brændt Ferrari !!!
Fra : ole holte

Dato : 11-07-04 12:22

Fra : Peter

Dato : 11-07-04 12:23

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse
> En drengedrøm brændte igår
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aiid=291030:img=0/

Hvor?
Kunne ikke se nogen drengedrøm på linket?

Fra : ole holte

Dato : 11-07-04 12:35

"Peter" <glem@det.nu> skrev i en meddelelse

> Hvor?
> Kunne ikke se nogen drengedrøm på linket?

direkte klip og billede
Drømmebil gik op i flammer
FORKULLET DRENGEDRØM: Det var et sørgeligt syn, der mødte brandfolkene, da de kom til
stede for at slukke den brændende Ferrari. Bilen var totalt udbrændt. Foto: Claus Hansen"

Fra : Peter

Dato : 11-07-04 12:40

> [...]
de kom til
> stede for at slukke den brændende Ferrari. Bilen var totalt udbrændt.

Jup, så godt den gamle ferrari, det var drengedrømmen jeg ikke kunne se

Fra : Rasmus

Dato : 11-07-04 14:45

"Peter" <glem@det.nu> wrote in message

> de kom til
> Foto: Claus Hansen"
>
> Jup, så godt den gamle ferrari, det var drengedrømmen jeg ikke kunne se

Du har måske altid drømt om en Suzuki Wagon R+??

mjvh
Rasmus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-04 15:33

Rasmus skrev:

> Du har måske altid drømt om en Suzuki Wagon R+??

Det gør alle gifte mænd.. de må jo ikke andet for deres koner..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 11-07-04 15:51

ole holte faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

> En drengedrøm brændte igår
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aiid=291030:img=0/

Det er ærgeligt.
Så lige http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=84130 - det er sat'me
også trist :(

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Cosworth POWER

Dato : 11-07-04 18:56

> Det er ærgeligt.
> Så lige http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=84130 - det er
> sat'me også trist :(

Jeg har talt med ejeren til RaceX i år. Bilen er skadet for 400.000 kr.,
men han har endnu ikke fået lavet den endnu. Han har i stedet købt en ny
512TR, som dog er produceret 14 dage efter den anden ;) Begge biler er ikke
indregistreret og køres på danske prøveplader med kasko, så der er
forsikring på.... forsikringsselskabet havde dog umiddelbart ikke accepteret
at betale de 400.000 kr., idet politiet har dømt ejeren til at have kørt
>165 kmt.... i en 80 kmt zone! Han kørte vist om kap med en motorcykel, kom
over en bakke og nåede ikke at bremse til 0 kmt, før han kørte over en
rundkørsel og ind i træet m. ca. 50 kmt.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Olesen

Dato : 11-07-04 19:02

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> over en bakke og nåede ikke at bremse til 0 kmt, før han kørte over en
> rundkørsel og ind i træet m. ca. 50 kmt.

Kan man ha' ondt af sådan en mand ?
-men synd for vognen.

Fra : Deaster

Dato : 11-07-04 20:26

Olesen wrote:

> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> kom
>
> Kan man ha' ondt af sådan en mand ?
> -men synd for vognen.

Nærmere lidt skadefro, hold kæft en idiot.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Bill

Dato : 11-07-04 19:46

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message ´

> [...]
ikke
> indregistreret og køres på danske prøveplader med kasko,

hmm, så har han altså ikke råd til at have plader på?

> [...]
> over en bakke og nåede ikke at bremse til 0 kmt, før han kørte over en
> rundkørsel og ind i træet m. ca. 50 kmt.

Sikke en kegle, synd det ikke var ham der kom til skade. Personer som ham
burde fradømmes retten til at føre køretøj resten af livet. Men du syntes
måske det er sejt?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-04 20:48

Bill skrev:

> burde fradømmes retten til at føre køretøj resten af livet. Men du
> syntes måske det er sejt?

Som jeg læser det så fortæller han bare om forløbet...

Fra : Cosworth POWER

Dato : 11-07-04 20:57

> hmm, så har han altså ikke råd til at have plader på?

Det er ikke et spørgsmål om "at have råd til".... men et spørgsmål om hvad
der kan svare sig!

