OT?: Møbeltransport
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-07-04 08:18

Jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge:
- Hvordan får man billigst transporteret en sofa fra Århus til København?
Forslag til firmaer er velkomne.

/Kasper Hansen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 12-07-04 09:11

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge:
> - Hvordan får man billigst transporteret en sofa fra Århus til København?
> Forslag til firmaer er velkomne.

Med en bil med trailer bag på. Måske også med en lejet kassevogn med dig
selv som chauffør.

NS

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-07-04 10:54

> Med en bil med trailer bag på. Måske også med en lejet kassevogn med dig
> selv som chauffør.

Kan det virkeligt ikke gøres billigere? Som sådan har jeg ikke noget imod at
køre turen, men broafgiften på 500 kr rykker jo lidt i regnskabet. Ellers
var det jo en smal sag...

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-07-04 10:59

> Med en bil med trailer bag på. Måske også med en lejet kassevogn med dig
> selv som chauffør.

Nå, jeg havde lige overset at man kan få en "AftenBillet" til 300,- retur.
Er der nogen der ved om det også gælder for en volvo 240 med trailer?

/Kasper Hansen

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-07-04 11:10

On Mon, 12 Jul 2004 11:58:52 +0200, "Kasper Hansen [8270]"
<kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote:

>Nå, jeg havde lige overset at man kan få en "AftenBillet" til 300,- retur.
>Er der nogen der ved om det også gælder for en volvo 240 med trailer?

Det gøt det ikke. Netop Volvos 200 serie er undtaget i betingelserne.

Fly

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-07-04 11:10

> Nå, jeg havde lige overset at man kan få en "AftenBillet" til 300,- retur.
> Er der nogen der ved om det også gælder for en volvo 240 med trailer?

Det er lidt svært at gennemskue, men de skiller billetprisen ved over og
under 6 meter uanset om man har trailer på eller ej. Men du kan næppe holde
dig under 6 meter desværre.

Niels

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-07-04 11:41

> Det er lidt svært at gennemskue, men de skiller billetprisen ved over og
> under 6 meter uanset om man har trailer på eller ej. Men du kan næppe
holde
> dig under 6 meter desværre.

Nej, den er jo lang sådan en gammel traktor.
Skidt, jeg har lige snakket med Hvejsel Møbeltransport - de kan køre den
derover for 280 + moms, såfremt man selv kører den til og fra deres lager.
Og det ligger heldigvis i nærheden i begge ender.

/Kasper Hansen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-07-04 10:54

> Jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge:
> - Hvordan får man billigst transporteret en sofa fra Århus til København?
> Forslag til firmaer er velkomne.

Ring til et par flyttefirmaer, der er mange af dem, der flere gange om ugen
kører den rute.
Alternativt er der fragtmænd.

Niels

Fra : Niels Skaaning

Dato : 12-07-04 14:34

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
København?

> Ring til et par flyttefirmaer, der er mange af dem, der flere gange om
ugen
> kører den rute.
> Alternativt er der fragtmænd.

Ja, men det er sku da dyrere. Jeg betalte 600 + kr. for at få bragt en
halvpalle på ca. 50 kg. fra Sjælland til Århus, så en hel sofa koster nok
lidt mere.

NS

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-07-04 13:22

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge:
> - Hvordan får man billigst transporteret en sofa fra Århus til
> København? Forslag til firmaer er velkomne.

De Danske Fragtmænd har flere gange transporteret scootere for min bror..
Svendborg - Herning kostede vist omkring 300-350 kroner..
Ved ikke med en sofa, måske den er dyere pga. den fylder mere.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-07-04 13:29

Anders Houmark wrote:

> De Danske Fragtmænd har flere gange transporteret scootere for min bror..
> Svendborg - Herning kostede vist omkring 300-350 kroner..
> Ved ikke med en sofa, måske den er dyere pga. den fylder mere.

De gør det ikke for private.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-07-04 13:48

> De gør det ikke for private.

De var også mit første bud. Desværre vil de ikke transportere en sofa, da
den kræver at de er 2 mand til af- og pålæsning. Jeg er momsregistreret, så
det burde ellers ikke være et problem.
Som nævnt har jeg dog fundet et firma der vil flytte den for 350 kr, hvis
jeg selv kører ud til deres lager med den, og får den hentet når den kommer
frem.

Men tak for alle kommentarerne.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 15:07

"KSvendborg - Herning kostede vist omkring 300-350 kroner..

> [...]

> Som nævnt har jeg dog fundet et firma der vil flytte den for 350 kr, hvis
> jeg selv kører ud til deres lager med den, og får den hentet når den

Måske skulle du prøve at tjekke Pakketrans (tror de hedder GLS nu)
http://www.gls-denmark.com/

--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-07-04 21:07

Roberto Saldo wrote:

> De gør det ikke for private.

Der er du fuldstændig forkert på den. Min bror er kommet som privat
person...
Jeg har også selv været forbi med 2 styk køretøj der skulle sendes til andre
dele af landet, også som privatperson.
De gør endda i forsendelse via efterkrav.

Måske det ikke er tilfældet med en sofa pga. den vil kræve 2 mand, det skal
jeg ikke kunne sige.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk