, kan man godt
stå med et ubrugeligt batteri, hvis man bare hiver et ned fra hylden hos
Harald Nyborg. Høyer har dem sikkert, men lavpris-byggemarkeder har
typisk _ikke_ batterier der passer, så jeg plejer at ofre 500,- på et
godt batteri fra Varta. Så har jeg aldrig behøvet at tænke mere på nyt
batteri. (Læs: De biler jeg har haft har jeg af den ene eller anden
årsag udskiftet efter max 3 år...)

/Esben

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-07-04 21:34

Hej!

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> [...]
> du med noget som ligner det ½'ve, så det kan næsten ikk betale sig at lade

Tja, når man står i dén situation kører man derhen hvor man er 100% sikker på de
kan hjælpe. Så får man også en opladet akku og behøver således ikke starthjælp
IGEN

Om jeg så giver 200,- ekstra gør mig ikke det mindste...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-07-04 06:20

> [...]

på de
> kan hjælpe. Så får man også en opladet akku og behøver således ikke

Så er man jo der henne OM man selv tør lave noget ved sin bil, hvis man er
usikker på om man magter at skifte batteriet . Og de batt. du køber i
byggemarkedet, er lige så opladet som det din mekker kaster i bilen, så med
en sund&rask bil er der "ingen ko på isen". Og selvfølgelig skal du sikre
dig, du får det rigtige med hjem, derfor er der altid kataloger med
bilmodeller vs. batt.typer, de steder de handler med dem.

> Om jeg så giver 200,- ekstra gør mig ikke det mindste...

Når man stiller sprgs. og ikke bare skifter, når man ovnikøbet har en ide om
hva' der er galt, så kan man formode det økonomiske "har noget at skulle
have sagt".
Husk på: Hvad der er sparet, er tjent ~2*.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-07-04 09:43

Hej!

"Jørgen M. Rasmussen" wrote:

> Så er man jo der henne OM man selv tør lave noget ved sin bil, hvis man er
> usikker på om man magter at skifte batteriet .

Jeg laver nu 99% af alle reparationer på min bil... Skiftede da også selv
akkumulatoren.

> [...]
> have sagt".
> Husk på: Hvad der er sparet, er tjent ~2*.

Tja, jeg gider bare ikke køre rundt med en måske-elendig akkumulator fordi jeg
skulle spare 200,- så derfor kørte jeg til Scaniadam. Der kommer heller ikke
uoriginale stumper på bilen...

Fra : Rasmus

Dato : 15-07-04 21:15

"Ole Laursen" <nej@nej.nej> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> starteren igen, kender jeg en landsdækkende kæde som skal have r.... på

Tja enten dødt battere, eller en generator som ikke lader....

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-07-04 08:26

Ole Laursen wrote:
> [...]
> starteren igen, kender jeg en landsdækkende kæde som skal have r.... på

Hvis lyset er svagt med motoren kørende er det nok generatoren der er
dårlig.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)