> Sikke en kegle, synd det ikke var ham der kom til skade.

Shit mand!!! Hvad har du gang i??

> Men du syntes måske det er sejt?

Rolig mester - jeg fortæller bare hans historie... undskyld du!!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-07-04 21:00

Cosworth POWER skrev:

> Rolig mester - jeg fortæller bare hans historie... undskyld du!!!

Ja hvad har du egentlig gang i??!!?

Fra : Bill

Dato : 11-07-04 21:12

> Det er ikke et spørgsmål om "at have råd til".... men et spørgsmål om hvad
> der kan svare sig!

altså hvad man har råd til.
Det er lidt jo på samme måde dem som køber "semi-sportsvogne" på gule
plader.

> Shit mand!!! Hvad har du gang i??

??
Det er da rimelig oplagt, sådan som du har fortalt historien, manden kunne
lige så godt have ramt en udskyldig medtrafikant/cyklist, og for det stunt
fortjener man sgu selv at komme tilskade, for det er vist den eneste måde
man lære at sådan et nummer gør man bare ikke igen.

> Rolig mester - jeg fortæller bare hans historie... undskyld du!!!

Fint, lad os så høre din holdning til det der er sket, eller mener du ikke
man skal tage afstand for sådan en kørsel?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-07-04 23:10

> Fint, lad os så høre din holdning til det der er sket, eller mener du ikke
> man skal tage afstand for sådan en kørsel?

Fuck, hvor er du dog en klaphat, mand.

Jég bifalder ikke farlig kørsel, og det tror jeg heller ikke, at Thomas
gør - men kan du ikke gå et andet sted hen og køre dit trip af - i stedet
for på den måde at afkræve andre folk svar på, hvad de synes om forskellige
ting.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bill

Dato : 12-07-04 07:52

On Mon, 12 Jul 2004 00:10:20 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Fuck, hvor er du dog en klaphat, mand.
>
>Jég bifalder ikke farlig kørsel, og det tror jeg heller ikke, at Thomas
>gør.

Jaså, men du tager heller ikke afstand fra det? En mand som i den grad
kører uforsvarligt, burde få et par ord med, hvilket der åbenbart er
andre der godt kan finde ud af.

>- men kan du ikke gå et andet sted hen og køre dit trip af - i stedet
>for på den måde at afkræve andre folk svar på, hvad de synes om forskellige
>ting.

Jeg er bare nysgerrig, hvad syntes Thomas egentlig om den slags
kørsel, for mig virker det som om han syntes det er lidt sejt og
undlader at kommentere det groteske i at køre 180 km/t i en 80 km/t
zone.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 10:17

"Bill" <nospame@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørsel, for mig virker det som om han syntes det er lidt sejt og
> undlader at kommentere det groteske i at køre 180 km/t i en 80 km/t

Jeg synes at det er endnu mere grotesk at komme med dine kommentarer om
noget du "tror" er foregået. DU kender jo ikke de korrekte omstændigheder.

M.v.h.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-07-04 15:04

> Jeg synes at det er endnu mere grotesk at komme med dine kommentarer om
> noget du "tror" er foregået. DU kender jo ikke de korrekte omstændigheder.

Og manden "tror" også han ved, hvad Thomas synes om en anden mands kørsel -
helt grotesk opførsel.

Jeg "tror", han i stedet skulle lukke ned for hans "tro" på, at man når
nogle vegne med - som en anden politi-anklager - at forlange svar af folk -
og i det hele taget at spille frelst hellig-munk overfor andre.

Mage til opførsel skal man sgu lede længe efter.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 15:12

> [...]
> og i det hele taget at spille frelst hellig-munk overfor andre.
>
> Mage til opførsel skal man sgu lede længe efter.

Jep, kan ikke huske hvornår den sidst har været set "herinde".

M.v.h.

Fra : Per O.

Dato : 12-07-04 16:31

> [...]
> kørsel, for mig virker det som om han syntes det er lidt sejt og
> undlader at kommentere det groteske i at køre 180 km/t i en 80 km/t

Det kan jo være at Thomas synes som vi andre ... tallene taler for sig selv,
der er ingen grund til at sætte undertekster for forståelseshæmmede på.

