Svejsning af udstødning
Fra : Thomas

Dato : 11-07-04 21:09

Hej NG

Jeg skal til syn med Fiat'en på torsdag og nu er afgangsrøret lige knækket
af hvor den er svejst på den bagerste potte (TYPISK!!!). Da udstødningsdele
koster en bondegård til en Duna kunne jeg godt tænke mig bare at få den
svejst på igen (med en overstørrelse rør som muffe kunne jeg forestille mig)
Jeg er ikke nærrig, men gider ikke ofre 1000 kr på en ny bagpotte, hvis
bilen dumper på nogle alvorlige/dyre fejl. Nogen der ved hvorhenne i
Odense eller omegn man finder et værksted der gider den slags "fusk" ?
Jeg kan ikke forestille mig at dem der lever af at sælge udstødninger gider
rode med det? Det skal bare holde synet over, så kommer der en ny potte på,
går den igennem.

Mvh

Thomas
Fiat Duna

Fra : Mikkel

Dato : 11-07-04 21:36

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
gider
> rode med det? Det skal bare holde synet over, så kommer der en ny potte

Du kan også bare køre den til syn uden at lave det - så får du en anmærkning
for det og skal så bare udbedre fejlen og det kan du så bare lade være med
hvis den aligevel dumper på noget andet!!!

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 11-07-04 21:57

klip>>
> [...]
> for det og skal så bare udbedre fejlen og det kan du så bare lade være med
> hvis den aligevel dumper på noget andet!!!

Men hvorfor dog køre til syn med noget man nemt kan lave??? Det er måske det
der kommer til at koste et omsyn..
Iøvrigt kan alle værksteder svejse et nyt rør på, kør ned og hør om
pladesmeden ikke klarer den.. (eller lærlingen for en kasse øl..)

/Carsten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 11-07-04 23:02

Mikkel wrote:
> [...]
> anmærkning for det og skal så bare udbedre fejlen og det kan du så
> bare lade være med hvis den aligevel dumper på noget andet!!!

Han vil jo nok ærge sig lidt når han alene bliver dumpet på miljøtesten og
skal til omsyn. Af den grund at der ikke kan fortages korrekt miljøtest med
utæt udstødning.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : alexbo

Dato : 11-07-04 23:24

"Mikkel" skrev

> Du kan også bare køre den til syn uden at lave det -

Det vil jeg godt fraråde, hvis der ikke kan sættes en udstødningsslange på
bilen bliver den sendt hjem igen.

mvh
Alex Christensen