Skift af tandrem - volvo S40
Fra : Henrik Abel Larsen

Dato : 15-07-04 08:34

Jeg skal have skiftet min tandrem i min Volvo S40, og har lige fået en pris
fra Vlovo på næsten 5000,-

Det må da kunne gøres billigere - er der nogen der kender et værksted i
jylland (helst nord), eller måske et sted i Tyskland.

Fra : JK

Dato : 15-07-04 09:04

On Thu, 15 Jul 2004 09:34:24 +0200, "Henrik Abel Larsen"
<abel@acloseshave[herskalvaereenprik]com> wrote:

> [...]
>
>Det må da kunne gøres billigere - er der nogen der kender et værksted i
>jylland (helst nord), eller måske et sted i Tyskland.

Det lyder dyrt. Måske et uautoriseret værksted med god erfaring vil
gøre det billigere.

Du har vel checket, at den ikke er med kæde (istedetfor rem). Det
kunne godt ligne en 'vi synes du er et kvaj'-pris.

Forsigtighed anbefales, da du har en motor oppe at gynge.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-04 09:30

> Det
> kunne godt ligne en 'vi synes du er et kvaj'-pris.

Hvad er det for en pris..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-07-04 09:22

Henrik Abel Larsen wrote:
> Jeg skal have skiftet min tandrem i min Volvo S40, og har lige fået
> en pris fra Vlovo på næsten 5000,-

Ifølge "bøgerne" skulle det tage ca 2,5 - 3 timer (afhængigt af årgang/motor
størrelse) at skifte remmen.
Spørgsmålet er så bare hvor mange (og hvor dyre) stumper Volvo skifter
samtidigt.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik Abel Larsen

Dato : 15-07-04 10:05

Jeg fik af vide at det tager ca. 3 timer at skifte - det var de 2000,- af
prisen - men 3000,- for reservedele ????

Fandt et sted på Sjælland hvor de ville gøre det samme for kr. 2700,- Men
vil gerne finde et sted i jylland alligevel.........

(Har prøvet at bestille tid til en rep, for så at finde ud af at de manglede
den rigtige del, da min bil var anderledes end de forventede - den mælding
ønsker jeg ikke få når jeg står på Sjælland... ....)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-07-04 10:33

Hej!

Henrik Abel Larsen wrote:

> Jeg fik af vide at det tager ca. 3 timer at skifte - det var de 2000,- af
> prisen - men 3000,- for reservedele ????

Tja, min Escort '96 bruger for ca. 1500,- i reservedele på et tandremsskift.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-07-04 15:51

> Tja, min Escort '96 bruger for ca. 1500,- i reservedele på et
tandremsskift.

Hvad bruger man egentlig til sådan et skift udover rem og remstrammerhjul?

// Troels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-07-04 17:49

Hej!

"Troels [around 9000]" wrote:

> tandremsskift.
>
> Hvad bruger man egentlig til sådan et skift udover rem og remstrammerhjul?

Lidt af hvert. Her er hvad jeg kan huske:

2 remstrammere
Tandrem
Ventilatorrem (hvis den trænger)
Topdækselpakning og skruer hertil.

Og så skal der fabrikeres to stykker værktøj (v-jern og en "saks" til at holde
på div. hjul mens de løsnes).

Der er sikkert flere ting end de nævnte, men jeg kan ikke huske flere pt. :)

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-07-04 19:07

> Lidt af hvert. Her er hvad jeg kan huske:
>
> 2 remstrammere
> Tandrem
> Ventilatorrem (hvis den trænger)
> Topdækselpakning og skruer hertil.

Åh - dét løber op, ja :)

// Troels

Fra : Brian

Dato : 15-07-04 19:29

Hejsa

Kim Voss Schrader skrev:

> Lidt af hvert. Her er hvad jeg kan huske:
>
> 2 remstrammere
> Tandrem
> Ventilatorrem (hvis den trænger)
> Topdækselpakning og skruer hertil.

Af ren nysgerringhed; hvorfor nye skruer/bolte til topdækslet, når du
skifter pakningen ? De skruer har vel ikke anden funktion, end at holde
dækslet på plads ?

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-07-04 19:36

Hej!

Brian wrote:

> Af ren nysgerringhed; hvorfor nye skruer/bolte til topdækslet, når du
> skifter pakningen ? De skruer har vel ikke anden funktion, end at holde
> dækslet på plads ?

Well, det var vist skruernes pakninger jeg mente. Skruerne er sikkert gode nok.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-07-04 07:50

Troels [around 9000] wrote:

> tandremsskift.
>
> Hvad bruger man egentlig til sådan et skift udover rem og remstrammerhjul?

Tja jeg har lige fået rettet op på en eller anden jysk
traktormekanikers (værkstedet hedder XXX-traktorservice iflg
dokumentationen) uautoriserede klampearbejde til sangen af 4195kr.

De skiftede tandrem, remstrammerhjul, medløberhjul, v-rem, servorem +
lidt småting.

Det koster lidt fordi højre forhjul skal af og motoren løsnes fra
ophænget.

Men så skulle den også være god for 120.000km/8år og motoren er igen
tyst som en symaskine i fuldsyntetisk olie og solen skinner udenfor :)

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)