Per O.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-07-04 23:08

> Sikke en kegle, synd det ikke var ham der kom til skade. Personer som ham
> burde fradømmes retten til at føre køretøj resten af livet. Men du syntes
> måske det er sejt?

*ryster på hovedet*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Bill

Dato : 12-07-04 07:49

On Mon, 12 Jul 2004 00:07:53 +0200, "Jan W Nielsen"

>*ryster på hovedet*

Skal jeg tolke det sådan, at du bifalder den slags kørsel?

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 08:20

> Skal jeg tolke det sådan, at du bifalder den slags kørsel?

Det kan vist ikke tolkes på andre måder

Wauv hvilken situationsfornemmelse

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-07-04 15:05

> Skal jeg tolke det sådan, at du bifalder den slags kørsel?

*ryster endnu mere på hovedet*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-07-04 16:38

Bill skrev:

> Skal jeg tolke det sådan, at du bifalder den slags kørsel?

Du tolker de indlæg her som fanden tolker bibelen...

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 10:17

"Bill" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> ikke
>
> hmm, så har han altså ikke råd til at have plader på?

Hvem har tændt for dig?

> Sikke en kegle, synd det ikke var ham der kom til skade. Personer som ham
> burde fradømmes retten til at føre køretøj resten af livet. Men du syntes
> måske det er sejt?

Hvem har tændt for dig?

M.v.h.

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-07-04 20:11

> [...]
> over en bakke og nåede ikke at bremse til 0 kmt, før han kørte over en
> rundkørsel og ind i træet m. ca. 50 kmt.

Så har han fandme også selv været uden om det! fjols.
Men syndt for bilen!

Venligst

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-07-04 20:08

On Sun, 11 Jul 2004 19:56:23 +0200, "Cosworth POWER"

> [...]
>over en bakke og nåede ikke at bremse til 0 kmt, før han kørte over en
>rundkørsel og ind i træet m. ca. 50 kmt.

Det taler da om uagtsomhed!.

Forsikringen burde betale regningen i første omgang og sdå lave et
regres krav overfor ham.
Flemming Jacobsen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-07-04 08:13

Thunderbird [7100] faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Det taler da om uagtsomhed!.
>
> Forsikringen burde betale regningen i første omgang og sdå lave et
> regres krav overfor ham.

Er der ikke noget med at situationen er lidt anderledes netop fordi bilen er
på prøveplader?
Og at forsikringsselskaberne stiller sig _noget_ anderledes?

Det syntes jeg nemlig at kunne huske fra en bilforhandler. Han sagde at det
oftest var lettest helt at blande forsikringsselskaberne uden for - stort
set uanset situationen - når der var take om skade på eget køretøj.

Fra : Peter G C

Dato : 12-07-04 08:24

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det taler da om uagtsomhed!.

Ja.

> Forsikringen burde betale regningen i første omgang og sdå lave et
> regres krav overfor ham.

På hvilket grundlag?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-07-04 19:13

On Mon, 12 Jul 2004 09:23:30 +0200, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>
>[klip]

>Ja.

>På hvilket grundlag?

Jeg har så "altid " fået at vide i erhversret at man som basis fik fx
forsirings ubetalinger eller forsikringsreparationer udført til at
starte med "No questions asked" og hvis det så viste sig at man havde
uagtsomt/groft uagtsom at så ville man selv få en del af byrden eller
det hele, og skulle eventuel tilbagebetale det hele.
Flemming Jacobsen

Fra : Deaster

Dato : 12-07-04 19:50

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> uagtsomt/groft uagtsom at så ville man selv få en del af byrden eller
> det hele, og skulle eventuel tilbagebetale det hele.

Jeg tror det kommer lidt an på hvor åbenlys "forseelsen" som leder op
til udbetalingen af forsikringssummen har været.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Peter G C

Dato : 13-07-04 08:16

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> uagtsomt/groft uagtsom at så ville man selv få en del af byrden eller
> det hele, og skulle eventuel tilbagebetale det hele.

Det meningen med en forsikring, at den dækker uagtsomme skader.

Groft uagtsomme skader kan medføre regres.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-04 22:03

> [...]
> over en bakke og nåede ikke at bremse til 0 kmt, før han kørte over en
> rundkørsel og ind i træet m. ca. 50 kmt.

Er det da muligt at kaskoforsikre en bil når den ikke er indregistreret?

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 11-07-04 22:25

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Er det da muligt at kaskoforsikre en bil når den ikke er indregistreret?

Værkstedsprøveplader er ofte med en generel kaskoforsikring.

En anden ting er så om ikke han samtidig med fartbøden også får et
brev fra Told & Skat vedr. afgift, men det kommer jo an på formålet
med kørslen.
--
Leonard

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 10:19

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> En anden ting er så om ikke han samtidig med fartbøden også får et

Fartbøde - for hvad? Der står mig bekendt ikke noget om nogen måling.

Og et forsikringselskab kan ikke afvise et krav ud fra, hvad en evt.
politimand "mener" der er foregået.

M.v.h.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-07-04 10:51

> Fartbøde - for hvad? Der står mig bekendt ikke noget om nogen måling.
>
> Og et forsikringselskab kan ikke afvise et krav ud fra, hvad en evt.
> politimand "mener" der er foregået.

Der behøver ikke foreligge en måling, man kan beregne en hastighed ud fra
længden af bremsespor osv. Det gør man typisk ved ulykker.
En sådan sag har intet at gøre med hvad en politimand mener, udtaler
politiet sig har de naturligvis dokumentation for det, og kan fremføre disse
beviser i retten.

Et forsikringsselskab kan da godt afvise et krav, hvis de vurderer policen
ikke dækker hændelsen. Er ejeren uenig må han så køre en opslidende retssag,
det har man set utallige gange i sager om ejerskifteforsikringer på huse,
hvad der præcis er kutyme med biler ved jeg ikke, men sikkert noget der
ligner.

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 12-07-04 10:57

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der behøver ikke foreligge en måling, man kan beregne en hastighed ud fra
> længden af bremsespor osv. Det gør man typisk ved ulykker.

I know, men er der ikke ABS på sådan en potte?

M.v.h.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-07-04 13:25

Henrik B. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> I know, men er der ikke ABS på sådan en potte?

Næppe. ABS er for det første forholdsvis tungt (ca. 75 kg mener jeg) og på
nogle modellerne har man sparet det væk på grund af vægten.

Fra : Steen D. Pedersen

Dato : 13-07-04 17:28

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev
> ABS er for det første forholdsvis tungt (ca. 75 kg mener jeg) [..]

Aga hva' ? 4 sensorer, lidt ledning, en styrechip og så selve abspumpen kan
da umuligt veje 75kg ?

Steen

Fra : Leonard

Dato : 12-07-04 12:27

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Fartbøde - for hvad? Der står mig bekendt ikke noget om nogen måling.

langt oppe i tråden fortælles det at politiet har dømt ham tilat køre
mere end 165 km/t i en 80 km/t zone ...
Politiet kan ikke dømme, men de kan udsende en fartbøde.
--
Leonard

Fra : Peter G C

Dato : 12-07-04 14:09

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

[klip]

> langt oppe i tråden fortælles det at politiet har dømt ham tilat køre
> mere end 165 km/t i en 80 km/t zone ...
> Politiet kan ikke dømme, men de kan udsende en fartbøde.

Dømt = bedømt, måske.

/Peter

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-07-04 14:23

> Dømt = bedømt, måske.

Jaja.... detaljer :) Han har fået en bøde hvor de vurderer han har kørt
over 165 kmt.... :)

Advokater... tsk tsk ;)

Fra : Peter G C

Dato : 12-07-04 15:38

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jaja.... detaljer :) Han har fået en bøde hvor de vurderer han har kørt
> over 165 kmt.... :)

Arvv - det koster da....

> Advokater... tsk tsk ;)

Godt man ikke hører til den slags

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-07-04 10:28

> En anden ting er så om ikke han samtidig med fartbøden

Politiet har vurderet at han har kørt over 165 kmt i den 80 kmt zone,
hvorfor han har fået en bøde for at køre 165 kmt samt betinget frakendelse
af kørekortet (de trak vist 3% målingsusikkerhed fra, hvorved han netop
kommer under grænsen for at have mistet kortet).

> får et brev fra Told & Skat vedr. afgift, men det kommer jo
> an på formålet med kørslen.

Han har ikke haft problemer med ToldSkat. Politiet blev kun indblandet,
fordi det trak en kæmpe trafikprop - alle skulle se den smadrede Ferrari.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-07-04 13:35

> [...]
> af kørekortet (de trak vist 3% målingsusikkerhed fra, hvorved han netop
> kommer under grænsen for at have mistet kortet).

Hvordan det?
80km/t * 1,6 = 128km/t

165km/t * 0,97 = 160km/t
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-07-04 13:44

> Hvordan det?
> 80km/t * 1,6 = 128km/t
>
> 165km/t * 0,97 = 160km/t

Skete det ikke sidste år? Hvis de har målt ham til 165 -3% = 160 kmt =
frakendelse af kortet, har de måske trukket 1 kmt yderligere fra pga. større
usikkerhed, hvorved han rammer 159 kmt = betinget frakendelse.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-07-04 18:48

> [...]
større
> usikkerhed, hvorved han rammer 159 kmt = betinget frakendelse.

Det har jeg ikke fanget, men i så fald er det selvfølgelig en anden sag -
dermed ikke sagt, at han IMHO ikke burde fratages kortet.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 12-07-04 18:55

> Det har jeg ikke fanget, men i så fald er det selvfølgelig en anden
> sag - dermed ikke sagt, at han IMHO ikke burde fratages kortet.

Det er også bare et gæt... han havde stadigvæk sit kørekort, da jeg talte
med ham, men han sagde at det havde været pænt dyr i bøde samt køretimer
m.v. for at få det tilbage igen....

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-04 20:32

> Det er også bare et gæt... han havde stadigvæk sit kørekort, da jeg talte
> med ham, men han sagde at det havde været pænt dyr i bøde samt køretimer
> m.v. for at få det tilbage igen....

Har han i det hele taget haft kørekort
Men det ville være rimeligt, at han lige fik frisket teorien op.

Det har dog været en lang tråd med mange meninger, men kan jeg ikke
sammenfatte det således:

Billedet viser, at bemeldte køretøj holder inde i en midten af en
rundkørsel, og har skabt barken af et sagesløst træ. Hvordan er den kommet
derind, det beskriver Thomas jo klart:

>Han kørte vist om kap med en motorcykel, kom
>over en bakke og nåede ikke at bremse til 0 kmt, før han kørte over en
>rundkørsel og ind i træet m. ca. 50 kmt.

Heraf vil jeg antage, at han har kørt over hajtænder ind på midten
rundkørslen, tværs over en eller flere vognbaner hvor han skulle holde
tilbage for al trafik inde i rundkørslen.
Da det er sket efter en bakke, har han ikke haft fuld overblik over
vejforløbet eller hvad der evt. kunne være inde i rundkørslen. havde der
været noget, måske en af de mange skribenter, var det vedkommende og ikke et
uskyldigt træ der havde stoppet personen der må antages at have en, for nu
at bruge hjernekirurg P.L.Madsens udtryk, kakerlakhjerne.

Og for øvrigt er kapkørsel på offentlig vej ikke helt accepteret i
færdselsloven

Det er vel derfor rimeligt, at han selv betaler for sin dumhed.
Har man råd til svinet, har man vel også råd til foderet

Her et er vist kun prisen på legetøjet er er forskellig fra drengen til
voksen, ansvarsfølelsen synes ikke at være fulgt med.
--
Møller

Fra : Cosworth POWER

Dato : 11-07-04 23:02

> Er det da muligt at kaskoforsikre en bil når den ikke er
> indregistreret?

Ja, han betaler 18.000 kr. om året for det.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-07-04 23:08

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, han betaler 18.000 kr. om året for det.

Så hut jeg visker, kaldes forsikringen en "lejlighedsforsikring".

Langt de fleste ejere af de mere ædle bilmærker har en sådan.

Hr. Bjørn